Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Inderdaad heel vreemd zoiets. De leiding van de scouting hoort dit goed na te kijken.
Maar ook als ouder heb je de verantwoording om je kind te leren niet zomaar rare pillen en andere dingen naar binnen te werken. Als achtjarige moet ze dat toch wel weten. Wij kregen dat op jongere leeftijd al aangeleerd. Heeft niets met naieviteit te maken, maar met een stukje leerzaamheid.
suuzepuus schreef:Als er in een brief staat dat medicijnen afgegeven moeten worden aan de leiding en dat niet gedaan wordt kun je de leiding daar de schuld tovch niet van geven?
Had de moeder in kwestie dat moeten doen. de leiding hoeft toch geen tassen na te gaan zoeken op 'verboden' spullen??
suuzepuus schreef:Als er in een brief staat dat medicijnen afgegeven moeten worden aan de leiding en dat niet gedaan wordt kun je de leiding daar de schuld tovch niet van geven?
Had de moeder in kwestie dat moeten doen. de leiding hoeft toch geen tassen na te gaan zoeken op 'verboden' spullen??
suuzepuus schreef:Toch vind ik de verantwoording bij de ouders van dat kind liggen (niet bij jou dus!!)
Zij hadden aan moeten geven bij de leiding dat dat kind medicijnen mee had. wat het dan ook is.
Als ze iets mee willen smokkelen stoppen ze het wel ergens waar de leiding het niet vind. Dit is niet meegesmokkeld maar meegegeven door een ouder. iets verstoppen voor de leinig kunne ze vast wel.zo moeilijk is dat niet en een kind van 8 is erg vindingrijk op dat gebied!
DDW1190 schreef:het is nu goed gegaan, laat het een leer zijn voor de volgende keer!
IngridB schreef:Mijn zoontje is 9 jaar en als hij bv pijn heeft ( hoofdpijn ofzo) dan zal hij echt niet zomaar zo'n pilletje
innemen. Dat moet hij niet hebben zegt hij dan. Maar als ze met meerdere kinderen bij elkaar zijn
zonder de ouders, dan is de verleiding groot en worden ze zo omgepraat door de andere kinderen.
Ach, neem jij er ook eentje, hele lekkere snoepjes.
Het kan dus heel goed zijn dat dat kindje heeft gezegt, wil jij ook een snoepje en dat jou dochtertje
dus ook echt dat dat het snoepjes waren. Wie zegt dat zij wist dat het aspirientjes waren?
Ik zou in ieder geval de leiding van de scouting inlichten hierover en toch een gesprek aangaan met de
betreffende moeder. Kunnen sommige mensen wel gaan zeggen, ach laat het zo het is, maar de volgende
keer wordt het dus rustig wéér gedaan en dan zijn de gvolgen misschien wel minder prettig.
Ik zou ook woest zijn en zeker een gesprek aangaan met die moeder hoor.
dit kan niet en is te belachelijk voor woorden.
Asyaa schreef:Kom toch, je geeft de leiding de schuld van alles. Hun horen het inderdaad in de gaten te houden, maar het is kamp, niet strafregime.
funnyhorses schreef:gamblerlover schreef:Ik ben zelf leiding op scouting en ik had h et erg prettig gevonden als een ouder dit bij mij kwam melden. Als scouting leiding ben je op dat moment verantwoordelijk voor de kinderen van anderen. Als er wat gebeurt is het onze verantwoordelijkheid. Natuurlijk kunnen wij er weinig aan doen als ouders regels betreffende medicijnen niet naleven, en kunnen wij dus ook weinig doen aan eventuele gevolgen maar als er wat gebeurt en het is echt ernstig zul je dat jezelf toch nooit vergeven.
Wij houden altijd een tassencontrole naast dat wij een briefje meegeven. Dit houd in dat we samen met het kind even het tasje doorkijken. Wat heb je allemaal bij je. Zitten er nog medicijnen in die je bent vergeten in te leveren? Dat is helemaal niet erg en voelt voor het kind vaak nog prettig ook. Hoeven ze zich ook geen zorgen te maken dat ze iets in hun tas hebben wat eigenlijk niet mag...
Naja ik als leiding zou de ouder die de asprientjes mee heeft gegeven er even op aanspreken. Waarom daar toch voor kiezen terwijl de afspraak (niet voor niets) anders is... Ik weet niet in hoeverre de leiding van de groep van jouw dochter dit ook zo doet maar het is misschien toch het beste. Zij moeten er wel van op de hoogte zijn. En kunnen er ook makkelijker iets aan doen. De ouder heeft namelijk haar kind aan hen toevertrouwd en met hen afspraken gemaakt.. Jij niet dus dan is het wat lastiger.
Succes ermee!
Kijk en zo hoort het!
Idd die tasjes nakijken.
Heb ook al een duidelijke mail naar de scoutingleiding gestuurd en idd erbij vermeld dat ze tassen moeten controleren zodat zoiets NOOIT meer gebeurd!
funnyhorses schreef:Het gaat hiert wel effe om de gezondheid van kinderen he!!!
Ik heb het hier over medicijnen in de handjes van een 8jarige!
die moeder houd zich vaker van de domme,dat weet ik,maar dit gaat mij te ver!
Het gaat mij niet over wie hier schuld heeft,want dat is duidelijk!
Zonnetje81 schreef:funnyhorses schreef:Het gaat hiert wel effe om de gezondheid van kinderen he!!!
Ik heb het hier over medicijnen in de handjes van een 8jarige!
die moeder houd zich vaker van de domme,dat weet ik,maar dit gaat mij te ver!
Het gaat mij niet over wie hier schuld heeft,want dat is duidelijk!
Ja snap ik, maar nu kan je er niks meer aan veranderen. En door rustig te blijven bereik je meer. Ik zou me hier niet dagen gek door laten maken. Je hebt het gemeld waar je kon... Wat wil je dan met die moeder? Denk je echt dat dat helpt?
Falona schreef:Een 8 jarige mag dit misschien wel weten, maar er lopen niet alleen 8-jarigen op zo'n scouting kamp rond!!!
Aangezien dochter 8 is zit ze bij de kabouters of esta's. Een groep van 6 tot 10-jarigen. Mag je van een 6-jarige verwachten dat hij die gevaren in ziet? Ik weet zeker dat mijn neefje van 6 zich dat nog niet realiseert!! En die wordt als je het mij vraagt juist te beschermend opgevoed.
Ik vind dat de ouders van het betreffende kind een fout hebben gemaakt, maar ook dat de leiding beter op had moeten letten en eventueel controleren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu ga afvragen in hoeverre dat kind niet vaker die aspirines pakt omdat ze zo lekker zijn
Zonnetje81 schreef:Ik denk dat als ik jou begrijp het sowieso een 'raar mens' is..? Die doet toch haar eigen zin. Nou vast dat de leiding iets met je mailtje doet