Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WilmaW schreef:Ik snap ook niet hoe die mensen het kunnen.
Ik heb ooit een filmpje gezien van een dier dat levend ontdaan werd van zijn vel omdat dat een bontvacht was en daarna levend op een grote hoop gevilde dieren werd gegooid.
Je zag het beeste gewoon nog ademen en met de oogleden knipperen.
Gewoon te erg voor woorden, ben er toen ook dagen "ziek" van geweest.
lifaya schreef:WilmaW schreef:Ik snap ook niet hoe die mensen het kunnen.
Ik heb ooit een filmpje gezien van een dier dat levend ontdaan werd van zijn vel omdat dat een bontvacht was en daarna levend op een grote hoop gevilde dieren werd gegooid.
Je zag het beeste gewoon nog ademen en met de oogleden knipperen.
Gewoon te erg voor woorden, ben er toen ook dagen "ziek" van geweest.
dat filmpje heb ik ook helemaal gezien... vreselijk. Dat is het ergste dat er in mijn ogen is, levend geveld worden......
Een tijd terug was dit ook met een filmpje van 2 jongens uit rusland (?) die een zwefhond van een hoge brug op de weg gooien en zich doodlachen als de hond nog leeft. Ze hebben de hond gevonden (dierenambulance) en dachten dat hij het nog zou gaan redden. Helaas is hij uiteindelijk toch bezweken aan zijn verwondingen. Maar die rotjongens zijn wel vervolgd en ook echt gestalkddus denk dat ze het niet meer zullen doen... arme hond.... zieke mensen
en inderdaad dat filmpje van die 6 pups en die rivier... ziek... als ik daar bij was geweest had ik die emmer met pups mee naar huis genomen en haar in de rivier gegooid
delerium schreef:Thanks, nu ben ik misselijk alleen al door het lezen...
Het enige wat je kunt doen is deze filmpjes NIET verspreiden en tegen degene waarvan je de link krijgt terugmelden dat je het erg triest vindt dat deze meewerkt aan de verspreiding van die akelige filmpjes en dat je er totaal niet van gediend bent met dit soort mishandeling geconfronteerd te worden.
Starshet schreef:Ik had het gelezen op een forum en werd nieuwschierig en klikte erop.
Ik heb het GELIJK weggeklikt.
AlexandraM schreef:delerium schreef:Thanks, nu ben ik misselijk alleen al door het lezen...
Het enige wat je kunt doen is deze filmpjes NIET verspreiden en tegen degene waarvan je de link krijgt terugmelden dat je het erg triest vindt dat deze meewerkt aan de verspreiding van die akelige filmpjes en dat je er totaal niet van gediend bent met dit soort mishandeling geconfronteerd te worden.
het probleem is dat het vaak komt in de zin van dat het dierenleed moet stoppen ik vind bv dat die goede doelen die je wel eens voorbij ziet komen zoon goed werk doen, echter ze laten mensen niet alleen het leuke zien! nee, mensen moeten geconfronteerd worden om te zien hoe erg het is..ik kan t nooit zien die zielige dieren, beren/honden/katten ik kijk dan altijd weg....
SorayaDL schreef:Starshet schreef:Ik had het gelezen op een forum en werd nieuwschierig en klikte erop.
Sorry, maar dan ben je zelf net zo slecht bezig![]()
Als je zoiets leest wordt je toch niet nieuwsgierig naar zo'n filmpje!! En het feit dat je het gaat bekijken verhoogt alleen maar het aantal hits. Oftewel...mensen die zulke doen en filmen worden beloond voor hun gedrag. Want daar kicken ze ook op, op het vele x bekeken filmpje van hun (naast de daadwerkelijke gruwelijke) aktie. Want anders filmen ze het niet en zouden ze het niet op internet zetten.
Misschien een beetje logisch nadenken??!!
Joscaa schreef:Ik kan daarna gewoon er dagen over blijven piekeren,
over nadenken voor het slapen gaan.
Nee, ik kan écht niet tegen dat vreselijke dierenleed,
als ik het lees al niet, een filmpje/foto al helemaal niet.
Vreselijk.
SorayaDL schreef:@Hinata: Ehm..misschien even beter lezen voordat je míj beschuldigd van een stomme opmerking...Starshet schreef:Ik had het gelezen op een forum en werd nieuwschierig en klikte erop.