Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elias

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:21

Janientje schreef:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben.

Citaat:
Als 'buitenlander' kun je dan dus heel goed laten zien dat je je echt Nederlander voelt. Als je dan toch kiest voor de
Turkse/Marokkaanse/Poolse/wat dan ook vlag, vind ik dat je je eigenlijk een beetje afzet tegen het land waar je nu woont.
Alsof je in verzet komt, zo van 'lekker puh'.

Dat zouden mijn woorden geweest kunnen zijn :+

mijne ook. alhoewel je ook de vrijheid van meningsuiting hebt... maar daar hoort dit ook weer niet bij eigenlijk :+
doe er dan nog een wimpel bij iig :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 22:22

Janientje schreef:
Waarom zou je je eigen vlag ophangen dan? En waarom denken mensen altijd meteen dat je je ergens druk over maakt als je een topic opent... Sanneke was gewoon nieuwsgierig naar de meningen van andere Bokkers (ga ik vanuit), heeft niets met je druk maken te maken.

Inderdaad, ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje jammer dat er zo gereageerd wordt.
Het is absoluut niet zo dat ik hier dag en nacht van wakker lig of wat dan ook. Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie hierover denken.
We hebben net de verkiezingen achter de rug en om maar even een voorbeeld te noemen; de partij van Geert Wilders is één van
de grootste geworden. Er zijn dus heel veel mensen in Nederland die zich bezighouden met dit soort onderwerpen en hier dus ook
zeker een mening over zullen hebben :)

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:23

Blue_Eyes schreef:
nanda111 schreef:

Had net ge-edit, maar de TS heeft het over verzetten ik noem dat buiten sluiten..

En daarmee beantwoord je mijn vraag niet. Waarom vind je dat dan?

Pff, er staat toch in de openingspost dat het net is alsof ze zich willen verzetten. Nou als ze dat willen moeten ze dat toch zelf weten?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:23

Geert staat niet alleen voor het bashen van "buitenlanders" er zijn ook genoeg andere redenen waarom mensen op hem hebben gestemd. Persoonlijk vind ik dat dit daar ook niets mee te maken heeft, net zo min als vrijheid van meningsuiting.

Mensen zijn gewoon trots op hun afkomst.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:24

Het is maar waar je je druk over maakt.
Ik zou zeggen: lekker laten hangen! Wat is er mis met trots zijn op je identiteit?

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 22:26

Princess_ schreef:
Geert staat niet alleen voor het bashen van "buitenlanders" er zijn ook genoeg andere redenen waarom mensen op hem hebben gestemd. Persoonlijk vind ik dat dit daar ook niets mee te maken heeft, net zo min als vrijheid van meningsuiting.
Mensen zijn gewoon trots op hun afkomst.

Nee, dat klopt. Hij heeft natuurlijk veel meer in zijn programma staan. Maar het is wél hetgeen waar hij zich mee profileert :)

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:26

Ik woon in Denemarken, maar ik heb beesies en een oranje vlaggetje voor het raam hangen. Mag dat dan ook niet?

Ik ga even ademhalen en erover denken voor ik wat meer typ.... :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:30

nanda111 schreef:
Blue_Eyes schreef:
En daarmee beantwoord je mijn vraag niet. Waarom vind je dat dan?

Pff, er staat toch in de openingspost dat het net is alsof ze zich willen verzetten. Nou als ze dat willen moeten ze dat toch zelf weten?

Omdat het in de OP staat dus, is het ook jouw mening. Okee, duidelijk.

Thokkadisje schreef:
Ik woon in Denemarken, maar ik heb beesies en een oranje vlaggetje voor het raam hangen. Mag dat dan ook niet?

Oei, jij onaangepaste buitenlander! Scheer je weg naar je eigen land! >;)

Edit: smiley verwijderd.
Edit2: posts samengevoegd
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 23-06-10 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:33

Hier in de buurt heeft iemand een, ik dacht, Zuid Afrikaanse vlag hangen met zijn tas eraan. Daarnaast hangen hier voor het wk, naast de oranje vlaggetjes, ook italiaanse en zelfs duitse vlaggetjes.

Ik heb er geen problemen mee. Leven en laten leven denk ik maar.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:37

Bij ons is vandaag de Friese vlag buiten gehangen :P

Verzet ik me nu ook tegen Nederland? Ik heb hem niet eens in Frl gehaald, maar in Grunn :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:46

Ik zou zeggen, lekker laten doen toch :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:47

Janientje schreef:
Princess_ schreef:
Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter :P

Waarom zou je je eigen vlag ophangen dan? En waarom denken mensen altijd meteen dat je je ergens druk over maakt als je een topic opent... Sanneke was gewoon nieuwsgierig naar de meningen van andere Bokkers (ga ik vanuit), heeft niets met je druk maken te maken.

Ik zou ook gewoon de vlag van Nederland uithangen. :) Waarom weet ik niet.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:50

eenitraM schreef:

Als je zelf buitenlands was en hier woonde .. of als je in het buitenland zat?
Want als je het eerste bedoelt, lijkt me wel erg gemakkelijk oordelen als je niet in die situatie zit. (zelfde geld voor het tweede eigenlijk, nu ik erover na denk)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:52

Ben het oneens met de OP, een beetje patriottisme is niet erg. Ik hier in Zwitserland ben ook opeens supporter voor Nederland terwijl voetbal me eigenlijk normaal nooit 'een bal' interesseert. Al ben ik ook half Zwitsers, hier voel ik me Nederlandse en iedereen kent me ook zo. Ik kan me goed inleven in diegenen die de vlag van hun land buiten hangen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:55

Je woont in nederland, of je nou uit zweden amerika of marokko komt met koningingendag hang je ook geen turkse of wat dan ook voor vlag op.
Ze zijn hier naar school gegaan en afgestudeerd en spreken ook nederlands dus ik vind dat je gewoon de nederlandse vlag op moet hangen, verder maak ik me er niet druk om en ik ben ook geen rasist ofzo want iedereen is eigenlijk gelijk!

eenitraM

xNursiex schreef:
eenitraM schreef:

Als je zelf buitenlands was en hier woonde .. of als je in het buitenland zat?
Want als je het eerste bedoelt, lijkt me wel erg gemakkelijk oordelen als je niet in die situatie zit. (zelfde geld voor het tweede eigenlijk, nu ik erover na denk)

Als ik bijvoorbeeld in Engeland zou wonen.

Ik ben trots op mijn afkomst en dat mag iedereen zien :D

Diablo

Wij wonen in Duitsland en hebben een oranje vlaggetje aan de auto hangen, mag dat wel? Hoewel, we hebben aan de andere kant van de auto een Duitse hangen.... :D

Thokkadisje

Blue_Eyes schreef:
Thokkadisje schreef:

Oei, jij onaangepaste buitenlander! Scheer je weg naar je eigen land! >;)

Ik weet het, ik schaam me diep.

Ik ben hartstikke blank, blauwe oogjes en donkerblond haar, ik ben naar een inburgeringscursus geweest, ik studeer, ik ga betaal belasting en ik spreek de taal, en toch.... toch krijg zelfs ik discriminerende opmerkingen naar mijn hoofd gesmeten. Geen drankje bij mij aan de bar willen bestellen want ik spreek met een accent (sorry, het spijt me diep, dat ik niet binnen een jaar volledig accenloos vloeiend deens sprak }:0 ).

Maar... mag ik misschien trots zijn op mijn eigen land? Waar ik geboren ben, waar mijn familie woont, waar ik zoveel herrineringen heb? Mag ik Nederland steunen tijdens een voetbalwedstrijd met een mooie Nederlandse vlag? (of in dit geval, mijn tas aan MIJN vlag hangen)

Ik zie het niet als verzetten, ik zie het als mensen die trots zijn op hun afkomst. En diezelfde vlag met de rugzak eraan geeft ook aan dat iemand geslaagd is op een Nederlandse school, en dus Nederlands spreekt en iets van de Nederlandse cultuur afweet. Tuurlijk moet je je aanpassen aan het land waar je woont, maar aan de andere kant, respect moet van 2 kanten komen...!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:57

HeleneDas schreef:
Je woont in nederland, of je nou uit zweden amerika of marokko komt met koningingendag hang je ook geen turkse of wat dan ook voor vlag op.
Ze zijn hier naar school gegaan en afgestudeerd en spreken ook nederlands dus ik vind dat je gewoon de nederlandse vlag op moet hangen, verder maak ik me er niet druk om en ik ben ook geen rasist ofzo want iedereen is eigenlijk gelijk!

Ja met Konigingen dag, omdat dat een nationale feestdag is.
Maar ze hebben toch zelf hun studie gehaalt. Niet jij? En dan wil jij kunnen beslissen hoe ze het vieren?
Ik spreek Engels, toch heb ik nooit de Engelse vlag opgehangen. Dus wat Nederlands spreken er mee te maken heeft ...
Ook als in echt naar Ierland zou emigreren zou ik lekker de Nederlandse vlag op hangen en weet je wat, ik denk dat ze het
daar nog grappig zouden vinden ook. In tegen stelling tot de eeuwige zeikerds hier.

Ahum O:) Dat lucht op

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:58

Toen het Nederlands elftal onder 21 jaar Europees kampioen werd gingen veel spelers op het veld lopen met de Surinaamse vlag omdat ze van Surinaamse afkomst waren. Dat vond men toen ook niet kunnen.

Dit riekt daar ook een beetje naar. Het is een beetje raar als 'buitenlanders' in Nederland een buitenlandse vlag ophangen terwijl dat land niets te maken heeft met het behaalde succes. Alsof niet Nederland die opleiding heeft verzorgd, maar Marokko, en alsof het Marrokkaans zijn doorslaggevend is geweest in het slagen. Dat staat een beetje ondankbaar... ofzo...
Al denk ik wel dat mensen het vooral doen omdat ze geen andere vlag in huis hebben, en kan het mijzelf niet zo veel schelen... het komt wel een beetje fout over, met de huidige discussie. Die mensen hebben duidelijk niet door dat dit soort acties niet bijdragen aan hun positie.

Wij hebben zelf wel eens de Hongaarse vlag met tas buiten gehangen toen er een Hongaars meisje vlak na haar slagen (in Hongarije!) naar ons toe kwam. Maar dat vind ik anders. Een Friese vlag vind ik ook totaal anders. Het gaat om het succesmoment en wat die vlag met dat succes te maken heeft.
Als diezelfde Marokkaanse mensen diezelfde vlag buiten zouden hangen als hun land speelt op het WK, dan is dat heel iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:58

Ik vind het ontzettend leuk!! Zelf lekker weten hoe je het viert toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:59

Trots op roots en aanpassen zijn 2 dingen aparte dingen.
Ik ben trots dat ik nederlander ben, dat ik in het brabantse land ben geboren, en dat ik ben opgevoed met onze eigen manier van carnaval vieren. Echter wil ik later emigreren naar canada, dan pas ik me aan aan die gewoontes. Ik blijf nog steeds trots op onze manier van carnaval, maar ik ga niet verwachten dat de mensen me niet raar aankijken, ze kijken ons 1 stad verder al raar aan. Ik pas me gewoon aan aan het feit dat het daar niet normaal is om zo carnaval te vieren, net zoals het daar ook soms minder op prijs gesteld word om 20 bier achter te slaan.

Laatst was er een topic over een bokker die in een mormoons gezin woonde in de states. Op een gegeven moment zei ze dat 'f*ck' zeggen daar uit den boze was, en dat er absoluut niet gescheld mocht worden. Reactie daarop was 'waar maak je je druk om?' Dan denk ik bij mezelf je bent daar te gast. Als die mensen het niet op prijs stellen zeg je het of niet, of je komt er niet. Zelfde als ik bij iemand op bezoek ga waar het de gewoonte is om de schoenen uit te doen, dan doe ik dat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:01

xNursiex schreef:
HeleneDas schreef:

Ja met Konigingen dag, omdat dat een nationale feestdag is.
Maar ze hebben toch zelf hun studie gehaalt. Niet jij? En dan wil jij kunnen beslissen hoe ze het vieren?
Ik spreek Engels, toch heb ik nooit de Engelse vlag opgehangen. Dus wat Nederlands spreken er mee te maken heeft ...
Ook als in echt naar Ierland zou emigreren zou ik lekker de Nederlandse vlag op hangen en weet je wat, ik denk dat ze het
daar nog grappig zouden vinden ook. In tegen stelling tot de eeuwige zeikerds hier.

Ahum O:) Dat lucht op

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de Ieren dat idd heel erg grappig vinden, en dat ook echt leuk vinden.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:02

een vriendin van mij heeft 1 ouder van buitenlandse afkomst, en die had de nederlandse vlag buiten gehangen en dan een klein vlaggetje van het andere land ook eraan, dat vind ik dan wel weer leuk.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:02

Vjestagirl schreef:
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de Ieren dat idd heel erg grappig vinden, en dat ook echt leuk vinden.

Ach, Ierland <3 (en weer ontopic).

Trots op roots, ja door een vlag weg te hangen. Maar ondertussen vind ik Nederlands spreken en een Nederlandse opleiding gevolgt
hebben verdacht veel lijken op intregratie. Intregeren ze, is het nog niet goed. Je vraagt je af wanneer het wel goed is.
Allemaal een blonde pruik op ...