Uitbetaling uitkering UWV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:22

Iedereen veel sterkte hiermee, en ik heb zelf 3 maanden een uitkering gehad en toen ik het echt nodig had heb ik een voorschot gekregen vanwege broodnood.

Ts ik heb je gePBt.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:25

Wajong word uitbetaald tussen de tiende en de vijftiende.
Wanneer het de 15e nog niet op je rekening staat moet je even bellen, 0900 9294.
Of het op internet staat weet ik niet, maar ik werk bij t UWV en weet dat het zo is ;)
Laatst bijgewerkt door kehdra op 13-07-10 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:25

Ragnaaa schreef:
Ik zit hier echt mee.
Ik voel me echt ontiegelijk rot.

Ik leef al een week op droog brood, en gisteravond hebben we alle restjes opgemaakt.
Er is gewoon geen cent meer, alles is opgegaan aan vast lasten.

Ik voel me verschrikkelijk.
Dat ik zo afhankelijk kan zijn van geld..

Als je lef hebt Ragnaa - kun je doen wat ik heb gedaan toen ze mij 4 maanden zonder geld hebben laten zitten.
Op de stoep gaan staan met een bord en vragen waar de bedrijfskantine is zodat je op hun kosten even komt eten.
Soms... heeeeel soms, tref je dan iemand die dan nog een hart in z'n donder heeft en je betaling er handmatig tussendoor gooit zodat je je geld morgen alsnog hebt.

Toen ze mij zo aan het lijntje hebben gehouden al die tijd (enorme fout van hun kant) heb ik ze drie keer per dag gebeld, tot ze horendol van me werden! Iedere dag weer, bellen, bellen, bellen! "Hallo, ben ik weer! Waar blijft mijn geld?" en "Zijn jullie ondertusen al klaar met mijn dossier?" Gewoon ze he-le-maal gek maken! Dat is jammer genoeg het enige wat werkt bij UWV-ers. Dát, en een Sinterklaasgedicht sturen naar de directie :D

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:26

Barmat schreef:
Als je lef hebt Ragnaa - kun je doen wat ik heb gedaan toen ze mij 4 maanden zonder geld hebben laten zitten.
Op de stoep gaan staan met een bord en vragen waar de bedrijfskantine is zodat je op hun kosten even komt eten.
Soms... heeeeel soms, tref je dan iemand die dan nog een hart in z'n donder heeft en je betaling er handmatig tussendoor gooit zodat je je geld morgen alsnog hebt.

Toen ze mij zo aan het lijntje hebben gehouden al die tijd (enorme fout van hun kant) heb ik ze drie keer per dag gebeld, tot ze horendol van me werden! Iedere dag weer, bellen, bellen, bellen! "Hallo, ben ik weer! Waar blijft mijn geld?" en "Zijn jullie ondertusen al klaar met mijn dossier?" Gewoon ze he-le-maal gek maken! Dat is jammer genoeg het enige wat werkt bij UWV-ers. Dát, en een Sinterklaasgedicht sturen naar de directie :D

Goede actie! :D

Anoniem

Re: Uitbetaling uitkering UWV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:27

Ik heb ze weleens 25 keer per dag hetzelfde mailtje gestuurd...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:29

kehdra schreef:
Wajong word uitbetaald tussen de tiende en de vijftiende.
Wanneer het de 15e nog niet op je rekening staat moet je even bellen, 0900 9294.
Of het op internet staat weet ik niet, maar ik werk bij t UWV en weet dat het zo is ;)

En dat je bank dan nog 1-2 dagen verwerkingstijd nodig heeft, vergeet je voor het gemak dan nog maar even.... een betaaldag is niet hetzelfde als een "staat op je bankrekening bijgeschreven" dag.

Gecondoleerd dat je er werkt trouwens :D (Dat is serieus een grapje hoor, heb er zelf jaren gewerkt tot ze me buitenstampten wegens "reorganisatie en inkrimping van het personeel" De marmeren pleepotten op het hoofdkantoor waren belangrijker _O- )

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:32

breezy302 schreef:
Ik heb ze weleens 25 keer per dag hetzelfde mailtje gestuurd...

Veel te weinig joh _O-

Ik had het serieus tien keer zo veel gedaan :D

Die man die ik 3x per dag belde hoorde ik op een gegeven moment op de achtergrond gillen: "IK-WIL-DIE-MEVROUW-NIET-MEER-SPREKEN!IK-BEN-ER-ECHT-MEE-BEZIG!!!!IK-KAN-ER-NIEIEIEIETTTT-MEEEERRR-TEGEN!!!"

Had hem serieus aan het huilen gebracht geloof ik. Nou ja, moet je mijn dossier maar niet 7 maanden laten liggen. Zo ga je niet met mensen om. Zéker niet als je mensen daarmee bijna tot persoonlijk faillissement brengt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:34

Heb je geen ouders, kennissen die je even 20 euro kunnen voorschieten zodat je iig wat te eten kunt halen. Vervelend zeg, had dat laatst ook dat ze te laat waren met betalen. Loei irritant is dat en altijd op dagen dat je het het hartste nodig hebt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:40

Ik blijf het stom vinden dat dit zomaar kan.... een werkgever kan toch ook niet zomaar ineens besluiten het salaris 5 dagen later uit te gaan betalen? Sterker nog, dan heeft ie behoorlijk de werknemer aan de broek hangen denk ik :P

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:41

Wellicht kunnen de bedrijven die incasseren later incasseren?
Ik heb pas al m'n 'automatische-incasso-bedrijven' aangeschreven of ze op de 28e kunnen incasseren omdat dat handiger uitkomt met de storting van m'n salaris. Nergens een probleem, en nu loopt het fijn, een paar dagen na ontvangst salaris worden de vaste lasten afgeschreven.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:43

Barmat schreef:
Ik blijf het stom vinden dat dit zomaar kan.... een werkgever kan toch ook niet zomaar ineens besluiten het salaris 5 dagen later uit te gaan betalen? Sterker nog, dan heeft ie behoorlijk de werknemer aan de broek hangen denk ik :P

Nou dat heb ik ook al meerdere keren meegemaakt. Punt is dat je ze voor die 5/7 dagen weinig kunt maken! En dat weten ze....... Zowel werkgever als UWV

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:43

Barmat schreef:

Nou, als ik bij ons kijk staat er in de contracten 'voor het eind van de maand'. Normaal wordt er de 25e gestort, maar kan ook een paar dagen eerder of later zijn, bijvoorbeeld door het weekend, vakanties, feestdagen, of omdat gewoon de salarisverwerking wat vertraging had.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:45

Maar als je er toch rekening mee houd dat je betaling uiterlijk de 16e op je rekening staat, en daar ook rekening mee houd wbt rekeningen, is er toch niks aan de hand?
Wanneer je de betaling eerder dan de 16e hebt, is dat dan alleen een meevaller, maar niet iets waar je op moet rekenen..

Als je dat niet wist, kan ik me voorstellen dat je in de knoei komt, omdat je het altijd op de 13e hebt, maar het staat altijd online, en als je even belt wordt het je ook zo verteld, en in het perspectief staan ook de betaaldata.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:47

Ik krijg hem altijd op de 14e, tot nu toe altijd stipt behalve als het in het weekend viel. Dus ik verwacht m ook gewoon morgen. Zou me niet zo druk maken om 1, max. 2 dagen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:48

Een aantal mensen zeiden dat TS dan maar geld van haar spaarrekening moet halen. Nu weet ik natuurlijk niet of TS spaargeld heeft maar als ik dat van mijn rekening moet halen dan duurt dat 2 werkdagen dus daar is TS ook niet mee geholpen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:50

breezy302 schreef:
Een aantal mensen zeiden dat TS dan maar geld van haar spaarrekening moet halen. Nu weet ik natuurlijk niet of TS spaargeld heeft maar als ik dat van mijn rekening moet halen dan duurt dat 2 werkdagen dus daar is TS ook niet mee geholpen.

Overboeken van mijn spaarrekening naar mijn gewone rekening gaat met internetbankieren bij mij veel sneller.
Wanneer ik het overboek, staat het direct op mijn rekening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:51

Ik doe het ook via internetbankieren maar het duurt echt 2 werkdagen. Ik heb ING.

kehdra

Ik heb ook ING...

Barmat

Diva schreef:
Wellicht kunnen de bedrijven die incasseren later incasseren?
Ik heb pas al m'n 'automatische-incasso-bedrijven' aangeschreven of ze op de 28e kunnen incasseren omdat dat handiger uitkomt met de storting van m'n salaris. Nergens een probleem, en nu loopt het fijn, een paar dagen na ontvangst salaris worden de vaste lasten afgeschreven.

Klopt, dat heb ik ook, het meeste wordt ook rond die tijd afgeschreven. Maar... en nu komt het: Ik woon in DLD en omdat ik ook Duitse vaste lasten heb, zorg ik altijd dat er netjes geld naar onze Duitse rekening wordt overgeboekt. (Het is soms niet heel handig :P ) Dat heb ik zelf ingesteld met een automatische incassso die ik op de 15e heb staan, snap je? Nu gaat ie dat waarschijnlijk missen omdat mijn WIA er niet bij zal zijn op die datum, en dan krijg ik eerst bericht van de bank: "wij konden uw incassie niet uitvoeren bla bla bla" en vervolgens moet ik mijn hele handel handmatig gaan overmaken. Dat is 1.) extra werk en 2.) duurt ook DAT weer 5 werkdagen, waardoor ik het risico loop dat DAAR de automatische incasso's niet op tijd kunnen worden geboekt en aaaaarghghghgh!!!
you snap wat ik bedoel?

Zou ik zéker weten dat het er de 15e niet op staat, dan zou ik nú al handmatig van mijn spaarrekening gaan overboeken, maar straks zit ik dingen dubbel te doen en daar zit ik ook niet op te wachten :P

Hee! Ik heb een leuke slogan: UWV- makkelijk maken wij het u niet, en leuk al helemaal niet! _O-

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:52

kehdra schreef:
Maar als je er toch rekening mee houd dat je betaling uiterlijk de 16e op je rekening staat, en daar ook rekening mee houd wbt rekeningen, is er toch niks aan de hand?
Wanneer je de betaling eerder dan de 16e hebt, is dat dan alleen een meevaller, maar niet iets waar je op moet rekenen..

Als je dat niet wist, kan ik me voorstellen dat je in de knoei komt, omdat je het altijd op de 13e hebt, maar het staat altijd online, en als je even belt wordt het je ook zo verteld, en in het perspectief staan ook de betaaldata.

Maar lieve keh, na een tijd een uitkering te hebben zijn al je reserves wel op hoor. Op een gegeven moment zit je hartstikke klem! Vind ook dat daar vanuit het UWV wel wat meer opgelet mag gaan worden. Want het is eigenlijk bijna niet te doen om van dit geld rond te moeten komen, en dan heb ik nog een partner met een inkomen (ook niet florisant hoog)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:55

je hebt minstens recht op het minimum, als je daar niet aankomt moet je een toeslag aanvragen...

Misschien omdat T je vriend werkt en teveel verdiend heb je daar geen recht op, maar in andere situaties, zou ik daar zeker naar kijken als je onder het minimum zit.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:56

Minimum is alsnog bar weinig ;) Daar bouw je geen reserves van op. Iig mij lukt dat niet, vooral niet nu ik op mijzelf woon.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:00

kehdra schreef:

Bellen? Als ik mijn humeur wil laten verzieken dan bel ik wel met een KCC ja. Afgeblaft worden door mensen die geen verstand van zaken hebben en die ik nog stapje voor stapje door WWO moet loodsen omdat ze het systeem niet kennen, daar heb ik niet altijd zin in. Bovendien heb ik nu ruim 3 jaar te doen met UWV en na 3 jaar weet men nog stééds niet dat ik woon waar ik woon en níet in de Rendierlaan in Helmond! (Kijkt u eens in T1301 mevrouw)

Perspectief? Wat is dat? Ik krijg nooit iets van UWV, geen brief, geen blaadje, geen betaaldata, ik zou niet wéten wat en hoe. Ik wordt altijd in het duister gehouden. Maar dat zal wel komen omdat al mijn post nog steeds naar die verdraaide Rendierlaan gestuurd wordt :P

En jouw antwoord is dus typisch UWV - geen inlevingsvermogen in mensen die het écht hard te halen hebben als ze hun uitkering 3 dagen later krijgen dan normaal. Die in de laatste week al moeten schrapen en hopen dat ze het weer voor elkaar boksen. Ik zeg niet dat ik zo iemand ben, maar er zijn er genoeg die het écht arm hebben met hun Wajong of WIA en die extra 3 dagen gewoon niet kúnnen missen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:01

Bij mij komt het eigenlijk altijd op donderdag :') Dus geen vaste datum, maar gewoon op de donderdag tussen de 10e en de 15e.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:02

Ben het helemaal eens met bovenstaande. UWV is wat mij betreft een klotezooi... Gister nog ruzie met ze gehad, ik wil aan het werk en word gewoon tegengewerkt. Krijg op geen mogelijke manier een gesprek, wat ik wel wil omdat ze mij 4 jaar geleden flink te pakken hebben genomen met werk. Verkeerde inlichtingen gekregen toendertijd en wil dus iemand face to face spreken.

Perspectief heb ik denk 3 x gekregen in de afgelopen 4 jaar.