ZUMBA II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:47

milatje schreef:
Hmm, Zumba lijkt mij ook erg leuk maar ik ben alleen bang om de stap te zetten ivm een jarenlange blessure aan mijn achillespezen...
Want het lijkt me dat je er veel inspanning moet vragen van je benen?

Hmm, ik vind dat moeilijk te zeggen..Ik heb nooit erge been spierpijn of tijdens de les het gevoel dat mijn benen het zwaar hebben, maar ik ben gewend om te dansen en ik heb natuurlijk geen blessure :)
Misschien kun je op Youtube wat filmpjes zoeken en dat thuis mee doen? Dan heb je een beetje een indicatie misschien :)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:12

Jaa, ik heb gister mijn eerste zumba gehad :D .

Stond wel redelijk voor banketstaaf omdat iedereen de pasjes kende en ik nog niet, heb daardoor wel flink gelachen!

Vond het echt super leuk!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:56

Ik ben net weer geweest is mijn 4de keer maar af en toe heb ik nog zo iets van :? volgens mij volg ik het niet helemaal.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:27

Wat gaat er dan precies niet goed? De pasjes opzich, of bijvoorbeeld de combi armen en benen?

Aankomend weekend is het "friends&family weekend" bij de sportschool, dus je mag niet leden meenemen en alle nieuwe lessen worden gelanceerd :) Ik neem zusjelief mee naar Zumba, ben benieuwd hoe ze het gaat vinden!

laura22

Re: ZUMBA II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:29

Meestal combi armen en benen, dan raak ik in de war en ben ik alles kwijt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:31

Dan zou ik als ik jou was nog lekker even alleen de benen doen :j Pas als dat helemaal in je systeem zit en je daar niet meer over na hoeft te denken, is het handig om ook de armen mee te gaan doen :) En joh, het is pas de 4e keer :D Dat wordt echt nog wel beter :j

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:34

Ja meestal doe ik dat dan ook alleen de benen, maar ben zo iemand als ik het doe moet ik het goed doen := zat net te kijken voor zo'n dvd pakket maar dat is gewoon 80 euro bij bol.com wel jammer anders had ik kunnen oefenen.

Leuk trouwens dat dat bij jou sportschool wordt georganiseerd, bij ons kun je geloof ik eenmalig iemand gratis meenemen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:35

Je kunt op Youtube ook wel een en ander vinden als je de naam van een liedje weet ofzo :) Dan kun je ook oefenen :)

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:38

Ja dat had ik ook al geprobeerd maar mijn pc is zo traag dan sta je elke keer 5 min te wachten totdat je weer verder kan, dus dat schiet niet op. Zal weleens vragen aan vriendin die geeft zumba of zij niet wat dvd's heeft ofzo.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:05

Als je lekker aan die benen werkt, komen die armen vanzelf!
En als je toevallig het pasje nog weet, kun je thuis oefenen!

Ik kan ook een pas niet, weet niet hoe die heet..
Je draait je teen van je rechtervoet naar binnen (staat naast je linkervoet) en terwijl je draait breng je je rechtervoet naar rechts en je linkervoet neem je mee. Dan je linkerteen draai je naar binnen en dan breng je je been weer terug..
Is dat een samba pas ofzo?
Ik krijg hem er niet in :')

vandaag eerst een uut zumba gedaan en daarna een uur zumba toning :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:40

Ja, dat is de samba inderaad :j Wat bij mij helpt, is om het groot te doen en goed vanuit je knieën, dan gaan je voeten vanzelf aardig goed :j

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:57

Ik ben vandaag voor de tweede keer geweest!
Eerste keer 's avonds.
Vorige week was ik 's ochtends, toen hadden ze het zomerrooster nog.
Had vandaag les van een ander, een jongen.
Was veeeeel leuker!!!
Vorige week was het een vrouwtje, aardig mens, maar mij teveel heup/kontschudwerk haha. Vandaag waren wat krachtigere passen, dat vind ik veel leuker :D
(en hij is ook niet verkeerd om naar te kijken hahahha )

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:00

Klinkt goed natasja :)

Ik ben net met zusje naar de nieuwe relese geweest en weet nog niet zo goed wat ik er van vind :\ Kan het niet omschrijven, maar moet gewoon nog even wennen denk ik :D Ook was het vandaag gewoon allemaal nog heel rommelig, 1 instructrice heeft volgens mij ter plekke wat staan verzinnen, die wist het echt niet meer :n Kan gebeuren, maar wel jammer..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:02

Ik meld mij hier ook weer :D Het is zo leuk om te doen en voor je het weet vliegt het uur voorbij ;) Ik ben nu 12 kg afgevallen en Zumba is daar misschien wel een ondersteuning van geweest maar kan natuurlijk niet zeggen dat ik daardoor ben afgevallen ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:02

Natasja91 schreef:
Ik ben vandaag voor de tweede keer geweest!
Eerste keer 's avonds.
Vorige week was ik 's ochtends, toen hadden ze het zomerrooster nog.
Had vandaag les van een ander, een jongen.
Was veeeeel leuker!!!
Vorige week was het een vrouwtje, aardig mens, maar mij teveel heup/kontschudwerk haha. Vandaag waren wat krachtigere passen, dat vind ik veel leuker :D
(en hij is ook niet verkeerd om naar te kijken hahahha )

Ziet dat er bij een jongen niet heel gay uit? :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:03

Dat is veel StillAngel! :D Knap hoor.

Eline, jammer dat het tegenviel, maar misschien vind je het de volgende keer wel leuk.
Die sambapas moet ik gewoon nog maar even oefenen :P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:06

Dank je maar is meer te wijten aan het feit dat ik met mijn luie kont ging bewegen omdat ik meer werken ging. En misschien hormonale veranderingen ofzo, ben tenslotte nog maar 16 dus kan nog van alles gebeuren. En sinds dien op een echte sportschool onbeperkt :D

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:11

Ik ben nu 14 en samen met een vriendin van ook 14 zou ik ook graag aan zumba willen doen.
Dit lijkt ons erg leuk, alleen vroegen wij ons af of dat ook voor kinderen/jeugd is?
Er is hier in de stad wel een sportschool ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:17

Bij onze sportschool hebben ze zumba kids en zumba jeugd, dus het bestaat wel, maar goed, daar hebben jullie niet veel aan want dat is nogal uit de buurt :P Misschien is er via Google wat te vinden?

Destino: Ja, denk dat ik het in een gewone les ook wel leuker ga vinden, dit was echt een massale release namelijk :) Maarrr, heb wel een leuke goodybag gescoord 8-)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:20

Oeh gaaf, zat er nog wat leuks in?

Bij ons heb je zumbakids, maar volgens mij mag je vanaf 15 met de gewone lessen mee doen..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:24

Bij ons pas vanaf 18, dus de zumba jeugd is van 14 tot 18 volgens mij? In praktijk is het meer 14 tot 16 :)

Er zaten best wat leuke dingen in ja! Een shirt, een bidon, een tegoedbon voor een gratis subwaybroodje :D En een hoop reclame :+

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:32

Gekke vraag he maar is het ook iets voor mensen in een rolstoel?Of zou dat echt niet gaan? :D

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:34

meld mij hier ook weer
a.s zaterdag ga ik ook weer naar zumba, al goed 6 weken niet geweest, in verband met het warme weer van toen, hadden zomerstop voor op de zaterdag ochtend, en gister was ik dagje efteling.

hoop dat ik nog dingen weet, hihi

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:08

StillAngel schreef:
Ziet dat er bij een jongen niet heel gay uit? :o

Hahaha nee viel heel erg mee!
Maar dat komt dus ook omdat hij veel minder schud/draaiwerk doet :D

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:24

@ Doerakje Ik denk niet dat het wat is voor mensen in een rolstoel het is toch vooral dansen, maar jij heb hem toch niet altijd nodig die rolstoel of heb ik dat verkeerd begrepen.

Ik ga morgen weer dan krijg ik weer spierpijn dat is toch een intensievere les dan op de donderdag.