Marktplaats AAAARGH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:09

Ik vind het vaak te duur, koop het dan liever nieuw.
Ik erger me dus weer aan de logica waarmee mensen het normaal vinden om hoge prijzen te vragen, ik bedoel je koopt het toch zelf eerst :?

Of "als het niet voor die en die prijs verkocht wordt gooi ik het in de container" (zie ik ook vaak op bokt) die snap ik helemaal niet :?

Ook erger ik me aan de woekerprijzen voor concertkaartjes.

En er komen soms mafkezen op af. Ik vind het eng, mijn ouders snapten het eerst niet, zetten ze wat op MP en dan komen er 3 grote Surinamers door het huis wandelen := ongevraagd de keukendeur opendoen waar onze laptops en spullen liggen :oo
Ik wil niet zeggen dat Surinamers eng zijn, maar mijn moeder vond het wel eng dat ze (zonder na te denken) alleen met een stel kerels in huis was en zij gewoon deuren open deden :=

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:11

Dat komt me bekent voor Nadia, echt asociaal. Mensen die zouden smiddags komen om 2 uur en kwamen uiteindelijk om half 10 savonds, zonder te bellen of iets. We zouden maar net niet thuis zijn geweest oid. Maar gelukkig zitten er niet alleen maar gekken tussen :)

showteam

Re: Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:16

Ik heb zovaak dat ik ergens serieus op reageer en gewoon geen reactie krijg van de verkopende partij of pas na 2 weken.. zo vervelend.

Nog iets ergers, ik heb een keer mijn veulen verkocht via marktplaats, gebeld en afspraak gemaakt etc.
Ik had al helemaal afscheid genomen van m'n paardje netjes gepoetst en wachten maar... zijn die mensen gewoon niet op komen dagen! Echt schandalig!
En ipv netjes af te bellen (ze hadden tenslotte mijn tel. nr) kreeg ik een mail dat de auto kapot was blabla en daarna heb ik nooit meer wat gehoord.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:18

Ik heb gelukkig nog nooit echt problemen gehad met mensen die kwamen ophalen.
1 meisje die kwam niet en mailde later dat ze het niet kon vinden, vond ik wel redelijk apart omdat ik echt in een klein dorp woon en vragen kan ook nooit kwaad toch? :')
Ze heeft de singel later wel opgehaald maar dat was ook dr laatste kans.
Ik heb 1 keer een bed verkocht en die mailde dat ze later klaar was en of ze hem nog kon komen ophalen.
heb toen mijn 06 nummer gegeven en later zijn ze nog geweest.
Het was op een zaterdagavond (en we gingen toch bankhangen :')) dus was niet zo erg.
En nog iemand van bokt en die kwam keurig op tijd :)

Maandag komt er ook iemand wat ophalen.
Ik verwacht daar ook geen problemen mee, en zonder goede smoes zet ik het gewoon weer te koop :')

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:20

Ik gelukkig nog geen negatieve ervaringen met marktplaats, maar inderdaad wel vaak als je ergens serieus op reageert, je geen reactie terugkrijgt.
Wat ik ook aantal keer heb gehad, is dat iemand op iets bied, dan stuur je dat je akkoord gaat met het bod en dan reageren ze niet!! Das zo irritant! Bied dan niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:26

Heb wel eens gehad dat ik een gedichtenbundel op internet zag staan...Mailtje gestuurd om te vragen welke druk het was. Drie weken later krijg ik een mailtje terug dat het de eerste druk was (had de veertiende nodig). Ik moest dezelfde dag nog van de lieve meneer €45,- overmaken en mijn adres opsturen, zodat het afgehandeld zou worden. Ondertussen had ik de gedichtenbundel al in huis voor een prijs van €5,-. Netjes een mail gestuurd om te zeggen dat het feest niet doorging.

Nou, ik kreeg toch een mailtje terug! Ik hield me niet aan koopafspraken, hij had de bundel speciaal voor mij bewaart en kon hem nu niet meer aan een ander verkopen, blablablabla...Even gelachen om de mail, vervolgens niks van me laten horen. Wat een mafkees.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:26

Ik ben daar een keer zelf "schuldig" aan geweest. Via MP een vrij groot apparaat gekocht en ik zou het op komen halen. Alles via de mail, afspraak gemaakt en ik op de afgesproken avond in de auto gestapt. Het was een uur rijden en het zou een nieuwe wijk zijn. Mijn navi kon het al niet vinden, er waren daar meerdere nieuwe wijken in de polder gebouwd. Ik heb me rot gezocht, heb daar bijna 1,5 uur rondgereden op zoek naar het adres. Geen kip te bekennen op straat en ik wilde rond die tijd niet zomaar ergens meer aanbellen. Dus omgedraaid en teruggereden naar huis.
Direct een mailtje gestuurd dat ik 3,5 uur onderweg was en het niet heb kunnen vinden. Kreeg ik de volgende dag een mailtje dat ze al teleurgesteld waren omdat "er weer iemand een afspraak maakt en gewoon niet op komt dagen" en dat ze het banketstaaf vonden dat ik het niet kon vinden, ze was vergeten haar telefoonnummer te geven en ik heb daar ook nooit aan gedacht. Met een routebeschrijving de volgende avond het huis gevonden, bleek dat ik er die eerste avond vlakbij was, ben er wel 4x langsgereden ofzo :(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:30

@ Gamblerscup

Ik heb ook zoiets een keer gehad.
Zou ik voor mijn moeder een rok ophalen in het dorp waar mijn vriend woont.
Ik had dus het adres meegekregen en ik ben gaan zoeken (had gekeken op routeplanner) ik heb echt een uur rondgereden op mijn brommer.
Toen ben ik maar terug gegaan en heb ik die vrouw gebeld dat ik het niet kon vinden.
Later bleek dus dat ze inplaats van nr 84 85 had doorgegeven.
Ik heb nog bij nr 86 aangebeld maar daar deed niemand open (wilde vragen of hun het wisten).
Heb er dus gewoon naast gestaan :')
Mijn moeder heeft hem later nog zelf opgehaald :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:33

@GC: Ja, maar dat vind ik onmacht...Daar kun je niks aan doen...

Of een geweldig paar schoenen zien op Marktplaats, vragen of ze ook aanfoto's heeft en vervolgens niks meer horen van de verkoopster. !#%&("&

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:58

Aaargh, wat ik nou zaterdag weer heb meegemaakt met MP := .

Via de mail een prijs overeen gekomen voor een prachtige antieke ladenkast van 2.20m lang, echt een prachtkast. Wel helemaal in Spijkenisse, maar de prijs was goed. Wij dus afgelopen zaterdagochtend vroeg op weg naar Spijkenisse.

Komen we bij de verkoper aan, dus ik zeg: we komen voor de ladenkast. Hij antwoord dat dat klopt en loopt naar zijn schuurtje. Ik vond het al vreemd -> klein schuurtje, grote ladenkast?
Doet hij de deur van de schuur open zegt ie: "ja dit is 'm."
Ik dacht: sh*t, dat is de ladenkast helemaal niet! Dus ik zeg: "uuuuuuhhh, dit is 'm niet." :')
Stond er een heel klein koloniaal ladenkastje ipv de grote ladenkast :') .

"Oh nee," zegt ie, "heb ik vanmorgen aan de andere kopers de verkeerde ladenkast meegegeven!!! Dit gaat mijn vrouw niet leuk vinden."
_O- _O-

Wat bleek nou, die ochtend was er iemand anders geweest voor dat kleine ladenkastje, alleen die man die hem kwam ophalen moest het kastje voor zijn vrouw ophalen en wist helemaal niet om wat voor kast het ging. Hij kwam met een vrachtwagen, dus de verkoper dacht, dat zal die voor de grote ladenkast wel zijn _O- . Heeft die vent dus de verkeerde ladenkast meegenomen := .

We hadden afgesproken dat hij me zou bellen zodra de ladenkast boven water was (leuke woordspeling, de kast komt uit een boot :)) ), en dan zou hij hem naar ons komen brengen, hij vond het zo l*llig.
Uurtje later belde de verkoper al op dat de andere koper enorm op zijn flikker had gekregen van z'n vrouw := :') .

's Middags heeft de verkoper de kast meteen naar ons toe gebracht, ik denk dat hij ook enorm op zijn flikker heeft gekregen van zijn vrouw, want hij kwam hem brengen tijdens de wedstrijd van Nederland - Japan := .

Maar goed, overkomt mij weer :)) . Je moet ook alles eens meegemaakt hebben _O- .

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:33

Rinske schreef:
Aaargh, wat ik nou zaterdag weer heb meegemaakt met MP := .

Via de mail een prijs overeen gekomen voor een prachtige antieke ladenkast van 2.20m lang, echt een prachtkast. Wel helemaal in Spijkenisse, maar de prijs was goed. Wij dus afgelopen zaterdagochtend vroeg op weg naar Spijkenisse.

Komen we bij de verkoper aan, dus ik zeg: we komen voor de ladenkast. Hij antwoord dat dat klopt en loopt naar zijn schuurtje. Ik vond het al vreemd -> klein schuurtje, grote ladenkast?
Doet hij de deur van de schuur open zegt ie: "ja dit is 'm."
Ik dacht: sh*t, dat is de ladenkast helemaal niet! Dus ik zeg: "uuuuuuhhh, dit is 'm niet." :')
Stond er een heel klein koloniaal ladenkastje ipv de grote ladenkast :') .

"Oh nee," zegt ie, "heb ik vanmorgen aan de andere kopers de verkeerde ladenkast meegegeven!!! Dit gaat mijn vrouw niet leuk vinden."
_O- _O-

Wat bleek nou, die ochtend was er iemand anders geweest voor dat kleine ladenkastje, alleen die man die hem kwam ophalen moest het kastje voor zijn vrouw ophalen en wist helemaal niet om wat voor kast het ging. Hij kwam met een vrachtwagen, dus de verkoper dacht, dat zal die voor de grote ladenkast wel zijn _O- . Heeft die vent dus de verkeerde ladenkast meegenomen := .

We hadden afgesproken dat hij me zou bellen zodra de ladenkast boven water was (leuke woordspeling, de kast komt uit een boot :)) ), en dan zou hij hem naar ons komen brengen, hij vond het zo l*llig.
Uurtje later belde de verkoper al op dat de andere koper enorm op zijn flikker had gekregen van z'n vrouw := :') .

's Middags heeft de verkoper de kast meteen naar ons toe gebracht, ik denk dat hij ook enorm op zijn flikker heeft gekregen van zijn vrouw, want hij kwam hem brengen tijdens de wedstrijd van Nederland - Japan := .

Maar goed, overkomt mij weer :)) . Je moet ook alles eens meegemaakt hebben _O- .

Ohhh das banketstaaf :')
Wel aardig van die man dat hij hem nog snel kwam brengen :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:48

Ja marktplaats grrr...

Plaats soms weleens een advertentie met gratis af te halen. Reageren er mensen, of ik het kan komen brengen!
Ik vraag me dan weleens af wat ze niet snappen aan af te halen :P .
Of mensen die hun dekjes / bandages niet schoonmaken, zodat als je ze uitpakt je hele kamer vol vliegt met haren.
Verder eigenlijk wel aardig goeie ervaringen, wel altijd alles netjes gekregen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:57

Ik heb een hekel aan mensen die een bieding doen en vervolgens nergens meer op reageren :(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:58

Wij hadden pas ook iets gratis af te halen. Belt o.a. een allochtone medelander die zich niet kon voorstellen dat het gratis was.

Hij stond toch 's avonds aan de deur.

Waarom het gratis was? "Gewoon, om iemand een plezier te doen met iets dat wij niet meer kunnen gebruiken". Meneer neemt het spul mee en verdwijnt. 3 kwartier later gaat de deurbel. Staat 'ie weer, maar nu met een gratis pizza voor ons als bedankje voor de gratis spullen. Kijk, da's dan weer leuk.....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:59

Ik heb trouwens ook de schurft aan mensen die 25 euro via de mail bieden als er bij staat, bieden vanaf 150 euro. Van de week weer een. Dat ie het wel wilde hebben voor 25 euro, ik heb "wat denk je zelf" teruggemaild...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:47

Och tja, ik ben er inmiddels aardig bekend mee.. Ik heb een autoruit staan die nog in mijn kel;der stond, voor een Mercedes Vito, van de vorige bewoners, nooit meer opgehaald.. Dus ik bied dat ding aan voor iemand die hem op kan halen ( krijg hem niet in de container gepropt en heb geen idee waar de oude bewoners wonen )

Dus ik kreeg 2 reacties, 1 vent die een mail stuurde dat hij interesse had en wanneer op kan komen halen. Ik keurig teruggemaild.. Nooit meer wat gehoord..

Toen eentje die er 20 euro voor bood, ik teruggemaild, nooit meer wat van gehoord.

Dus puntje bij paaltje zit ik nu nog steeds met een autoruit :')

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:55

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad. Kon zo betalen en 2 dagen daarna had ik het binnen. Ideaal. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:58

Cowboy55 schreef:
Wij hadden pas ook iets gratis af te halen. Belt o.a. een allochtone medelander die zich niet kon voorstellen dat het gratis was.

Waarom het gratis was? "Gewoon, om iemand een plezier te doen met iets dat wij niet meer kunnen gebruiken". Meneer neemt het spul mee en verdwijnt. 3 kwartier later gaat de deurbel. Staat 'ie weer, maar nu met een gratis pizza voor ons als bedankje voor de gratis spullen. Kijk, da's dan weer leuk.....

dat is echt heel aardig van die meneer! :)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:02

Andapanda schreef:
Marktplaats is een ideaal medium voor het kopen en verkopen van spullen. Helaas is het met alles zo dat er ook mensen met slechte bedoelingen tussen zitten.

In de jaren dat ik marktplaats loopt het uit een van het niet op komen dagen tot wel op komen dagen en dan de helft van de vraagprijs bieden (mogen ze wat mij betreft weer gelijk weggaan). Mensen willen iets van je kopen, ze vragen je gegevens en je hoort vervolgens nooit meer iets (ook heel irritant).

Ja, veel te laag bieden is zeer irritant ook al zet je erbij 'geen onzinbiedingen'
En dan ook het niet komen opdagen is heel bekend en nog vervelender dat mensen je privegegevens hebben, adres, banknummer en dan hoor je ook niets meer en zie je ook geen geld meer.

Ben 1x opgelicht via MP, toen had ik wat betaald (sjaal) maar nooit ontvangen en verkoper reageerde ook nergens meer op.
Nu wacht ik na 1 week nog steeds op een jurkje, heb inmiddels al een melding gemaakt op www.opgelichtopinternet.nl en de verkoper heeft zich daar ook gemeld met de mededeling dat hij geen oplichter is, zijn adres, telefoonnummer en alles, maar nog steeds niet ontvangen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:02

Cowboy55 schreef:

Ah, dat is wel heel lief!
:))

Haha, Tallie, misschien langs de Mercedesdealer gaan? Die willen 'm vast wel hebben!

Ik moet zeggen dat ik ook soms wel baal van Marktplaats.
Wil ik iets heel graag hebben, heb ik de vraagprijs geboden, hoor ik nooit meer wat van de verkoper. -O-

Of dan vraag je of je iets af kan halen op het station, omdat dat een centrale plek is (voel ik me toch veiliger bij...), komen ze nooit opdagen. Ben je twee/drie uur onderweg geweest.. :\

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:31

Rinske schreef:
Ik heb trouwens ook de schurft aan mensen die 25 euro via de mail bieden als er bij staat, bieden vanaf 150 euro. Van de week weer een. Dat ie het wel wilde hebben voor 25 euro, ik heb "wat denk je zelf" teruggemaild...

Ja, dat soort dingen heb ik ook heel vaak...Volgens mij lokken zulke lui juist een reactie uit.
Ik reageer er niet eens op. :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:56

Ik reageer er normaal eigenlijk ook nooit op, maar ik was echt pissed :') .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:46

Claudia78 schreef:
Rinske schreef:

Ja, dat soort dingen heb ik ook heel vaak...Volgens mij lokken zulke lui juist een reactie uit.
Ik reageer er niet eens op. :o

Oh ja, dat is ergenis nummer 1 denk ik....

Van die lui die - als je iets van 500 euro er op hebt staan - een mail sturen met: ik geef je er 25 eurie voor want meer is het niet waard.

Nou, flikker dan lekker een end op ofzo.... :P

Of als je iets moet gaan versturen (wat alleen al 6,75 is) en mensen zeggen: 2 euro inclusief verzenden... Ja, en ik ben sinds kort gek geworden en betaal graag bij..... doeiiiiiiii

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:37

inderdaad, krijg je een bod, mail je terug dat ze het mag hebben, 'sorry net andere .... gekocht" :+

Al is het als koper ook niet altijd geweldig. Mensen die iets nieuw voor 90 euro hebben gekocht, en er nu toch echt 85 euro voor willen hebben.. Dan ben je imo bij marktplaats op de verkeerde plaats :)

Toch heb ik voornamelijk geode ervaringen, mensen die het even vasthouden, netjes verpakken, snel opsturen ed :) Eentje die wat later was, ze zei dat ze ziek was, dat zou kunnen, uiteindelijk heb ik het pakketje wel gehad, dus of het echt zo was laat ik in het midden :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:39

ik ben het ook wel eens zat op de mp,
bah, hoevaak word je wel niet opgelicht daar,
dan gaat het niet om een ding wat achteraf niet naar je word verstuurd is het wel verkeerde informatie over datgene :n