Vriendin vraagt om toestemming om...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:17

Waarom is dat respectloos?
Ik vind jou respectloos dat je het toe eigent. Kijk, Face it, een vlinder op je rug is niet bijzonder origineel. Vind je het mooi? Prima, fijn voor je, maar de kans is groot dat een ander dat ook vind. Gewoon vast houden aan JOUW betekenis. Ze vroeg je mening, je hebt die gegeven. Klaar is kees, ze is niet verplicht er rekening mee te houden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:17

Ik denk ook niet dat het haar bedoeling was je mening te vragen, maar meer je reactie te polsen.
Ze kent blijkbaar goed (als ik zie hoe je reageert) en heeft geprobeerd je voor te bereiden terwijl ze het waarschijnlijk toch wel zou doen.
Vind je het een afbreken van de vriendschap waard?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:18

Ayasha schreef:
Ik vind jou respectloos dat je het toe eigent. Kijk, Face it, een vlinder op je rug is niet bijzonder origineel. Vind je het mooi? Prima, fijn voor je, maar de kans is groot dat een ander dat ook vind. Gewoon vast houden aan JOUW betekenis. Ze vroeg je mening, je hebt die gegeven. Klaar is kees, ze is niet verplicht er rekening mee te houden.

Kan het ook wat minder bot :\ ?

& een beetje respect tonen naar je vriendin toe lijkt me toch niet meer dan logisch?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:18

Nja snap je wel.. Ik zou toch eens met haar praten als je het echt niet ziet zitten.. Maar goed, aan de andere kant.. Je kunt haar natuurlijk moeilijk tegenhouden... Kun je toevallig ook haar plaatje laten zien..? :o

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:20

Ze vraagt het wel, maar doet verder niks met jou mening.

Ik denk dan als je het plaatje zomaar van internet hebt geplukt en je vriendin vind het niet leuk, pluk dan gewoon een ander plaatje van internet.

Ik wil ook graag een tattoo, maar laat het wel door iemand ontwerpen zodat het persoonlijk wordt..

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:20

Mijn beste vriendin heeft ook ongeveer dezelfde tattoo.
We hebben allebei onze naam op onze voet op dezelfde plek alleen die van haar is een stuk kleiner en een ander lettertyp. Ik had daar eigelijk geen problemen mee heb zelf mee betaald aan haar tattoo.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:21

wat een hoop harteloze lui hier zeg :\

die tatoo is voor jou TS heel persoonlijk en ik kan me voorstellen dat het toch een beetje voelt als naapen als haar tatoo er zo op lijkt
ze heeft jou gevraagd om je mening en die heb je naar eerlijkheid gegeven
wat zij er vervolgens mee doet is haar ding maar als ze echt een hele goede vriendin zou zijn , zou ze iets doen met jou antwoord
het zou fijner zijn als ze de tatoo meer laat afwijken van de jouwe
Laatst bijgewerkt door spatter op 03-09-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:21

Samen zetten kan wel? Maar later een andere tattoo zetten mag niet?

Ik denk ook dat het meer was om je mening te polsen en dat ze je reactie erop misschien wat overtrokken vindt of zelfs niet eerlijk (en dat kan ik me goed voorstellen).

_Patricia...draai het eens om :). Je kan het natuurlijk ook je vriendin gunnen om een mooie tattoo op een mooie plek te hebben en haar daarin steunen in plaats van je eigen gevoelens op de huid van je vriendin te projecteren en helemaal om je eigen gevoelens te toetsen en je eigen gevoelens boven die van je vriendin te plaatsen ;). Want dat is toch eigenlijk wat er gebeurt? De reden waarom die tattoo genomen wordt is gewoon niet 'goed genoeg'. En dan praten we over respect naar een vriendin..... mwah...dubbele wereld :j

_Patriciaa

Re: Vriendin vraagt om toestemming om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:23

Tuurlijk moet je het je vriendin gunnen om een tattoo op een mooie plek te hebben :j
Maar waarom dan bijna dezelfde vlinder, die vervolgens zomaar een plaatje noemen?
Ik denk dat wanneer de "vriendin" er een mooie betekenis bij had gehad het geen probleem was geweest..
Maar een dolfijn had toch ook "wel een mooï plaatje " kunnen zijn.. ?

Het gaat om het principe

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:25

Okee, denk dan eens even mee met een oplossing?
Vriendin dwingen een eigen betekenis te verzinnen bij de vlinder die ze wil? Is het dan wel goed?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:25

Respectloos was het geweest als ze het niet had gevraagd en gewoon had gedaan.. Dat heeft ze in dit geval voorkomen. Als ze het zomaar had gedaan en je was er achter gekomen had jij helmaal niet tof gevonden. En dat weet ze dus ook.

Waarschijnlijk zit het al een tijdje in haar hoofd (zoiets speciaal vraag je niet in een opwelling lijkt me). Ten eerste om jouw ermee voor te bereiden en ten tweede zal ze verwacht hebben dat jij als vriendin er niet zóveel bezwaar tegen zou hebben. Als je het écht niet wil, maak dat dan duidelijk. Maar ik begrijp dat je haar hebt laten weten dat je het niet zo leuk vindt, máár dat ze het zelf moet weten. Dat laatste doet ze en nu is het niet goed. Dan had je dat er dus eigenlijk niet bij moeten zeggen..

Maar nogmaals. Denk er even rustig over na. Haar tattoo (of de betekenis) doet namelijk niks af van de betekenis die de jouwe voor jouzelf heeft :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:29

Vind het ook wel een beetje overdreven. Ik snap het wel hoor. Maar toch :)

Kijk, als het nou precies dezelfde had geweest, is het logisch.
Maar inderdaad, heel veel mensen hebben vlinders :)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 22:33

Hahahahah nee ze wou eerst heel graag een muzieksleutel op haar rug zetten.. Maar dat vond ze uit eindelijk toch niet zo mooi daar.. Nou heeft ze vanavond bedacht dat het dan maar deze vlinder moet worden.

En betekenis of niet, ik ben dan misschien erg kinderachtig daarin maar het is zeg maar niet als een jasje wat je van elkaar naaapt en na een jaar niet meer draagt..

En idd heel veel mensen hebben vlinders, en al zet ze haar hele lichaam vol met vlinders geloof mij, dat boeit me echt niet. En als het nou een realistische vlinder was geweest of meerdere of weet ik het wat, prima.. Maar mij gaat het er gewoon om dat het echt n look a like is van wat ik heb..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:37

Wel netjes dat ze het aan je vraagt :)

Maar ik vind dat je je niet aanstelt, ik zou het ook niet leuk vinden als iemand met precies hetzelfde ontwerp op zijn lichaam loopt als ik !
Een tattoo is een persoonlijk iets wat bij jou hoort, en niet bij een ander vind ik. Ik zou het er absoluut niet mee eens zijn als ze zoiets persoonlijks precies in hetzelfde laat zetten :n

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:40

Ayasha schreef:

He gadver, kan het nog botter?

Voor TS is het niet zomaar een mooi plaatje, hij is voor haar overleden vader gezet. Kom op zeg, iets meer respect vanuit jou kant mag wel.

Ik snap jou punt wel TS. Er zijn miljoenen verschillende tattoo's te bedenken, en dat ze iets wil wat op jou speciale tattoo lijkt en op dezelfde plek zou ik persoonlijk ook niet leuk vinden.

Misschien zou een goed gesprek met haar helpen. Dwing haar tot niets, maar vertel haar dat jijzelf het niet fijn zou vinden.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:40

Ik zou er ook niet blij mee zijn als een vriendin een kopie van iets dat voor mij erg veel emotionele waarde heeft klakkeloos zou gebruiken!Vlinders worden veel gebruikt maar neem dan een vlinder die niet lijkt op wat je vriendin(Ts dus) al heeft.(Juist door de emotionele waarde)
Laatst bijgewerkt door zigranta op 03-09-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:41

_Lola_ schreef:
Ik denk dat ik het minder moeilijk had gevonden als zij nou een totaal andere mooie betekenis erbij had bedacht waarvoor hij voor haar speciaal zou zijn..

Ik laat bv dinsdag een nieuwe zetten, stel mijn beste vriendin belt mij morgen op en zegt Lau, ik wil ook heel graag die lotus, zullen wij hem samen laten zetten? Prima! Dan bevestigd dat gelijk mijn vriendschap met haar.. Dan nog heb ik daar nog mijn andere redenen voor om die te laten zetten, maar het zou een toevoeging zijn van..

@Ayasha: Ik beslis helemaal niets voor haar.. Als je even goed leest heb ik haar meerdere malen laten weten dat ik het niet tof zou vinden, maar dat ze het verder helemaal zelf moet weten. Vind het alleen gek dat ze mijn mening vraagt en er vervolgens niets om geeft.. Vind ik erg respectloos..

Helemaal mee eens! Als ik zoiets zou vragen en ik zou van mn vriendin horen: nouja, moet jij weten, maar liever niet. Dan zou ik aanbieden het op een andere plek te doen of gewoon niet. Met zo'n vraag kan je er vanuit gaan dat er ook wel eens een 'negatieve' reactie kan komen, ipv alleen een ja.
Ga het niet vragen om vervolgens je er toch niks van aan te trekken.

Ik zeg niet dat TS het alleen recht heeft, ik heb zelf ook meerdere tattoo's, maar deze zijn persoonlijk ontworpen. Als mn vriendin dan ook ineens zou vragen of ze zoiets zou mogen doen, zou ik daar ook niet om staan te juichen. Godzijdank heb ik dan een vriendin die het: a. niet eens in dr op komt om iets soortgelijks te doen, b. dan ook mij te respecteren en het niet te doen.

Nogmaals; ze moet het niet vragen als ze toch niet naar het antwoord wil luisteren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:44

_Patriciaa schreef:
Ayasha schreef:

Kan het ook wat minder bot :\ ?

& een beetje respect tonen naar je vriendin toe lijkt me toch niet meer dan logisch?

Inderdaad, van twee kanten. ;) Wel realistisch blijven. Elke tattoo is al 100'en, 10000'en keren gezet. :)
Een tattoo zet je omdat JIJ er wat aan linkt en dat maakt een tattoo speciaal voor iemand, niet het plaatje, de betekenis, dus wat maakt het nou dat een ander een ander plaatje neemt op dezelfde plek met een andere betekenis?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:48

het feit dat er geen betekenis is misschien ;)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:49

Niet veel, maar het zou gewoon niet leuk zijn. Vriendin vraagt haar toestemming en mening, en haar mening is blijkbaar dat ze het niet zo tof vind dat zij precies hetzelfde gaat nemen (behalve gitaar). Als je om haar mening vraagt lijkt het me normaal dat je daar ook een beetje rekening mee houd.

TS, heb je je vriendin al gevraagd of ze misschien iets persoonlijks wil laten ontwerpen?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:50

_Patriciaa schreef:

Dus voor een tattoo moet je een betekenis hebben?? Vind ik flauwekul :j. Overigens heeft ze wel een betekenis, namelijk omdat ze het een mooi plaatje vind. Hoe respectvol is het dan om te beslissen of dat wel of geen goede reden is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:51

_Patriciaa schreef:

Dat is toch haar zaak niet? :)
Al liet ze een grote zwarte bol op haar voorhoofd tatoeëren omdat ze daar die dag zin in heeft. Je zegt neen, je geeft je mening, wil ze het nog? Goed prima je doet maar. don't say I didn't warn you.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-09-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:52

Lusitana schreef:
Vriendin dwingen een eigen betekenis te verzinnen bij de vlinder die ze wil? Is het dan wel goed?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:56

Maar dat mooie plaatje kan over een paar jaar niet meer mooi zijn omdat het 'gewoon een mooi plaatje' is en niet 'een mooi plaatje met waardevolle betekenis'. En dan krijg je spijt ;) Ik vond een vrouwelijk doodshoofdje met lange wimpertjes en een roze strikje op me voet super lief. Maar het werd me echt afgeraden omdat het alleen maar een 'lieve tattoo' was zonder enige betekenis. Uiteindelijk me naam laten zetten (voor het geval ik die vergeet, hè := ) in sierletters en takjes. Die tattoo is uit de losse hand voor mij ontworpen en getattoeërd op me voet. Ik zou het dus echt niet grappig vinden als iemand met precies dezelfde takjes en ontwerp rond loopt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:57

Dat zeg jij. Ken een hoop mensen die al jaren en jaren gelukkig zijn met hun mooie plaatje zonder betekenis. :) Een tattoo kan in de loop der jaren betekenis krijgen. En ergens, jammer maar helaas, zal er iemand rondlopen met een soortgelijke tattoo. :)