Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
breezy302 schreef:Waves: Ik denk dat je er gewoon vanuit moet gaan dat alles wat ze zeggen gelogen is of er een andere reden achter zit. Ik zie het meer als iemand een lichtpuntje in zijn dag bezorgen dan een echte vriendschap of relatie.
Ragdollcat schreef:Waarom zou je ze willen schrijven? die mensen zitten een straf uit en verdienen ook een straf omdat ze iets hadden gedaan wat niet mag en of iets ergs hadden gedaan. Een gevangenisstraf moet je juist niet gaan veraangenamen met brieven gaan schrijven met elkaar. Een gevangenisstraf moet een straf zijn om uit te gaan zitten.
Of zie ik het verkeerd?
Ineke80 schreef:Ik heb al een lange tijd contact met 1 van de "inmates" die zit in DR.
Ik kan me de reactie wel voorstellen van mensen die zeggen.. je moet hun verblijven niet gaan veraangenamen. Maar de mensen die in DR zitten, komen nooit meer vrij. Zij zitten vaak met gedachten die zij nog wel zouden willen delen met iemand. En waarom zou je deze MENSEN (want dat zijn ze nog steeds, ondanks de soms gruwel daden die zij hebben verricht) niet over alledaagse dingen kunnen schrijven naar iemand die ze helemaal niet kennen. Natuurlijk hoef je niet alles te geloven wat er in de brieven geschreven is. Maar ik zal iemand nooit het recht ontlenen voor de gedachte dat er ergens buiten die 4 muren iemand is die hun verhaal kent (of deze nu klopt of niet) en waaraan ze hun verhaal kwijt kunnen als mens en aan wie ze om vergevenis kunnen vragen, omdat ze behoefte hebben aan een "rein" mens die ze "toelaat" in hun leven.
En dat neemt echt niet weg dat ik bij velen achter hun straf sta. Maar wat voor kwaad kan het bij DR gevangenen om ze de kans te geven zich nog enigsinds mens te voelen?