jurk of shirts "met cup"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:11

Nicky_Ray schreef:
Ik had laatst bij miss etam een blousje met een beetje stretch erin, dan barsten de knoopjes tenminste niet, ideaal!!

voorbeeld? :D

haha misschien maak ik me inderdaad wel een beetje te druk (valt wel beetje mee hoor, mja ik had even de "er moeten toch verdikkie meer mensen zijn met dit probleem" frustratie) en moet ik me er maar gewoon bij neerleggen... Er hangt alleen altijd zoveel leuks dat ik niet kan hebben -O-

en ook in de "keep it simple" categorie is het nog wel eens lastig.. Precies zoals Nouks zegt dus :P

RoodZonnetje

Re: jurk of shirts "met cup"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:13

Hoe doen jullie het met bikini's?
Confectiemaat bikini's pas ik namelijk niet echt, heb pas een dure (maar gelukkig ook echt heel mooie :D) bikini met cupmaten gekocht :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:14

Ik draag geen bikini maar tankini.. kan echt geen bikini vinden die goed zit :n
Daarbij heb ik dus inderdaad geen maatje 36 ennnnnn daar komt mijn preutsheid weer om de hoek, mijn buik bedek ik liever een beetje :P

Wat ik ook nog heb is als ik dan een halterbikini (of haltershirt met strapless bh eronder) draag, krijg ik aan het eind van de dag gewoon last van mn nek

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:15

Ik heb het allang opgegeven om zulke shirtjes te kopen... dat wil gewoon niet. Daarvoor staan ons boezige dames weer wat lager uitgesneden shirtjes mooier, dat is ons voordeel, zo zie ik het maar!
Ik heb (70)E/F en voor de rest maat 38, dus ken het probleem inderdaad maar al te goed! Overigens die hippe mode dat het van boven recht (wijd) naar beneden valt staat ook niet altijd even charmant bij een grotere voorgevel, dan verdwijnt je taille direct volledig en voel ik me net een nijlpaard en zie er ook zo uit, terwijl ik gewoon een slank figuur heb.
Bij de jurkjes van steps wil het meestal nog net goed, maar heb dit jaar mijn lievelingsjurkje van de H&M, maatje 38, weg kunnen doen want hij zat nog super maar de rits wilde het laatste stukje niet meer dicht... zucht... zwaar frustrerend maar het is niet anders!

Wat bij mij wel goed zit zijn bloesjes en shirtjes van sutherland, verkopen ze bij de sting. Verder veel dingen van de steps!

Met bikini's... idd geen confectiemaat (of bv maat-letter... 38E en dan neem ik die in). Verder mix&match kopen... en meestal idd duur helaas :=

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:16

MoriMann schreef:
Ach, zelfs met mijn bescheiden grensgevalletje (of is dat meteen en grens-geveltje? ;)) 75B/C loop ik soms tegen bloesjes aan, waarbij de knoopjes op boezemhoogte niet mooi dicht willen. Maatje 40 gaat nog, maar die moet ik regelmatig recht trekken. Bloesjes in maat 38, wat ik eigenlijk heb.. vergeet het maar.

Ik kan me alleen maar voorstellen dat het met grotere 'dames' alleen maar lastiger wordt.

Het zelfde bij mij, heb maat S en cup grote B of kleine C.
Shirtjes met knoopjes doe ik dan ook niet meer aan..
En de shirtjes die TS liet zijn ook niet,
ik draag nu vooral effen lange T-shirts met ronde hals van H&M en Only. :)
Jurkjes zitten over het algemeel weg goed gelukkig :D
Laatst bijgewerkt door boooo op 29-07-10 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:18

Mijn moeder had toevallig zo'n shirt gekocht en zei dat ik dat ook maar es moest proberen. weigerde al want ik zei daar krijg ik nog meer boezem van.. en ik vind het al zo geweldig hehe.

maar goed ik dat ding aantrekken.. en inderdaad je voelt je direct maat nijlpaard. je ziet geen rolletje of niks.. maar het zit ook allesbehalve mooi!

edit: dan bedoel ik dus zo'n shirt dat van boven direct wijd naar beneden valt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:21

Nou meiden, zelfs ik heb al problemen met m'n 80B en dat is toch een hele beschaafde maat :P
Blousjes, cups, etc m'n kleine voorgevel past er gewoon niet in.
Ik lees dus graag ook even mee :o

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:24

Laatst bijgewerkt door boooo op 29-07-10 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:26

die tweede vind ik wel leuk! de eerste is niet helemaal mijn smaak maar goed dat is natuurlijk zowiezo voor iedereen anders..

ik heb nu meestal gewoon een t-shirt met v-hals aan en daaronder een hempje... veel verder kom ik niet want van een ronde hals lijkt het groter, van die shirts die direct wijd uit vallen ook en anders valt die belijning dus zo raar...

phormicola lees jij maar lekker mee hoor... en dan durven ze tegenwoordig ook nog te zeggen dat de standaard cup van de nederlandse vrouw D is en dat de confectiematen daarop aangepast zijn.. Nou anmehoela!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:27

Wat vaak ook mooi staat bij een gevulde boezem zijn de carmen bloesjes/jurken!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:28

waar koop je die? en heb je een voorbeeld? ken het zo niet namelijk...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:34

boooo schreef:

B/C is toch heel normaal? Kan me nauwelijks voorstellen dat zelfs jij (maatje S en B/C) geen blousejes kunt vinden... Als dat echt zo is is 't geen wonder dat 'ons' dat al helemaal niet lukt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:37

Trouwens, kledingmerk waarvan ik heel veel heb:
http://www.jimmysshop.de/women,2887934400.html

De shirtjes met tietenuitsparing sla ik dus vanzelfsprekend al over, maar de rest zit me erg mooi!

Deze shirtjes zitten ook echt geweldig:

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:39

Nouks schreef:
boooo schreef:

B/C is toch heel normaal? Kan me nauwelijks voorstellen dat zelfs jij (maatje S en B/C) geen blousejes kunt vinden... Als dat echt zo is is 't geen wonder dat 'ons' dat al helemaal niet lukt :D

Lees mijn post maar :j Ik heb 80B, mooi dat ik niet in bloesjes of cups pas, het puilt er gewoon aan alle kanten uit. Hopeloos...

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:40

Het is met bikini's hier ook drama.

Voor de rest heb ik ook al jaren last van m'n rug en ga ik toch de stap zetten voor een borstverkleining en ook al vind ik het doodeng, denk ik echt geen spijt ga krijgen. De pijn waar ik nu mee rondloop wil ik erg graag kwijt!

Wauw Nouks gaaf shirtje !

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:42

ken het :j
Ik zou een XS aan kunnen, alleen laat de buste dit niet toe :+
Sinds ik aan de pil ben...
Gelukkig draag ik redelijk simpele kleding met veel elastische rek erin.. Maar bepaalde jurkjes kan ik niet aan.. blousjes..

Er is trouwens een topic over vrouwen met grote borsten :+
[MW] Grotere borsten

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:48

Nouks schreef:
boooo schreef:

B/C is toch heel normaal? Kan me nauwelijks voorstellen dat zelfs jij (maatje S en B/C) geen blousjes kunt vinden... Als dat echt zo is is 't geen wonder dat 'ons' dat al helemaal niet lukt :D

Ik vind het iid ook 'normaal' maar in de winkels denk ik niet..
Er zullen echt wel bloesjes te vinden zijn hoor, maar de gewone standaard niet :n
Voor 'jullie' is het iid helemaal erg denk!

Het is ook geen heel drama ofzo hoor, begrijp me niet vekeerd, ik vind genoeg leuke spullen, maar de bloesjes met knoopjes is gewoon te smal, wat ik best raar vind, want ik heb geen hele apparte maat ofzo vind ik zelf!
Ben trouwens van de bloesjes met knoopjes afgestapt, vind ze te 'kakkerig' geworden :+

Edit; stukje bijgevoegd.
Laatst bijgewerkt door boooo op 29-07-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:52

Maar met maat S en cup c kan je toch wel een blousje aan met een shirtje eronder?
Zo doe ik het meestal

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:04

Heb ook wel beetje dat probleem alleen dan nog een probleem erbij. Maat S/M moet kunnen. Alleen bh maat 75D en lang bovenlichaam. Ik heb maar 1 tip:

HEEL VEEL SHOPPEN

Als je iets gaat passen, houd je dan niet aan de max 3 stuks per klant. Vaak shirtjes enzo maat L die beetje stretch zijn die rekken mooi van boven, zijn lang genoeg en sluiten mooi aan(want heb wel mooie taille al zeg ik het zelf). Heel veel dingen passen, zo heb ik een stuk of wat jurkjes en topjes maat 38 met van die lijntjes bij de borsten die gewoon wel netjes zitten. Maar kijk dus wat meer naar de stretch artikelen :P.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:09

Erg herkenbaar. Vroeger had ik er niet zo'n last van met m'n grotere maat (toch niet zoveel last), maar sinds ik
30kg ben vermagerd wel (mijn borsten zijn namelijk niet mee gekrompen :) )

Ik zie zo graag zulke simpele geklede getailleerde bloesjes met knoopjes. Daar moet ik ook steeds een topje onderaan
en dan laat ik de bovenste 4 knoopjes maar open staan, want no way dat ik het dicht krijg met een F cup. Echt vervelend.
Ik heb al vaak moeten denken dat er een kledinglijn moet komen voor de rondborstige dames onder ons :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 20:13

Tja dan moeten we die zelf maar maken denk :+

Ik vind die blousjes van tegenwoordig best leuk met van die rouseltjes langs de knoopjes.. maar met een shirtje eronder vind ik dat persoonlijk niet zo leuk meer want dat haalt het hele effect weg.

Nickytje, ik kan me voorstellen dat je er vroeg wat minder moeite mee had, de confectieindustrie houd volgens mij gewoon niet zoveel rekening met grote buste en iets minder grote taille...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:18

Nee inderdaad. het lijkt wel alsof je bij maatje 38 een A cup mag hebben, bij maatje 40 een B cup, maar nooit groter dan een C, want dan past het niet :)
En zeer herkenbaar die shirtjes met die naden onder je borsten of lintjes, die zitten steevast op de verkeerde plaats en dat staat zo mal.
Bikini's is inderdaad ook rampzalig. Ik paste de grootste confectiemaat laatst bij de C&A en ik kreeg ook opeens 4 borsten. Als ik voorover ging staan vielen ze er uit haha. Ik heb nu eentje van SAPPH, die zit wel erg comfy.

Ik had destijds bovenaan maat 48 en zelfs toen kreeg ik niet alles dicht rond m'n borsten, echt triest :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:30

Ik hoor wel vaker dat Sapph fijn is bij grotere borsten, vind het alleen echt niet mooi :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:39

Ik heb een cup E maar heb daar niet last van.
Vrouw van de Hunkemoller wist me te vertellen dat een cup F t/m H de gemiddelde cubmaten in nederland zijn, en dat een cub A t/m C, en een D en E zelfs nog 'klein' zijn. Men denkt alleen al bij een cub D van: oe dat is groot, maar dat komt omdat 80% van de vrouwen hun goede cubmaat niet weten. Wanneer je denkt een D te hebben, zit je vaak toch al op een F of G. Jaja, daar keek ik ook even van op.

Het kan dus goed zijn dat je toch geen cub D hebt, maar rond de F of G zit. Je zal hierdoor toch naar een grotere kleding maat moeten kijken en niet moeten blijven hangen in die 'kleinere' bovenkant, aangezien het kan zijn dat jouw cub-maat daar simpelweg niet inpast.

Snappie em? :Y)