Wat als je alleen bent, terwijl je dat niet wilt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:14

Ik lees ook mee, ik ben sinds vrijdag na 3 jaar ook weer aleen ;( En voel me zwaar poedersuiker en alleen, dus hoop dat ik hier wat nuttige tips uit kan halen :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:15

Aangezien ik een aso-belg ben wordt het langs mijn kant weer -as everrrr- heel moeilijk :')

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 21:19

Word het dan een ''eenzame-bokkers'' meeting? Gezellig! Zal ik dan maar een apart topic maken voor een datum voor de meeting? Ik wil namelijk nog wel steeds goede tips ;)
Laatst bijgewerkt door Farfalla_ op 01-09-10 21:29, in het totaal 3 keer bewerkt

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:21

haha zoiets? je weet nooit of er iemand uit je buurt tussen zit waar het mee klikt! toch?
maarre.. er zijn nog meer tips gegeven he. vergeet je die niet?

*ziet die meeting ook erg zitten!*

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:26

Ik had voor mijn vorige relatie ook veel opgegeven.
Maar gelukkig wel contact gehouden met een aantal goede vriendinnen :)
En ook al hou je contact met je vrienden tijdens je relatie, nadat je relatie verbroken is, kunnen ze je ook zo laten vallen *spreek uit ervaring*

Neem contact op met oude vriendinnen of spreek eens wat vaker af met mensen van school.
En ook niet bang zijn om iemand die je aardig vindt te vragen en eigenlijk niet goed kent, om te gaan lunchen ofzo :j
Meeting vanuit bokt is ook altijd leuk om contacten op te doen!

Roossssa

Re: Wat als je alleen bent, terwijl je dat niet wilt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:28

Ja laten we er zo'n topic van maken en iedereen die dan mee wil naar de meeting meld zich daar even! Kunnen we daar verdere dingen afspreken als datum en locatie :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:43

Oh dat is ook wel iets voor mij!
Ik ben ook een beetje afgezonderd geraakt in de loop der tijd -O-

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:50

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:04

Ik herken het gevoel van eenzaamheid.
Gelukkig heb ik nog wel een relatie en een goede vriendin maar ook zij heeft een vriend en is dus regelmatig weg. We zijn elkaars beste vrienden en wonen ook samen op kamers, zitten in dezelfde klas. Ik ben dol op haar maar soms heb je ook behoefte aan anderen.
Mijn vriend is heel erg gesteld op tijd voor zichzelf, vaak op de minder passende momenten maar goed..ik geef hem wel de ruimte.
Ik ben vroeger verhuist naar Emmen voor een hele foute relatie en ook toen heb ik vrienden laten vallen. En dat merk ik nu dus ook nog steeds. Ik heb wel klasgenoten en een aantal kleine vrienden maar slechts weinig echt goede vrienden die ook echt tijd hebben.
Ik ben niet graag alleen, wil zo graag onder de mensen zijn. Al is het maar het gevoel dat ik niet alleen ben.
Heb gezocht naar een leuke sport maar ben lichamelijk nogal een wrak :') Veel kan ik niet.

Een meeting is best een leuk idee =)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:58

hmm als er zo'n meeting komt, ben ik van de partij :D

ik heb weinig vrienden en vriendinnen omdat ze afschrikken als ik vertel dat ik een autist ben.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:27

Een meisje die ik les heb gegeven met haar pony is ook zwaar autistisch. Maar totaal geen verkeerd meisje, juist super lief..vind dat mensen zulke nare vooroordelen hebben! Nobody is perfect!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:52

wat ik meestal merk is dat mensen er moeite mee hebben dat ik anders ben en af en toe anders reageer dan wat zij doen..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:54

Is er al een topic gestart bij Boktmeetings? :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:55

Happy_Liz schreef:
hmm als er zo'n meeting komt, ben ik van de partij :D

ik heb weinig vrienden en vriendinnen omdat ze afschrikken als ik vertel dat ik een autist ben.

Echt waar, schrikt dat ze af?
Dat is toch belachelijk ook!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:58

Ik heb ook een vorm van autisme, en ik stuit ook regelmatig tegen weerstand en onbegrip.
Heel frustrerend.

Het valt me ook op dat veel mensen een heel stereotiep beeld hebben van iemand met autisme.
Ik merk regelmatig op dat men dan in eerste instantie denkt aan typetjes als Dustin Hoffman in 'Rainman'.

Tsja, ga dan maar eens uitleggen hoe JIJ in elkaar steekt, en hoe je dat beeld kan veranderen..

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:18

Topic is gemaakt; [BM] Als je je alleen voelt, en dat niet wilt zijn!

Wartertje, als je graag mee wilt, kunnen we daarmee misschien rekening houden met de lokatie, is brabant/zeeland/limburg misschien nog voor je te doen?

Ik heb een aantal oude vriendinnen benaderd, en de komende 3 weken zit ik zaterdag al vol :D Ik heb bij het plaatstelijke sportcentrum gekeken naar iets leuks, en ik geloof dat ik ga boksen (beginners voor dames 18+), kan ik meteen mijn agressie kwijt :7 Bedankt voor de fijne reacties, en als je nog goede tips hebt, ik hoor het graag!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:23

Goedzo :D
En wat stoer, boksen!

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:32

na ongeveer 2,5 jaar niet actief te zijn geweest op bokt heb ik besloten om weer eens te komen neuzen.. en val gelijk met mn neus in dit topic... heel bijzonder: heb me vroeger ook vaak heel erg alleen gevoeld doordat het in mijn omgeving niet geaccepteerd werd dat ik als jongen op een paard ging zitten. Al mijn ''vrienden'' hebben me toen ineens laten vallen.. gelukkig heb ik via mijn werk en de paarden uiteindelijk enkele goede vrienden en vriendinnen ontmoet die me erg dierbaar zijn.. eenzaam zijn is een waardeloze emotie maar het is wel mogelijk om via ''sociale locaties" wat vrienschappen te sluiten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:43

Dat lijkt me heel vervelend, je relatie uit en dan niemand hebben om op terug te vallen. Ik ben dolblij met mijn vriendinnen, die ik dag en nacht kan bellen. Ze zijn er zo voor me geweest en nu nog steeds!!! Ik zou me echt geen raad weten zonder hen, hoor :n . Ik heb al vroeg in het leven geleerd dat mannen komen en gaan. Maar echte vriendinnen, die blijven!!! :) :)

Ik zou zeggen; ga idd lekker op een sportclub, ga uit, doe een cursus met andere mensen, straal openheid uit en wees sociaal. Ok, het is niet makkelijk als je je zwaar kl.te voelt, maar afleiding zoeken is sowieso het beste na een break up. Ik heb zoveel mensen leren kennen, naast mijn oudere vriendschappen, na mijn scheiding. En ja, ook mannen. :D
Want die komen vanzelf mee blijkbaar...... :+

Heel veel sterkte!!! :(:)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:16

Ik herken het ook helemaal!
Ik ben op zich niet alleen maar heb een hele lieve man. Ben een aantal jaren verhuisd, heb nog wel een paar vriendinnen op afstand maar hier in de buurt eigenlijk niks, waardoor even een bakkie doen er niet bij is. En dat mis ik wel, een hartsvriendin waar je zo even aanwipt.
Ja ik rijd paard bij een vereniging, maar de dames uit mijn groep daar heb ik echt niets mee. naast paardrijden heb ik geen andere sport en mijn werk is 50 km van huis dus dat helpt ook niet...

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:19

Herkenbaar hoor, danwel niet om dezelfde reden die jij benoemd maar heb een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.
Maar heb mezelf een schop gegeven en ben een sport gaan doen waarbij ik onder de mensen kom en met lichamelijk contact.
(vechtkunst).

Een paard heb ik namelijk momenteel niet en ik ben erg uitgekeken op het zorgen voor paarden van een ander.
Volgend jaar wil ik wel gaan kijken voor een eigen paard, want daarmee kom je dagelijks onder de mensen en niet 1 keer per week zoals op de sportschool.
Tenminste ligt er aan wat de sportschool bied, bij sommige kun je meer trainen natuurlijk.

Ook heb ik als hobby motorrijden en ook daarvoor is een hyves, speciaal voor motorrijdende dames en wie weet heb ik op een dag het lef voor een tourmiddag om zo dus nieuwe mensen te leren kennen.
Maar ik doe het rustig aan, eerst de sportschool..

Misschien heb je er wat aan, zoek iets wat bij je past.
Ga die ene leuke sport doen die je altijd al hebt willen doen, of die ene leuke cursus, of danslessen of een instrument etc..
Geen idee wat je leuk vind maar je kunt altijd iets proberen.
En hyves vind ik echt een uitkomst!

Maar moeilijk is het wel hoor om nieuwe vrienden te maken en ook te houden.
Mensen van vroeger, dat voelt vaak toch vertrouwder op een of andere manier, die lijk je gewoon beter te kennen en dat geeft een beter gevoel schijnt, althans dat gevoel heb ik altijd.
Gooi jezelf in het diepe en wie weet houd je ergens leuke contacten aan over.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:10

Tja TS, je hebt je vriendschappen laten verwateren voor je vriend, dat is nooit zo slim.
Probeer bij je volgende relatie dit niet te doen.
Vriendschap zoek je daarbij niet, maar dat moet ontstaan.
Ga stappen, spreek misschien met een oude vriendin eens af.
Je moet er echt zelf dingen voor ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:17

Beste TS, het is moeilijk om voor te stellen maar dit komt goed.
Ik heb op mijn 26e hetzelfde meegemaakt ( 10 jaar geleden)
Relatie ging stuk ,en ik had ook nog een dochtertje .

Het was een half jaar heel zwaar , maar door dingen te gaan doen ( paarden, uitgaan( ja zelfs in mijn eentje), sportschool en werk) leerde ik weer mensen kennen. Aan dat alleen uitgaan heb ik zelfs een super vriendin over gehouden. Die dus al 10 jaar een vriendin is.

Ook zijn enkele oude vriendschappen ook weer goed gekomen. Daar moet je wel wat voor doen, maar mensen vergeven gelukkig, zeker als je hun ook wel eens wat vergeeft.

Veel succes, het komt echt goed

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:06

het topic op bm loopt niet echt storm meer. ik heb er gister wat gepost maar geen reacties.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:20

Op zich een herkenbaar verhaal. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje al voel ik me eigenlijk niet vaak 'alleen' of eenzaam omdat ik het altijd druk met van alles en nog wat heb voor school en toch ook wel eens met klasgenoten uitga bijvoorbeeld. Maar verder dan afspreken om elkaar in een discotheek of kroeg te treffen gaat dat nooit, ook al heb ik wel geprobeerd om mensen bij me thuis uit te nodigen of gewoon iets anders samen te doen maar dat loopt nooit uit op concrete afspraken.

Het komt bij mij vooral doordat ik op mijn 10de en op mijn 17de verhuisd ben waardoor ik steeds de vrienden die ik had weer moest achterlaten en dat die vriendschappen verwaterden. Ook heeft 1 ex vriendin van me door haar gedrag en 'high maintenance' qua aandacht me mijn beste vrienden gekost. Maar ja in een relatie doe je soms domme dingen en ik heb ook niet naar mijn vrienden geluisterd waardoor die er nadat het uitging ook niet meer voor me waren.

Hoe dan ook, de enige remedie is gewoon om niet thuis te blijven zitten maar gewoon naar dingen toe gaan, een (team)sport beoefenen of andere 'alleen'-bokkers toevoegen aan je contacten en kijken of dat klikt. :D