Creatief zijn is suf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Creatief zijn is suf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:58

zelfs mijn vriend kan haken, wat nou suf?
vliegenfrontriem, 5 minuutjes werk als je een beetje handig bent met een haaknaald.

zat nog op een "ouderwets"ingestelde basisschool en kreeg handwerkles.
borduren, haken, breien, naaien met de hand en met een machine.

heb er nu alleen maar profijt van.
als ik iets leuks zie, dan kan ik het meestal zelf maken.
dat is niet suf, dat is geld besparen :P

lekkere warme mutsen in de winter, schattige haarbandjes voor de oppasmonsters.

ook erg handig voor ponybeest.
mevrouw krijgt nu een vliegendeken die helemaal aangepast is aan haar "min en plus punten"

en kijk maar eens in het arabische showhalstertopic, daar hoor ik ook niemand erover dat zelf dingen maken suf is :P

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:45

Ik vind het niet suf hoor, ik vind het juist heel leuk! Ik heb het zelf ook wel eens gedaan maar ik ben liever aan het tekenen, knutselen, schilderen, fotograferen of schrijven..

En daarnaast, creatief zijn is juist heel handig! Mijn zus is heel erg van de regels, van de handleidingen en van “ Als het kapot is, moet het maar weg ” terwijl je ontzettend leuke dingen ervan kan maken! (en ontzettend veel troep kan krijgen :P ) Daarnaast leer ik beter als ik ergens bijvoorbeeld een collage van maak (knutselen), of een tekening ergens over maak (tekenen/schilderen) enzovoorts!

Nee, ik kan mij uren vermaken met een knutseldoos of pen en papier :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:48

Ik doe vrijwilligers werk bij een verzorgings tehuis als creatieve medewerker waar we kaarsen maken en papier scheppen. Verder vind ik het leuk om zelf kleding te maken en heb ik sinds vorige week een antiek - nog werkende- weefgetouw staan. En giet ik op ambachtelijke wijze tin (juwelen) en wil ik leren vilten.... Creatiev bezig zijn is erg leuk :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:24

Jeetje Abeltje!
Ik heb je raad opgevolgd en google eens op amigurumi laten zoeken. Wat een leuke dingen zijn dat!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:33

Ik ben nu een trui aan het haken, vind het een prettige bezigheid. Breien kan ik niet, maar dat werkt ook niet met 3 katten. Haken is veel rustiger in de beweging, dan heb ik niet constant een stel katten die achter de bol wol aan zitten en hun uiterste best doen die zo snel mogelijk grondig in de knoop te werken.

Verder maakt het mij niet zoveel uit wat voor materiaal je me geeft, ik kan eigenlijk overal wel wat mee. Mijn hele huis staat vol met zelfgemaakte spulletjes. Van de hoes van de bank tot lampenkappen en kleding, knuffels, sieraden, kaarten...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:39

@Blijheid: wat een leuke spulletjes! Echt super! Ik ben niet zo handig, maar ben zo ontzettend trots als ik eens zelf iets (heel eenvoudigs :o ) gemaakt heb!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:21

Ik haak ook wellis hoor :+
Of ik maak van pijperaggers paarden en poppetjes.. en dan tjaa :o

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 01:57

Ik heb ook op een basisschool gezeten waar je een aantal uur per week handvaardigheid kreeg, ik weet er niet meer gek veel van maar het geeft je toch een soort van basis :)

Wel ontzettend leuk om te horen dat er meer mensen het liefste zelf dingen maken!
Amigurumi is idd wel helemaal ''in'' maar de beer die ik op dit moment aan het maken ben valt daar niet onder. Wel vrolijke kleuren e.d. maar geen amigurumi beer.

Tin gieten, dat hoor je al helemaal niet veel voorbij komen!
Ben stiekem best benieuwd naar de creaties van jullie :))

Vlekje123 schreef:
Creatief zijn is niet suf, breien en haken vind ik persoonlijk wel weer suf ;-)

Maar waarom is het suf, daar ben ik nou zo benieuwd naar :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 02:20

Waarom is handwerken suf? Wees blij dat je het kunt, wees blij dat je er voldoening en ontspanning uit kunt halen. Je creeert wat met je handen, wat je niet kunt zeggen van het spelen van stomme computerspelletjes, of het lezen van een boek.

Ik ben zelf een borduurster, nu ik even zonder werk zit heb ik daar weer de smaak van te pakken, al ligt het nu even stil ivm de zomerperiode). Waarom moet je je rechtvaardigen, waarom moet een ander voor je beslissen dat iets suf is of niet? Doe waar je zelf lol aan beleeft, bekommer je niet om anderen...

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 02:36

Ik vind het erg leuk wat je tegenwoordig wel niet allemaal ermee kan maken!
Heb zelf ooit jaren geleden leren breien en punniken van mijn oma. Helaas is dat weggezakt. Op de middelbare school heb ik nog textielles gehad. Daar heb ik geleerd hoe de naaimachine werkt. Heb zelfs nog eigen kledingstukken gemaakt en andere kleine dingen. Vond ik erg geweldig om te doen, maar mij ligt het niet helemaal! :P

Ik heb het vaak genoeg geprobeerd, maar ik ben niet de creatieve van de familie. Mijn moeder breit wel vaak voor de winter een sjaal voor mij, knapt meubeltjes op en verkoopt die en doet nog veel meer. Mijn zusje is ook regelmatig creatief bezig....maar helaas voor mij! :P

Maar ik vind het dus wel erg jammer dat ik het niet kan!
Vind het wel leuk om te zien wat er vaak uit komt! :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:32

Oooh, wat klinkt dat leuk haken en breien. Ik zou er zelf alleen niet zo voor gaan zitten om het mezelf via internet aan te leren, maar als ik iemand in mijn omgeving had die het me zou kunnen leren...
Ikzelf ben meer van de gedichten schrijven, daar word soms ook wel raar op gereageerd, maar dan meer omdat men de gedichtjes dan niet snapt.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:50

avaluna schreef:
@Blijheid: wat een leuke spulletjes! Echt super! Ik ben niet zo handig, maar ben zo ontzettend trots als ik eens zelf iets (heel eenvoudigs :o ) gemaakt heb!

Dankjewel :o
Enne, dit is echt helemaal niet ingewikkeld hoor! Met een beetje textielverf en een sjabloon kom je een heel eind :j Wat betreft naaien, ik ben een echte beginner en kies nog de makkelijke patronen, en dan kom je met een klein beetje hulp uit je omgeving heel ver :) Probeer het gewoon eens!

@kynshiri: Gaaf zeg! Zowel de mutsen als je jurk! Mooi gemaakt :j
Als ik die mutsen zo zie moet ik toch ook maar eens leren haken :P

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:33

hier ook zo'n suf hobby mens :D Ik hou van puzzelen..heerlijk als je niet nar buiten kunt in de winter. Maar ook haken doe ik nu elke dag. Van de winter werden het mutsjes en nu word het iets van een vliegenhals, maar die is volgends mij pas klaar als het winter is. Mar ach..heerlijke suffe bezigheidstherapie! :+

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 16:43

Emytje voordeel van via internet leren is dat het op veel verschillende manieren wordt uitgelegd terwijl als je iemand naast je hebt zitten hij/zij waarschijnlijk enkel de eigen methode uit legt.

Kynshiri wat een leuke creaties! Zijn dat eigen ontworpen patronen?

Naaien was bij mij vooral een kwestie van gewoon uitproberen :j
Heel veel restjes stof verzamelen (lang leve mijn oma die alles bewaard :)) ) en proberen maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:51

Oma's zijn inderdaad goud waard voor stoffen :j
Ik heb een rokje gemaakt van grodijnstof uit de jaren 60/70, superleuk!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:55

Ik kreeg van een volwassen man..??..?? de opmerking ben je pot? Ik zei huh? Ik heb 2 jaar een vriend.. Ja want creatieve mensen zijn heel toch vaak pot? Ik zei wat een onzin!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:57

En wat zei jij? Mannen die paardrijden zijn dan zeker homo :+
Ook de grootste flauwekul :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 19:59

Wat een onzin eerste klas zeg :=
Heb dat eigenlijk ook nog nooit eerder gehoord :n

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:16

ik vind het ook zeker niet suf eigelijk!
vind het zelf eigelijk ook best leuk om te doen, alleen mijn moeder kan d'r helemaal niks van, dus die zal me niet helpen :p
maar ik merk wel als ik met een zelfgemaakt dekje, vliegenfrontriem of iets anders aankom dat ik wel raar aangekeken word!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:09

Nijn schreef:
Kynshiri wat een leuke creaties! Zijn dat eigen ontworpen patronen?

ja bij het haken doe ik zomaar wat gaande weg :o na een tijdje zie je vanzelf wel hoeveel je moet meerderen of minderen om de goeie vorm te krijgen. als je echt bloemetjes ofzo wilt maken, dan moet je wel tellen uiteraard.
kledingpatronen doe ik ook meestal uit de losse hand of beginnend van een bestaand patroon waar ik één ding leuk aan vind en dan vermaak ik dat tot wat anders. of gewoon zonder patroon en knippen maar :o