Feestje buren.... tot hoe laat harde muziek op za-avond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:45

Ach, als het één of een paar keer per jaar is, moet kunnen, vind ik.
Ik meld het echter wel altijd aan mijn buren. En ik vraag altijd als ze last hebben of ze dan ook wat komen drinken?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:45

Als het echt eenmalig is, en je verder nooit last van de buren hebt, dan zou ik niet zeuren voor een uur of 1. Ik denk eigenlijk dat ik voor een eenmalig feestje helemaal niet zou zeuren. Zulke dingen gebeuren overal wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:46

Annettu_ schreef:
Anoniem schreef:
wat ik ooit heb meegkregen is dat je tot 22:00 herrie mag maken, als je een vergunning hebt aangevraagd ligt dit tot 00:00 of 01:00, datw eet ik niet meer precies! Weet niet of het ook zo is hoor.

at is dan denkik meer voor uitgaanscentrums ? die mogen tot 5:00 herrie maken dachtik.

ik bedoelde dus ook particulier, en als je dan later wilt maken dan die 22:00 moet je toch echt een vergunning aanvragen :)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:47

Persoonlijk zou ik er geen probleem van maken als zo'n feestje eenmalig is.
Ik zou zeggen: om 12 uur wordt lawaai ietwat vervelend, en om 1 uur toch echt ronduit storend, dan zou ik er wel wat van zeggen.
Harde muziek moet dan toch echt uit wat mij betreft, zeker buiten.
Hoe dat wettelijk zit, verschilt inderdaad per gemeente.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:48

Anoeska schreef:
Als het echt eenmalig is, en je verder nooit last van de buren hebt, dan zou ik niet zeuren voor een uur of 1. Ik denk eigenlijk dat ik voor een eenmalig feestje helemaal niet zou zeuren. Zulke dingen gebeuren overal wel eens.

En toch vind ik het behoorlijk associaal als mensen zo hard de muziek aanlaten als het al laat is. Als het mijn buren waren geweest was flink chagereinig geweest, ik moet namelijk wel gewoon werken op de zondagen en ben een slechte slaper, dus als die muziek om 1 uur stopt slaap ik niet voor een uur of 3...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 22:49

Ikzelf zou zoiets niet doen omdat ik weet dat o.a. mijn naaste buurman onregelmatige diensten draait en mijn buurvrouw vaak op zondagmoet werken, maar ja...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:52

Ik zou het niet doen omdat ik me perfect kan amuseren op normaal volume.:=
Vind het eerder een kwestie van netheid dan van wetgeving. Harde muziek kan je echt wel makkelijk voorkomen.
En met de muziek iets stiller draaien is je feestje nog niet gedaan. Daarom zou ik mensen die komen klagen geen azijnpissers vinden.
Natuurlijk moet het wel op een normale manier, want sommige :=
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-08-10 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:53

Heey een lotgenoot!

Mijn buurjongen geeft nu ook een feestje... veel geschreeuw en lawaai en dan ook nog één of andere idioot die met een koebel door de straat loopt :=
Vorige keer liep zijn feest enorm uit de hand (inclusief ambulances en ouders die kinderen half in coma op kwamen halen) Dus ben benieuwd!

Succes met jouw buren, hoop dat je nog een beetje aan je nachtrust toe komt ;)

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:54

Nienke89 schreef:
Heey een lotgenoot!

Mijn buurjongen geeft nu ook een feestje... veel geschreeuw en lawaai en dan ook nog één of andere idioot die met een koebel door de straat loopt :=
Vorige keer liep zijn feest enorm uit de hand (inclusief ambulances en ouders die kinderen half in coma op kwamen halen) Dus ben benieuwd!

Succes met jouw buren, hoop dat je nog een beetje aan je nachtrust toe komt ;)

hahahah dat is pas wild night!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:56

Ik heb het vorig jaar gehad toen de buren nog om half vier een feest hadden en de radio buiten keihard aan hadden staan. Politie gebeld en ze waren mooi de geluidsinstallatie kwijt. Nooit meer last van gehad.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 22:57

En anders gooi ik wel wat bloederige bekapte hoeven over de bosjes }>

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:58

Ik woon in een klein dorp en onze overburen hadden laatst ook een "feestje" !
Maar ze hadden iedereen keurig op de hoogte gesteld.

Parkeer vergunning aangevraagd voor parkeren op de Brink voor gasten.
En de gemeente hier heeft ze een vergunning voor (live) muziek verleend tot 24.00h.
En ik moet zeggen, ze hebben zich er keurig aangehouden.

Ook al kon ik vanaf mijn terras heerlijk meegenieten,jaren tachtig muziek/rock, de stekker ging er om 24.00h accuut uit !

TS.......succes !

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:58

Hoe later op de avond, des te meer alcohol.
Dus als je wat wilt ondernemen (gesprek met de buren), zou ik het zo snel mogelijk doen.
Als ze niet meer normaal aanspreekbaar zijn vanwege de alcohol, heeft praten geen zin meer... is mijn ervaring.

En toch een goede nachtrust gewenst. ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:00

Bayazo schreef:
Ik woon in een klein dorp en onze overburen hadden laatst ook een "feestje" !
Maar ze hadden iedereen keurig op de hoogte gesteld.

Parkeer vergunning aangevraagd voor parkeren op de Brink voor gasten.
En de gemeente hier heeft ze een vergunning voor (live) muziek verleend tot 24.00h.
En ik moet zeggen, ze hebben zich er keurig aangehouden.

Ook al kon ik vanaf mijn terras heerlijk meegenieten,jaren tachtig muziek/rock, de stekker ging er om 24.00h accuut uit !

TS.......succes !

Waar kan je vinden of ze een vergunning hebben? VAst weer in zo'n buurtkrantje dat ik niet krijg omdat ik op een park woon :+

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:05

Wij hebben hier ook 1 x per jaar een straatfeest met vergunning.
Op de uitnodiging staat dat het feest tot 23.59 duurt, dan moet de muziek uit..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:05

Heb onderstaande ook bij de buurvrouw gedaan paar x. Ook orgelmuziek hahaha.. klinkt vre-se-lijk :+ .
Nu nergens last meer van (was dan ook wel door de weeks, in weekeind, om 3u in middag, om 5u s nachts.. heeeel vaak en vaak ook op rare tijden dus :o ).
Vragen hielp niet want dat mens spoort helaas niet zo :P .

Volgens mij moeten ze rond 22u idd stil zijn. Zou wel netjes zijn geweest als ze het hadden gemeld, dan had je het wellicht minder erg gevonden.
Het is nu 23u en dat vind ik een mooie tijd om het zachter te doen. Om 12u alles uit EN iedereen naar huis of naar binnen (anders lig je straks wakker van het schreeuwen?).

Bah.. buren-overlast kan zooo erg zijn :( .

Succes en als netjes vragen niet helpt, gewoon de politie maar bellen denk ik.

Hoop nog slaap lekker v zo!

(Arabesk:)
Wat trouwens ook goed werkt, dat ga ik nu niet doen hoor, maar wat wel enorm lollig is als mensen al dagenlang keihard radio NL aanhebben en je bent het zat en vragen werkt niet: een cd met de orgelwerken van Bach hard aanzetten }> :Y)

"Oh vonden jullie dat geen mooie muziek dan" _O-[/quote]

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:13

Ach jongens 1x per jaar? of nog minder vaak? Het is de eerste keer dat het gebeurt toch?
Nou ik zou mijn mond houden en er niets van zeggen. Mocht het regelamtig gebeuren zou ik ook vragen of het dan tot bepaalde tijd is. Maar zo 1x per jaar.....nope ik ga niet 'azijnpissen'.

En ja mijn lover heeft wisselende diensten, nee hij gaat ook niet piepen bij een feestje dat 1x per jaar tot laat duurt.....

Ik zou wel balen en voor mezelf mopperen maar klagen en de politie bellen?
Nee hoor vind ik echt te ver gaan. Kijk als het echt zeer regelmatig voorkomt is het wat anders, en dan nog eerst even zelf informeren voor direct met maatregelen te komen....

Oh en dat: als zij de muziek hard doen doen wij hem harder?
Dan moet je ook niet klagen ben je namelijk met precies dezelfde onzin bezig en hou je nog meer mensen uit hun slaap....lekker volwassen ook...
Laatst bijgewerkt door Kayila op 28-08-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:14

Arabesk schreef:
En anders gooi ik wel wat bloederige bekapte hoeven over de bosjes }>

Dat moet je dan wel iets later doen zodat ze al wat meer op hebben en niet helemaal meer helder kunnen denken _O-

Hoor hier nu ook lekker muziek uit het stadspark, Gronings ontzet. Te bedenken dat ik daar 6 a 7 km. vanaf woon... de wind staat gunstig :+

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:15

Arabesk schreef:
Waar kan je vinden of ze een vergunning hebben? VAst weer in zo'n buurtkrantje dat ik niet krijg omdat ik op een park woon :+

Die staan altijd van tevoren afgedrukt op de gemeentepagina in de krant.
Daar waar ook de bouw en kapvergunningen staan.

Inderdaad in een regionaal iets.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:16

Ik zou normaal ook niet erover gaan zeuren, maar als het in je huis dreunt staat die muziek toch echt wel te hard. Ze staan in hun eigen tuin en moeten er bovenuit schreeuwen om elkaar te verstaan.... geluid zachter zetten doet wonderen en de muziek blijft hetzelfde.
Dat getuigd in ieder geval van meer fatsoen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:18

Anoeska schreef:

Helemaal mee eens!!

Hier is ook wel eens een feestje dat tot in de vroege uurtjes door gaat.......geen problemen mee. Kan een keer gebeuren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:20

Feestjes en feestjes met veel te harde muziek. Je kan toch ook gezellig met je buren zittten zonder dat de muziek zó hard staat...?
Feestje prima, maar niet zó hard... Ik ga even informeren wat hun plannen zijn voor vanavond en of ze een vergunning hebben. Heb al even geinformeerd bij 09008844, die zeggen dat 23h redelijk is zonder vergunning.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:22

Waarom?
Moet iedereen gaan zitten fluisteren e.d.? Zo gaat het gewoon op feestjes en het uitgaansleven. Daar hoort gewoon muziek bij.
Als het nou iedere week of regelmatig voor zou komen oké, maar zo eenmalig vind ik echt overdreven.

Je leeft nou eenmaal niet alleen op deze wereld en je zult toch met elkaar moeten leven en daar horen af en toe dit soort dingen ook bij.

veerledec

Re: Feestje buren.... tot hoe laat harde muziek op za-avond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:24

Een dansfeest à la, maar ik begrijp dat het een 'praatfeest' betreft? Nou dan ben ik het eens met TS hoor, waarom moet de muziek dan zo hard dat je moet schreeuwen?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:26

Al pratend kun je ook dansen :D