Ben het helemaal zat!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:41

ook ik zit iedere dag te vechten tegen het schuld gevoel terwijl ik er niets aan kan doen. en iedereen vraagt hoe het met werken gaat, gewoon niet. sommige zeggen keihard dat ze niet begrijpen waarom ik niet kan werken, als ze een week zouden hebben wat ik heb begrijpen ze het wel wedden. ;(

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:46

Citaat:
BTW ken ik helaas ook mensen die erg weinig mankeren en toch 100% afgekeurd zijn dus die instanties zeggen mij niet veel! Degenen die het nodig hebben krijgen het niet en er zijn een hoop profiteurs!

Helemaal mee eens. Voor de mensen die zijn afgekeurd om een `geldige´ reden vind ik het sneu, want die krijgen soms niet waar ze recht op hebben. De mensen die te lui zijn om te werken die moeten een gigantische harde schop onder de reet hebben, en het liefste met een stalen neus. (zo ff een hoop frustraties eruit)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 00:48

Ik wou de openingspost zo kort samengevat laten, geen hele verhalen en achtergronden maar gewoon hoe het nu is.
Tuurlijk steekt er meer achter, en werken bij Sundays, ja geweldig! maar niet zo. Uitgaan doe ik ook al een jaar niet meer, zelfs dat is al te veel en dat vind ik soms ook niet leuk. En zo zijn er wel tientallen voorbeelden.

Ik kan wel naar mijn paard, en er voor zorgen, omdat m'n moeder paarden super leuk vind. Ze heeft altijd zelf paarden gehad en vind het leuk dat ze het paarden virus aan mij heeft overgedragen. Ze gaat altijd mee, en Max is ook een beetje van haar :) Ze helpt me met uitmesten. Borstelen, voetjes geven etc kan ik zelf wel :Y) en verder staat hij gewoon op het land en doen we nog niet zo veel. Op goede dagen kan ik heus wel gaan wandelen, in de toekomst longeren en inrijden. Ik hoop ook dat ik over 2 jaar wat betere medicijnen krijg die meer zijn werk doet. Ik kan een paard onderhouden, onverwachte DA kosten betalen omdat ik daarvoor geld opzij leg. Maar doordat mijn moeder dat niet doet (logisch), heb ik daarvan geld aangebroken en voor haar de reparatie kosten betaald van de scooter. Het zijn niet mijn financiele kosten ;) het is mijn moeders scooter en eigenlijk haar pakkie aan, maar ik kan het gewoon niet opbrengen om haar lekker te laten zitten zonder scooter waar we allebei de dupe van zijn. Daarom kan ik boos worden.

lisanneOnne

Re: Ben het helemaal zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 01:48

Ik neem aan dat als je het over een darmziekte hebt het gaat over Crohn of Collitis Ulcerosa..?

Ik denk dat wij met zn alle niet kunnen inschatten welke invloed deze ziekten op je leven hebben.

Wel begrijp ik ook de kant van je opa en oma, ze hebben inderdaad het beste met je voor.
Iedere opa en oma zien hun kleinkind toch graag zelfstandig worden en hun eigen boontjes doppen?

Waarom ga je niet wat lichter werk doen inderdaad bijvoorbeeld achter de kassa, of in een bloemenwinkel of je gaat werken via een uitzendbureau, kun je je eigen dagen doorgeven en op de dagen dat je je wat minder voelt hoef je dan ook niet te werken.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 01:59

annepanne schreef:
Ik kan niet inschatten hoe ziek je bent maar als je mijn kleindochter was geweest had ik je een flinke trap onder je kont gegeven en geen cent! Jij teert op het feit dat je moeder weinig kan en toch veel voor je opa en oma doet. Respect voor je moeder maar jij zal toch echt zelf wat moeten doen om respect te verdienen.. Dan je opa en oma egoistisch noemen omdat ze een eigen leven hebben.. Tja misschien eerst een realistisch beeld van jezelf opdoen? Je komt op mij over als een verwend nest waar de rest van de Nederlandse bevolking hard voor mag werken omdat je niet eens moeite wil doen om zelf je centen te verdienen... Sorry voor mijn eerlijke verhaal maar dit is nou eenmaal mijn mening!!

:r

Gadverdamme. wat een misselijke reactie. TS is niet voor niks 100% afgekeurd.
Jij geeft zo'n reactie zonder enige navraag bij de TS en gebruikt termen als ''een realistich beeld van jezelf opdoen''? :evaw:

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 02:04

Het gaat om Colitis Ulcerosa.

Het heeft de afgelopen winter veel invloed gehad. Ik heb ook dik vanaf december tot mei alleen maar binnen gezeten. Ik raakte m'n verzorgpony kwijt, en dat gaf voor mij zo enorm veel stress dat ik na 3 jaar een opvlamming kreeg, en een heftige ook. Ik dacht dat CU, afgekort, wel mee vielt. Maar dat viel even vies tegen. Ik ben toen 10 kilo afgevallen, krampen, steken, veel pijn, dagen obstipatie en doodmisselijk, dan opeens weer diarree (lekker verhaal :+) en weer misselijk door de buikpijn, heel moe, geen eetlust en eigenlijk een dood vogeltje geworden. Dankzij medicijnen ben ik weer wat beter geworden, maar die 10 kilo is er nooit meer aangekomen en ik heb door de constante misselijkheid nog elke dag angst om misselijk te worden en zo emetofobie ontwikkeld ;) ook dat is erbij gekomen en niet alleen CU belemmerd me in heel veel dingen, maar ook die fobie. Grenzen verleggen is heel moeilijk, maar ik vind het al heel wat dat ik elke dag buiten kom en weer onder de mensen kom, en zelfs met het openbaar vervoer ben gegaan zonder gillend weg te rennen.

Het heeft dus geen zin om me te pushen, zeker niet als ik niet begrepen word. Het enige wat ik nu nodig heb is even rust, m'n paardje, en verder even niets. Zo kan ik me darmziekte ook goed in de hand houden en hopelijk ook die fobie. Van allebei kom ik niet af, aan het één kan ik niks aan doen en aan het ander maar een beetje.

Als ik uberhaubt kan werken, wil ik wel werk gaan doen wat ik leuk vind en niet denken: gatverdamme :r weer een dag naar dat rot werk. Daarom Sundays :j lijkt me een leuk team hier in de buurt, lekker relaxt, en die gratis uren zonnen is ook nog niet verkeerd :+

lisanneOnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 02:11

Nou meid dan ga je daar toch lekker bij Sunday's werken.. wat let je.
Sterkte & succes.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 03:07

maikeltje schreef:
Wat ik lees uit je verhaal is dat je opa juist erg met je begaan is en zich ernstig zorgen maakt om jouw toekomst. En ik denk dat hij een toekomst met een baan voor jou belangrijker vindt dan die jaarling en ik geef hem gelijk. Zo jong en dan al een uitkering en je er gewoon bij neerleggen, dat vind ik echt onbegrijpelijk.

Als jij voor die jaarling kunt zorgen dan kun je ook werken. waar een wil is, is een weg. Dat heb je met je paard wel laten zien.
Als het paard verzorgen jou al je energie kost dan zou, als je mijn dochter was, dat paard er gisteren nog uitvliegen. Die energie moet je eerst maar eens stoppen in je toekomst ipv in een jaarling.

Helemaal mee eens!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:02

Er zijn verschillende manieren om geld te verdienen. Ik vind het heel erg van je chronische darmziekte, is nooit leuk en weet precies hoe en wat het is, een vriendin van mij heeft een ernstige vorm van crone, waarbij ze tot twee weken geleden naar een zware operatie op de IC heeft gelegen, maar die zet echt alles op alles om geld te verdienen. het hoeft niet altijd wit te zijn, maar wat ze kan dat kan ze, je moet je hoofd boven water kunnen houden in deze moeilijke tijden.

Ik vind jou opa en oma juist heel zorgelijk voor je, mijn opa en oma die zouden dat nog niet doen? Voor jou komt het mischien heel onredelijk over met wat ik nu zeg, en ik kan jou ziekte beeld ook niet inzien. Maar als ik jou was, zou ik alles op alles zetten om aan me centen te komen, bijvoorbeeld met marktplaats, ga dingen verkopen, probeer te gaan handelen, dat kan gewoon thuis van achter je computer, en op je goede dagen. Ook dit kan je aangeven.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:10

maikeltje schreef:
Wat ik lees uit je verhaal is dat je opa juist erg met je begaan is en zich ernstig zorgen maakt om jouw toekomst. En ik denk dat hij een toekomst met een baan voor jou belangrijker vindt dan die jaarling en ik geef hem gelijk. Zo jong en dan al een uitkering en je er gewoon bij neerleggen, dat vind ik echt onbegrijpelijk.

Als jij voor die jaarling kunt zorgen dan kun je ook werken. waar een wil is, is een weg. Dat heb je met je paard wel laten zien.
Als het paard verzorgen jou al je energie kost dan zou, als je mijn dochter was, dat paard er gisteren nog uitvliegen. Die energie moet je eerst maar eens stoppen in je toekomst ipv in een jaarling.

Ik kan het niet beter verwoorden!

Waarom zouden je opa en oma geinteresseerd moeten zijn in jouw paard? Iedereen heeft zijn eigen hobby toch?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:00

Ik vind het persoonlijk ook erg vreemd dat je beweert niet te kunnen werken en wel voor een jaarling kunt zorgen. Ik heb zelf ook Colitis Ulcerosa (plus nog een leverziekte, Asthma en een hoop bijkomende verschijningen) en ben ook 19. Mijn Colitis is ook heel heftig, dus ik weet waar ik het over heb. Ik heb 3 opleidingen af moeten breken en volg nu een thuisstudie omdat het niet anders gaat. Deze studie moet ik me doorheen worstelen en soms lukt het me helemaal niet, maar ik zorg wel dat ik aan het einde van de rit een opleiding heb. Een verzorgpaard of een eigen paard? Dat zou ik echt niet aankunnen lichamelijk. Als jij dat wel aankunt vraag ik me serieus af of het echt waar is dat je niet kunt werken. Zoals hierboven al gezegd, de energie die je in dat paard steekt hoor je in een opleiding of werk te steken. Natuurlijk heeft iedereen een hobby nodig, maar ik heb mijn paardenhobby opgegeven omdat ik dit niet aankon en het belangrijker vind het beetje enrgie dat ik heb in een opleiding te steken. Dat zou jij toch ook echt eens serieus moeten overwegen!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:07

Deels snap ik je frustratie wel. Maar als jij zelf degene bent die altijd maar de scooter van je moeder leent, is het zo gek nog niet dat je je moeder bijschiet met de kosten voor diezelfde scooter.

En ik kan niet in jullie financiën kijken. Maar als 19-jarige thuiswonend is het echt zo gek nog niet om je moeder bij te springen qua kosten. En zo gek niet om zelf ook in ieder geval toekomstgericht te denken.

Ik kan me voorstellen dat je veel voldoening haalt uit je hobby. Maar blijf wel reeël, niet alles kan en moet om jouw hobby draaien (hoeveel voldoening je er ook uit haalt). Je kunt ook niet zonder meer verwachten dat je opa en oma extra bijspringen, zodat jijzelf al je centen dus voor die ene hobby kan oppotten.

Als je gebruik maakt van geleend geld bij opa en oma, heeft het als gevolg dat opa en oma meedenken met de financieën (ze lenen geen geld uit om over de balk te smijten en het blijft gevoelsmatig ´hun´ ,waar ze graag op toezien dat het nuttig wordt gebruikt). Als je dat gevolg niet wil moet je om te beginnen niet bij ze lenen.

Succes in ieder geval, laat het eerst weer even bezinken. En denk dan nog eens terug naar wat voor adviezen je hebt gekregen en misschien zitten er wel een paar adviezen tussen zitten die je best eens ter harte kan nemen :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:21

lisanneOnne schreef:
Ik neem aan dat als je het over een darmziekte hebt het gaat over Crohn of Collitis Ulcerosa..?

Ik denk dat wij met zn alle niet kunnen inschatten welke invloed deze ziekten op je leven hebben.

Wel begrijp ik ook de kant van je opa en oma, ze hebben inderdaad het beste met je voor.
Iedere opa en oma zien hun kleinkind toch graag zelfstandig worden en hun eigen boontjes doppen?

Waarom ga je niet wat lichter werk doen inderdaad bijvoorbeeld achter de kassa, of in een bloemenwinkel of je gaat werken via een uitzendbureau, kun je je eigen dagen doorgeven en op de dagen dat je je wat minder voelt hoef je dan ook niet te werken.

Ik denk dat een aantal mensen toch wel kunnen inschatten wat voor een invloed op iemands leven heeft. Mijn zus heeft vanaf haar 17de al crohn en ze is nou 25. Ze is laatst een zware operatie ondergaan waarbij ze ook op de ic heeft gelegen. En nog 2x daarna in het ziekenhuis gelegen ivm complicaties. Maar zij wil wel zo graag dat ze gewoon weer aan het werk is en bezig is met haar 3de opleiding

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:32

TS: als je iets aan je darmproblemen wilt doen verdiep je dan eens in de Gersontherapie.
Op youtube vind je oa een opgenomen workshop van Chalotte Gerson waar je veel info vind dat je zal kunnen helpen.

Waardeloos dat je zoveel pijn hebt. Persoonlijk denk ik dat Gerson je heel erg zal helpen.
Succes.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:42

daantjuhhh schreef:
Maar je zegt in je andere bericht ook hele andere onrespectvolle dingen...

Je bent zelf werkzoekende...(of geweest: zie jou profiel) waar leef jij van als ik vragen mag?
In elk systeem zitten haken en ogen, maar volgens mij ben jij niet geheel bekend met het systeem van de Wa-Jong?
Mijn broertje krijgt ook Wa-Jong. (100%)
Hij is hart patient, zal nooit echt kunnen werken..
Maar er zijn ook hartpatienten die wel gewoon een fulltime baan kunnen hebben.
Er word echt wel onderzoek gedaan hoor.
Je krijgt niet zomaar 100%.

Je zegt letterlijk: Je komt op mij over als een verwend nest waar de rest van de Nederlandse bevolking hard voor mag werken omdat je niet eens moeite wil doen om zelf je centen te verdienen...

En dat is recht op de man, persoonlijk!
Terwijl jij dat helemaal niet kan inschatten achter je beeldschermpje!!!

Persoonlijk, mijn mening:
Door z'on opmerking kom je op mij over als iemand met weinig weet van de maatschappij.

Tegen jou zou ik zeggen, doe even rustig! Diegene die persoonlijk is ben je zelf maar dat heb je waarschijnlijk niet in de gaten. Reageer dan niet als het je persoonlijk raakt.
Weet je hoeveel mensen er WEL misbruik van maken? Aardig wat hoor! Dat betekent niet dat jouw broertje er misbruik van maakt. Zo vat jij het op maar dat zegt niemand.

TS, ik vind je ook heel makkelijk overkomen. Ook ik kan niet vanaf hier zeggen wat jij mankeert en hoe erg dat is. Wat maikeltje zegt is natuurlijk wel zo, je kunt ook naar je jaarling gaan waarom dan niet een beetje proberen te werken? Je opa en oma zijn mensen die waarschijnlijk keihard voor hun geld hebben moeten werken. Dat jij al zegt dat je oma de kapper belangrijker vindt stuit mij tegen de borst. Heeft jouw oma daar geen recht op dan? Moet ze dat geld aan jou geven? Jij kunt wel een jaarling houden van je uitkering, zo slecht heb je het dan nog niet denk ik...

Mijn moeder is heel wat jaren geleden afgekeurd, ze MOCHT NIET meer werken. Weet je wat ik me voor me kan halen? Een moeder die heel erg verdrietig was en aan het huilen was omdat het gewoon niet meer mocht terwijl ze zo graag wilde! Maar ik denk dat deze mentaliteit er tegenwoordig niet meer is... :n

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:48

die mentaliteit is er inderdaad niet meer, omdat je alles tegenwoordig zo makkelijk toe geschoven krijgt. Zoals ik al eerder zei ik ben zelf ook voor 100% afgekeurd maar ik zet alles op alles om toch aan het werk te kunnen. Ik vind het namelijk erg vervelend dat ik van andermans zuur verdiende geld aan het leven ben ook al kan ik er vrij weinig aan doen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:52

Leslie90 schreef:
Ik heb altijd gezegd dat als ik wil werken, dat ik naar Sundays wil en een opleiding wil volgen.
Leslie90 schreef:
Als ik uberhaubt kan werken, wil ik wel werk gaan doen wat ik leuk vind en niet denken: gatverdamme :r weer een dag naar dat rot werk. Daarom Sundays :j lijkt me een leuk team hier in de buurt, lekker relaxt, en die gratis uren zonnen is ook nog niet verkeerd :+
Ik heb alle begrip voor je situatie, dat je ziek bent en een uitkering hebt, maar wat je hier neerzet vind ik wel verwend en asociaal gedrag. Als jij gewoon kán werken, waarom zou jíj dan leuk werk moeten hebben terwijl de rest van Nederland vast ook wel eens een baan heeft gehad waarvan ze dachten gadverdamme. Leuk dat jij kan terugvallen op je uitkering, maar ik vind dat als je in staat bent om te werken dat je elk werk moet aanpakken wat je kunt doen en niet wat jij toevallig wil. Bah wat een misselijke instelling dit :r.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:57

Mossel schreef:
die mentaliteit is er inderdaad niet meer, omdat je alles tegenwoordig zo makkelijk toe geschoven krijgt. Zoals ik al eerder zei ik ben zelf ook voor 100% afgekeurd maar ik zet alles op alles om toch aan het werk te kunnen. Ik vind het namelijk erg vervelend dat ik van andermans zuur verdiende geld aan het leven ben ook al kan ik er vrij weinig aan doen.

Zoals jij praat klinkt het toch anders en daar heb ik dan respect voor, dat je je best doet! :j
En, als iemand 100 procent afgekeurd wordt, en dat is terecht heb ik daar ook respect voor! Gelukkig dat er zulk soort uitkeringen bestaan. Maar ik denk dat als je opa en oma zo bezorgd om je zijn en je het geld hebt om een paardje te kunnen onderhouden je best wel in je handjes mag wrijven. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:57

Kiwipitje schreef:
Leslie90 schreef:
Ik heb altijd gezegd dat als ik wil werken, dat ik naar Sundays wil en een opleiding wil volgen.
Leslie90 schreef:
Ik heb alle begrip voor je situatie, dat je ziek bent en een uitkering hebt, maar wat je hier neerzet vind ik wel verwend en asociaal gedrag. Als jij gewoon kán werken, waarom zou jíj dan leuk werk moeten hebben terwijl de rest van Nederland vast ook wel eens een baan heeft gehad waarvan ze dachten gadverdamme. Leuk dat jij kan terugvallen op je uitkering, maar ik vind dat als je in staat bent om te werken dat je elk werk moet aanpakken wat je kunt doen en niet wat jij toevallig wil. Bah wat een misselijke instelling dit :r.

Hierin ga ik mee. :j

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:17

Tegenwoordig wordt je niet zomaar meer afgekeurd, laat staan voor 100%. Daar moet dan echt een hele goede reden voor zijn en mij zou je dan ook nooit horen zeggen dat je moet gaan werken.

Maar vind het verhaal hier wel een beetje apart over komen, ik ben afgekeurd, dus kan niet werken, dus werk ik niet.
Je geniet er van, terwijl er zoveel mensen zijn die 100% afgekeurd zijn en het gewoon weg écht niet kunnen en zo ontzettend graag willen werken. Hoe dan ook, er is altijd werk wat je kan doen. Wat voor ziekte of redenen je dan ook hebt.

Al is het thuis werk, mailtjes lezen en beantwoorden...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:21

Quir schreef:
Je geniet er van
Dat idee krijg ik ook ja!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:27

anoukie88 schreef:
Everytime schreef:
annepanne ze is 100% afgekeurd dus dat is niet eerlijk wat je zegt.

Nou ken ook mensen die voor de volle 100% zijn afgekeurd. Maar die echt niks hebben hoor. Die mensen zijn er nog trots op dat ze alles ontduiken en overal geld voor krijgen van de gemeente. Dit bedoel ik niet dat TS dat doet hoor. Kan jouw situatie wat dat betreft niet inschatten na een verhaaltje. Maar vind iets meer respect voor je opa en oma mag wel. Ik zeg altijd maar zo nu zijn ze er nog.

Idd. Onze krantenbezorgster kan écht niet werken en is zooo ontzettend ziek en last van haar rug. Maar wel kranten rond kunnen
brengen op de naam van haar dochter. Juist ja, top +:)+

TS: kun je niet thuis gaan werken? Dat is toch ook een idee? En ik vind niet dat je opa en oma streng zijn. Ze willen (aan je verhaal
te lezen) gewoon dat je wat zelfstandiger wordt.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:36

Hmm.. IMO hebben je opa en oma het beste met je voor, zij komen uit andere tijden.

Ik ben zelf ook 100% afgekeurd en ga nu via het UWV opzoek naar werk. Zij kunnen goed helpen met het vinden van een passende baan met een baas die het wél trekt als je ziek bent. Daar zitten ook voordeeltjes aan voor je baas, als die een Wajonger aanneemt.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:43

Als je zo ziek bent dat je niet minimaal kunt werken (zijn zat 'zit baantjes') waarom kun je dan wel een paard verzorgen en een andere hobby uitoefenen? (serieuze vraag)

Ik vind dat je nogal makkelijk oordeelt over je opa en oma, die mensen hebben alleen maar het beste met je voor. Als je kleindochter de hele dag op dr reet zit 'ik kan niet werken' maar wel leuke dingen kan doen dan komt dat toch heel raar over?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:47

Een paard is jouw hobby.
Als je er geen geld voor hebt, moet je het laten.
Je kan en mag niet verwachten dat opa en oma maar bijspringen met geld.

Overigens was het paard het eerste wat er bij mij uitging toen ik steeds zieker werd. Ik wilde blijven werken.
Uiteindelijk afgekeurd vanwege ehlers-danlos syndroom.

Ik denk dat jij je prioriteiten verkeerd stelt.
Dat is jouw keus.