Tot hoe laat wordt de ochtend krant bezorgd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:19

Eleionomae schreef:
Brainless schreef:
Het kan ook zijn dat de bezorger tijdelijk een tweede wijk erbij heeft ivm vakantie van een andere bezorger.

Ja en dan red die gene het gewoon niet voor 7 uur :n indd gewoon even bellen en dan hoor je snel genoeg wat er aan de hand is :)

Als je tijdelijk een extra (2e of 3e of 4e... ) wijk erbij wilt, kan dit alleen als je alle kranten vóór 7 uur (weekend half 8), bezorgd krijgt.
Als pers dit dus niet red, heeft hij geen recht op die extra wijk.
Mochten er door wat voor omstandigheden dan ook, te weinig bezorgers zijn, zul je het altijd vooraf horen!

x_Rebecca

Re: Tot hoe laat wordt de ochtend krant bezorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:26

Sowieso lukt een dubbele wijk makkelijk. Ik loop ook een dubbele wijk (op het moment :') ) en ben altijd voor 6 uur klaar. Officieel moet de krant inderdaad voor 7 uur in de bus liggen. In het weekend ook trouwens. Enige uitzondering daar in is de Stentor.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:49

Ik heb vroeg en kort geleden kranten gelopen. Ik heb ook altijd meerder wijken gelopen. En dat kan prima, maar ze moeten wel optijd bezorgd worden.
Dus dan moet je eerder beginnen!

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:15

Ik moest ze altijd voor 7 uur bezorgen. Meestal was ik rond half 7/kwart voor 7 klaar! Op zaterdag bezorgen voor half 8!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:18

furious schreef:
Het gaat om de Volkskrant.
Maar ik ga morgen wel bellen. Vond het ook al laat, maar kon nergen op de site vinden tot hoe laat er berzogd wordt.

Ik bezorg de Volkskrant en die moet doordeweeks voor 07.00 uur en op zaterdag voor 08.00 in de bus liggen. De krant opbellen en flink klagen zou ik zo zeggen. Daar heb je recht op.

Weet niet of dit al gezegd is, want ben nog niet verder gekomen met lezen. Maar wilde toch even reageren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:08

Voorheen moesten ze op zaterdag ook voor 07.00 uur in de bus liggen. Mensen denken vaak anders maar dit was nooit zo. Komt waarschijnlijk door de insteek ofzo en de dikkere kranten. :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:11

Op ma t/m vrij moeten alle kranten voor 7 uur in de bus liggen.
Op zaterdag moeten de telegraaf en de gelderlander voor 7 uur in de bus liggen. De Volkskrant, AD, trouw, Het Financieel dagblad en Nederlands Dagblad voor 7.30.
Ik ben zelf krantenbezorger, klacht komt gewoon op de looplijst te staan dus dat helpt wel! Gewoon bellen zou ik zeggen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:14

Wellicht is dat ook wel veranderd en hanteert ieder distributiepunt een andere tijd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:15

Dan hebben al mijn buren elke ochtend pech, of de bezorger heeft mazzel dat het voornamelijk oudere mensen zijn die iets later opstaan. Dat meisje bezorgt de kranten met de auto (waarom in vredesnaam) en is hier rond half 8, kwart voor 8!

Bij mijn ouders wordt hij netjes om 6 uur bezorgd. Deze meneer heeft geloof ik 4 wijken (is ook de distributeur) van de krant.

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:18

Wij hebben hier ook Volkskrant en NRC Next.. Beide liggen al om 5.15 in de bus doordeweeks.. :)
Op zaterdag was het vaak drama (vaak lag ie er pas rond 1 uur!), we hebben toen beide kranten gebeld en sindsdien ligt ie er rond 7.15.. Dat vind ik vroeg genoeg voor de zaterdag :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:36

Mootje schreef:
Dan hebben al mijn buren elke ochtend pech, of de bezorger heeft mazzel dat het voornamelijk oudere mensen zijn die iets later opstaan. Dat meisje bezorgt de kranten met de auto (waarom in vredesnaam) en is hier rond half 8, kwart voor 8!

Bij mijn ouders wordt hij netjes om 6 uur bezorgd. Deze meneer heeft geloof ik 4 wijken (is ook de distributeur) van de krant.

Ben ik benieuwd waar jij woont! :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:38

Ik zou even gaan klagen inderdaad.

Even een vraag: over als iemand tijdelijk een dubbele wijk heeft en het daarom niet zou redden: dan kan diegene toch vroeger opstaan? :') Dat snap ik niet helemaal..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:41

Mambobeach, in een heel erg bevolkt gebied aan het Kethelplein. Lange afstanden hoeft de krantenbezorgster dus niet af te leggen. Het distributiecentrum zit 4 straten verderop in een garagebox!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:53

Mootje schreef:

Buiten de standaard routes (weinig bebouwing bv offe veel dorpjes achter elkaar) word vaak met auto's bezorgd. Kan soms sneller zijn. Maar soms komen distributeurs ook gewoon langs bepaalde straten naar andere routes of verdeelpunten en dan is het makkelijk.

Of het is een heel luie loper ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:55

Zoals je leest, woon ik midden in de randstad, waar de brievenbussen niet meer dan 3m bij elkaar vandaan zit. Klagen ga ik niet doen, want ik heb geen abbo :D Ik verbaas mij alleen elke ochtend als ik naar mijn werk ga :j

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:56

imd schreef:

Even een vraag: over als iemand tijdelijk een dubbele wijk heeft en het daarom niet zou redden: dan kan diegene toch vroeger opstaan? :') Dat snap ik niet helemaal..

Ja dat is ook de bedoeling. Je moet de kranten er optijd in hebben, red je dat niet.. dan geen extra wijk dus.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:35

Ik kreeg de krant nooit voor 7 uur.
Heel, heel vaak geklaagd maar er gebeurde niets.
Had hem meestal niet voor half 8 en dan
was ik al op weg naar het werk.
Uiteindelijk hebben we hem maar opgezegd. :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:35

Als het goed is voor 7 uur.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:10

Ik moest ze altijd door de weeks om 7 uur in de bus hebben liggen en op zaterdag om half 8

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:12

imd schreef:

De kranten moeten ook op het verdeelpunt voor de bezorgers, bezorgd worden. ;) Vaak kwamen die voor mijn woonplaats pas rond een uur of 6 aan. Soms nog met vertraging ook.

Op zaterdag moeten de bezorgers bijlagen zelf insteken, dus dan moest de laatste krant uiterlijk 7.30 ipv 7.00 bezorgd zijn.

Over die dubbele wijk, bij ons was het vaak niet een kwestie van willen, maar moeten. Er waren maar weinig mensen, zeker in de vakantie, die zo vroeg hun nest uit wilden komen om iemand te vervangen. Dus dan was er iemand de sjaak die twee wijken moest lopen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:14

suuzepuus schreef:
wow thaampie, jij moet dan wel erg vroeg beginnen!!

Dat valt best wel mee. :P
Mijn pa was distributeur en je loopt altijd verschillende kranten, die binnen jouw wijk vallen. Ik had geloof ik 50 of 70 kranten om te bezorgen op een ochtend, moest voor 07.00 en op zaterdag inderdaad voor 07.30. Kwam wel is voor dat het later was, soms worden de kranten ook te laat geleverd etc. Het hoeft niet altijd een bezorgersfout te zijn dat ze te laat komen. Misschien kun je is informeren of er een bezorgersgebrek is, er zijn ook bezorgers die wijken over nemen in de ochtend omdat er geen andere bezorgers zijn en ook dan vind ik het wel logisch dat ie te laat komt. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:15

Bij ons ligt de telegraaf er meestal tussen 5 en half 6 in de bus :j
Ook in de weekenden. Wij zijn erg blij met ons ADHD mannetje dat de kranten hier rondbrengt :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:19

Heb zelf een tijd de telegraaf gedaan.. :=
Die moet officieel voor 7.00/7.30 in de bus zijn!
Je kunt dus gewoon een klacht indienen bij de krant, als hij te laat is.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:06

Ik was toch iets minder blij met mijn krantenjongen en zijn brommertje vanochtend.. 04.11u....
Ach, ik mag ook niet klagen eigenlijk ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:06

Bij ons ligt de telegraaf om 6 uur in de bus.
In de winter was hij telkens te laat, na 7 uur. Toen hebben we gebeld en is het ook verholpen.