Het overweldigende afscheid van Dorine....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:12

Mooi geschreven sandra,

Nu was ik er toch een beetje bij. Verdrietig

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:13

San, ontzettend mooi verslag!
Ik vond het echt heel erg dat ik niet mee kon maar heb nu toch het gevoel dat ik er een beetje bij ben geweest, ik ben in ieder geval in gedachten bij jullie en Dorine geweest.
Frieda, super dat je het toch nog gaat proberen, hou ons op de hoogte.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:29

Honeybee schreef:
De pastoor vertelde zo'n mooi verhaal over hoe hij dacht dat Dorine wel een boodschap achter zou laten in één of ander laatje, om gevonden te worden nadat ze heen zou gaan.
Dit was ook gebeurt... er was een briefje waarop Dorine iets had geschreven...
De woorden die er in voor kwamen waren:
Ik hoef geen al te grote steen..
En toen de tekst die erop moest komen te staan.

En ik schaam me toch wel een beetje... omdat dit zó'n mooi moment was... en ik niet meer weet wat er nou precies op dat briefje stond.

Als ik me goed herinner wil Dorine graag dat er op de steen komt te staan:

IK HEB GENOTEN!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:35

Bedankt voor het mooie verslag,helaas kon ik er ook niet bij zijn...
Veel sterkte nog voor alle familie ,vrienden en uiteraard peter nl.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:38

Het was echt een waardig, schitterend afscheid! Zo heeft Dorine het gewild!
En ze wil idd dat er "Ik heb genoten!!" op komt te staan Lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:39

Mooi geschreven, het moet een hele mooie uitvaart geweest zijn.
Familie en vrienden veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:59

Heel erg bedankt voor dit mooie verslag!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:00

Het was een prachtige uitvaart! Je hebt het heel goed omschreven, Sandra.

Helaas heb ik praktisch geen woord verstaan van wat de pastoor en Frieda vertelden Huilen , het geluid droeg niet naar onze kant, maar dat van de steen en de tekst "Ik heb genoten!!" heb ik zeker wel gehoord! En die tekst is al ontzettend veelzeggend Lachen .

Frieda, het zou super zijn als we die uitzending alsnog zouden kunnen beluisteren.

Joost, Taizé zei mij inderdaad niet zoveel, om niet te zeggen niets eigenlijk, maar ik ga er gauw een kijkje nemen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:29

Sandra, Ik ben erg onder de indruk van je mooie verhaal. Tranen zitten heel hoog en mijn keel zit dicht..
Iedereen nog heel veel sterkte met het verwerken van dit grote gemis!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:40

Potverdrie, zoals jij het schrijft, is het net al was ik er zelf ook een beetje bij. Heel aangrijpend, heel mooi...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:48

ik zit hier echt met kippevel op mijn rug en tranen in mijn ogen te lezen.
Ik had zo vreselijk graag Dorine haar laatste eer betuigd maar het kon echt niet.

Lieve Dorientje, rust zacht.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:56

Ik ben ook naar de begravenis geweest. Het was erg mooi en ik heb dan ook op mijn eigen manier afscheid kunnen nemen van Dorine.

Wel jammer dat het geluid niet zo goed was op de begraafplaats. Maar nu heb ik dus ook een indruk van wat er gezegd werd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 00:23

Ik heb afscheid kunnen nemen na de avondwake, van Dorine die mijn hart zo heeft geraakt. Helaas kon ik vandaag niet op de begravenis aanwezig zijn, maar Dorine is de hele dag niet uit mijn gedachten geweest. Daarom bedankt voor deze uitvoerige beschrijving van de begravenis, ik zit zoals menigeen met tranen in mijn ogen.

Ik had van de Taize Community nog niet gehoord maar ga de link nu bekijken.

Ook ik wilde me bedanken bij Peter en de familie, voor hun warme onthaal en het begrip dat ze - ondanks hun eigen verdriet - voor ons hebben. Het is fijn om Dorine als vriendin te hebben gehad. Ik zal haar nooit vergeten...

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 00:34

mensen lief ik wordt hier zo stil van die familie van die lieve dorine die zoveel steun aan ons geven voel me bijna schuldig wat een kanjers zijn di emensen geen wonder dat dorien dat ook had ze heeft mij ook veel pbtjes gestuurd... kende haar alleen te kort om echt et weten hoe het zat zit er wel een beetje mee dat ik er vandaag niet kon zijn had graag willenb laten weten dat ik aan hun dacht hierbij dus heel veel liefs en joost, peter en de rest van de familie love you!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 00:39

Honeybee, dank voor je mooie verslag, geeft ons een indruk van hoe het was... Wat een enorme bewondering heb ik voor Peter en Joost en de familie, zeer bijzonder dat een familie in een tijd dat zij steun nodig hebben een steun voor anderen zijn...
Dorine, fijn dat je genoten hebt, en geniet daarboven he...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 01:35

Jeetje mina, wat heb je dit ontzettend goed opgeschreven.
Ook ik heb enorme bewondering voor Peter, Joost en de familie.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 02:28

je hebt het toppie omschreven san! Ik wist dat dit verslag van jou nog zo komen. En idd, het was een hele indruk allemaal. Ook die vrouw aan het begin....

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 07:59

Wederom zit ik met tranen in mijn ogen op mijn werk.

Ik had er graag bij willen zijn, tot mijn spijt kon dat echt niet. Fijn om jouw verslag te lezen Sandra. Heel indrukwekkend.

Greggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:16

Goed geschreven Sandra! Het was een heel indrukwekkend afscheid waarin Dorine duidelijk aanwezig was in de vele woorden die gezegd werden. Woorden die van Dorine afkomstig waren. Er was één grote familie bijeen. En zo hoort het ook eigenlijk.Dorine heeft ons voorgedaan hoe je zo'n familie bijeen brengt. Enkel en alleen door een beetje aandacht en liefde te geven aan een ander en ieder in zijn of haar waarde te laten. Ik hoop dat ik dat nooit vergeet!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:41

Krijg inderdaad ook tranen van je mooie omschrijving. Net alsof je door een raam kon toekijken hoe het is gegaan, dank je voor je verhaal.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:27

ik zei voor dat ik dit ging lezen tegen mezelf: "femke, hou je groot en laat die tranen achterwege...."

maar hoe kan IK het nou droog houden als ik zo'n mooi verslag lees, met zo'n mooie stukjes.... eerst kreeg ik alleen een brok in mijn keel, maar toen ik bij dit stukje uit het verslag aan kwam, kon ik het gewoon niet meer houden!!..... Verdrietig Huilen

Honeybee schreef:
Het geweldige gebaar wat Joost op het moment dat ik het écht niet meer hield naar me uitte vond ik dan ook geweldig... Hij kwam naar me toe en zei... geef mij maar een bloemstuk en haal maar een zakdoekje uit mijn jaszak.

ik had graag naar de begrafenis gegaan, maar kon niet want ik moest werken... maar door jou !! heel erg bedankt heb ik nu een hele mooie indruk gekregen!! heel erg bedankt HONEYBEE!!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:01

wow krijg er de rillingen en vochtige ogen van als ik jou verhaal lees. fijn dat het zo mooi was (nou ja fijn, tis maar hoe je het bekijkt) ik wilde ook, maar heb op het laatste moment besloten om niet te gaan. ik kende dorine alleen van internet en verder ja was het een persoon die ver van mij bed stond, ze was er wel in de gedachten maar vond het meer een gelegenheid voor bokkers en familie die dorine wel konden of ooit gesproken hadden! maar tis fijn om te lezen hoe jullie het ervaren hebben, bokkers jullie ook allemaal veel sterkte in de komende periode!

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:21

pffff valt niet mee om dit te lezen. Ik heb Dorien niet gekend helaas. Ik betrapte me erop toen ik dit verhaal zat te lezen, er natte druppels op mijn toetsenboord vielen. Kan je nagaan voor diegene die dicht bij haar stonden. Wat zullen jullie verdriet hebben zeg. Nogmaals heel veel sterkte en het was ect een mooi verhaal. Zag het echt helemaal voor me. Huilen

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:35

Sandra, je hebt het heel mooi omschreven... zo was ik er toch nog een beetje bij aanwezig...

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:44

Sandra heel erg bedankt voor dit verslag.
Omdat ik me niet op mijn plaats zou voelen bij haar begrafenis ben ik niet gegaan, maar ik gedachten was ik er wel, door jouw verslag weet ik dat dorine niet vergeten zal worden door heel veel mensen. Heel veel sterkte voor iedereen.