Collega trouwt: wàt een drama!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda212

Re: Collega trouwt: wàt een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:28

lekker thuis blijven.
Er zijn vast leukere dingen die je kunt doen in die tijd

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:29

Ik ben heel makkelijk hierin, geen zin is niet gaan! Ik ga geregeld ook ergens niet heen, vooral niet als ik die mensen niet mag. Voel je niet toevallig een griepje opkomen??

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:29

Ga je wel meer privé-matig met die collega om? Dan gaan. Ga je nooit privé met die collega om? Dan ga je niet. Dit is namelijk haar privé-leven en als je daar geen deel van wilt uitmaken is de keuze erg eenvoudig...

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:29

Ik vind het moeilijk om niet te gaan. Iedereen heeft het haar meteen gezegd dat ze niet zouden komen, netjes in excuusjes gevormd. Ik voel het nu alsof ik de laatste ben die wel MOET gaan aangezien ik niet meteen bedankt heb :n .. Overigens de enige andere persoon die nog gaat is mijn bazin, omdat zij ook niet anders kan. Ze heeft zojuist komen vertellen dat zij zwart zal dragen _O- 'Die kleur zal ze toch niet dragen hoop ik'.

@ GamblersCup: even terug lezen. Ik zeg dat ze het létterlijk allemaal zo heeft gezegd. Duidelijk dat je haar niet kent ;) ze meent het namelijk wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:30

Ach dat ze geld vraagt vind ik niet zo raar.
Dat wordt nl. heel vaak gevraagd bij bruiloften, zeker als ze al jaren samenwonen.

Die taart vind ik wel heel raar.

En verder vind ik jouw bericht ook een beetje negatief.
Misschien heeft ze geen geld voor een feest voor iedereen. Of wilt ze haar feest alleen met goede vrienden en familie vieren.
Een receptie vooraf, voor iedereen die zij kent, vind ik dan niet zo raar.
Maar om het nu direkt te noemen "voetvolk", zijn dat haar woorden of is dat jouw interpretatie?

In ieder geval zou ik niet gaan als ik er geen zin in hebt (wat wel blijkt uit jouw bericht).
Ik zou op mijn bruiloft alleen mensen willen die er graag bij zijn en niet mensen die zich verplicht voelen om te komen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:30

Gezellige collega zo te horen, met z'n allen wegblijven, niet feliciteren en ook niet vragen hoe haar dag is geweest.
Dat van die taart is wel heel erg grof, dat kun je niet maken.
Waarom MOET je gaan? Ze heeft toch duidelijk laten merken dat jullie niet welkom zijn, alleen het geld.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:31

geld geven voor het eten/drinken wat je die avond krijgt???

ik geef gewoon naar hoe ik die persoon ken.... iemand die een goede vriend is/goed familielid krijgt meer dan iemand die ik maar vaag ken....

iemand geeft een feest omdat hij/zij dat wil.... en dat kost geld en dat weet iedereen.... dan kun je toch geen 'entree' vragen of 'consumptiegeld'

ben overigens weleens op een bruiloft geweest waar ik 3 consumptiebonnen kreeg en de rest moest ik zelf betalen.... ja doeiiiii!! zo werkt dat toch niet?! en dan ook nog kadootjes willen.... ik vind dat 'vreemd'
maar ok, wie ben ik ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:32

listiglistje schreef:
Het is haar dag, dus zij bepaald wat hoe wie en waar etc. ;)

Ik zou er zelf ook lak aan hebben wat andere mensen er van zouden vinden :P

En ts moet ook zelf beslissen of ze wel of niet gaat, maar als ik haar zo hoor, kan ze beter een kaartje sturen :D

_/-\o_ met een kleine aanvulling. Als ik niet wil gaan dan ga ik niet. Wat voor gezeur er later ook van komt.

TS, je bent oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of je gaat. Niet voor de lieve vrede gaan maar voor jezelf omdat je het leuk vind.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:33

Shanelle schreef:
Ware het niet dat:
- ze collega's eigenlijk niet wou uitnodigen maar dit toch maar gedaan heeft om cadeautjes te krijgen;- cadeautjes (bloemen, planten, Bongo-boxen etc) eigenlijk écht niet welkom zijn en ze gewoon geld willen;
- kinderen niet toegelaten zijn;
- ze absoluut niet wilt vertellen welke kleur haar jurk heeft maar eenieder die iets of wat dezelfde kleur kledij draagt vies zal bekijken;
- ze de receptie beschouwt voor de mensen die eigenlijk 'overbodig' zijn;
- de taart op het feest 2 torens met een vliegtuig zullen zijn (11 september %) );
- ENZ

Alleen de eerste regel al zou voor mij genoeg zijn om niet te gaan. Sterker nog, ik zou niet eens laten weten dat ik niet kwam.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:35

Ik had mn bazin succes gewenst en lekker zelf een leuk dagje houden....ammehoela dat ik naar zon troela zou gaan hoor.
Mijn antwoord is dus duidelijk ;)

Geld vragen, dat snap ik nog, je ziet vaak zon envelopje staan op de uitnodiging..das normaal, maar de manier waarop de hebberigheid geuit wordt bij je collega, ai..nee hoor..

Succes met je beslissing.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:35

Ik ben het vollédig met jullie eens wat betreft dat geld vragen niet abnormaal is. Maar als die woorden komen uit iemand die bij de staat werkt en waarvan haar toekomstige een manager is bij een groot bedrijf en wie altijd zit te verkondigen dat ze hier en ginder is gaan shoppen en met dure draagtasjes naar het werk komt, dan stel ik me toch vragen. Je hoeft niet te zeggen dat een feest duur kost en je de kosten wat wenst op te vangen, maar je hoeft ook niet te roepen dat je rijk bent.

Verder heeft ze echt ùren zitten praten over het feit dat de collega's op een receptie worden gevraagd aangezien haar toekomstige hen écht niet wou laten vallen maar zij dus wel. Ik ken zijn collega's niet en hij de mijne niet, zij zijn zeker met ... mensen, en daar moet je allemaal voor betalen, terwijl ik ze niet eens ken.

Anoniem

Re: Collega trouwt: wàt een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:37

Nogmaals, waarom zeur je over alles wat je collega zegt en doet en ga je wel heen? :?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:37

Laatst was er een heel topic over hoe op een uitnodiging te zetten dat je geen kinderen op je feest wilt....

Bridezillah is toch hopelijk geen bokker?

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:38

Vind het wel een beetje vreemd om het zo maar te vragen. Mijn collega's hebben ook geen geld gegeven maar een cadeau. Er gaat altijd een kaart met enveloppe langs bij iedereen en daar kan je dan geld indoen hier hebben ze cadeau van gekocht. Je moet er nooit vanuit gaan dat je het geld wat je die dag uitgeeft kan terug krijgen via cadeau's. Dit is bij ons bij lange na niet gebeurt. Wij kregen van 1 gezin die met zijn 5en aanwezig waren totaal 15 euro. De rest was wel meer maar zeker niet de kosten die ze kosten per persoon. Wij hadden overigens niks op de kaart gezet maar wel aangegeven het liefst geld te willen maar lieten mensen wel vrij als ze zelf iets wilde geven.

Als je niet welkom bent/voelt zou ik zeker niet gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:38

Ga dan niet!

Waarom zou je gaan. Je kwelt jezelf.

Laat haar lekker haar feest vieren. Blijf thuis, en mocht ze later daar over vallen dan zie je dan wel weer.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:39

Persoonlijk kan ik er niet goed tegen als mensen aldoor lopen te zeiken en er vervolgens niets aan doen (als dat wel kan). Ik zeg dus: of erheen gaan en je commentaar voor je houden, of het afzeggen en lekker doorgaan met je leven.

Alsmaar zeuren is nergens goed voor, is alleen maar overbodige negativiteit. :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:41

Relaxed schreef:
Nogmaals, waarom zeur je over alles wat je collega zegt en doet en ga je wel heen? :?

Omdat ik me toch een sul zou vinden moest ik niet gaan, omdat ik wéét dat ze het mij hartstikke kwalijk zou nemen (en mijn bazin intussen ook aangezien ze dan nog alleen overblijft). Ze is dan ook net 12 weken zwanger en heeft een lastige zwangerschap, dus ik denk dat ik gewoon een people-pleaser ben _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:41

Weet je ECHT heel zeker dat ze alles meent en dat dit niet gewoon haar gevoel voor humor is?
De meeste dingen die zij gezegd heeft zou ik ook gezegd kunnen hebben, gewoon om ze te plagen. Beetje uit de categorie "getverdemme m'n vrienden waren er gisteravond weer, stelletje etterbakken. Kosten alleen maar tijd en vreten je chipsvoorraad op" terwijl iedereen weet dat je 't retegezellig vindt als die "etterbakken" langskomen ;)

Als je je er zo slecht bij voelt dan zou ik er maximaal een kaartje aan besteden en verder helemaal niks. Is iedereen blij.

Tallie1979

Ik ging gewoon niet.. Kreeg spontaan racekak of migraine als ik het belangrijk vond om iemand te vriend te houden..

Vind ik het minder belangrijk om iemand te vriend te houden, dan zeg ik gewoon dat ik er geen zin in heb :D

Ilsemarie

Ze zegt dat haar jurk niet wit is... dus ga in iets wits, heb je iig niet dezeflde kleur! Anders zou ik voor zwart gaan, aangeizen je dat niet zo gauw aandoet met trouwen en ze zegt dat hij een kleur heeft en wit en zwart zijn geen kleuren als ik me niet vergis, heb je nog een goed argument ook nog ;)
En die taart vind ik echt een misselijke actie!

maar niet gaan lijkt me een beter idee... ik ben niet voor liegen maar een leugentje voor eigen bestwil dat je ziek was, wat verkeerds had gegeten en de hele avond boven de wc hing moet haar voldoende afschrikken ;)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:42

Abeltje77 schreef:
Bridezillah is toch hopelijk geen bokker?

Neen, dieren zijn voor mensen die niet goed zijn met andere ménsen, bovendien heb je d'r niets aan behalve vuiligheid en kosten :Y)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:42

Ik snap wel dat je in tweestrijd zit. Het is een beetje bijzondere collega maar uit fatsoen zou ik gewoon gaan. Ook grote kans dat haar mond wat groter is dan haar daden.

Relaxed schreef:

Waarom mag je er niet over zeuren? Even je hart luchten en meningen vragen is toch niet raar?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:43

Sonja schreef:
Weet je ECHT heel zeker dat ze alles meent en dat dit niet gewoon haar gevoel voor humor is?
De meeste dingen die zij gezegd heeft zou ik ook gezegd kunnen hebben, gewoon om ze te plagen.

Haha precies zoals ik erover denk, ik had dit kunnen typen _O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:44

Je komt wel over als een klein, jaloers kind hoor, met zulke uitspraken...
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 06-09-10 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:44

nou... dan ga je wel, en doet hier uitgebreid verslag! ben wel benieuwd eigenlijk nu... naar kleur/soort bruidsjurk, de taart enz.

Kun je niet wat foto's maken ook? leuk!