Houden van...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:13

Houden van bouw je op naar mijn mening.
Ik houdt echt van mijn vriend, meer dan ik ooit had durven dromen. Het is soms zelfs wat vervelend. Poehh, wat kun je van een ander mens houden..

De eerste maanden waren we echt verliefd. Hij wat langer dan ik trouwens. Ik ging voor mijn gevoel sneller over in het 'houden van' dan hij. We zijn inmiddels meer dan een jaar samen en is het echt 'houden van'.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:13

Ik vind ook dat dat pas kan als je elkaar een jaar kent of langer.
Ik vind het zo dom als iemand dat al gelijk na een maand zegt ofzo terwijl je elkaar amper kent, vooral die kinderen 15 enzo. :+

Mila87

Re: Houden van...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:30

De woorden 'ik hou van je' krijgen erdoor ook vaak een wat lagere betekenis.
Mensen roepen het imo vaak te snel, terwijl de woorden een diepe betekenis hebben. (maar dat is mijn mening :) )

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:03

Ik heb in mijn 18-jarige bestaan nog nóóit 'ik hou van je' tegen iemand gezegd.
Zoiets zal ik ook nooit zomaar zeggen, alleen als die persoon zoveel voor mij betekent.

Het is nogal jammer dat je vaak ziet op msn/hyves of wat dan ook, hoe snel ze zeggen hou van jouw ed..
Maar goed, ieder zijn ding, ik zou dat in ieder geval niet zo snel zeggen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:18

Ik spreek die vier woordjes pas uit, op een moment dat ik zo'n puur, oprecht gevoel bij iemand heb. :)

Mijn vriend en ik kunnen elkaar vaak 'lezen' als een open boek.
We hebben begrip voor elkaars 'tekortkomingen' en vullen elkaar aan, daar waar de ander 'tekort' schiet.

We kennen elkaars diepste zielenroerselen en hersenspinsels, en hebben in de korte tijd dat we samen zijn, heel veel meegemaakt.

We hebben een lastige start gehad, maar juist door die pittige start en strijd die we samen hebben moeten leveren, zijn we, waar we nu zijn.

Samen. :)

En dus durf ik nu - na twee maanden - te zeggen, dat ik oprecht van mijn vriend hou. En hij van mij, dat heb ik geen moment in twijfel getrokken. :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:12

Zat er gisteravond in bed toevallig aan te denken, ken mijn vriend nu 8 maanden en we zijn echt enorm verliefd.

Maar nu begin ik steeds dieper en dieper te voelen, het doet soms zelfs een beetje pijn.
Ik wil elke dag bij hem zijn, al kan dat niet vanwege de afstand.
In het begin vond ik het juist fijn dat ik hem alleen in het weekend zag zodat ik doordeweeks nog mijn eigen ding had.

Maar nu mis ik hem continu en nu begin ik bang te worden.
Mijn angsten komen naar boven, ik besef nu dat ik steeds dieper voor hem ga voelen en hem steeds meer in mijn leven wil en dat ik hem gewoon nooit meer kwijt wil omdat ik een leven zonder hem niet meer kan.

Ik vind het behoorlijk beangstigend, me steeds "afhankelijker" te voelen van hem. Raakte er gister behoorlijk van in paniek.

Hoe meer je van iemand houdt hoe kwetsbaarder je wordt.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:36

Ik weet eigenlijk niet wanneer je echt van iemand houd... Van je familie/vriendinnen etc. hou je ook, maar daar ben je eerst niet op verliefd geweest.

Daarom denk ik dat je van iemand gaat houden wanneer er wederzijds is getoond dat je om elkaar geeft, elkaars vertrouwen hebt gewonnen, elkaar accepteerd, er voor elkaar wilt zijn en voor elkaar wil vechten. :)

In een relatie vind ik dit weer anders, ik heb nu 4 jaar een relatie met mijn vriend maar ik ben nog steeds verliefd hoor. :+: Altijd als ik hem zie krijg ik weer zo'n gevoel van; Oh wat is het toch een geweldige vent, en dan de kriebeltjes. :D Maar toch hou ik ook al van hem, ik kan oprecht zeggen dat ik van hem hou. :j En wat Laetitia zegt: dat kan echt een beetje pijn doen. Soms denk ik serieus dat ik uit elkaar barst van geluk en liefde als ik bij hem ben. :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:56

Houden van is ook iets dat meerdere fases doormaakt.
Sommigen zeggen na 3 maanden al dat je van iemand houdt, maar dat is een heel ander gevoel dan wanneer je 4 jaar verder bent.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:58

houden van is iets wat vanzelf komt, in het begin heb je mega vlinders, daarna gaat het over op houden van. je houd van iemand (denk ik) als je hem als je levenspartner ziet,
Ik ben nu bijna 3,5 jaar samen met mijn vriend en ik zeg oprecht ik hou van hem, maar heb ook nog steeds momenten met heel veel vlinders!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:01

Ik ben 4.5 jaar samen met mijn vriend, maar ik moet zeggen dat de vlinders écht weg zijn.
Ik hou erg veel van hem, maar die verliefde kriebels heb ik niet meer :) .

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:15

Er zijn onderzoeken gedaan dat je na 1 of 2 jaar niet meer verliefd bent zeg maar, dan gaat het alles mooi maak stofje er uit denk ik :o
Dus dan zou het, volgens dat onderzoek, na 1 of 2 jaar houden van moeten worden tenzij je dan uitelkaar gaat natuurlijk.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:46

WoodySan schreef:
Ik zeg wel is: Een jongen houd pas van jou als hij scheten laat in jou bijzijn! :=

Dan hield mijn vriend wel heel erg snel van mij.

Misschien kun je beter zeggen dat je van elkaar houd wanneer jij scheten laat in zijn bijzijn ;)

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:56

als het verliefd zijn ophoud, dan moeten er toch gevoelens overblijven van houden van, maar dat is niet altijd het geval.
ik weet niet of het iets is wat er wel moet zijn om een relatie te doen slagen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:05

laetitia schreef:
Ik vind het behoorlijk beangstigend, me steeds "afhankelijker" te voelen van hem. Raakte er gister behoorlijk van in paniek.
Hoe meer je van iemand houdt hoe kwetsbaarder je wordt.

Dit herken ik, heb sinds kort weer een relatie maar soms word ik er een beetje bang van en zou ik liever níet willen dat ik steeds ietsje meer van hem ga houden...

Voor mij is houden van... Je totaal voor iemand openstellen. Bij mij duurt dit over het algemeen redelijk lang en tot die tijd zeg ik dan ook niet 'ik hou van jou'.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:20

Ik denk dat je vanzelf wel voelt als je van iemand houdt.
En dat hoeft niet zo lang te duren. Ik dacht ook altijd dat je pas van iemand kon houden na meer als een jaar of zelfs nog later. Tot ik zelf in een relatie zat en op een bepaald moment merkte dat wat ik voor hem voelde geen verliefdheid was, maar veel meer. Ik maak zelf een duidelijk onderscheid tussen verliefd zijn, iemand graag zien/graag hebben of houden van.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:24

Jeetje moeilijke vraag eigenlijk.
Wanneer gaat verliefd heid over in houden van.
Mijn vriend en ik zijn 9 jaar bij elkaar en ja ik kan met recht zeggen dat ik van hem hou.
Maar wanneer de verliefdheid is over gegaan in houden van ... Geen idee :+

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 00:35

Ik vind het persoonlijk ook erg moeilijk om de grens tussen 'verliefdheid' en 'houden van' te trekken.

Zou er een concreet gesteld criterium voor zijn? :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:49

mmm, dan doe ik denk ik echt iets verkeerd, want na 3,5 jaar kan ik nog steeds echt een klein zwijmel momentje hebben (niet zo erg meer als in het begin) maar ik hou zielsveel van hem!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:52

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:03

Als een man scheten kan laten in mijn bijzijn en dan van me zou houden kan hij maar beter gauw vertrekken ;(

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:18

Destino schreef:
Ik ben 4.5 jaar samen met mijn vriend, maar ik moet zeggen dat de vlinders écht weg zijn.

Dat vind ik wel typisch. Mijn ouders zijn 24 jaar getrouwd en mijn moeder zei laatst: "Soms, als je vader op een bepaalde manier naar me lacht, krijg ik nog steeds kriebels in m'n buik."
Dat is toch fantastisch. <3

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:19

Loose schreef:
WoodySan schreef:
Ik zeg wel is: Een jongen houd pas van jou als hij scheten laat in jou bijzijn! :=

nou dan houden er een heleboel jongens van mij. :')

Nou dan vinden ze mij niks ;(

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:29

houden van is niet meetbaar. Ik houd van mijn vriend, al een poosje ;) , maar er zit nog steeds beweging in. Een jaar geleden hield ik ook al van hem, maar ik kan niet zeggen dat het hetzelfde is als toen. Ook niet of het meer of minder is. En over nog een jaar zal het ook anders zijn.

Edit: ik ben ook nog steeds verliefd op hem hoor. :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:19

Saskiaatje schreef:
Destino schreef:

Dat vind ik wel typisch. Mijn ouders zijn 24 jaar getrouwd en mijn moeder zei laatst: "Soms, als je vader op een bepaalde manier naar me lacht, krijg ik nog steeds kriebels in m'n buik."
Dat is toch fantastisch. <3

Wow dat is heerlijk! Dat jouw ouders dat na 24 jaar nog hebben...!!

Ik krijg 'ik houd van jou' heel moeilijk uit mijn strot, heb het dan ook nog maar 2 x tegen mijn vriend gezegd (fluisterend).

Niet omdat ik NIET van hem houd of het niet meen, maar juist omdat ik het WEL meen. Het maakt je toch behoorlijk kwetsbaar om die woorden te zeggen is mijn ervaring (al zal dat in de loop der tijd heus wel makkelijker gaan ;-))

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:34

Houden van lijkt me iets dat zich moet opbouwen en dat groeit. Bij mijn ex vriend was ik er van overtuigd dat dit 'het' was, dat ik nooit meer MEER van iemand kon houden en dat ik alle liefde in m'n leven had gegeven; tot hij er met een ander van door ging. Nu denk ik dat dat houden van misschien wel veel te snel is gekomen en zal ik zo'n fout als bij hem niet meer zo snel maken! Uiteindelijk maakt het je nl idd heel erg kwetsbaar.