Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:03

En wat voor onzekerheid is er met overgewicht? Je weet toch dat je te dik bent van jezelf?

Echwel

Ach ik rook niet en drink niet dus heb ik maar 1 risicofactor..
EN JIJ?????

upendo

Ik schat zo in dat de meeste mensen wel weten dat ze te dik zijn.
Hoef jij nog geen bevestiging van te geven, dat voelt alleen maar als iemand de grond inboren..

_Tara_

Maar dat is toch een heel ander onzekerheid dan hoe je je over je lichaam voelt of over hoe je doet. Denk niet dat je dat kunt vergelijken.
Na regen komt zonneschijn en andersom ook, dan kun je alle mensen wel aan gaan spreken, ook de dunne mensen want die zouden nog wel eens dik kunnen worden.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:04

Echwel schreef:
Ach ik rook niet en drink niet dus heb ik maar 1 risicofactor..
EN JIJ?????

Ik rook en drink ook nog eens..

Zou ik nu elk moment dood neer kunnen vallen? _O-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:04

_Lot schreef:
Dat het niet uitmaakt als iemand verder super in zn vel zit is nog maar de vraag, na regen komt zonneschijn, maar andersom ook...

Tjaa, hoe ik erbij kom dat de ergste onwetendheid onzekerheid is. Zal het proberen uit te leggen met een voorbeeld, eigenlijk is het niet te vergelijken, maar miss geeft het aan waar ik heen wil.
Als bijv. jouw hond/kat nachten van huis is, is er onzekerheid waar hij is, of hij nog leeft ect. Als er dan naar een week iemand komt die hem helaas ergens niet-levend heeft aangetroffen heb je iig de zekerheid dat je weet waar hij nu is, er is plaats gemaakt voor de onzekerheid of je ooit weer zo gelukkig zou zijn met een ander dier zoals je met hem was (persoonlijk denk ik van niet maar dat is een hele andere discussie).

_O-

is niet geheel te vergelijken met overgewicht, vind je niet?

:')

Ik heb vriendinnen die af en toe willen lijnen, terwijl ik zoiets heb van, waravandaan moet het weg dan? Geef mij alsjeblieft zo'n lichaam.

Iedereen is over zijn/haar lichaam niet tevreden, het is nooit goed. Of je nou dik of dun bent.

horse_girl

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:05

Ik denk dat met alle afvalprogramma's en reclame's er al vaak genoeg gezegd wordt tegen iedereen dat hij/zij te dik is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:06

Onzekerheid is niet de oorzaak van dik worden :n. Zolang mensen daarmee schermen hebben ze zelf hun probleem nog niet begrepen. Dat geeft helemaal niet, maar maakt dergelijke statements dus niet waar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:07

_Lot schreef:
ikdoemaarwat schreef:
en dan wordt er tot nu toe alleen maar gesproken over het psychische gedeelte
wel eens gedacht aan lichamelijke ziekte?

er zijn ook mensen die door bepaalde medicijnen vocht vast houden
of mensen met een schildklier probleem
of andere oorzaken

eerst vragen waarom,daarna mag je je oordeel geven,indien die persoon er zelf echt de schuldige aan is.....

Dat ben ik met je eens, zeker eerst weten wat de oorzaak is.
Ik doelde ook niet op vreemde die je op straat ziet oid, maar op collega's, klasgenoten, ect.

en dan nog weet je het niet zeker,want sommige mensen praten er nou eenmaal niet graag over
ik ben ook flink aangekomen na mijn bevalling en krijg ook wel eens commentaar van mensen die mij jaren niet gezien hebben
maar die weten niet dat ik dat heb door een zwangerschap aangezien ik mijn kinderen verloren ben, en geen zin heb om dat telkens uit te moeten leggen
dus ze hebben pech! ik zeg lekker niks, en oordelen mogen ze van mij al helemaal niet,maak ik korte metten mee! ik laat mij niet vrijwillig kwetsen :n

dus stel ik ben je collega.......had je dus pardoes zo een situatie gehad dat je oordeelt, maar niet eens weet waarop....

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:08

Bokt topic nummer 100.001 over overgewicht

Lijkt me niet echt zinvol om weer een nieuwe topic te openen :Z :Z je kunt in genoeg topics je vragen en discussies kwijt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:08

IndianLady schreef:
_Lot schreef:
Dat het niet uitmaakt als iemand verder super in zn vel zit is nog maar de vraag, na regen komt zonneschijn, maar andersom ook...

Tjaa, hoe ik erbij kom dat de ergste onwetendheid onzekerheid is. Zal het proberen uit te leggen met een voorbeeld, eigenlijk is het niet te vergelijken, maar miss geeft het aan waar ik heen wil.
Als bijv. jouw hond/kat nachten van huis is, is er onzekerheid waar hij is, of hij nog leeft ect. Als er dan naar een week iemand komt die hem helaas ergens niet-levend heeft aangetroffen heb je iig de zekerheid dat je weet waar hij nu is, er is plaats gemaakt voor de onzekerheid of je ooit weer zo gelukkig zou zijn met een ander dier zoals je met hem was (persoonlijk denk ik van niet maar dat is een hele andere discussie).

_O-

Ik heb vriendinnen die af en toe willen lijnen, terwijl ik zoiets heb van, waravandaan moet het weg dan? Geef mij alsjeblieft zo'n lichaam.

Iedereen is over zijn/haar lichaam niet tevreden, het is nooit goed. Of je nou dik of dun bent.

Die laatste zin vind ik wel diep triest, beetje positief mag ook wel....

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:09

_Lot schreef:
IndianLady schreef:

_O-

Het is wel de waarheid. ;)

_Tara_

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:09

Maar dat kun je toch niet stellen. Dat iedereen over zijn/haar lichaam ontevreden is. Dan spreek je wel voor alle mensen op heel de wereld in 1 keer.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:10

Lovely schreef:
Onzekerheid is niet de oorzaak van dik worden :n. Zolang mensen daarmee schermen hebben ze zelf hun probleem nog niet begrepen. Dat geeft helemaal niet, maar maakt dergelijke statements dus niet waar.

Ik weet niet of ik daar helemaal mee eens ben.

Je hebt ook gevallen dat mensen door onzekerheid over hun zelf, troost gaan zoeken in eten. Eten is immers een stabiele factor in ieders leven en zal er altijd zijn.

Mensen kunnen dan gaan denken dat eten altijd voor hun klaar staat terwijl dat qua familie en vriendschappen in een hoop gevallen niet zo is.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:10

ikdoemaarwat schreef:
dus stel ik ben je collega.......had je dus pardoes zo een situatie gehad dat je oordeelt, maar niet eens weet waarop....

Nee, ik had je netjes gevraagd hoe het zo gekomen is, als je dat niet had willen zeggen, respect, ik hou mn mond wel.
Had je je verhaal gedaan, nog veel meer respect.

Had ik de reden gekregen, geen idee, wat boeit het wat ik eet dan was ik er toch eens op in gegaan.

Denk dat in dit topic het verschil tussen negatief en respectloos een beetje kwijt is.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:11

Jetske schreef:

Nogmaals, dan ben ik dus onmenselijk?
Vind van sommige van jullie het gezichtsveld een beetje beperkt....

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:12

Iemand vragen hoe het komt dat diegene zo dik is vind ik ook respectloos :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:12

ik vindt niet dat je aanmerkingen mag maken over dat iemand dik is...bij kinderen is dat een ander verhaal...daar kun je het enigzins sturen(als ze nog klein zijn)door ze gezond te laten eten en niet soepen en geen frisdrank laten drinken.

Bij een volwassene is dat anders...of het moet naaste familie zijn...daar kun je toch niet tegen zeggen dat ze maar eens op dieet moeten?
Dat moeten ze zelf willen.

Volgens mij is teveel en verkeerd eten de voornamelijkste reden van overgewicht....waarom je dan teveel eet ,dat kan psychisch zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:13

Nanne schreef:
Lovely schreef:

Ik weet niet of ik daar helemaal mee eens ben.

Je hebt ook gevallen dat mensen door onzekerheid over hun zelf, troost gaan zoeken in eten. Eten is immers een stabiele factor in ieders leven en zal er altijd zijn.

Mensen kunnen dan gaan denken dat eten altijd voor hun klaar staat terwijl dat qua familie en vriendschappen in een hoop gevallen niet zo is.

Daar heb je een punt, terwijl vrienden eigenlijk ook een stabiele factor kunnen zijn, al dan niet je hele leven dezelfde vrienden. Dit is iets wat ik wel heb geleerd de afgelopen jaren, voorwaarde is wel dat je jezelf er bewust en onbewust voor open zet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:13

Dat gaat op die manier sowieso niet werken. Als iemand wil afvallen, moet diegene dat zelf echt 100% willen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:14

Triest?!! (is maar goed dat je mijn stem niet kan horen)

Ik snap werkelijk waar niet waar je heen wilt gaan met dit topic?

Ik ken zat mensen die in mijn ogen een goed lichaam hebben, geen overgewicht, gewoon netjes. Toch zijn deze mensen niet tevreden met hun lichaam. Hun reden? Weet ik veel.
Misschien omdat 1 keer iemand in hun omgeving een opmerking maakte, of omdat ze onzeker zijn over zichzelf, of omdat hun neus te lang is of hun ogen staan scheef.

Iedereen, ook al zeg je van niet, heeft wel ene puntje waar je je aan ergert als je in de spiegel kijkt. je heupen, je kont, die ene moedervlek.
Laatst bijgewerkt door Onali op 15-07-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

_Lot schreef:
[

Nee dit hele topic is lekker positief, toe nou zeg!!!

Veseosunce

_Lot schreef:
Jetske schreef:

Nogmaals, dan ben ik dus onmenselijk?
Vind van sommige van jullie het gezichtsveld een beetje beperkt....

Wie zegt dat je onmenselijk bent dan? Dat maak je er zelf van.. We zijn het alleen niet eens met jouw mening..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:15

Waar maak je je eigenlijk druk om dan?

Het is toch de eigen keus van iemand, volgens jou?
Waarom daar dan commentaar op hebben?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:15

TS.

Ik vraag mezelf nog steeds af wat jij denkt dat jou het recht geeft een ander op zijn of haar uiterlijk aan te spreken?

Jij hoeft toch niet in dat lichaam te leven?