Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
shilady schreef:Ik weet niet wat ik zou doen ik denk dat een extra boterham laten eten en iets minder avond eten zolang ze maar iets eet zou ik blij zijn.. En afentoe heel boos worden hoort er gewoon bij hoef jeje echt niet rot over te voelen
Fira schreef:En voor de rest eet ze overdag wel?
Ik zou het net zoals de bokkers hiervoor zeiden aanpakken.
Als ze haar bord nog niet leeg heeft terwijl jullie al klaar zijn, geef je haar nog ongeveer 5 minuutjes en dan haal je het bord weg en krijg ze geen toetje.
Cayenne schreef:Fira schreef:En voor de rest eet ze overdag wel?
Ik zou het net zoals de bokkers hiervoor zeiden aanpakken.
Als ze haar bord nog niet leeg heeft terwijl jullie al klaar zijn, geef je haar nog ongeveer 5 minuutjes en dan haal je het bord weg en krijg ze geen toetje.
en vervolgens, mocht ze toch te weinig hebben gegeten en honger krijgen, dan pak je het bord met eten (dat je in de koelkast hebt bewaard) weer tevoorschijn en zet je haar dat voor
kwadraatje schreef:eet ze ook wel eens zonder al dat drama, of gebeurd het echt iedere dag?
Cayenne schreef:Fira schreef:Dat lijkt me dan ook geen verstandig idee.
Als ze aangeeft dat ze later die avond honger heeft, kan je haar een boterham geven of iets in die richting.
Dan leert ze weer dat ze op die manier toch een boterham kan eten, en eet ze straks helemaal geen warm eten meer

Alet74 schreef:Ik zou proberen me er niet al te druk om te maken. Het is vast en zeker een fase, en zoals alle fases overgaan, zal ook deze overgaan.
Eten met een kookwekker of gewoon afruimen als de rest van het gezin klaar is, lijkt me een goed idee.
In plaats van Yogi zou ik gewoon melk geven, volgens mij zitten daar minder suikers in. Beetje meer fruit overdag helpt de vitamientjes vast wel. De papfles zou ik veranderen in een bord pap, voor een fles is ze wel te oud nu. Ook slecht voor het gebit trouwens.
Mijn dochter (6 jaar) eet ook niet echt fantastisch. Ze moet altijd een paar happen proeven en om er iets zekerder van te zijn dat ze wel wat vitamine krijgt, geven we haar vitaminepillen.
fjord_brucht schreef:Alet74 schreef:Het schijnt dat je iets drie weken moet volhouden voordat het 'beklijft' bij kinderen. (heb ik ooit eens ergens gelezen)
3 weken geen avond eten vind ik erg lang