Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:13

Falona schreef:
Je kan het in je adresering eigenlijk al duidelijk maken. Als iedereen mag komen stuur je het aan familie jansen. Als je alleen de ouders wilt hebben stuur je een kaart aan meneer & mevrouw jansen.
Als ze dat niet snappen dan hebben ze niet goed opgelet bij de les etiquette.

Lees misschien mijn post even, als je het heel erg gewend bent dat kids overal mee naar toe gaan, zoals bij ons in de familie dus, dan wil het niet altijd dat je het doorhebt dat hij alleen aan jullie gericht is, en dat de kids dus niet mee mogen.

Ik heb zoiets van, je kan het er beter duidelijk op zetten, dan dat mensen het niet snappen of wat dan ook.
Dan voorkom je toch gezeur, en dat er ineens wel kids bij zijn?

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :Y)

Vind die van die clown enzo ook wel leuk :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:14

Als je hiervoor kiest, zou ik een heel duidelijk zijn. Zo'n tekst bijvoorbeeld:

Annetje schreef:
ons feest duurt lang en er is geen kinderbed graag hoor ik van u dat de kinderoppas het wel red

maakt dat sommigen gewoon het camping bedje meesleuren. Geen probleem hoor :D . Niet iedereen pakt een hint even goed op. Alleen de namen van de ouders is vrees ik ook niet voldoende.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:14

Ohh leuk een trouwkaart
*rats* open
*envelop niet bekeken en bij het oud papier*
*kids op de bruiloft*.

Ergo: beter t zekere voor t onzekere en het er gewoon opzetten, wat subtiele hints in de trouwkaart kan nooit kwaad.
Het staat mensen vrij om te kiezen of ze wel of geen kinderen op hun bruiloft willen, en het staat de gasten dan vrij of ze daar aanstoot aan nemen en vervolgens kiezen niet te komen :)

Persoonlijk vind ik die rijmpjes altijd wel erg grappig, zo staat t niet heel kil maar ist wel duidelijk :)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:15

Misschien kun je bij het trouwkaartje een begeleidend briefje toevoegen voor diegene met kinderen?

Misschien een vraag die je niet wilt beantwoorden, maar waarom wil je er perse geen kinderen bij?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:16

c_alsemgeest schreef:
Aangezien bokt overal een antwoord op lijkt te weten :')

Ik heb zelf niks met kinderen en ik wil absoluut geen (kleine) kinderen op mijn bruiloft. :Y)
Wie weet een leuke duidelijke tekst voor op de uitnodiging? :D

staat er al toch?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:18

Kattenbak schreef:
Misschien kun je bij het trouwkaartje een begeleidend briefje toevoegen voor diegene met kinderen?

Dat kwam ook meteen bij mij op. Als je maar een paar gasten met kinderen uit wilt nodigen, is het toch een kleine moeite daar even een briefje bij in de envelop te stoppen?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:18

Ayasha schreef:
c_alsemgeest schreef:
Aangezien bokt overal een antwoord op lijkt te weten :')

Ik heb zelf niks met kinderen en ik wil absoluut geen (kleine) kinderen op mijn bruiloft. :Y)
Wie weet een leuke duidelijke tekst voor op de uitnodiging? :D

staat er al toch?

Ik heb ook niks met kinderen, maar ze absoluut niet op mijn bruiloft hebben vind ik weer wat anders.

Het is ook alleen een vraag uit belangstelling en ik vind het ook best stoer, 'lekker rustig' in ieder geval 8-)

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:19

Wij hebben bij de trouwkaart een begeleidend briefje gedaan (bij de stellen met kinderen) dat onze trouwdag niet geschikt was voor kinderen. Gelukkig zijn er ook geen kinderen op komen dagen!

vanLotje

ik lees even mee, ik ga ook trouwen en wil ook pertinent geen kinderen erbij hebben.
Heb eens een bordje gezien, plastic met knalrode letters "unaccompanied children will be sold as slaves" Maar da's voor een bruiloft misschien een beetje cru :)

Kattenbak, mijn redenenen
- ik houd niet van kinderen
- ik heb de ervaring dat ik geen zinning gesprek kan voeren als er kinderen bij zijn (vooral in de baby/peuter fase)
- mijn huis/omgeving is alles behalve kind proof en m'n katten blieven ze ook niet :)

puma

Ideetje van een ander forum..

Een poppetje (pictogram) met daarbij b.v. 16+

Lijkt me ook wel duidelijk overkomen? :-)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:20

puma schreef:

Haha, ja, maar dat schept ook weer verwachtingen hihi, straks denken de gasten dat er strippers komen of zo!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:22

:D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:24

puma schreef:

+:)+ Leuk idee!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:25

puma schreef:

dat vind ik ook wel grappig en duidelijk :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:25

kleinvosje schreef:
puma schreef:

Haha, ja, maar dat schept ook weer verwachtingen hihi, straks denken de gasten dat er strippers komen of zo!

_O- _O- geweldig :') Een partnerruil-bruiloft. ofzo :')

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:34

Ayasha schreef:
kleinvosje schreef:

_O- _O- geweldig :') Een partnerruil-bruiloft. ofzo :')

Met lekker swingen *\o/* wordt ineens iets anders bedoeld :')

Vind de vermelding van bijvoorbeeld 16+ ook duidelijk..zonder teveel woorden er aan te besteden..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:53

kleinvosje schreef:
Kattenbak schreef:

Dat kwam ook meteen bij mij op. Als je maar een paar gasten met kinderen uit wilt nodigen, is het toch een kleine moeite daar even een briefje bij in de envelop te stoppen?

Als je bang bent voor lange tenen zou ik dat absoluut niet doen. Als je van die types hebt die snel aanstoot aan een dergelijk verzoek kunnen nemen dan maak je het verzoek op deze manier wel erg persoonlijk en heb je kans dat ze denken dat je alleen specifieke kinderen niet wil hebben. Het beste kan je dan gewoon een algemeen mededeling in de kaart laten drukken. Dan is het voor iedereen duidelijk dat het verzoek niet alleen voor hun geld, maar voor iedereen met kinderen/kinderen in het algemeen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 13:55

Ik heb de oplossing gevonden :P
Bij de kaart zit een begeleidende brief waar ook de routebeschrijving en het kleurenthema in staat...
Dat doe ik dan allemaal in dichtvorm :D

kleinvosje

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:55

Probleem opgelost!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:01

vanLotje schreef:
ik lees even mee, ik ga ook trouwen en wil ook pertinent geen kinderen erbij hebben.
Heb eens een bordje gezien, plastic met knalrode letters "unaccompanied children will be sold as slaves" Maar da's voor een bruiloft misschien een beetje cru :)

Kattenbak, mijn redenenen
- ik houd niet van kinderen
- ik heb de ervaring dat ik geen zinning gesprek kan voeren als er kinderen bij zijn (vooral in de baby/peuter fase)
- mijn huis/omgeving is alles behalve kind proof en m'n katten blieven ze ook niet :)

True...

Kattenbak

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:02

Goed opgelost dus! Ik vond het poppetje met 16+ wel erg tof idee.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:04

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:10

moet zeggen dat ik zou afhaken als mijn ( overgens zeer net en rustig) kind niet mee mag. hangt er wel vanaf of t familie ofzo is. mijn neef heeft dit ook gedaan en ben niet geweest. kind en ik zijn 1 hoe moet ik haar uitleggen dat ze niet mee mocht? dan maar niet.... maar dat maakt jou blijkbaar niet uit :P

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:12

girlyggirl schreef:
moet zeggen dat ik zou afhaken als mijn ( overgens zeer net en rustig) kind niet mee mag. hangt er wel vanaf of t familie ofzo is. mijn neef heeft dit ook gedaan en ben niet geweest. kind en ik zijn 1 hoe moet ik haar uitleggen dat ze niet mee mocht? dan maar niet.... maar dat maakt jou blijkbaar niet uit :P

da's een keuze die je maakt. :)

niet rot bedoeld hoor. Maar ik denk dat je kind gerust mag leren dat het niet vanzelfsprekend overal mee naartoe mag, en dat er mensen zijn die niet zo dol zijn op kinderen op hun feestje...

*edit*
zelfs t kind van m'n nicht en dat van m'n allerbeste vriendinnetje wil ik niet op mijn bruiloft, maakt niet uit hoe rustig ze zijn :)
Laatst bijgewerkt door vanLotje op 26-08-10 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:13

Iedereen vind z'n eigen kind zeer netjes en rustig. Maar het gaat op een bruiloft niet om jou en je kind, maar om de wensen van het bruidspaar. Ik vind het dan een beetje flauw om je eigen belang (het kind meenemen omdat jij dat nou eenmaal graag wil) boven de wens van het bruidpaar te stellen.