Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:24

@inge, de TS heeft hierboven ergens een link gepost.
Ik ben wel benieuwd wat je daarvan vind, als bijna binnenhuisarchitecte zijnde. Ik denk namelijk dat de volle woning dus echt een negatieve invloed op de verkoop heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:27

hoe oneerlijk het werkt als je oprecht bent weet ik ondertussen :)

een ding........... verhuur gewoon dat appartement aan en pool per kamer.........

scheit aan hebben, je bent het nu toch al aan het verliezen......

of stop het vol met centenopbrengende planten...........

dat is toch wat de BV Nederland wil???

het is jouw nek of die van hun joh, en die van hun gaat niet :D dus dat word jouw nek...............

gewoon verhuren die hap :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:30

Klinkt niet leuk misschien maar ik denk dat je allereerst heel hard je paard moet verkopen... een paard onderhouden is gewoon te duur in deze omstandigheden.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:30

de woning in deze staat is onverkoopbaar cayenne, oppervlakten komen niet uit.

Geen gebruik gemaakt vangoede licht inval. En er ligt teveel persoonlijke spullen in het zicht. JDaarom bood ik het al aan.

Vat het aub niet persoonlijk op, maar de meubelkeuze is zeer persoonlijk. De grote wandkast is een massaal object en zeer aanwezig. Ook past het niet bij de rest van de meubels.
Daarnaast mis ik foto's van de slaapkamers.

Badkamer komt zeer minitieus over momenteel. Een paar leuke assecoires (vaak gratis te verkrijgen via marktplaats / speurders) kan wonderen doen :j

Optie B: is er geen mogelijkheid een stal te verhuren??
Laatst bijgewerkt door inge81 op 26-06-10 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:31

@Kiwiko, in een appartementen complex een woning aan een pool verhuren en er planten instoppen? :+
Hoezo destructief bezig zijn :=

Nee, gewoon netjes bezig blijven. Uiteindelijk komt het echt wel met een beetje hulp en die wordt TS ook al aangeboden.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:01

De presentatie van je appartement is erg belangrijk, ik zou het advies van Inge81 ter harte nemen..
Verder: is er niemand in je omgeving die zolang het appartement kan huren? (onderling geregeld dan)
De optie van het verhuren van een stal en/of weidegang vind ik ook zo slecht nog niet.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:11

KiWiKo schreef:
hoe oneerlijk het werkt als je oprecht bent weet ik ondertussen :)

een ding........... verhuur gewoon dat appartement aan en pool per kamer.........

scheit aan hebben, je bent het nu toch al aan het verliezen......

of stop het vol met centenopbrengende planten...........

dat is toch wat de BV Nederland wil???

het is jouw nek of die van hun joh, en die van hun gaat niet :D dus dat word jouw nek...............

gewoon verhuren die hap :)

Amen , wat heb je nog te verliezen.
Gewoon verhuren die handel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:13

Cayenne schreef:
@Kiwiko, in een appartementen complex een woning aan een pool verhuren en er planten instoppen? :+

Nee, gewoon netjes bezig blijven. Uiteindelijk komt het echt wel met een beetje hulp en die wordt TS ook al aangeboden.

hmhm.......... netjes bezig BLIJVEN helpt je niks........... ze zit er nu toch al tot over dr oren in, dus ze heeft ook niks meer te verliezen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:18

TS, ik denk dat je zelf je schilderpak aan moet gaan trekken en het zelf moet gaan schilderen...elk weekend er in steken en dan zijn je eigen verdiensten.....ga eerst afbranden en dan schilderen, neem goede grondverf en laat die al op kleur brengen, 1 laag grondverf, 1 laag toplaag en het ziet er weer netjes uit.

Ga naar de gemeente en vraag een tijdelijke huurvergunning voor je flat aan, ga dit particulier verhuren, stel desnoods een huurcontract op en verhuur het desnoods gemeubileerd. Met een tijdelijke huurvergunning via de gemeente hebben de huurders de plicht het huis te verlaten na verkoop....maar misschien kan het je een tijdje financieel redden. Ken iemand die zijn flatje voor 900 euro verhuurd, meer dat zijn hypotheek is en de mensen stonden in de rij. Het is verhuurd aan een man alleen, jonge kerel die akelig netjes is......

Dan een dosis succes. Als er een club gaat ontstaan om een dagje te komen helpen klussen, wil ik mij wel aan de club toevoegen. je woon niet in de buurt, dus de clus aannemen gaat mij te veel tijd kosten, maar een dag kan ik wel vrij maken...dus wie volgt.!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:20

een brutaal mens heeft de hele wereld.
Als je je aan alle regeltjes houd en blijft afwachten daarop ben je alles kwijt.
Die pipo's bedenken leuke regeltjes met hun top salarissen, maar de gewone mens kan stikken en geld blijven trekken voor hun... dat blijkt wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:22

Hoe groot is Tom?

KiWiKo

ooooooo ik help ook zeker wel een dagje klussen hoor!!

ben nog redelijk handig ook :D :D

Cayenne

KiWiKo schreef:
Cayenne schreef:

hmhm.......... netjes bezig BLIJVEN helpt je niks........... ze zit er nu toch al tot over dr oren in, dus ze heeft ook niks meer te verliezen toch?

Daar heb je zeker gelijk in.
Maar de kans dat collega appartementbewoners haar verlinken is wel erg groot, en die ellende gun ik haar ook niet.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:27

Het wat een vervelende situatie! :(

Zoals anderen ook al zeggen zou ik proberen de flat te gaan verhuren, zodat het nog iets oplevert.
Ook zou ik zeker het aanbod van Inge aannemen. De kamers staan heel onaantrekkelijk op de foto.
Kan je geen stallen verhuren? Dat levert ook altijd wat op.
Ik zou niet veel geld en energie in het huisje op de dijk steken op dit moment. Eerst moet je zorgen dat je van de andere wonig af bent. Als dat helemaal niet lukt, zou je misschien toch moeten overwegen om dan maar het huisje op de dijk te verkopen.
Laatst bijgewerkt door joliene op 26-06-10 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:27

beetje rustige polen vallen niet op............... zolang ze geen overlast bezorgen is het best :)

en in het allerergste geval krijgt ze een boete........... nah die kan er dan ook wel bij :D

gooit ze het huis vol met planten en ze krijgt daar twee of drie oogsten uit is ze ook redelijk uit de moeilijke cijfers, word ze gepakt mag ze twee weken taakstraffen........... nah das ook te overzien :)

half Nederland houd op dit moment zo de broek op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:29

Nee niet aan Polen, dat geeft overlast met uitzetting tot gevolg. Gewoon een net iemand of een samenwonend stel. Ze kunnen zich huizenoppassers noemen voor de buren, maar voor de buren is het ook fijn dat het bewoond is.

Geen toestemming vragen aan de hypotheekbank, gewoon doen, iemand moet het geld op brengen...

Ga eens kontakt op nemen met rental house of dergelijke organisaties, die verhuren gebeubileerde woningen aan buitelanders die worden uitgezonden door bedrijven, daar wordt vaak behoorlijk veel geld voor gevraagd, voor jouw flat zal ook een leuk bedrag door die organisatie betaald worden.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:30

sterkte meid, ik zit ook al 2 jaar in een soortgelijke situatie, koophuis die leeg te koop staat, lastige ex, en huurwoning,
nu heb ik het eindelijk bijna voor elkaar dat ik het koophuis kan bewonen en mijn ex afstand tekent daarvan.
nog krommer.. ik betaal 540 huur mijn hypotheek is maar 440 euro ( 30 jaar vast tegen goed 3 % ) maar je krijgt het niet zelf op naam, want dan zou ik 40,000 euro op jaar basis moeten verdienen !!!!!! ( VOOR EEN HYPO VAN 170,000)
ongelooflijk.
ts: ik zou ook kijken of je eventueel 1 van de 2 zou kunnen verhuren. er zijn mensen zat die woonruimte zoeken, maar niemand durft meer te kopen

( overigens zijn het behoorlijkdikke boetes die je krijgt als je een clausule in je hypoheek niet naleeft..., ik mag van mijn hypo verstrekker niet verhuren)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:35

een net stel is natuurlijk beter, maar die brengen minder op :D :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:36

Misschien hebben meerdere mensen nog wel een emmer/pot verf staan? Wij hebben zelf ook nog wel iets in de kast staan, weet alleen niet of het nog goed is (is van vorig jaar). Mocht je daar misschien iets aan hebben wil ik ook met alle plezier komen klussen en schilderen :)

Met de andere punten kan ik je helaas niet helpen :(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:37

wat ook heel goed kan werken is huis verhuren aan expats......... buitenlandse werknemers (vaak in de IT) die hier tijdelijk woonruimte zoeken, daar doen banken niet zo moeilijk over......

in welke regio staat je huis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:38

Nameless ga de bank maar vertellen dat ze gratis wonen en op je huis passen om te zorgen dat het niet gekraakt, vervalt of af fikt, dus om te voorkomen dat het zijn marktwaarde verliest en de hypo niet meer wordt betaald....de bank is gek op geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:39

Ik heb twee linkerhanden, maar ook ik bied me aan een dagje te komen klussen ;) Je pbt maar!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:40

Jee wat een ellende zeg. Ik woon veel te ver weg om je te helpen, maar je paardje kun je hier tijdelijk stallen hoor, gratis en voor niets.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:40

Wat is er eigenlijk mis met Polen russel? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:43

Ayasha schreef:
Wat is er eigenlijk mis met Polen russel? :+

Gaan we die discussie weer krijgen? Vind je het erg als ik er geen antwoord op geef en mensen gewoon het zelf adhv praktijkvoorbeelden uit hun omgeving laten invullen?

TS, kan je je flat niet verhuren aan 4 studenten? Er is zoveel woningnood onder studenten. Dochter van mijn collega woont nl in een flat met 3 meiden. Niks geen orgies, ze woont er al 4 jaar...