Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:BTW ken ik helaas ook mensen die erg weinig mankeren en toch 100% afgekeurd zijn dus die instanties zeggen mij niet veel! Degenen die het nodig hebben krijgen het niet en er zijn een hoop profiteurs!
annepanne schreef:Ik kan niet inschatten hoe ziek je bent maar als je mijn kleindochter was geweest had ik je een flinke trap onder je kont gegeven en geen cent! Jij teert op het feit dat je moeder weinig kan en toch veel voor je opa en oma doet. Respect voor je moeder maar jij zal toch echt zelf wat moeten doen om respect te verdienen.. Dan je opa en oma egoistisch noemen omdat ze een eigen leven hebben.. Tja misschien eerst een realistisch beeld van jezelf opdoen? Je komt op mij over als een verwend nest waar de rest van de Nederlandse bevolking hard voor mag werken omdat je niet eens moeite wil doen om zelf je centen te verdienen... Sorry voor mijn eerlijke verhaal maar dit is nou eenmaal mijn mening!!
maikeltje schreef:Wat ik lees uit je verhaal is dat je opa juist erg met je begaan is en zich ernstig zorgen maakt om jouw toekomst. En ik denk dat hij een toekomst met een baan voor jou belangrijker vindt dan die jaarling en ik geef hem gelijk. Zo jong en dan al een uitkering en je er gewoon bij neerleggen, dat vind ik echt onbegrijpelijk.
Als jij voor die jaarling kunt zorgen dan kun je ook werken. waar een wil is, is een weg. Dat heb je met je paard wel laten zien.
Als het paard verzorgen jou al je energie kost dan zou, als je mijn dochter was, dat paard er gisteren nog uitvliegen. Die energie moet je eerst maar eens stoppen in je toekomst ipv in een jaarling.
maikeltje schreef:Wat ik lees uit je verhaal is dat je opa juist erg met je begaan is en zich ernstig zorgen maakt om jouw toekomst. En ik denk dat hij een toekomst met een baan voor jou belangrijker vindt dan die jaarling en ik geef hem gelijk. Zo jong en dan al een uitkering en je er gewoon bij neerleggen, dat vind ik echt onbegrijpelijk.
Als jij voor die jaarling kunt zorgen dan kun je ook werken. waar een wil is, is een weg. Dat heb je met je paard wel laten zien.
Als het paard verzorgen jou al je energie kost dan zou, als je mijn dochter was, dat paard er gisteren nog uitvliegen. Die energie moet je eerst maar eens stoppen in je toekomst ipv in een jaarling.
lisanneOnne schreef:Ik neem aan dat als je het over een darmziekte hebt het gaat over Crohn of Collitis Ulcerosa..?
Ik denk dat wij met zn alle niet kunnen inschatten welke invloed deze ziekten op je leven hebben.
Wel begrijp ik ook de kant van je opa en oma, ze hebben inderdaad het beste met je voor.
Iedere opa en oma zien hun kleinkind toch graag zelfstandig worden en hun eigen boontjes doppen?
Waarom ga je niet wat lichter werk doen inderdaad bijvoorbeeld achter de kassa, of in een bloemenwinkel of je gaat werken via een uitzendbureau, kun je je eigen dagen doorgeven en op de dagen dat je je wat minder voelt hoef je dan ook niet te werken.
daantjuhhh schreef:Maar je zegt in je andere bericht ook hele andere onrespectvolle dingen...
Je bent zelf werkzoekende...(of geweest: zie jou profiel) waar leef jij van als ik vragen mag?
In elk systeem zitten haken en ogen, maar volgens mij ben jij niet geheel bekend met het systeem van de Wa-Jong?
Mijn broertje krijgt ook Wa-Jong. (100%)
Hij is hart patient, zal nooit echt kunnen werken..
Maar er zijn ook hartpatienten die wel gewoon een fulltime baan kunnen hebben.
Er word echt wel onderzoek gedaan hoor.
Je krijgt niet zomaar 100%.
Je zegt letterlijk: Je komt op mij over als een verwend nest waar de rest van de Nederlandse bevolking hard voor mag werken omdat je niet eens moeite wil doen om zelf je centen te verdienen...
En dat is recht op de man, persoonlijk!
Terwijl jij dat helemaal niet kan inschatten achter je beeldschermpje!!!
Persoonlijk, mijn mening:
Door z'on opmerking kom je op mij over als iemand met weinig weet van de maatschappij.
Leslie90 schreef:Ik heb altijd gezegd dat als ik wil werken, dat ik naar Sundays wil en een opleiding wil volgen.
Leslie90 schreef:Ik heb alle begrip voor je situatie, dat je ziek bent en een uitkering hebt, maar wat je hier neerzet vind ik wel verwend en asociaal gedrag. Als jij gewoon kán werken, waarom zou jíj dan leuk werk moeten hebben terwijl de rest van Nederland vast ook wel eens een baan heeft gehad waarvan ze dachten gadverdamme. Leuk dat jij kan terugvallen op je uitkering, maar ik vind dat als je in staat bent om te werken dat je elk werk moet aanpakken wat je kunt doen en niet wat jij toevallig wil. Bah wat een misselijke instelling ditAls ik uberhaubt kan werken, wil ik wel werk gaan doen wat ik leuk vind en niet denken: gatverdammeweer een dag naar dat rot werk. Daarom Sundays
lijkt me een leuk team hier in de buurt, lekker relaxt, en die gratis uren zonnen is ook nog niet verkeerd
Mossel schreef:die mentaliteit is er inderdaad niet meer, omdat je alles tegenwoordig zo makkelijk toe geschoven krijgt. Zoals ik al eerder zei ik ben zelf ook voor 100% afgekeurd maar ik zet alles op alles om toch aan het werk te kunnen. Ik vind het namelijk erg vervelend dat ik van andermans zuur verdiende geld aan het leven ben ook al kan ik er vrij weinig aan doen.
Kiwipitje schreef:Leslie90 schreef:Ik heb altijd gezegd dat als ik wil werken, dat ik naar Sundays wil en een opleiding wil volgen.Leslie90 schreef:Ik heb alle begrip voor je situatie, dat je ziek bent en een uitkering hebt, maar wat je hier neerzet vind ik wel verwend en asociaal gedrag. Als jij gewoon kán werken, waarom zou jíj dan leuk werk moeten hebben terwijl de rest van Nederland vast ook wel eens een baan heeft gehad waarvan ze dachten gadverdamme. Leuk dat jij kan terugvallen op je uitkering, maar ik vind dat als je in staat bent om te werken dat je elk werk moet aanpakken wat je kunt doen en niet wat jij toevallig wil. Bah wat een misselijke instelling ditAls ik uberhaubt kan werken, wil ik wel werk gaan doen wat ik leuk vind en niet denken: gatverdammeweer een dag naar dat rot werk. Daarom Sundays
lijkt me een leuk team hier in de buurt, lekker relaxt, en die gratis uren zonnen is ook nog niet verkeerd
.
anoukie88 schreef:Everytime schreef:annepanne ze is 100% afgekeurd dus dat is niet eerlijk wat je zegt.
Nou ken ook mensen die voor de volle 100% zijn afgekeurd. Maar die echt niks hebben hoor. Die mensen zijn er nog trots op dat ze alles ontduiken en overal geld voor krijgen van de gemeente. Dit bedoel ik niet dat TS dat doet hoor. Kan jouw situatie wat dat betreft niet inschatten na een verhaaltje. Maar vind iets meer respect voor je opa en oma mag wel. Ik zeg altijd maar zo nu zijn ze er nog.