woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:16

Ik zou sowieso naar de DA gaan om verder letsel uit te sluiten (gebroken kaakje, inwendig letsel?) Verder de ouders aansprakelijk stellen zowel financieel als moreel. Van de school kun je verwachten dat zij in de gaten houden of dit gedrag "normaal" is bij dit kind.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:17

:( Vreselijk! Arm hondje. Heel veel beterschap voor Boyke, hopelijk houdt hij er niks aan over.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:19

Niet alleen het gedrag van het 6-jarige kind vind ik verbijsterend. Maar het feit dat er volwassenen omheen staan die niet ingrijpen ondanks ze het nogal vreemd gedrag vinden doet mij bijna van mijn stoel af donderen....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:20

Tjonge....wat een gebeurtenis op de vroege ochtend.
Bijzonder ook dat die andere ouders niet ingrepen. Zo zie je maar....als er geweld op straat is vinden we het raar dat niemand ingrijpt, maar wordt snel gezegd: dat is uit angst voor eigen huid en haar. Maar voor een kind van zes hoef je toch geen angst te hebben en vind ik het de verantwoordelijkheid van iedere volwassene om in te grijpen. Dus extra bizar dat die moeders dat niet deden en alleen maar dom stonden te kijken.

Ik hoop dat je hondje er verder niks aan over gehouden heeft. Hou 'm wel in de gaten, als hij sloom wordt en bleke slijmvliezen krijgt kan er een inwendige bloeding gaande zijn (daar hoef je eerst niks van te merken namelijk). Maarik hoop dat het bij de losse tanden blijft. De rekening van de DA zou ik idd op de ouders van dat kind verhalen.

Maar er is nog iets in dit verhaal dat mij raakt. Ik denk niet alleen: arm hondje en arme TS...
Ik denk ook: arm kind....
Als jij als zesjarige zoiets doet, dan is er serieus iets mis. Wellicht met het kind zelf (een stoornis, of een trauma) of met de thuissituatie van dit kind. Dit is zeer afwijkend gedrag voor een zesjarige en ik heb dus ook medelijden met dit kind. Niemand is een klier voor zijn plezier....vandaar...
Als leerkracht van de school zou ik dit ook als ernstig signaal oppakken om dit kind goed in de gaten te houden...wat ontzettend triest....

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:21

het moet niet gekker worden, waar gaat dat heen met de wereld ???
een kind van 6 !!!!!
mijn handen jeuken verschrikkelijk, ik zou dat ventje..................................... :( :( :(
arm hondje, heeft ie er (behalve de tandjes) verder niks aan overgehouden ?????
in ieder geval sterkte ermee

Wendy1978

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:24

wat een rot jong zeg!!!
Arm hondje
goed dat je je kon beheersen ook
weet niet of mij dat was gelukt eerlijk gezegt :o

ATE

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:25

vind het echt knap dat je alleen verbaal tekeer bent gegaan ik zou het jongentje laten vliegen
als ze aan me beesten komen komen ze aan mij

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:26

Echt knap van je dat je t bij verbaal hebt gehouden. Ik had 'm aan z'n haren over t schoolpein heen gesleept.
Hoe haalt zo'n poedersuiker het in z'n botte kop :(

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:26

Oeh... ik was ook pissed off geworden. Sjongejongejonge.. die stomme mutsen ook, makkelijk commentaar geven maar zelf iets doen... Nee hoor :=
Hoop voor je dat je hondje niet te veel schade (Fysiek/Lichamelijk) aan overgehouden heeft.. :(:) Arme schat..
Knap dat je je "ingehouden" hebt, had hem zelf een paar meter in de lucht geschopt denk ik...

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:27

sjongejonge, dit gedrag op jonge leeftijd, psychopaat op latere leeftijd. Hij zal niet de eerste zijn iig. Absurd dat die moeders er niks aan deden en knap dat je zo veel zelfbeheersing had!!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:29

polly2 schreef:
Maar er is nog iets in dit verhaal dat mij raakt. Ik denk niet alleen: arm hondje en arme TS...
Ik denk ook: arm kind....
Als jij als zesjarige zoiets doet, dan is er serieus iets mis. Wellicht met het kind zelf (een stoornis, of een trauma) of met de thuissituatie van dit kind. Dit is zeer afwijkend gedrag voor een zesjarige en ik heb dus ook medelijden met dit kind. Niemand is een klier voor zijn plezier....vandaar...
Als leerkracht van de school zou ik dit ook als ernstig signaal oppakken om dit kind goed in de gaten te houden...wat ontzettend triest....

AMEN
Het kind is uiteindelijk een product van zijn opvoeding...
Ik ben van mening dat de ouders eerst eens even flink aangepakt mogen worden en daarna heel hard hopen dat het kind nog enigzins op te voeden valt.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:29

Jeetje.
Dat een kind van 6 een hondje zo mishandelt is natuurlijk al helemaal erg, maar als je als bijstander zoiets ziet, dan is het toch ook niet teveel gevraagd om even in te grijpen?

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal verder gaat. Ik vraag me nu ook af hoe de ouders van dat kind zijn en hoe ze zullen reageren op dit nieuws...

Ik zou in ieder geval even het hondje helemaal na laten kijken door de dierenarts, ook al lijkt hij zo op het eerste gezicht niet meer te mankeren dan alleen de tandjes. En dan de rekening fijn doorsturen naar de ouders van het jochie.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:31

Jeetje.. ik weet niet of ik mij zo had kunnen beheersen als jij hebt gedaan...

Ik snap totaal niet waarom kinderen zo doen en waarom volwassenen niet ingrijpen!!!

Sterkte met de kleine boef en dat hij verder niks ernstigs heeft!!!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:33

Het vervelende is dat het kind er niets aan kan doen. Het is absurd dat zo'n kind geen normen en waarden door de ouders krijgt aangeleerd.

Wat moet dat gaan worden met zo'n kindje. Erg triest.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:35

Ik denk niet dat ik het bij woorden had gelaten maar dat rot jong zelf had laten voelen hoe het is om een schoen tegen je lijf te krijgen.
De dierenartsrekening stuur je toch wel even naar de ouders van juniordierenbeul?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:36

Heftig hoor
Top TS dat je zo netjes bent gebleven.

Al iets van de ouders van het monster gehoord?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:39

So halleluja, knap dat je nog zo rustig bleef. Ik vermoed dat ik zelf dat kind bij een armpje had gegrepen ofzo.
Dat er volwassenen bijstonden die niks deden is ook echt schokkend.

Wat een lief hondje heb je trouwens. Onze Jack Russel had in zijn been gehangen vermoed ik.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:39

BrankaZ schreef:
Niet alleen het gedrag van het 6-jarige kind vind ik verbijsterend. Maar het feit dat er volwassenen omheen staan die niet ingrijpen ondanks ze het nogal vreemd gedrag vinden doet mij bijna van mijn stoel af donderen....

Ja, onbegrijpelijk ! Een kind van 6 weet heeeeel goed wat hij aan het doen is.
En dan die volwassenen zijn in dit geval bijna net zo erg dan het kind van 6.
Arm beestje...

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:40

wat goed dat je je zo goed hebt kunnen inhouden, ik ben bang dat ik hetzelfde bij dat kind had gedaan.
Die had van mij een paar rotschoppen kunnen krijgen.

Echt heel sneu voor jou en je hondje dat dit is overkomen,
Hoop niet dat je hondje er trauma's aan overhoud.

En wat iemand anders ook al zei, eigenlijk ook sneu voor dat kind.
Het is gewoon niet normaal dat een normaal 6 jarig kind dit doet, dan moet er zelf ook iets gebeurt zijn in de thuis situatie, slechte opvoeding of een psygische stoornis..

Heel veel sterkte..!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:41

orienta schreef:
Heftig hoor

tja... top... ik weet het niet..
Ergens wel, maar ik zou het ook zeer zeker gesnapt hebben als ze het kind aan zijn armen mee naar binnen had gesleurd.
Ik ben moeder van een 6-jarige en dit gedrag van dat kind is echt ONACCEPTABEL.
Al ben je niet opgevoed met een dier in huis, dan is dit nog vreemd gedrag.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:42

Zitah schreef:
Het vervelende is dat het kind er niets aan kan doen. Het is absurd dat zo'n kind geen normen en waarden door de ouders krijgt aangeleerd.
Wat moet dat gaan worden met zo'n kindje. Erg triest.

Dat hoeft dus niet zo te zijn...
Zo'n kind kan bijvoorbeeld ook een trauma hebben over iets waar de ouders misschien niet eens wat aan kunnen doen (misschien niet eens weten, bijv. sexueel misbruik door de buurman). Misschien heeft dit kind net een ouder moeten missen en is er in het gezin sprake van rouw...waardoor de aandacht voor het kind niet aanwezig is....kan allemaal....
Het kan zijn dat de ouders dit gedrag bij het kind veroorzaken...maar het hoeft dus niet.
Het kan ook zijn dat het kind een stoornis heeft wat nog niet onderkend is. Misschien hebben de ouders al wel vaker aan de bel getrokken....maar zijn ze niet gehoord...ook dat gebeurt.
Of misschien hebben de ouders niet aan de bel getrokken...uit onwetendheid....uit angst of schaamte...of misschien uit onverschilligheid...
Je weet het niet, want we kennen het kind en de ouders niet.

Wat ik wel weet is dat achter dit kind een verhaal schuil gaat. Ik vind het nu aan de school om dit signaal dat er nu duidelijk ligt op te pakken om te onderzoeken wat hier aan de hand is. En dat kan echt van alles zijn....

Ik snap dat de TS boos is geworden op dit kind. Dat was ik ook geweest. Ik vind het heel knap dat ze het alleen verbaal heeft opgelost, ik kan me vorstellen dat je hardhandig wordt als je zoiets aantreft...maar laten we niet vergeten dat een zesjarig kind echt nog onschuldig is.... Dit kind doet dit niet zo maar. Een kind is van zichzelf niet slecht....hier zit iets achter...en wat....???? Ik hoop dat het opgelost wordt voor dit kind.

Skingraphx

Arme hond, maar ook arm kind. Bij mij rijst direct de vraag hoe het kind zo komt. Kinderen kopieren wat ze zien en meemaken het meeste gedrag is aangeleerd gedrag. Mijn zoon had ook zo'n ontspoort kind (agressief, veel vloeken) in de klas maar dat was ook niet zo gek want papa mepte hem ook de hele kamer door dus dat gedrag was bekend en liet het kind dus ook zien.

En erg geschokt ben ik niet over het feit dat die dames op het schoolplein niet reageren. Dat is de tendens van tegenwoordig, iedereen bemoeit zich met zichzelf. Mensen kijken mij vreemd aan als ik kinderen op gedrag aanspreek wanneer ik in de speeltuin zit (als ik mee ben met die kleinste van mij). Ik heb ook wel meegemaakt dat zo'n kleine smurf riep je moet je b** houden stom w*f, nou dat is nog altijd U, moet uw b*k houden, een beetje respect.

Maar zonder gekheid het is uiteraard van de zotte. Ik hoop dat je hond niet al te getraumatiseerd is en niet volledig het vertrouwen kwijt is. Veel sterkte.

polly2

orienta schreef:
Heftig hoor

Uhmmm... |( |( |(
Laatst bijgewerkt door polly2 op 19-07-10 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:43

Bizar, echt bizar.. Respect voor jouw zelfcontrole.. :) Ik vraag me af of ik dat zou kunnen opbrengen.. Ik hoop dat je nog iig wat van de ouders te horen krijgt.. Al moet zulk gedrag ergens vandaan komen..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:44

pfff knap dat je je ingehouden hebt. ik weet dat je geen kinderen mag mishandelen maar je zou m bijna een trap verkopen!
Ik zou meteen naar zn ouders gaan en evt ook naar de leraar van dit kolere kind. Wie weet vinden zn ouders dit soort dingen normaal en kan de leraar ze een lesje dierenomgang bijbrengen. sterkte!