Wie belt wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Re: Wie belt wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:07

Ik heb direct na de uitslag al mijn ooms en tantes gebeld, daarna opa en oma en daarna ex-vriend.
Toen ben ik begonnen met het smsen naar iedereen. :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:36

Ik heb niemand gebeld.. Hangt er vanaf hoe je familie is..

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:44

Ik heb mijn familie gebeld. :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:45

Ik heb mijn oma's gebeld. De rest van de familie heeft mij gebeld.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:19

Als het gaat om familie: ik heb mijn directe familie zelf gebeld, familie buiten grootouders, ouders en broers en/of zussen niet. Als die geïnteresseerd was belden ze mij wel.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:35

Direct na m'n uitslag heb ik m'n ouders en broer gebeld. En daarna m'n oma want die had overdag al een paar keer gebeld of ik het al wist. :P

De rest van m'n familie niet.. Daar ben ik ook niet zo close mee dat ik ze zelf ga bellen. Als ze er echt in geïnteresseerd zijn bellen ze vanzelf wel een keer. :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:43

Heb iedereen een smsje gestuurd, en mijn opa's en oma's gebeld! :)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:47

Volgens mij heeft mijn moeder meteen mijn opa & oma gebeld, voor de rest heeft mijn familie mij gebeld om te vragen of ik was geslaagd geloof ik.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:49

lucifertje schreef:
Winsel: Dank ik, ik kan het idd niet makkelijker uitleggen ;)

Het gaat erom dat wij op een familie ruzie afstevenen omdat mijn pap niet gebeld heeft naar mijn neef om hem te feliciteren met zijn slagen of een hart onder de riem te steken wanneer hij gezakt zou zijn.

In mijn ogen lijkt mij het ook dat de geslaagde/gezakte de familie belt. Het is voor mij net hetzelfde dat als je jarig bent je familie gaat bellen om te zeggen dat je jarig bent..

Zijn er ook bokkers die hun familie niet gebeld hebben en hebben gewacht tot de familie hun belden? Zo ja waarom?

Ik voorkom namelijk liever een familie ruzie ;)

Ik zelf heb gewoon mijn hele familie gebeld. Als je afspreekt dat de familie jou belt zul je zien dat ze je net bellen op het moment dat je school ook hoort te bellen met de uitslag.. Bezorgt je enorm veel stress! Lijkt mij het meest logische dat de geslaagde/gezakte de familie belt.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:31

Ik weet niet meer hoe laat ik werd gebeld, maar zeg tussen 3 en 4. Met de mensen die mij zouden bellen had ik afgesproken dat ze pas vanaf half 5 zouden bellen, dan had ik ook geen last van schriktelefoontjes :Y)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:36

Ik heb gewoon familie gebeld. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:05

Ik heb de familie ook gebeld :j Niet iedereen hoor :+

Ik had hun ten strengste verboden mij te bellen. Stel je voor dat we de lijn bezet zouden houden :')
Bij mij liep het opgebeld worden ook wel een beetje uit dus, afspreken dat ze na een bepaald tijdstip konden bellen was ook geen doen :n

Nee veel makkelijker om zelf even te bellen, heb je ook niet die hartverzakking steeds als familie niet helemaal op de hoogte is wanneer ze precies kunnen bellen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:41

Als jij wilt bellen om iemand te feliciteren of een hart onder de riem te steken (nadat je hebt gehoord wat de uitslag was), dan bel jij..
Als zij jou de uitslag willen vertellen, dan bellen zij...

Zo simpel is het :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 10:36

Relaxed schreef:
Als jij wilt bellen om iemand te feliciteren of een hart onder de riem te steken (nadat je hebt gehoord wat de uitslag was), dan bel jij..

Dan moet je wel weten of degene geslaagd of gezakt is.

Ik bel vandaag even mijn oma op om te vragen wat er nou precies gebeurd is en waarom iedereen zo boos op mijn pap is. Ik vind het namelijk niet leuk als hierdoor niemand meer komt naar de diploma uitreiking van mijn zus.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:21

Ik was zo :):) dat ik, omdat ik zo heppie was, iedereen van m'n familie heb gebeld, danwel een sms heb gestuurd. :D

Maar ik weet zeker dat, als ik dat niet gedaan zou hebben, ik einde van de dag echt wel smsjes of belletjes zou hebben gekregen :j

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:23

Ik ben door bijna iedereen van mijn familie gebeld. Ze zagen namelijk op hyves dat ik geslaagd was! :)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:28

Ik geef een klein feestje dus bel mijn peet oom en peet tante, opa en oma en de buren om te zeggen dat ze wat mogen komen drinken omdat ik geslaagd ben. De rest belt zelf als ze het willen weten, maar ze horen het vast wel van Opa en Oma.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:29

lucifertje schreef:
Relaxed schreef:

Ik bel vandaag even mijn oma op om te vragen wat er nou precies gebeurd is en waarom iedereen zo boos op mijn pap is. Ik vind het namelijk niet leuk als hierdoor niemand meer komt naar de diploma uitreiking van mijn zus.

ik vind het van de zotte dat daar een drama van gemaakt kan worden
en trouwens je neef had toch zelf kunnen bellen
of had je vader moeten bellen met de vraag of hij geslaagd was of niet??

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:31

Zelf was ik gezakt, maar ben met een herkansing wel geslaagd.. Mijn moeder heeft geloof ik mijn oma's gebeld, maar verder niet hoor, ook niet toen ik wel geslaagd was. Is de familie te groot voor. ;) En zo belangrijk vind ik dat slagen nu ook weer niet. :P

Vind het wel een beetje kinderachtig van je familie om er boos over te worden. Of was het heel erg spannend voor je neef of hij zou slagen oid?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:45

Ik weet eerlijk gezegd niet eens wanneer mijn neefjes/nichtjes voor hun eindexamen zitten. Meestal mailen wij de familie, ofwel om te zeggen dat het niks geworden is (of met her), of om de datum van het feest bekend te maken.
Bij mijn eindexamen.. tja ik weet het niet meer. Ik was niet zo blij met school op dat moment en heb het uit m'n geheugen gewist. Enige wat ik nog weet is wanneer ik hoorde dat ik gezakt was wegens dat werkstuk, geloof dat m'n moeder m'n oma's heeft gebeld. Jaar daarop heb ik toch een mailtje gestuurd dat ze nu wel taart mochten komen eten omdat ik nu wel officieel het papiertje had gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:47

lucifertje schreef:
Relaxed schreef:

Dat had ik even gemist, die familieruzie.. Maar dan bellen jullie toch ff je neefje als ze er zo'n gedoe van maken? Hun blij en weten jullie of ie geslaagd is..

Volgens mij heeft bij mij mijn moeder iedereen gebeld, want ik was net aan mijn keelamandelen geopereerd :+ Maar bij was het ook niet zo spannend en verrassend ;) En toen mijn oma nog leefde gingen die dingen wel via haar :P

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:50

Ik belde mijn familie om ze uit te nodigen voor een feestje. :j
Andere mensen die het graag wilde weten belde/smste/krabbelde mij om het te vragen. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:14

wij belde de dag ervoor even om ze succes te wensen met de uitslag en of ze iets laten horen zodra ze het weten!

Mijn oom belde mij namelijk in de 2 uur dat ik mn uitslag kreeg dus ik schoot compleet in de stress (en ik had al geen nagels meer over) en ben toch een beetje bot en kortaf geweest en heb snel de hoorn er weer op gegooid om de lijn niet bezet te houden. hij was zich natuurlijk van geen kwaad bewust haha.

toen mn neefjes dit jaar hun uitslag kregen hebben we dus een soort van 'afspraak' gemaakt dat ze even een mailtje (of telefoontje als ze daar zin in hebben, kan me voorstellen dat als je bijv gezakt bent dat je geen zin hebt om iedereen op te gaan bellen) stuurden met de uitslag. dan wisten wij ook dat we 'veilig' konden bellen en dus niet perongeluk belde terwijl hij/zij nog de uitslag moest horen.

Dus bij ons was het een beetje van beide. zij stuurden een mailtje met dat ze de uitslag hadden en geslaagd waren, waarop wij wisten dat het oke was om te bellen en te feliciteren.
overigens heeft mn moeder ook gelijk via internet een grote slagroomtaart + felicitatie kaart bij de beide neefjes laten afleveren.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:21

Ik bel zelf niet hoor, hallo, ik heb een belfobie :D
Oma zal zelf wel eens naar hier bellen, en ook de tante zal er wel naar vragen. En de rest komt het zo wel te weten.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:16

Eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed meer := Maar mijn familie kennende zullen ze mij wel gebeld hebben, die willen dat gráág weten!