Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lot schreef:Dat het niet uitmaakt als iemand verder super in zn vel zit is nog maar de vraag, na regen komt zonneschijn, maar andersom ook...
Tjaa, hoe ik erbij kom dat de ergste onwetendheid onzekerheid is. Zal het proberen uit te leggen met een voorbeeld, eigenlijk is het niet te vergelijken, maar miss geeft het aan waar ik heen wil.
Als bijv. jouw hond/kat nachten van huis is, is er onzekerheid waar hij is, of hij nog leeft ect. Als er dan naar een week iemand komt die hem helaas ergens niet-levend heeft aangetroffen heb je iig de zekerheid dat je weet waar hij nu is, er is plaats gemaakt voor de onzekerheid of je ooit weer zo gelukkig zou zijn met een ander dier zoals je met hem was (persoonlijk denk ik van niet maar dat is een hele andere discussie).
_Lot schreef:ikdoemaarwat schreef:en dan wordt er tot nu toe alleen maar gesproken over het psychische gedeelte
wel eens gedacht aan lichamelijke ziekte?
er zijn ook mensen die door bepaalde medicijnen vocht vast houden
of mensen met een schildklier probleem
of andere oorzaken
eerst vragen waarom,daarna mag je je oordeel geven,indien die persoon er zelf echt de schuldige aan is.....
Dat ben ik met je eens, zeker eerst weten wat de oorzaak is.
Ik doelde ook niet op vreemde die je op straat ziet oid, maar op collega's, klasgenoten, ect.
IndianLady schreef:_Lot schreef:Dat het niet uitmaakt als iemand verder super in zn vel zit is nog maar de vraag, na regen komt zonneschijn, maar andersom ook...
Tjaa, hoe ik erbij kom dat de ergste onwetendheid onzekerheid is. Zal het proberen uit te leggen met een voorbeeld, eigenlijk is het niet te vergelijken, maar miss geeft het aan waar ik heen wil.
Als bijv. jouw hond/kat nachten van huis is, is er onzekerheid waar hij is, of hij nog leeft ect. Als er dan naar een week iemand komt die hem helaas ergens niet-levend heeft aangetroffen heb je iig de zekerheid dat je weet waar hij nu is, er is plaats gemaakt voor de onzekerheid of je ooit weer zo gelukkig zou zijn met een ander dier zoals je met hem was (persoonlijk denk ik van niet maar dat is een hele andere discussie).
is niet geheel te vergelijken met overgewicht, vind je niet?
Ik heb vriendinnen die af en toe willen lijnen, terwijl ik zoiets heb van, waravandaan moet het weg dan? Geef mij alsjeblieft zo'n lichaam.
Iedereen is over zijn/haar lichaam niet tevreden, het is nooit goed. Of je nou dik of dun bent.
_Lot schreef:IndianLady schreef:
is niet geheel te vergelijken met overgewicht, vind je niet?
Ik heb vriendinnen die af en toe willen lijnen, terwijl ik zoiets heb van, waravandaan moet het weg dan? Geef mij alsjeblieft zo'n lichaam.
Iedereen is over zijn/haar lichaam niet tevreden, het is nooit goed. Of je nou dik of dun bent.
Die laatste zin vind ik wel diep triest, beetje positief mag ook wel....
Lovely schreef:Onzekerheid is niet de oorzaak van dik worden. Zolang mensen daarmee schermen hebben ze zelf hun probleem nog niet begrepen. Dat geeft helemaal niet, maar maakt dergelijke statements dus niet waar.
ikdoemaarwat schreef:dus stel ik ben je collega.......had je dus pardoes zo een situatie gehad dat je oordeelt, maar niet eens weet waarop....
Nanne schreef:Lovely schreef:Onzekerheid is niet de oorzaak van dik worden. Zolang mensen daarmee schermen hebben ze zelf hun probleem nog niet begrepen. Dat geeft helemaal niet, maar maakt dergelijke statements dus niet waar.
Ik weet niet of ik daar helemaal mee eens ben.
Je hebt ook gevallen dat mensen door onzekerheid over hun zelf, troost gaan zoeken in eten. Eten is immers een stabiele factor in ieders leven en zal er altijd zijn.
Mensen kunnen dan gaan denken dat eten altijd voor hun klaar staat terwijl dat qua familie en vriendschappen in een hoop gevallen niet zo is.