Ben ik de enige die dit raar vind?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:26

Ze vinden het juist fijn, en hij moest op haar passen van de ouders etc :)

Nee, echt een speaker setje voor haar laptop.

Anoniem

Re: Ben ik de enige die dit raar vind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:33

Leuk cadeautje :j

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:38

Ik vind het ook een leuk cadeautje. en zou me verder over het "cadeautje geven" niet te druk maken. wat ik nou zelf vervelender zou vinden is dat hij zoveel met haaromgaat, hoewel met elkaar omgaan als vrienden gewoon kan natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:49

Nee hoor, niks raars aan.. Het is gewoon een kadotje en mag toch hopen dat ie voor jou wel een specialer kado koopt dat een paar boxjes ;)

Ook het met elkaar omgaan vind ik niet raar.. Zij heeft een vriend en is bijna de helft jonger en je vriend is met jou.. Zou ik me geen zorgen over maken :n

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:51

Kayuna schreef:
@Just_Me: Voor iemand die je net kent? Ik vind het zo, persoonlijk... als het aan mij lag, en ik woonde op kamers en een jongen daar is jarig die ik net ken geef ik hem een leuk kaartje.

Het is niet iemand die hij niet kent :) Ze doen regelmatig dingen samen. Speakersetje vind ik een leuk cadeautje. Als het een weekendje weg was geweest, had ik het wel wat anders gevonden :)

Ik snap wel dat je wantrouwig bent hoor, als je in eerdere relaties bedonderd bent.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:56

lastige situatie TS. ik ken je vriend niet en weet dus niet of je er wat achter moet zoeken.

maar zo´n kado is zeker niet vreemd voor een vriend(in). als het een jongen was geweest, had je dan hetzelfde gevoel gehad.

hoe lastig het ook is, probeer je vriend te vertrouwen. vertel wat je dwars zit en wat er gebeurd is. hij kan dan samen met jou en haar een keer eten bijvoorbeeld etc.
(met elkaar eten is ook wel normaal als je op kamers woont)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:57

Ik kan me voorstellen dat je er wat moeite mee hebt, maar dat moet je niet doen. Ik ben ook meerdere malen bedonderd, zelfs door mijn huidige vriend, en heb er daardoor ook nog wel eens moeite mee.

Maar weet je wat het is: je moet niet het heden aldoor laten beïnvloeden door het verleden, door wat er gebeurd is moet je op je hoede zijn: dat is prima en juist hartstikke goed. Maar niet overal wat achter gaan zoeken, want dan zit je jezelf alleen maar gek te maken en verpest je uiteindelijk je eigen relatie. Dat kan niet de bedoeling zijn toch? Op deze manier geef je hem ook niet de kans om te bewijzen dat het wél goed kan gaan.

Verder geen zorgen maken om dat cadeautje, als hij haar stiekem had willen verwennen dan had jij hier niets vanaf geweten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:57

Just_Me schreef:
Kayuna schreef:
@Just_Me: Voor iemand die je net kent? Ik vind het zo, persoonlijk... als het aan mij lag, en ik woonde op kamers en een jongen daar is jarig die ik net ken geef ik hem een leuk kaartje.

Het is niet iemand die hij niet kent :) Ze doen regelmatig dingen samen. Speakersetje vind ik een leuk cadeautje. Als het een weekendje weg was geweest, had ik het wel wat anders gevonden :)

Ik snap wel dat je wantrouwig bent hoor, als je in eerdere relaties bedonderd bent.

Er staat net en geen niet :) Maar idd, ze doen al veel dingen samen..

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:01

Kun je het niet van jullie samen geven? Dan is het minder gek voor je gevoel misschien?
Als ik jou was, zou het ook aan me knagen, maar echt heel vreemd is het niet om iemand iets te geven. Samen avonden doorbrengen zou van mij niet echt hoeven (in groepsverband is dat natuurlijk weer anders). Of je nou bedonderd bent of niet, iedereen wil een veilig gevoel hebben en dat je de enige bent, dat is niet gek hoor!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:04

Als ze allebei van de zelfde leeftijd waren dus allebei rond de 16 of allebei rond de 33 jaar oud dan snapte ik je onzekerheid! Maar er zit als ik goed gerekent heb 17 jaar verschil in kwa leeftijd dat is erg veel laat hem dat speaker setje kopen! En ik zou er ook niet teveel van laten merken dat je het niet fijn vind want dat werk meestal alleen maar slechter in een relatie! Iig succes ermee!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:07

het kadootje is geen probleem, maar samen koken, eten, spelletjes doen en tv kijken..
ik zou het er niet mee eens zijn en dat ze zoveel schelen wil niks zeggen, mijn beste vriendin die 11 jaar jonger is dan mij werd ook verliefd op mijn man die 11 jaar ouder is dan mij, das dus 22 jaar verschil ...nee, ik zou er niet blij mee zijn.
kennen haar ouders hem, omdat ze gevraagd hebben op haar te passen?
ps, mijn vriendin is nu niet meer mijn vriendin, die komt er niet meer in bij mij!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:15

quibje schreef:
het kadootje is geen probleem, maar samen koken, eten, spelletjes doen en tv kijken..
ik zou het er niet mee eens zijn en dat ze zoveel schelen wil niks zeggen, mijn beste vriendin die 11 jaar jonger is dan mij werd ook verliefd op mijn man die 11 jaar ouder is dan mij, das dus 22 jaar verschil ...nee, ik zou er niet blij mee zijn.
ps, mijn vriendin is nu niet meer mijn vriendin, die komt er niet meer in bij mij!

Ik wou net zeggen niet meer bevriend omdat ze op een ouder iemand viel, maar zie verdorie dat het je vent was :oo
Dat is echt niet netjes..

Verder aan de TS ik zou het ook wat minder vinden dat ze samen koken enzo..
Maar als er niks achter zit..

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:16

quibje schreef:

En TS is zelf ook pas 20 he... dus da's ook al een best verschil.... ik zou zeggen, dan maakt die extra 3 jaar ook niet meer uit :Y) .... maar dat bedoel ik niet, ik zou me er nl verder geen zorgen om maken, ik vind het ook doodnormaal om iemand iets te geven wat ie graag wil hebben... ik zou er niets achter zoeken.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 18:17

Heel erg bedankt voor alle reacties, ik heb er echt heel veel aan! Het idee van samen geven is een goed idee, voel ik me ook iets beter bij.

Ik hoop echt dat ik dit gedoe de baas kan, ik wordt echt gek van mezelf, elke keer overal iets achter zoeken of mijn vraagtekens bij hebben.

Als het een jongen was, had ik er geen probleem mee. Hij heeft ook jongens daar wonen en daar drinkt hij ook een pilsje mee. Het feit dat hij zo leuk en zo veel omgaat met een ander meisje zit me gewoon niet lekker. Inderdaad ook omdat buiten het gezamenlijke gedoe in een studentenhuis, ik geen behoefte heb aan een jongen op mijn kamer of wat dan ook.

De familie van het meisje was er wel geweest, en de ouders of de zus en broer vinden het sowieso leuk dat hij er is. Een beetje een oudere die er is geeft ze een veilig gevoel denk ik.

Het samen veel optrekken is ook mijn grootste punt van jaloezie en onzekerheid. Ik voel me dan vervangen als ik er niet ben. Ik vind het gewoon echt geen fijn gevoel. Maar aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van, het moet gewoon kunnen en ik moet me niet zo aanstellen.

Pff .. Ik denk dat het een goed idee is als ik hier mee toch naar de psyg ga. De brief ligt al klaar, ik vind het alleen dood eng. Het word toch een probleem, want ik reageerde net ook een beetje boos op hem toen het vertelde. Juist nu hij zo open tegen mij aan het doen is hier over.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:21

Als je er door gaat twijfelen vind ik dat je dat gewoon tegen m moet zeggen... anders kom je er ook niet vanaf. Persoonlijk vind ik een kadootje (je zegt zelf al van een paar euro) best normaal hoor, daar zou ik me als ik jou was geen zorgen over maken ;)

edit: ik lees net je laatste reactie, goed dat je het nu zo ziet, ontspan :) en dat samen geven is idd een goed idee!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:44

Ik ben zelf ook heel jaloers, en vind het ook niet leuk als mijn vriend zo met meisjes omgaat zoals jij in je begin post zet.
Alleen een kado kopen kan toch geen kwaad? :o
Ik koop ook gewoon kado's voor vrienden, dat hoort gewoon met een verjaardag :o
en misschien vind jij een speakerset wel net ff iets te veel, en oké snap dat ookwel, dat is ook niet iets wat je zomaar 1-2-3 geeft aan iemand.
Maar waarom niet? ik zou er in iedergeval niet zo'n probleem van maken, al doe ik dat vaak wel van veel dingen :o
Maar als je het echt niet goed vind en er niet tegen kan; zeg het!
Ik moet dat ook nog leren, en daarom zit ik nogwellis met mezelf in de knooop en wordt ik chago en huil ik allemaal. Dan moet mijn vriend er echt voor me zijn en lieve dingen gaan zeggen anders gaat het echt niet goedkomen met me op dat moment. :o
Praten is het allerbeste, als je iets niet kan hebben/raar vind/ niet goed vind. Praat er anders eerst met vriendinnen over en later met je vriend...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:52

Ik zou mij eerder zorgen maken om het meisje, omdat ze redelijk close zijn dat zij het niet verkeerd gaat opvatten. Of denk ik nu te ver na?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:05

Ik vind het helemaal niet normaal en als moeder zou ik raar opkijken als mijn dochter alleen in huis is met een man van 33 jaar.
Vrienden heb je van je eigen leeftijd of ietsjes ouder niet bijna het dubbele. En kadootje moet een kleinigheid zijn en niet een hele stereoset. Ik zou je ogen en oren goed openhouden. Misschien is het niet jaloezie maar intuiitie.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:06

Hmm ik vind het cadeautje zelf ook niet echt raar,
maar een vriendschap tussen een 16 en 33 jarige vind ik wel best vreemd eerlijk gezegd. Ik bedoel ik zie mezelf no way vrienden zijn met een 33 jarige man, samen koken en spelletjes doen enzo.. Dus ik begrijp wel dat je het vervelend vindt, zeker als je eerder al bedrogen bent!
Hmm nou het enige wat ik als nuttig advies kan geven, is praat erover met je vriend.. Zeg wat je dwars zit, anders ga je denk ik vanalles opkroppen en dat is niet goed. :)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 19:16

Mijn vriend is wel een spontaan iemand waar je snel een praatje mee maakt en vrienden mee wordt. Hij is in zijn doen en laten ook nog jonger. Daarom begrijp ik het wel. Ik ben ook op jonge leeftijd voor hem gevallen en nog steeds dol op hem.

In ieder geval, hebben net eens goed gepraat. En dat heeft wel geholpen. Het is ook allemaal niet makkelijk. Ik moet het echt wat meer los laten. En als mij iets dwars zit, moet ik dat gewoon tegen mijn vriend vertellen en dan praten we er over. Ik wilde dat juist liever niet omdat ik dan dacht dat hij mij een zeur zou vinden. We hebben wel een goed gesprek gehad, dus! Ik hoop ook dat de psycholoog mij verder kan helpen.

Nogmaals erg bedankt allemaal.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:26

Ik weet het niet... ik zou er ook absoluut niet goed tegen kunnen :o

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:32

als ik dit zo lees, lees ik gewoon mezelf terug, tenminste; Ik wil ook nooit praten, omdat ik me dan een zeur voel, terwijl ik wel ALLES kan zeggen! Gelukkig heeft het gesprek geholpen.
Maar kijk ook goed naar jezelf, doe jezelf er wel goed mee? wat zijn jou grenzen en tot hoever mag hij van jou gaan? waneer gaat hij te ver? Wees soms streng voor jezelf, maar ook voor hem!
hier heb ik zelf ook moeite mee :o

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 19:38

@ xMarloes: Dat zijn wel goede punten, daar ga ik eens over nadenken. Erg he? Het is echt vreselijk om mezelf soms te horen denken. Zo wil ik helemaal niet zijn.. ik maak mezelf er gewoon gek mee.

Mijn lieve vriend heeft ook goed duidelijk gemaakt dat ik alles tegen hem kan zeggen, en dat we er samen uitkomen. Het heeft gewoon tijd nodig. Hij zegt eerlijk en open wat hij gaat doen en met wie etc, en ik vertel hem als ik me daar niet prettig bij voel of wat dan ook.
Nu nog volhouden om niet bij elk dingetje negatief te gaan denken.. _-:(

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 19:40

Pelryo schreef:
Ik zou mij eerder zorgen maken om het meisje, omdat ze redelijk close zijn dat zij het niet verkeerd gaat opvatten. Of denk ik nu te ver na?

Dit denk ik niet, ze heeft zelf een vriendje. En ze kent mijn vriend nu wel zo ongeveer. Hij is gewoon erg vriendelijk en spontaan en ze ziet hem als haar grote oppas broer en gids door de stad.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:44

haha ik denk ook vaak veelste negatief, en ik probeer me dat ook al een tijdje af te leren, zelf zit ik hier nu met hele ''wijze'' woorden dit te vertellen haha, maar het doen, hoh maar...
soms moeten er nog vriendinnen tussen springen om te te redden, omdat ik dan zit van; ik kan het niet meer aan :o :')
en dan ga ik dus praten en loop ik weer met een big smile rond :o

Ik denk ook niet dat dat meisje iets met je vriend wilt, ik denk dat ze gewoon hele goeie vrienden zijn... maar misschien soms iets te goeie vrienden dat je denkt van; nu gaat het mij iets te ver...