Ik ben misselijk door 1 filmpje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:22

Of van die eikels die een hondje van een brug gooiden, waar het jankend bleef liggen. Voorpaginanieuws. Het filmpje heeft me lang achtervolgd.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:25

setteke schreef:
Of van die eikels die een hondje van een brug gooiden, waar het jankend bleef liggen. Voorpaginanieuws. Het filmpje heeft me lang achtervolgd.

mij ook. ;(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:43

WilmaW schreef:
Ik snap ook niet hoe die mensen het kunnen.
Ik heb ooit een filmpje gezien van een dier dat levend ontdaan werd van zijn vel omdat dat een bontvacht was en daarna levend op een grote hoop gevilde dieren werd gegooid.
Je zag het beeste gewoon nog ademen en met de oogleden knipperen.
Gewoon te erg voor woorden, ben er toen ook dagen "ziek" van geweest.

dat filmpje heb ik ook helemaal gezien... vreselijk. Dat is het ergste dat er in mijn ogen is, levend geveld worden......

Een tijd terug was dit ook met een filmpje van 2 jongens uit rusland (?) die een zwefhond van een hoge brug op de weg gooien en zich doodlachen als de hond nog leeft. Ze hebben de hond gevonden (dierenambulance) en dachten dat hij het nog zou gaan redden. Helaas is hij uiteindelijk toch bezweken aan zijn verwondingen. Maar die rotjongens zijn wel vervolgd en ook echt gestalkd ;) dus denk dat ze het niet meer zullen doen... arme hond.... zieke mensen :n en inderdaad dat filmpje van die 6 pups en die rivier... ziek... als ik daar bij was geweest had ik die emmer met pups mee naar huis genomen en haar in de rivier gegooid :(

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:46

Hmm lifaya.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:47

Ik kan daarna gewoon er dagen over blijven piekeren,
over nadenken voor het slapen gaan.

Nee, ik kan écht niet tegen dat vreselijke dierenleed,
als ik het lees al niet, een filmpje/foto al helemaal niet.
Vreselijk.

Peuk

Re: Ik ben misselijk door 1 filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:49

Daarom kijk ik zulke filmpjes dus nooit, als je weet dat je er niet tegen kunt moet je het echt niet gaan kijken. Bij mij spookt dat nog dagen door m'n hoofd.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:50

het is idd gruwelijk.. zo heb ik nog steeds beelden in mn hoofd van een filmpje dat via ergens kwam (stond bij dat dit echt niet meer kon gebeuren en er iets tegen gedaan werd..echter wel gvd zonder waarschuwing)

hoe dieren levend gevild werden...huppa ff paar keer met mes daar en daar want dan kun je het ven zo mooi eraf trekken... echt zo zo erg vond ik het... de beelden blijven spoken..rare is dat je zo vol afrgijzen kijkt dat je in een soort shok achtige toestand komt waardoor het echt even duurde eer ik met mn muis naar het kruisje kon om het uit te maken.... die beelden achtervolgen me nog... zo gruwelijk..als ik die mensen in levende lijven tegen zou komen zou ik echt niet instaan voor mezelf...

zie dat mn filmpje al door meer mensen bekeken is

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:52

lifaya schreef:
WilmaW schreef:
Ik snap ook niet hoe die mensen het kunnen.
Ik heb ooit een filmpje gezien van een dier dat levend ontdaan werd van zijn vel omdat dat een bontvacht was en daarna levend op een grote hoop gevilde dieren werd gegooid.
Je zag het beeste gewoon nog ademen en met de oogleden knipperen.
Gewoon te erg voor woorden, ben er toen ook dagen "ziek" van geweest.

dat filmpje heb ik ook helemaal gezien... vreselijk. Dat is het ergste dat er in mijn ogen is, levend geveld worden......

Een tijd terug was dit ook met een filmpje van 2 jongens uit rusland (?) die een zwefhond van een hoge brug op de weg gooien en zich doodlachen als de hond nog leeft. Ze hebben de hond gevonden (dierenambulance) en dachten dat hij het nog zou gaan redden. Helaas is hij uiteindelijk toch bezweken aan zijn verwondingen. Maar die rotjongens zijn wel vervolgd en ook echt gestalkd ;) dus denk dat ze het niet meer zullen doen... arme hond.... zieke mensen :n en inderdaad dat filmpje van die 6 pups en die rivier... ziek... als ik daar bij was geweest had ik die emmer met pups mee naar huis genomen en haar in de rivier gegooid :(

bah weet je ik kan t topic gewoon nouwelijks volgen pff lees nu buiten de beginpost deze nog..en ik heb zoon rot gevoel nu... sta op huilen en kwil het liefst die mensen zelf van de brug gooien...al vind ik dat nog te zacht voor ze..nee echt als ik het ooit zie dat iemand een beesje wat aan doet flip ik helemaal!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:55

delerium schreef:
Thanks, nu ben ik misselijk alleen al door het lezen...
Het enige wat je kunt doen is deze filmpjes NIET verspreiden en tegen degene waarvan je de link krijgt terugmelden dat je het erg triest vindt dat deze meewerkt aan de verspreiding van die akelige filmpjes en dat je er totaal niet van gediend bent met dit soort mishandeling geconfronteerd te worden.

het probleem is dat het vaak komt in de zin van dat het dierenleed moet stoppen ik vind bv dat die goede doelen die je wel eens voorbij ziet komen zoon goed werk doen, echter ze laten mensen niet alleen het leuke zien! nee, mensen moeten geconfronteerd worden om te zien hoe erg het is..ik kan t nooit zien die zielige dieren, beren/honden/katten ik kijk dan altijd weg.... evenals die serie animal rescou of hoe schrijf je het.. tof iets dat dieren geholpen worden, echter je hoord ook de verhalen waarom ze geholpen moeten worden!!!! en dat vind ik altijd zo erg!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 01:58

Ik heb het filmpje ook gezien, en niet alleen jij werd misselijk. M'n maag draaide gewoon :r

Zeker toen ik dit bij het filmpje las:
Citaat:
"All the videos I sell show beauties dressed in sexy clothes crushing a small animal to death," he said. "They are selling very well."

:r :r :r

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 02:17

AlexandraM, dat filmpje waar ik het over heb heeft de voorpagina en het nieuws gehaald in NL, over de hele wereld, godzijdank hebben ze dus kunnen achterhalen wie die verdachten waren. Meer weet ik helaas niet, wel dat de hond zijn laatste 2 weken bij de dierenambulance heeft gezeten en heel erg verwend is, wat mij toch weer blij maakte.

Ik vind het aan de ene kant goed dat er zoveel "media-aandacht" aan word besteed, zo komen die imbecielen er niet zo makkelijk mee weg, aan de andere kant kan het inderdaad een heel verkeerd effect hebben op de mensen :( en natuurlijk dat mensen er niet tegen kunnen wat ik zooo goed kan begrijpen :(:)

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 02:47

Gadver, waar gaat het toch heen met de wereld?!
Zo zag ik vanmiddag een filmpje van een vrouw die puppies in het water gooide,
ik kon wel janken, voel me zo machteloos, er lopen meer gekken vrij rond dan er
vastzitten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 06:59

Ik sla dit topic maar over volgens mij. Ook van die verhalen word ik ziek...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:46

Je kunt er natuurlijk alleen misselijk van worden.

Je kunt natuurlijk ook de website (in de meeste gevallen youtube) attenderen op het feit dat er zulke misselijke filmpjes op hun site staan.

De meeste sites laten het weten het op prijs te stellen als je filmpjes die echt niet kunnen meld. Youtube zowiezo.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:05

Gadverdamme wat een nare mensen zijn er toch.
Kunnen ze zo iemand niet aanklagen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:10

dit soort rotzooi vooral niet kijken....die filmpjes worden geplaats door debielen die er een kick van krijgen mensen te shockeren....hoe meer mensen kijken hoe leuker ze het vinden en snel weer z'on nieuw filmpje plaatsen met een ander dier wat gemarteld of vermoord wordt.

NIET KIJKEN DUS!!!!!
EN VOORAL NIET DOORSTUREN!!!

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:54

Starshet schreef:
Ik had het gelezen op een forum en werd nieuwschierig en klikte erop.

Ik heb het GELIJK weggeklikt.

Sorry, maar dan ben je zelf net zo slecht bezig :n
Als je zoiets leest wordt je toch niet nieuwsgierig naar zo'n filmpje!! En het feit dat je het gaat bekijken verhoogt alleen maar het aantal hits. Oftewel...mensen die zulke doen en filmen worden beloond voor hun gedrag. Want daar kicken ze ook op, op het vele x bekeken filmpje van hun (naast de daadwerkelijke gruwelijke) aktie. Want anders filmen ze het niet en zouden ze het niet op internet zetten.

Misschien een beetje logisch nadenken??!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:03

Zo zie maar weer hoe de mensheid heel verdorven is, het komt overal voor en niet alleen in de achter gebleven gebieden....
En You Tube zou dit soort filmpjes gewoon moeten berwijderen, want voor sommige idioten is dit weer een idee om het ook te doen.
Het is echt zo triest dit zo te lezen waar de mens toe in staat is, en dan vinden mensen het zielig dat een leeuw een dier vangt om te eten........

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:04

Ooit een keer heb ik een film gezien over melk koeien die echt misselijk zwaar mishandeld werden.
Nu heb ik helemaal niks met koeien maar kom op zeg....dit sloeg echt alles......
Ik was in een soort shock, bleef als bevroren zitten kijken.
Voor ik het wist zag ik de hele film, er leek geen einde aan te komen.........
De rest van die week was ik helemaal van slag, nu nog zie ik de beelden zo voor me en krijg de gruwels.
Als ik nu weer een waarschuwing bij een filmpje zie klik ik het niet eens meer aan.
Filmpje met de hondjes daar had ik van verwacht dat het een klein meisje zou zijn en dat volwassenen de hondjes er weet uit zouden halen. Ik heb `m snel weg geklikt, ga hier weer dagen mee rond lopen in mijn hoofd.
De wereld is gek, je zou je bijna schamen een mens te zijn.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:08

AlexandraM schreef:
delerium schreef:
Thanks, nu ben ik misselijk alleen al door het lezen...
Het enige wat je kunt doen is deze filmpjes NIET verspreiden en tegen degene waarvan je de link krijgt terugmelden dat je het erg triest vindt dat deze meewerkt aan de verspreiding van die akelige filmpjes en dat je er totaal niet van gediend bent met dit soort mishandeling geconfronteerd te worden.

het probleem is dat het vaak komt in de zin van dat het dierenleed moet stoppen ik vind bv dat die goede doelen die je wel eens voorbij ziet komen zoon goed werk doen, echter ze laten mensen niet alleen het leuke zien! nee, mensen moeten geconfronteerd worden om te zien hoe erg het is..ik kan t nooit zien die zielige dieren, beren/honden/katten ik kijk dan altijd weg....

Zulke afschuwelijke filmpjes als beschreven door ts moeten idd NIET verspreid worden en NIET bekeken worden. Ook niet om mensen in te laten zien dat zulke dingen gebeuren. De makers kicken hier namelijk op. Echter, ik ben het er wel mee eens dat mensen geinformeerd moeten worden over de verschrikkelijke dingen die er gebeuren met dieren. Enkel en alleen omdat dit de enige manier is om hierover bewustwording te creeeren, zodat er aktie ondernomen kan worden. Maar kijk dan zoiets als Earthlings, dat is tenminste vanuit de visie van de makers die tegen gruwelijke dierenmishandeling zijn en niet vanuit de visie van mensen die genieten van zulke gruwelijke dingen.

Ben niet gewelddadig, maar bij zulke mensen zou ik me niet kunnen inhouden. Als ze de ballen zouden hebben om hun naam en adres ook neer te zetten...maar het zijn altijd gewoon zwakke stumperds die macht willen ervaren omdat ze in het gewone leven mislukkelingen zijn. Dat is ook de reden dat ze dieren pakken.

Edit: Enne.. Kunnen we nu aub ophouden met neerzetten wat voor gruwelijke filmpjes iedereen heeft gezien. Te sneu dat jullie Uberhaupt op zo'n link klikken, maar hopelijk dringt het door dat jullie dan ook meehelpen aan het goede gevoel van die zieke mensen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:13

SorayaDL schreef:
Starshet schreef:

Sorry, maar dan ben je zelf net zo slecht bezig :n
Als je zoiets leest wordt je toch niet nieuwsgierig naar zo'n filmpje!! En het feit dat je het gaat bekijken verhoogt alleen maar het aantal hits. Oftewel...mensen die zulke doen en filmen worden beloond voor hun gedrag. Want daar kicken ze ook op, op het vele x bekeken filmpje van hun (naast de daadwerkelijke gruwelijke) aktie. Want anders filmen ze het niet en zouden ze het niet op internet zetten.

Misschien een beetje logisch nadenken??!!

Soms staat er bij een link niet vermeld waar het over gaat, ze kunnen ook zeggen dat het een leuk nummer is, dus wat je zegt vind ik een beetje een stomme opmerking. Meisje is helemaal geschrokken van wat ze (per ongeluk) heeft gezien, en jij gaat zeggen dat het dom is dat ze het gezien heeft.v :=

Inderdaad vreselijk al die filmpjes, heb er gelukkig niet zoveel gezien. Misschien wel iets dat duidelijk maakt hoe er over dieren wordt gedacht, dieren worden toch echt al mindere gezien.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:15

Joscaa schreef:
Ik kan daarna gewoon er dagen over blijven piekeren,
over nadenken voor het slapen gaan.

Nee, ik kan écht niet tegen dat vreselijke dierenleed,
als ik het lees al niet, een filmpje/foto al helemaal niet.
Vreselijk.

Nou dat heb ik dus ook!
Vroeger wou ik graag dan evengoed de filmpjes zien maar dat vertik ik nu! Word er echt gewoon verdrietig van!

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:17

@Hinata: Ehm..misschien even beter lezen voordat je míj beschuldigd van een stomme opmerking...

Starshet schreef:

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:19

SorayaDL schreef:
@Hinata: Ehm..misschien even beter lezen voordat je míj beschuldigd van een stomme opmerking...

Starshet schreef:

Ok, maar ze heeft erop geklikt uit nieuwsgierig heid. Maakt toch niet uit, ze heeft erop geklikt, dat is gebeurd, ze is er hartstikke van geschrokken, het lijkt mij niet nodig om haar nu van te beschuldigen dat ze iets doms heeft gedaan.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:30

@Hinata: Ik gebruik niet het woord dom (dat gebruik jij), maar zeg dat ze slecht bezig is door zulke filmpjes te gaan bekijken. Is in normaal nederlands toch echt niet hetzelfde als dom :) En vind wel dat het benoemd mag worden wat ze deed, dan kan ze er over nadenken. Aangezien ze nu gelijk handelde uit nieuwsgierigheid, zal ze hopelijk de volgende keer wat verder vooruit denken. Hopelijk was alleen die schrikreactie al voldoende. Maar hopelijk kan ze het bekijken van zulke filmpjes nu ook koppelen aan de consequenties die daarmee gepaard gaan.

Daarnaast, ja ik word van zulke onderwerpen kriegelig. Echter heb ik naar mijn idee toch echt niet iemand persoonlijk aangevallen. Alleen mijn mening gegeven.