Schrijven net gedetineerden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schrijven net gedetineerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 01:16

Waves: Ik denk dat je er gewoon vanuit moet gaan dat alles wat ze zeggen gelogen is of er een andere reden achter zit. Ik zie het meer als iemand een lichtpuntje in zijn dag bezorgen dan een echte vriendschap of relatie.

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 01:17

Zo'n gevangenen is niks voor mij, maar mij lijkt het wel heel leuk om met een kind uit afrika te schrijfen! Weet iemand ook toevallig hoe ik daar aan kan komen? Vind trouwens ook dat zo'n kindje dat veel meer verdiend ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 01:21

breezy302 schreef:
Waves: Ik denk dat je er gewoon vanuit moet gaan dat alles wat ze zeggen gelogen is of er een andere reden achter zit. Ik zie het meer als iemand een lichtpuntje in zijn dag bezorgen dan een echte vriendschap of relatie.

Dan zijn er toch echt goede doelen waar ik me liever voor inzet :')

Ik heb dus geschreven met een gevangene, en ik denk dat die mannen meer waarheid vertellen dan je denkt.

Ten eerste wordt de intelligentie van het gevangeniswezen nogal overschat vind ik als je denkt dat ze allemaal in staat zijn om te manipuleren.
Ten tweede: wat hebben ze te winnen/verliezen? Jullie kennen elkaar toch niet persoonlijk, dus waarom zouden ze niet gewoon schrijven over dagelijkse beslommeringen en onbenulligdheden?

verwacht heus maar geen brieven over de grote Raadsels Des Leven zi, waren heel vaak hele gewone brieven met hele gewone anekdotes!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 01:30

Ik heb het even gedaan, tot ik ging vragen hoe die gevangene over Bush dacht (die was destijds nog president), toen kreeg ik ineens geen brieven meer terug :') Veel gevangenissen hanteren best censuur heb ik 't idee. Dit topic brengt me wel weer op het idee het te gaan overigens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 01:45

Ragdollcat schreef:
Waarom zou je ze willen schrijven? die mensen zitten een straf uit en verdienen ook een straf omdat ze iets hadden gedaan wat niet mag en of iets ergs hadden gedaan. Een gevangenisstraf moet je juist niet gaan veraangenamen met brieven gaan schrijven met elkaar. Een gevangenisstraf moet een straf zijn om uit te gaan zitten.

Of zie ik het verkeerd?

Ik kan tot zekere hoogte meegaan met je mening. Tuurlijk, er zijn gevangenen in mijn ogen die dit soort dingen niet verdienen. Maar wat denk je van mensen die zonder opzet drugs een land als Singapore of iets dergelijks binnen smokkelen? Dat er drugs in je tas is gedaan en je daar je gevangenisstraf maar moet uitzitten. In mijn ogen iets heel anders dan een moordenaar of verkrachter.

Mniekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 01:48

Na wat profielen doorgekeken te hebben ben ik toch wel aan het twijfelen..ik snap niet zo goed hoe mensen kunnen zeggen dat ze zo: "friendly and loving" zijn terwijl ze vastzitten voor moord.
Van de andere kant: iedereen verdiend een kans om te leren van zijn of haar fouten en het kan eigenlijk geen kwaad, toch?

Trouwens..verdorie hey, de vrouwenwereld heeft heel wat verlies geleden aan die gevangenissen :o

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 02:05

ik voel me totaal niet geroepen om zoiets te gaan doen, mijn mening is toch nog steeds heel zwart wit, "verdienen contact met de buitenwereld" nou dan lezen ze de krant maar wat mij betreft verdienen ze helemaal niks.... zitten niet voor niets in de bak

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 02:27

Ik zit er nu toch wel heel erg over te twijfelen.
Er staan best een paar leuke tussen haha!

Ik ben van mening hun hebben fouten gemaakt en ze boeten er nu genoeg voor in de gevangenis maar verdienen ze daarom geen contact meer met de buitenwereld?
Waaraan ze hun hartje kunnen luchten of naar uit kunnen kijken naar een leuk kaartje?
Tuurlijk het zijn grote fouten maar sommige mensen hebben er echt spijt van of zitten er om een kleine fout bijv drugs inluizing waarom verdienen ze dan geen contact meer?

Je hoeft het hier niet mee eens te zijn maar zo bekijk ik het!
voor mij zou het denk ik ook wel erg fijn zijn iemand waarmee je brieven kunt sturen.
Alleen ben ik benieuwd hoe dat gaat komen hun dan je adres te weten?
Straks staan ze ineens voor je deur.
ik zou het best willen doen maar ik wil dan absoluut niet dat ze achter mijn adres komen.

Van sommige word ik ook echt bang krijg ik helemaal de kriebels van jullie ook? :+
Laatst bijgewerkt door Clairetjuhz op 02-08-10 02:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 02:27

Ik heb al een lange tijd contact met 1 van de "inmates" die zit in DR.
Ik kan me de reactie wel voorstellen van mensen die zeggen.. je moet hun verblijven niet gaan veraangenamen. Maar de mensen die in DR zitten, komen nooit meer vrij. Zij zitten vaak met gedachten die zij nog wel zouden willen delen met iemand. En waarom zou je deze MENSEN (want dat zijn ze nog steeds, ondanks de soms gruwel daden die zij hebben verricht) niet over alledaagse dingen kunnen schrijven naar iemand die ze helemaal niet kennen. Natuurlijk hoef je niet alles te geloven wat er in de brieven geschreven is. Maar ik zal iemand nooit het recht ontnemen voor de gedachte dat er ergens buiten die 4 muren iemand is die hun verhaal kent (of deze nu klopt of niet) en waaraan ze hun verhaal kwijt kunnen als mens en aan wie ze om vergevenis kunnen vragen, omdat ze behoefte hebben aan een "rein" mens die ze "toelaat" in hun leven.

En dat neemt echt niet weg dat ik bij velen achter hun straf sta. Maar wat voor kwaad kan het bij DR gevangenen om ze de kans te geven zich nog enigsinds mens te voelen?

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 02:31

Ineke80 schreef:
Ik heb al een lange tijd contact met 1 van de "inmates" die zit in DR.
Ik kan me de reactie wel voorstellen van mensen die zeggen.. je moet hun verblijven niet gaan veraangenamen. Maar de mensen die in DR zitten, komen nooit meer vrij. Zij zitten vaak met gedachten die zij nog wel zouden willen delen met iemand. En waarom zou je deze MENSEN (want dat zijn ze nog steeds, ondanks de soms gruwel daden die zij hebben verricht) niet over alledaagse dingen kunnen schrijven naar iemand die ze helemaal niet kennen. Natuurlijk hoef je niet alles te geloven wat er in de brieven geschreven is. Maar ik zal iemand nooit het recht ontlenen voor de gedachte dat er ergens buiten die 4 muren iemand is die hun verhaal kent (of deze nu klopt of niet) en waaraan ze hun verhaal kwijt kunnen als mens en aan wie ze om vergevenis kunnen vragen, omdat ze behoefte hebben aan een "rein" mens die ze "toelaat" in hun leven.

En dat neemt echt niet weg dat ik bij velen achter hun straf sta. Maar wat voor kwaad kan het bij DR gevangenen om ze de kans te geven zich nog enigsinds mens te voelen?

Hier ben ik het echt mee eens!
Waarom zou je die mensen nog niet een pleziertje geven? Of iemand waaraan ze hun hart kunnen luchten? Ze zien alleen de 4 muren veel contact hebben ze niet meer Familie en vrienden hebben hun vaak laten stikken.
Met innametes lijkt me fijner dan hoef je niet bang te zijn dat ze je komen opzoeken :+
Hoe gaat dat dan per brief en hoe kun je dan het beste beginnen met een brief mag op pb?

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 02:42

Over het laatste heb ik je een pb gestuurd :)
En inderdaad, de inmates hebben vaak geen familie en vrienden meer waarmee ze contact hebben (ongeacht of ze het verdiend hebben of niet)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 03:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 03:34

FlowerPower schreef:
Zo'n gevangenen is niks voor mij, maar mij lijkt het wel heel leuk om met een kind uit afrika te schrijfen! Weet iemand ook toevallig hoe ik daar aan kan komen? Vind trouwens ook dat zo'n kindje dat veel meer verdiend ;)

Zou een kind uit Afrika wel kunnen schrijven?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:16