Het leed dat de Wehkamp heet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:48

Ik heb echt nog nooit problemen gehad. En wij hebben er echt al vaak besteld, vaak ook heel veel in 1 keer.
Maar nog nooit vooruit hoeven te betalen... Dus daar kan ik dan niet over mee praten.

maar erg vervelend

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:50

LynnDenise schreef:
Ik denk ook dat ze net als alle grote bedrijven, nog net even wat rente willen trekken van jouw centen.

Heeft niks met rente trekken te maken, maar gewoon benodigde verwerkingstijd. Grote bedrijven hebben strenge procedures om fraudes te voorkomen, zeker als het gaat om uitbetalen van geld. En die procedures kosten nu eenmaal tijd.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:51

Ik heb ook een haat/liefde-verhouding met Wehkamp. Soms duurt het wat langer als je je geld terugkrijgt na een retour. Maar je krijgt het altijd terug!

Maar wat ik zo balen vind, is dat als je iets leuks ziet, het 9 van de 10 keer al uitverkocht is en niet meer in het assortiment komt. Haal het dan gelijk van de site, denk ik dan. Mij beetje lekker zitten maken met een dooie mus. >;) Of je bestelt en blijkbaar ben je niet de enige, en krijg je alsnog een mailtje dat het is uitverkocht. Dan ben ik echt helemaal P.O. :(

Heb daarover al wel een klachtenmail gestuurd. Maar krijg standaard reactie terug, dus was niet echt bevredigend.

Echter vind ik het aanbod wel heel leuk en heb ik ondertussen mijn halve garderobbe er vandaan. Zeker sinds ik kinderen heb en niet zomaar even de stad in kan gaan om te shoppen. Ook m'n man die niet bepaald dol is op winkelen, vindt dit ideaal.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:52

Puera schreef:
Nooit problemen gehad met leveringen.

Wel vind ik 't waardeloos dat je niet kunt betalen via acceptgiro én laten afleveren op een ander adres. Dat kan alleen als je vooruit betaald. Of je moet het telefonisch bestellen.

Prima, dan bellen... bel je naar een duur 0900-nummer. Telefoniste staat je keurig te woord... bestelling wordt doorgenomen... onderhand al een aantal minuten aan de lijn... wil ik een ander afleveradres opgeven... kan dat niet omdat er levertijd op zit! :(

En als je er wat van zegt krijg je als reactie: maar mevrouw, dat is toch niet mijn schuld. Nee, maar ik heb jou wel aan de lijn! :+

Laatste keer dat ik op wehkamp.nl keek kon je alleen bij telefonisch bestellen laten afleveren op een ander adres. Lekker handig als je fulltime werkt. Voor mij is dat een reden om niet meer bij wehkamp te bestellen (ga echt niet duur bellen voor een bestelling als het elders ook gewoon via internet kan)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:57

Wat is eigenlijk de reden dat je het op een ander adres wilt laten leveren? Wij bestellen eigenlijk zelden bij de Wehkamp, maar de laatste keer konden we mooi selecteren op welke dag en in welke tijdsspanne (2/3 uur) we het geleverd wilden hebben. En ze kwamen ook mooi binnen die tijdsspanne.
En dat kan dus ook 's avond, wij werken namelijk ook allebei fulltime en mijn man ook nog eens onregelmatig.

Anoeska

Re: Het leed dat de Wehkamp heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:01

Wehkamp is top! Helemaal omdat ze tegenwoordig ook echt leuke merken hebben. Het eigen merk van de wehkamp vind ik altijd een beetje ordinair, maar nu kan je ook gewoon esprit, vila enz. krijgen.

Volgens mij kan je ipv bellen ook chatten met iemand van de klantenservice. Misschien is dat wat?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:02

Hier thuis ook trouw klant van Wehkamp tot... afgelopen Januari.

Een laptop besteld, moesten deze wel direct betalen, kan ik me iets bij voorstellen zulke hoge bedragen.
De laptop was ook direct leverbaar stond vermeld.
Nou, niet dus, elke week werd de levertijd vertraagd met 1 week.
Na verloop van tijd toch besloten de hele handel maar te annuleren.
Op het terugstorten van ons geld moesten we één maand wachten !

Als trouwe klant direct betalen, maar terugstorten vertragen met één maand.
Voor ons geen Wehkamp meer.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:08

Abeltje77 schreef:
Laatste keer dat ik op wehkamp.nl keek kon je alleen bij telefonisch bestellen laten afleveren op een ander adres. Lekker handig als je fulltime werkt. Voor mij is dat een reden om niet meer bij wehkamp te bestellen (ga echt niet duur bellen voor een bestelling als het elders ook gewoon via internet kan)
Zou kunnen. :j Ik meende dat 't online wel kon, maar alleen als je dan vooruit betaald.

Vind 't wel jammer hoor. Bij de Paardendrogist kan het zonder problemen. En dat is een kleinere organisatie.
Falona schreef:
Wat is eigenlijk de reden dat je het op een ander adres wilt laten leveren? En dat kan dus ook 's avond, wij werken namelijk ook allebei fulltime en mijn man ook nog eens onregelmatig.
Omdat ik zelden thuis ben, op een flat woon en bij m'n ouders het pakketje gewoon in de brievenbus past als die toch eens niet thuis zijn. Je moet voor 's avonds afleveren extra betalen, dat vertik ik. :o

Maar gelukkig zit er nu weer een DHL-afhaalpunt in de buurt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:10

Falona schreef:
LynnDenise schreef:
Ik denk ook dat ze net als alle grote bedrijven, nog net even wat rente willen trekken van jouw centen.

Heeft niks met rente trekken te maken, maar gewoon benodigde verwerkingstijd. Grote bedrijven hebben strenge procedures om fraudes te voorkomen, zeker als het gaat om uitbetalen van geld. En die procedures kosten nu eenmaal tijd.

Als ze mij een melding doen dat iets niet meer toegestuurd kan worden en dan pas 2 weken later geld storten, dan zou ik als bedrijf toch even de klant laten weten dat het langer kan duren en dat dit een standaard mail is oid.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:19

Pff ik heb ook nog steeds gelazer met wehkamp.
Ik had een epilator besteld, maar na betaling met ideal bleek algauw dat het ding niet meer leverbaar was (waarom zet je het dan op je site?) dus ik mailtje gestuur dat ik mn geld terug wilde (44.90 in totaal) ik heb nu 39,95 terug, maar niet mn verzendkosten van 4,95 :+ ik bedoel het gaat niet om een enorm bedrag maar ik wil dat bedrag gewoon terug want er is nooit wat verzonden :+
Dus weer mail na mail er achteraan en ik krijg elke keer weer het standaard mailtje terug, en inmiddels ben ik dat wel een beetje zat :') Bellen heeft ook geen enkel nut, 2x gebelt en 2x na 20 minuten weer opgehangen want ik ga mezelf niet met die rare wachttijden ook nog eens extra op kosten jagen. Nee voor mij nooit geen wehkamp meer!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:26

Ik zit hier ook met gezeur. En die klantenservice is inderdaad wel heel erg slecht bereikbaar!!!
Ik had vorige week een bestelling gedaan van 20 artikelen, hiervan houd ik er vier. Retourneer afspraak gemaakt voor donderdag tussen 12 en 18 uur. Niemand geweest... Maar ik akn geen nieuwe afspraak maken omdat die artikelen niet meer bij mijn artikelen staan. Dus heb ze een mail gestuurd, krijg ik geen antwoord op tot nu toe. Vandaag al twee keer aan de telefoon gehangen, 1 keer 20 minuten en 1 keer 15 minuten. Gaat me wat teveel geld kosten.
Heb nu dus maar een retourafspraak gemaakt voor een ander artikel dat ik wil houden en dan nemen ze maar alles mee. Wat een gedoe allemaal.

Heb trouwens verder altijd hele goede ervaringen met ze gehad. Toch regelmatig wat besteld daar.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:34

Ik heb toevallig ook een klein gevalletje ontevreden. Er zou vorige week dinsdag een bestelling worden gebracht tussen 18.00-2100. Ik was dus braaf thuis, niemand geweest. Dag erna gebeld, 15 min in de wacht. Wordt er gezegd 'Het is mijn woord tegen het uwe' :?

Dus ik vertellen dat ik dit eerder gehad heb, zelfde tijd zou er bezorgd worden stond die meneer al om 15.00 voor de deur (Was toen toevallig thuis) Ja mevrouw, daar weet ik niks van af. Nee dat begrijp ik, maar maar ondertussen word je wel voor leugenaar uitgemaakt. De dag erna zouden ze dan nogmaals komen 18.00-21.00 en weer niks. Dus nu mogen ze de bestelling houden. En omdat ik heel snel afknap bij slechte service/leveringen maak ik ook geen gebruik meer van ze.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:34

Puera schreef:
Je moet voor 's avonds afleveren extra betalen, dat vertik ik. :o

Is dat per regio verschillend dan? Want wij hebben geen cent extra betaald om het 's avonds af te laten leveren. En we zijn er ook niet eens specifiek naar op zoek geweest, dat rolde er gewoon uit (onze buren nemen het namelijk anders wel aan).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:41

Ik heb er ook geen goede ervaringen mee, heb al meerdere keren besteld bij Wehkamp en Neckermann, weet zo direkt niet welke ervaringen met wie heb maar maakt me eigelijk ook niet uit.

'Vandaag besteld morgen in huis' > Dus niet he, je zit zo 2 of 3 weken te wachten, dat morgen in huis geld alleen voor (een kleine aantal) artikelen.
Artikelen betaald, krijg ik 3 dagen later een brief met een aanmaning, weggegooid want ik heb tenslotte al betaald, sturen ze me 2 weken later weer een brief dat ik de 50 cent aanmaningskosten van de vorige brief nog moet betalen. Uiteraard doe ik dat niet, als ze de boel voor elkaar hebben kunnen ze zien dat ik betaald heb voor zij die brief verstuurden. Maar blijkbaar hebben ze geen zin dat te checken en dat verhaal loopt nog steeds.

Ik heb ooit eens in maart zwemkleding besteld, kwam maar niet dus bellen, bestelling niet doorgekomen dus opnieuw geplaatst, nog niets. Later weer gebeld, was onderweg, lang wachten, in de eerste week van juni eindelijk binnen (gelukkig maar want ik wilde 't meenemen op vakantie) maar paste niet goed dus terug gestuurd en andere maat besteld, kwam ook pas 5 weken later binnen.

Mijn man heeft eens besteld wat ook niet paste en dus retour gestuurd met nieuwe bestelling erbij welke nooit ontvangen is, gewoon helemaal niet. Later nog een keer achteraan gebeld, zou onderweg zijn maar helaas, nooit gekregen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:13

Falona schreef:
Is dat per regio verschillend dan? Want wij hebben geen cent extra betaald om het 's avonds af te laten leveren. En we zijn er ook niet eens specifiek naar op zoek geweest, dat rolde er gewoon uit (onze buren nemen het namelijk anders wel aan).
Ik neem aan van niet. Maar misschien verschilt het per betalingswijze. Ik betaal altijd per acceptgiro. Of ze hebben hun voorwaarden veranderd.

Ik kan kiezen voor afhalen op DHL-servicepoint, voor thuis afleveren betaal je een euro extra en voor 's avonds afleveren betaal je nog eens twee euro extra bovenop de verzendskosten van € 4,95.

http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/In ... px?IHC=KBA

@Abeltje77:
Citaat:
Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kun je aangeven wanneer je bestelt op wehkamp.nl, mits je je bestelling vooraf betaalt met iDEAL.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:24

Ik heb nooit problemen gehad met Wehkamp!
Ik had eens dat Selektvracht het pakketje in de papiercontainer had gelegd omdat ik niet thuis was!
Toen ik ging kijken; Geen pakketje!

Ik heb toen contact opgenomen met Wehkamp, en alles is netjes opgelost, ik moest een formulier invullen, en hoefde daarna ook niets te betalen!

Verder heb ik alles altijd de volgende dag in huis (op zon/maandag na dan!)

Dit is de enige waar ik tevreden over ben! :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:26

Ze hebben hier wettelijk 1 maand de tijd voor. ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:58

Hier alleen maar goede ervaringen met Wehkamp! Altijd met acceptgiro en nooit problemen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:57

Puera schreef:
Ik kan kiezen voor afhalen op DHL-servicepoint, voor thuis afleveren betaal je een euro extra en voor 's avonds afleveren betaal je nog eens twee euro extra bovenop de verzendskosten van € 4,95.

Wat idioot dat ze extra rekenen voor het thuis bezorgen, dat doet DHL namelijk gewoon gratis.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:20

Inderdaad... kan me herinneren dat 't voorheen niet zo was toen ze nog met Selektvracht werkten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:44

Sinds wanneer maakt de Wehkamp geen gebruik meer van Selectvracht? Onze laatste bestelling was zo'n 4 maanden geleden en is geleverd door Selectvracht in de door ons aangevraagde tijdspanne van zo'n 3 uur.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:46

@Puera: dat is waarschijnlijk iets van de laatste tijd, dat afleveren met betaling iDeal, maar wel goed om te weten!

Al ben ik niet echt fan van vooraf betalen, juist om gelazer van geld weg/geen artikel gekregen te voorkomen.

@ die iemand die vroeg waarom ik ander afleveradres wil:
Nu ben ik 's avonds meer thuis, nu ik geen paard meer heb. Maar tot een paar maanden terug was ik overdag en 's avonds nooit thuis en dan is het wel handig als een pakje op je werk afgeleverd kan worden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:50

Ah ik kreeg trouwens daarstraks uiteindelijk toch nog bericht dat de 4,95 ook als het goed is binnen 10 werkdagen alsnog wordt overgemaakt.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:50

KBTP schreef:
Ze hebben hier wettelijk 1 maand de tijd voor. ;)

Klopt.
Het is alleen v.d zotte dat ik alleen vooraf kan betalen en door fouten van hun kant het artikel niet eens krijg en dan vervolgens een hele maand moet gaan wachten totdat ik het geld terug krijg.
Als de rest v.d service in orde zou zijn, zou ik het geen probleem vinden, maar laat daar nou ook net alles aan mankeren.
Eleionomae schreef:
Ah ik kreeg trouwens daarstraks uiteindelijk toch nog bericht dat de 4,95 ook als het goed is binnen 10 werkdagen alsnog wordt overgemaakt.

Eindelijk maar toch? :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:25

Hier nu ook een slechte ervaring .

Stofzuiger besteld zou maandag geleverd worden. Helaas niks ontvangen ook geen mailtje. Op mijn pagina gekeken bij bestelling en daar stond sorteerfout. Dus ik mailen. Tja moest maar wachten. Nu zaterdag nog geen stofzuiger. Ik via facebook contact. Sorteer fout. Maar ze konden hem wel weer voor mij bestellen maar niet annuleren want hij werd misschien geleverd. Vreemd verhaal dus maar gezegd dat ze niks hoefde te doen dat ik de stofzuiger wel ergens anders ging kopen. Ben blij dat ik geen geld vooruit had betaald. Pff maar echt behulpzaam om klanten te behouden zijn ze ook niet.