Zilvervisjes uitroeien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Zilvervisjes uitroeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:38

Mijn collega heeft dit topic naar de BB verplaatst, maar ik ben van mening dat het hier echt om een huishoudelijk probleem gaat en daarom verplaats ik het terug naar LZP.

BB > LZP

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:52

Bah ik heb ze ook! Als ik de badkamermat optil dan rennen weer hele hordes weg. Ik blijf kitten en vangen. :( Bahbahbah, dat van die aardappel ken ik niet, blijven ze daar dan opzitten ofzo? Ze kunnen die zat toch weer uit?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:59

hier ook veel last... als ik er eentje zie maak ik ze gelijk dood, veel stofzuigen etc ik heb een keertje gelezen op internet dat een valletje maken van papier (trechter vorm wel erin niet eruit) met stukjes aardappel erin.... het zetmeel schijnen ze erg lekker te vinden... nog nooit geprobeert.... dus geen idee of t echt werkt...

edit: oh zie net dat de tip met de aardappel al genoemd is :+ sorryyyy

en verplaatsen naar beestenboel? zo lief vinden we die silvervisjes niet :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:05

Ik vang ze altijd met een stukje wcpapier en spoel ze door. Wat me wel opvalt is dat als ze doodgaan de kleur er meteen uitttrekt. Gek eigenlijk.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:30

ja vies he, dat grijze veeg je er zo van af :r

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:46

Collega van mij heeft ook veel last van zilvervisjes. Hij heeft ongediertebestrijder het hele huis laten 'reinigen', ze doen dat met een soort gifkorrels/poeder en je mag dan ook een lange tijd niet stofzuigen :n (dan zuig je het gif namelijk weer op). Het leek geholpen te hebben, maar inmiddels ziet hij er steeds weer meer.....

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:54

Wij hebben ze ook, vooral in het tuinhuis. Daar staat een bubbelbad en is het dus warm en vochtig... Gatverjakkie, iedere keer als ik binnenkom zie ik ze wegschieten... Ik durf niets op de grond te zetten want daar gaan ze dan in en op zitten.... :r
Maar een goed idee is dus eigenlijk een trechter vouwen, het uiteinde in een afgesloten bakje of doosje doen met daarin aardappel? Zo'n soort van humaan muizenvalletje maar dan anders...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:07

Denk dat dat wel redelijk gaat werken, qua anti-terug-uitloop-gevaar! En met weghalen vooral niet bekijken wat er op af is gekomen brrr..

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn kitten! Hij vangt ook steekmuggen en grote vliegbeesten (moet ik 'm alleen wel optillen richting plafond hihi). En hij heeft vanmorgen een spin gegeten en net een half uur achter een tor aangelopen en toen toch maar opgegeten. Zalig zo'n onkruid verdelger op pootjes :D