Discussie: Wonen bij schoonouders? Steentje bijdragen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:49

Ik vind het terecht dat ze wat bijdraagt :j

Hoewel ik het wel bij kostgeld zou houden en niet zou gaan mieren over benzinegeld...

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:53

Ik vind het vooral vreemd dat ze haar vriend benzine geld moet betalen!!!!!!!!!!

Mijn vriendje haalt me soms 5 keer in de week op 1 uur rijden in totaal daar gaat hij echt niets voor rekenen hoor! 8)7

Roosch

Re: Discussie: Wonen bij schoonouders? Steentje bijdragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 17:55

Hoho, auto is van de ouders dus benzinegeld direct ook.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:57

Dat zou ik dan bij het kostgeld voegen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 18:02

Wat ik heb begrepen is dat gewoon gebeurd. :j

Vond het een interessant discussieonderwerp.
Zijn er misschien mensen die bij hun 'schoonouders' hebben gewoond en uit ervaring spreken?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:07

Ik heb wel in een situatie gezeten dat we elke dag bij mijn schoonouders gingen eten. We hoefden daar niks voor bij te dragen omdat we dat niet konden (toenmalige vriend zat in de schuldsanering). Ik was toen erg blij met mijn schoonouders en we hebben ze dan ook meegenomen op "vakantie" toen we weer wat te makken hadden :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:10

Ik woon nu tijdelijk bij mijn vriend en schoonouders in, ze willen eigenlijk niks van me aannemen maar mijn vriend en ik maken gewoon wat over zodat ze niet kunnen weigeren :Y)
Verder help ik ook met koken op de dagen dat schoonmoeders werkt en ik help met de was, al wil ze daar het meeste zelf doen :+

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:12

Mmm. Ik moet zelfs thuis kostgeld betalen op het moment dat ik 21 wordt. Ik ga op dat moment nog gewoon naar school...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:13

Dat is niet vreemd vind ik hoor liedje....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:14

Ik vind het logisch dat je als schoonzoon/dochter iets moet bijdragen, in ieder geval zodat het kostendekkend is.

Maar zo lees ik ook van mensen die bij hun ouders kostgeld moeten betalen. Dat vind ik zoiets vreemd. Mijn ouders zouden dat nooit doen! Die zouden mij bijna betalen om weer thuis te komen wonen (nja, ok niet overdrijven, maargoed, ik ben een mama's kindje) :))

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:15

Niet? := Mmm. Ik vind persoonlijk wel. Ik betaal alles zelf, collegegeld, boeken, zorgverzekering, telefoon, lenzen, toiletspullen e.d. Ik moet geld lenen om naar school te kunnen. :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:16

Dan vind ik het idd een ander verhaal, ik zou mijn kind niet laten lenen als het niet hoeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:31

Dat je aan je schoonkids een bijdrage vraagt als ze fulltime inwonen vind ik meer dan terecht. Van je kinderen een bijdrage vragen vind ik van de zotten.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:37

Absoluut terecht! Als ik voltijd zou werken en bij m'n ouders zou wonen moet ik ook kostgeld betalen. Vind dat meer dan normaal. Waarom zouden je ouders alles moeten betalen voor je, terwijl je zelf voltijd werkt??
Ik woon nu op kamers, maar ga straks weer thuis wonen omdat ik nog een studie ga doen. Kan dan alleen deeltijd werken en heb een paard. Ik hoef dan geen kostgeld te betalen omdat ik dat niet kan met een deeltijd salaris en de kosten die ik heb (paard, verzekeringen, auto, boeken, schoolgeld) En ik hoef m'n paard er niet voor weg te doen van m'n ouders.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:41

Je woont in bij iemand dan kan je toch niet verwachten dat je er gratis mag wonen? Zij eet hun eten, gebruikt hun water, electriek, gas, ... is toch normaal dat ze mee betaalt en als het maar 165 euro is is het toch niets in vergelijking met een huis of appartement dat je huurt?
Mijn vriend moest vanaf dat die werkte 250 euro bijdrage bij zijn ouders.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:45

Mijn vriend woont ook bij ons in, al bijna 3 jaar, maar mijn moeder wil niet dat hij wat bijdraagt in de kosten voor de huur etc. Dat vind ze vreemd :+ Wel geeft mijn vriend haar bijna elke maand 100 euro voor eventuele boodschappen oid, doet hij uit zichzelf, soms wil mn moeder het niet eens aanpakken haha, maar dat doen ze uit fatsoen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:08

ik vind het ook niet meer dan normaal dat ze gewoon kostgeld betaald. Ze eet toch ook gewoon daar mee (en douchen etc.)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:13

Ik vind het ook normaal dat ze kostgeld betaald.

Ik vind het niet normaal als ik als kind zijnde mijn ouders zou moeten betalen. Op zich totaal geen problemen mee, maar ben het gewoon niet gewend ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:20

ik vind dat je ook moet bijdragen bij je ouders als ze weinig verdienen, maakt niet uit hoeveel je werkt;) gewoon in goed overleg, hoeft niet veel te zijn

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:42

Hartstikke logisch. En dan 165 euro nog aan de weinige kant ook.
Als ik na mijn 18e nog bij mijn moeder woon betaal ik haar uiteraard ook.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:39

idd! kreeg ik welleens reacties op: nou als ik mijn moeder moet betalen na mijn 18e ga ik t huis uit, hoe durft ze!
Dan denk ik, toe dan.. kijk maar hoeveel je dan kwijt bent..

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:58

Ik vind het redelijk. Heb ook een tijdje bij mijn schoonouders ingewoond heb huur betaald maar dat kreeg ik elke keer weer netjes terug gestort :P Maar ik deed wel 1 keer in de 2 weken de boodschappen betalen en hielp ook mee met het huishouden.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:18

Mijn vriend heeft ook bijna 3 jaar bij mijn ouders en mij ingewoond (wonen nu samen), maar heeft nooit een cent hoeven te betalen.. we hebben dus geluk gehad :o
Maaarrr... Ik vind het dan ook normaal hoor dat zij dat moet betalen, als mijn ouders of schoonouders dat hadden gevraagd, zouden we dat zeker doen.
En zeker voor 165,- dat is erg redelijk wat haar schoonouders ervoor vragen. Ze houdt nog behoorlijk wat over in de maand! Zonder dat ze verder kosten heeft aan eten, gas, licht, water enz.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:24

ik heb ook 2 jaar bij mijn schoonouders gewoond e n toen ik full time ging werken moest ik 175 euro betalen en dat was zonder shampoo en dat soort dingen

het zefde geld voor mn vriend die moets dat ook betalen

dit was ook excl. 3 dagen eten zij kookte 4 dagen voor ons de rest moeten we zef regelen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:27

ik vind het niet zo gek idd.
Wat ik wel gek vind is dat benzinegeld.
Als ze nog thuis zou wonen zou haar vriend neem ik aan ook wel minstens 1x per week bij haar langsgaan, dan zou zij daar ook niet voor hoeven te betalen lijkt mij. Dus dit zou ze wel samen met haar vriend kunnen doen.