Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:10

Precies Nirvana!
De verleiding wint het altijd van een kind,daarom zijn ze kind!
Ik denk dat bepaalde opmerkingen ook komen van mensen die zelf geen kinderen hebben!
Ben het helemaal eens om je eigen kind goed in te lichten over gevaren,maar de verantwoording ligt ten alle tijde bij de volwassenen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:12

Als er in een brief staat dat medicijnen afgegeven moeten worden aan de leiding en dat niet gedaan wordt kun je de leiding daar de schuld tovch niet van geven?
Had de moeder in kwestie dat moeten doen. de leiding hoeft toch geen tassen na te gaan zoeken op 'verboden' spullen??

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:13

Cayenne schreef:
Inderdaad heel vreemd zoiets. De leiding van de scouting hoort dit goed na te kijken.
Maar ook als ouder heb je de verantwoording om je kind te leren niet zomaar rare pillen en andere dingen naar binnen te werken. Als achtjarige moet ze dat toch wel weten. Wij kregen dat op jongere leeftijd al aangeleerd. Heeft niets met naieviteit te maken, maar met een stukje leerzaamheid.

Ben ik het mee eens,maar je weet zelf wel hoe lekker die kinderaspirientjes smaken he?
En als ze 1tje nemen nemen ze ook gerust meerdere!
Zoiets geef je niet zomaar aan je kind mee als deze op kamp gaat!Voor onze dochter was dit haar allereerste kamp,ze zit zelfs met dat kind in dezelfde klas dus die vertrouwen elkaar.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:14

suuzepuus schreef:
Als er in een brief staat dat medicijnen afgegeven moeten worden aan de leiding en dat niet gedaan wordt kun je de leiding daar de schuld tovch niet van geven?
Had de moeder in kwestie dat moeten doen. de leiding hoeft toch geen tassen na te gaan zoeken op 'verboden' spullen??

Ja toch wel!
Stel een kind heeft stiekem iets meegenomen,wat als dat dan ingenomen word alszijnde snoepje?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:16

suuzepuus schreef:

Als er iets in het regelement staat,horen ze dat ook zelf te controleren.

Als iedereen regeltjes na zou leven,bestond het beroep politie ook niet.
Tuurlijk moet alles gecontroleerd worden,zéker als het om kinderen met medicijnen/messen/what ever gaat.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:18

Toch vind ik de verantwoording bij de ouders van dat kind liggen (niet bij jou dus!!)
Zij hadden aan moeten geven bij de leiding dat dat kind medicijnen mee had. wat het dan ook is.
Als ze iets mee willen smokkelen stoppen ze het wel ergens waar de leiding het niet vind. Dit is niet meegesmokkeld maar meegegeven door een ouder. iets verstoppen voor de leinig kunne ze vast wel.zo moeilijk is dat niet en een kind van 8 is erg vindingrijk op dat gebied!

DDW1190

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:20

het is nu goed gegaan, laat het een leer zijn voor de volgende keer!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:20

suuzepuus schreef:
Toch vind ik de verantwoording bij de ouders van dat kind liggen (niet bij jou dus!!)
Zij hadden aan moeten geven bij de leiding dat dat kind medicijnen mee had. wat het dan ook is.
Als ze iets mee willen smokkelen stoppen ze het wel ergens waar de leiding het niet vind. Dit is niet meegesmokkeld maar meegegeven door een ouder. iets verstoppen voor de leinig kunne ze vast wel.zo moeilijk is dat niet en een kind van 8 is erg vindingrijk op dat gebied!

Ja dat weet jij,dat weet ik!
Maar helaas is niet elke ouder zo intelligent om dat te doen! :(
Maar tassencontrole is echt wel verstandig bij dat kleinere grut.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:21

Mijn zoontje is 9 jaar en als hij bv pijn heeft ( hoofdpijn ofzo) dan zal hij echt niet zomaar zo'n pilletje
innemen. Dat moet hij niet hebben zegt hij dan. Maar als ze met meerdere kinderen bij elkaar zijn
zonder de ouders, dan is de verleiding groot en worden ze zo omgepraat door de andere kinderen.
Ach, neem jij er ook eentje, hele lekkere snoepjes.
Het kan dus heel goed zijn dat dat kindje heeft gezegt, wil jij ook een snoepje en dat jou dochtertje
dus ook echt dat dat het snoepjes waren. Wie zegt dat zij wist dat het aspirientjes waren?

Ik zou in ieder geval de leiding van de scouting inlichten hierover en toch een gesprek aangaan met de
betreffende moeder. Kunnen sommige mensen wel gaan zeggen, ach laat het zo het is, maar de volgende
keer wordt het dus rustig wéér gedaan en dan zijn de gvolgen misschien wel minder prettig.
Ik zou ook woest zijn en zeker een gesprek aangaan met die moeder hoor.
dit kan niet en is te belachelijk voor woorden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:22

DDW1190 schreef:
het is nu goed gegaan, laat het een leer zijn voor de volgende keer!

Het is gewoon frustrerend als je zelf wel allert bent en alles doorgeeft of meld om het allemaal zo goed mogelijk te laten verlopen.
Maar als je als ouder BEWUST medicijnen aan je kind van 8 meegeeft en dit geneens meld aan de leiding dan zit er toch wel een zendertje los hoor!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:25

ja ik snap het wel hoor, maar ik denk dat sommige mensen er helemaal niet over nadenken wat ze daadwerkelijk doen/meegeven!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:26

IngridB schreef:
Mijn zoontje is 9 jaar en als hij bv pijn heeft ( hoofdpijn ofzo) dan zal hij echt niet zomaar zo'n pilletje
innemen. Dat moet hij niet hebben zegt hij dan. Maar als ze met meerdere kinderen bij elkaar zijn
zonder de ouders, dan is de verleiding groot en worden ze zo omgepraat door de andere kinderen.
Ach, neem jij er ook eentje, hele lekkere snoepjes.
Het kan dus heel goed zijn dat dat kindje heeft gezegt, wil jij ook een snoepje en dat jou dochtertje
dus ook echt dat dat het snoepjes waren. Wie zegt dat zij wist dat het aspirientjes waren?

Ik zou in ieder geval de leiding van de scouting inlichten hierover en toch een gesprek aangaan met de
betreffende moeder. Kunnen sommige mensen wel gaan zeggen, ach laat het zo het is, maar de volgende
keer wordt het dus rustig wéér gedaan en dan zijn de gvolgen misschien wel minder prettig.
Ik zou ook woest zijn en zeker een gesprek aangaan met die moeder hoor.
dit kan niet en is te belachelijk voor woorden.

Ik had meteen de moeder ingelicht,maar deze zei mij doodleuk dat ik zelf maar moest uitzoeken waar mn dochter ze vandaan had!
Dan valt toch alles uit je gezicht bij het horen van zo'n reaktie he?
Want tja,haar kind doet zoiets niet!
Trouwens dit is niet de eerste keer dat haar dochter iets raars doet hoor,en alles word steeds afgestreden door die ouders.Maar goed het gaat zich hier nu om die pillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:28

Kom toch, je geeft de leiding de schuld van alles. Hun horen het inderdaad in de gaten te houden, maar het is kamp, niet strafregime.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:29

Tja als zij het toch ook niet weet? Ze heeft 1 strip meegegeven en kindje heeft een deel mee teruggenomen. Als je haar net zo benaderd hebt als dat je hier (over)reageert snap ik haar reactie wel!

Helpt het om iedereen de schuld te geven...nee...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:29

Asyaa schreef:
Kom toch, je geeft de leiding de schuld van alles. Hun horen het inderdaad in de gaten te houden, maar het is kamp, niet strafregime.

Ik weet niet tegen wie je het hebt,maar ik geef zeker niet de leiding de schuld!!!
Wel hoop ik dat ze nu wakker zijn geschud en in de toekomst tassen controleren omdat er altijd ouders zullen zijn die regels aan hun laars lappen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:32

funnyhorses schreef:
gamblerlover schreef:
Ik ben zelf leiding op scouting en ik had h et erg prettig gevonden als een ouder dit bij mij kwam melden. Als scouting leiding ben je op dat moment verantwoordelijk voor de kinderen van anderen. Als er wat gebeurt is het onze verantwoordelijkheid. Natuurlijk kunnen wij er weinig aan doen als ouders regels betreffende medicijnen niet naleven, en kunnen wij dus ook weinig doen aan eventuele gevolgen maar als er wat gebeurt en het is echt ernstig zul je dat jezelf toch nooit vergeven.

Wij houden altijd een tassencontrole naast dat wij een briefje meegeven. Dit houd in dat we samen met het kind even het tasje doorkijken. Wat heb je allemaal bij je. Zitten er nog medicijnen in die je bent vergeten in te leveren? Dat is helemaal niet erg en voelt voor het kind vaak nog prettig ook. Hoeven ze zich ook geen zorgen te maken dat ze iets in hun tas hebben wat eigenlijk niet mag...

Naja ik als leiding zou de ouder die de asprientjes mee heeft gegeven er even op aanspreken. Waarom daar toch voor kiezen terwijl de afspraak (niet voor niets) anders is... Ik weet niet in hoeverre de leiding van de groep van jouw dochter dit ook zo doet maar het is misschien toch het beste. Zij moeten er wel van op de hoogte zijn. En kunnen er ook makkelijker iets aan doen. De ouder heeft namelijk haar kind aan hen toevertrouwd en met hen afspraken gemaakt.. Jij niet dus dan is het wat lastiger.

Succes ermee!

Kijk en zo hoort het!
Idd die tasjes nakijken.
Heb ook al een duidelijke mail naar de scoutingleiding gestuurd en idd erbij vermeld dat ze tassen moeten controleren zodat zoiets NOOIT meer gebeurd!

Hier geef je indirect de scouting wel de schuld.

Maar goed, het is gebeurd, even: adem in en adem uit. Les voor de volgende keer. Die moeder weet ook niet hoe het kan, dus wat moet ze meer zeggen? :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:36

Het gaat hiert wel effe om de gezondheid van kinderen he!!!
Ik heb het hier over medicijnen in de handjes van een 8jarige!
die moeder houd zich vaker van de domme,dat weet ik,maar dit gaat mij te ver!
Het gaat mij niet over wie hier schuld heeft,want dat is duidelijk!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:37

funnyhorses schreef:

Ja snap ik, maar nu kan je er niks meer aan veranderen. En door rustig te blijven bereik je meer. Ik zou me hier niet dagen gek door laten maken. Je hebt het gemeld waar je kon... Wat wil je dan met die moeder? Denk je echt dat dat helpt?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:41

Een 8 jarige mag dit misschien wel weten, maar er lopen niet alleen 8-jarigen op zo'n scouting kamp rond!!!

Aangezien dochter 8 is zit ze bij de kabouters of esta's. Een groep van 6 tot 10-jarigen. Mag je van een 6-jarige verwachten dat hij die gevaren in ziet? Ik weet zeker dat mijn neefje van 6 zich dat nog niet realiseert!! En die wordt als je het mij vraagt juist te beschermend opgevoed.

Ik vind dat de ouders van het betreffende kind een fout hebben gemaakt, maar ook dat de leiding beter op had moeten letten en eventueel controleren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu ga afvragen in hoeverre dat kind niet vaker die aspirines pakt omdat ze zo lekker zijn :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:42

Zonnetje81 schreef:
funnyhorses schreef:

Ja snap ik, maar nu kan je er niks meer aan veranderen. En door rustig te blijven bereik je meer. Ik zou me hier niet dagen gek door laten maken. Je hebt het gemeld waar je kon... Wat wil je dan met die moeder? Denk je echt dat dat helpt?

Maar waar gaat dat heen he?Je kunt geneens meer op een leuk uitje vertrouwen omdat de volwassenen niet nadenken.
Ik snap ook dat men niet alles in handen kan hebben wat betreft veiligheid,maar dit was toch echt een hele domme zet van die ouder.
En het ergste is de manier van reageren,gewoon bot zeggen zeggen ik het maar moet uitzoeken!
dat kan toch niet?Ik zou me kapot schamen en 1000x mn excuses aanbieden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:44

Ik denk dat als ik jou begrijp het sowieso een 'raar mens' is..? Die doet toch haar eigen zin. Nou vast dat de leiding iets met je mailtje doet :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:45

Falona schreef:
Een 8 jarige mag dit misschien wel weten, maar er lopen niet alleen 8-jarigen op zo'n scouting kamp rond!!!

Aangezien dochter 8 is zit ze bij de kabouters of esta's. Een groep van 6 tot 10-jarigen. Mag je van een 6-jarige verwachten dat hij die gevaren in ziet? Ik weet zeker dat mijn neefje van 6 zich dat nog niet realiseert!! En die wordt als je het mij vraagt juist te beschermend opgevoed.

Ik vind dat de ouders van het betreffende kind een fout hebben gemaakt, maar ook dat de leiding beter op had moeten letten en eventueel controleren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu ga afvragen in hoeverre dat kind niet vaker die aspirines pakt omdat ze zo lekker zijn :=

Precies!
En inderdaad,dat kind krijgt enorm veel verantwoordelijkheid op dr nekkie geduwd.
Ook de manier hoe ze tegen dat kind praat,tis net of ze het tegen een 14jarige heeft.
Er zit ook weing "leven" in dat meiske,dus idd wie weet wat ze nog doet "snoepen" thuis.
Maar goed daar gaat het nu niet om,het gaat mij om die ene domme aktie van tabletten meegeven aan een 8jarige.Zo van: hier kind als je denkt iets te mankeren dan neem je maar een tablet!
dat kan toch niet he???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:47

Jeetje , doe eens even rustig joh :D

Het is gebeurd , het is kl*te , maar ongedaan maken kun je het niet.

Je kunt beter even naar jezelf kijken : hoe kun JIJ voorkomen dat dit nogmaals gebeurd ? :)

Je kunt niet verwachten dat de hele wereld alleen maar heel verstandig zal handelen , niet alle ouders en niet alle kinderen zijn te vertrouwen , en je kunt ook niet verwachten (of willen) dat kinderen 24 uur per dag in de gaten gehouden worden.

Het enige dat je kunt doen is zelf je kind goed voorbereiden op zulke situaties door ze wat te leren over medicijnen zodat ze zelf wijs of "bang" genoeg is om niet zomaar wat in haar mond te stoppen.

Wat denk je dat kinderen allemaal mee naar school kunnen nemen ? Daar controleren ze ook niet alle tassen en broekzakken hoor :)

Het is begrijpelijk dat je er van baalt dat het gebeurd is , maar de grootste fout is i.m.o. dat je dochter het zelf aangepakt en opgesnoept heeft , simpelweg omdat ze niet WIST dat dit niet pluis was.

Er zullen haar nog wel meer dingen aangeboden gaan worden waarvan je hele goede redenen hebt om niet te willen dat ze dat aanpakt , maar dat zul je haar toch echt zelf moeten leren.

Dat heeft meer kans van slagen dan proberen om de rest van de hele wereldbevolking ervan te overtuigen dat ze die dingen niet bij haar in haar handen mogen duwen :P

Vertel even rustig tegen de kampleiding wat er gebeurd is , dan weten zij ervan en kunnen ze voortaan de tasjes even door kijken om dit te voorkomen , het is voor hen ook wel zo fijn om dit te weten :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:47

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat als ik jou begrijp het sowieso een 'raar mens' is..? Die doet toch haar eigen zin. Nou vast dat de leiding iets met je mailtje doet :)

Ik hoop het!
De leiding van de scouting doet erg haar best om het de kinderen zo leuk mogelijk te maken.
Daar heb ik ook alle vertrouwen in,anders mocht mn kind echt niet mee op kamp(en tuurlijk kan men niemand in zn kop kijken,alleen maar voor zn kop!)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:50

Ik vind dat sommige mensen hier wel erg 'makkelijk' hun oordeel klaar hebben. Het gaat hier wel
om 'medicijnen' hoor. Het zijn dan wel kinderaspirines, maar wat is het de volgende keer?

Als je zelf kinderen hebt, dan kijk je toch echt heel anders hier tegenaan als dat je geen kinderen hebt!