Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
melissa_b schreef:ooo wat vervelend! Volgens mij best een nachtmerrie om zo te lezen.. Tjaa ik denk dat ik haar zou opsluiten of onder de koude douche enz? Maar zo sta ik er in, wie niet wilt luisteren moet maar voelen! Wat een gek kind dat ze zo reageert.. Mjaa het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten.
Ben jij wel consequent met haar? Desnoods laat je haar de hele dag op de gang totdat ze normaal doet, laat je dochter maar in de tuin of andere wc gaan enz.
Rock schreef:Overigens is deze dame ook nogal slim voor haar leeftijd. Heeft een duidelijke mening die ze kan beargumenteren, is bezig met letters lezen, cijfers... Vanmorgen op het consultatieburo moest ze van blokjes een bruggetje bouwen, en ze 'kon' het niet. Op het moment is ze bezig met een enorme stad van blokken met de meest vreemde constructies. Daar hebben mijn kinderen alle drie een handje van; als het te simpel is doen ze alsof ze het niet snappen
vanLotje schreef:als ik zomaar jij had gezegd tegen vreemden, dan waren de rapen gaar geweest hoor...
Niet dat ik kritiek lever op je opvoeding, echt niet, vind het alleen grappig hoeveel er is veranderd in 30 jaar...
gem schreef:Rock schreef:Overigens is deze dame ook nogal slim voor haar leeftijd. Heeft een duidelijke mening die ze kan beargumenteren, is bezig met letters lezen, cijfers... Vanmorgen op het consultatieburo moest ze van blokjes een bruggetje bouwen, en ze 'kon' het niet. Op het moment is ze bezig met een enorme stad van blokken met de meest vreemde constructies. Daar hebben mijn kinderen alle drie een handje van; als het te simpel is doen ze alsof ze het niet snappen
Owww, dit herken ik dus ook heel goed!
Torentje bouwen op het consultatiebureau.
Mijn zoon: "kun jij die blokjes niet zelf op elkaar zetten dan?"
vrouw: "Jawel, maar ik wil zien hoe jij dat doet"
zoon: "dat kan ik wel, maar dat doe ik niet..... dat moet ik namelijk bij de peuters ook altijd."
Kleuterschool kerststalletje plakken:
Juf: waarom plak je het kribbetje met kindje Jezus zo hoog in de stal ipv op de grond?
Zoon: mijn Jezus slaapt in een stapelbed.
A4'tje geheel zwart gekleurd met wasco (opdracht was "speeltuin" tekenen)
zoon: Je kunt toch geen schommel zien als het nacht is?
kleurplaat op nummer kleuren (1 = rood, 2 = blauw etc etc, en zo krijg je een tekening)
zoon zette in elk vakje een streepje en zag zo ook wel wat de plaat ging voorstellen.
Is toch nog goed gekomen
tinkert_tje schreef:om op het jij'n in te haken![]()
mijn kinderen zeggen ook U tegen mijn man en mij
dat hebben we ingevoerd omdat ze tegen iedereen jij begon te zeggen vind ik zo asso dus toen ze een jaar of 4 a 5 was hebben we U ingevoerd
werkte voor haar heel bevrijdend want nu waren gewoon alle oudere U dat snapte ze veel beter
het valt me wel op dat veel mensen zeggen waarom zegt je dochter U tegen je vind ik zo afstandelijk klinken ??
slaat nergens op heeft met opvoeding te maken
ik heb ook geleerd U tegen volwassen te zeggen
het is echt niet zo als ze perongeluk een keertje JE tegen mij zegt dat ze meteen op haar kop krijgt![]()
maar U is gewoon beleefd en netjes JIJ vind ik echt te erg
blabla1980 dan is er toch denk ik iets fout gegaan met het stickeren het systeem werkt top mits je het echt goed en consequent doet
misschien een keer een sticker gegeven terwijl ze hem niet verdiende daar pakken ze je meteen op