gescheiden ouders..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 16:31

de verhalen die hier dus worden geschreven zijn zo fijn om te horen. heb de tips goed aangenomen en heb er wat mee gedaan. heb me vader de waarheid vertelt van hoe ik er dus overdenk.. hy was wel wat geschokt maar me moeder heeft dus gisteren een mail gekregen van hem, en nu gaan ze dus de belangrijke dingen mailen met elkaar, super fijn!

en zoals danielle_x zegt, inderdaad, die fijne momenten zoals met kerst enzo die zijn nu niet meer fijn. ik vind dat je het mooi omschrijft hoe jij over je sitiuatie denkt.

bedankt allemaal voor die lieve berichten

Ayasha
Blogger

Re: gescheiden ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:35

Mijn ouders zijn ook gescheiden, de eerste jaren konden ze elkaars bloed drinken. Want weet je, jij bent niet de enige die er onder lijdt. :) Je ouders ook.

Ik heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad. Dat jullie nooit meer een zijn, tja dat mag dan wel zo zijn, maar in ruil krijg je er wel nieuwe mensen bij waar je nieuwe banden mee kan opbouwen. Bovendien is dit voor je ouders hun mentale gezondheid (en op lange termijn voor de jouwe ook, geloof me) beter. :) Dus het beste wat je kan doen is je er bij neerleggen dat het zo is. Maar dat leer je wel... Daar kan een flinke tijd overheen gaan maar naarmate het verdriet slijt, leer je dat...
http://www.youtube.com/watch?v=SvOyi6mYIWs
Vooral het refrein... ;)

pinuts

Re: gescheiden ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:26

het mag dan wel beter zijn voor je ouders, het is helemaal niet erg er verdrietig om te zijn. Is heel normaal. Het gaat wel allemaal door, maar toch kan het moeilijk blijven. Praten helpt:) Probeer dat met je ouders,maar vooral met mensen die je ouders minder goed kennen. Kun je er alles uit gooien.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:32

kusvoorjou schreef:
Gentlegiant schreef:
Hallo,

Mijn ouders zijn al 11 jaar gescheiden moeilijk heb ik het er nooit mee gehad

Ze zijn niet voor niets gescheiden als ze nog bij elkaar zouden zijn zou de gezins situatie ook alles behalve prettig zijn!
zo bekijk ik het maar mijn ouders zijn uit elkaar en behandelen elkaar als vrienden er is nooit ruzie
Zouden ze nog bij elkaar zijn zou dit wel zijn

Verjaardagen van elkaar komen ze niet op maar verder als mijn moeder ons naar pap brengt drinkt ze gerust een kop koffie en praten ze

Zelfs de moeder van mijn moeder dus mijn oma gaat nog wel eens naar mijn vader

Ik woon een half uur van pap af
Mijn oma dus de moeder van mijn moeder woont bij mijn vader 2 straten verder

Mijn vader brengt mijn oma vaak naar ons en drinkt dan nog een kop koffie

bekijk het dus ook van deze kant

fijn dat het bij jullie zo kan, dit is dus bij ons niet het geval. mijn ouders kunnen totaal niet met elkaar. wanneer er iets is wat mijn vader aan mijn moeder moet vertellen, moet ik dat doen, en andersom ook. voel me soms net een postduif.ze kunnen elkaar nog niet eens aan de telefoon horen laatstaan elkaar zien.

Dat vind ik dus niet kunnen en dat is nu precies waar je over moet praten met hun! In deze situatie moet je opkomen voor jezelf en hun vertellen dat je het niet leuk en niet terecht vind dat ze jou hier tussen zetten. Geen wonder dat je er buikpijn van hebt! Vind dat toch zo onrechtvaardig om hier een kind "tussen te zetten" voor de communicatie over en weer, zeer onvolwassen.
Dat ze gescheiden zijn is al moeilijk genoeg voor je maar ze zijn grote mensen en zullen hun geschillen en andere zaken met alkaar moeten bespreken zonder tussenkomst van jou.