Citaat:Op 2001-03-05 14:52, schreef Mayo:
Hihi, dat wordt uitkijken op 't bokt-weekend. Gelukkig ben ik geen hele zware roker. Met uitgaan rook ik niet veel, dan krijg ik zelf ook last van de rook. En bij mensen thuis rook ik alleen met toestemming. Bij Merilyn en Thirza thuis bijvoorbeeld mag niet gerookt worden. Dus dan rook ik niet of buiten.Knuf Mayo
Ach dan kan je net zo goed helemaal stoppen is ook beter voor je.
Merilyn en Thirza helpen jullie mee Mayo van het roken af te helpen?
Rookt Mo trouwens?
gr pris
Knuf Mayo
)
neigingen aan rokers over gehouden... Walgelijk. Ik ben zelf een astmalijer, naja, gaat ook wel over en ik kan er mee leven. Maar roken is echt smeken, bidden, vragen en op je blote knietjes bibberend eisen of je benauwd wilt worden... En ik kan je vertellen wat het is om benauwd te zijn, en dan ben ik nog niet eens zo'n zwaar gevalletje (al hielden ze er rekening mee dat ik mijn school nie tging af maken omdat ik zovaak afwezig was). En als ik vraag of rokers svp ergens anders willen gaan roken, schoorsteen spelen moet je zelf weten MAAR NIET BIJ MIJ IN DE BUURT, dan ben ik de trut en de bitch enzo... Sorry, maar dan word ik dus wel eens ontoerekeningsvatbaar (mooi woord). Of mensen die denken dat het buiten wel weg waait... Nou, moet je niet bij mij doen, want ik sla door. Alle stoppen springen en ik ben in alle staten. Kan er niet tegen, ben er vreselijk kwaad om geworden, en het grappigste komt nog: het helpt allemaal geen zier. Mijn moeder vertelde over hoe mensen haar raar aankeken in de jaren 70 dat ze maar buiten moesten roken! Je zadelt iemand ongevraagd op met alle gevolgen, of ze nou wel of niet erg zijn, maar het gaat om het ongevraagde. Hier thuis rookt mijn vader wel eens (gelukkig neit zo vaak, 't si geen roker, maar een gelegenheidsschoorsteen) buiten, en als ik dan zeg dat hij dat niet moet doen bij de paardeN (die beesten kunnen niet zeggen dat ze het vies vinden, dus doe ik het voor ze), dan wil hij nog wel eens een blokje om lopen, maar als ik zeg dat ik er last van heb moet ik mijn bek houden (zo zegt hij het niet, maar het komt toch op hetzelfde neer)... Het heeft geen zin om mensen te vertellen dat ze er zelf voor kiezen om hun longen langzaam maar zeker te asfalteren zodat je geen adem meer krijgt, kijk naar die rokers die nog roken en de fabrikanten aansprakelijk stellen... Gadver, dan ben ik echt in staat om ze op te blazen met hun zuurstof apparaat. Wat weten ze nou helemaal? Goh, ze krijgen geen lucht meer, nee, moet je er vooral allemaal teer enzo ingooien, dat ademt lekker zeg... OF die walgelijke astma vereniging. god wat zijn we zielig met zn allen. Tuurlijk, vreselijk, dodelijk en weet ik het wat voro lijk allemaal.. Maar word je er beter van? Nee! Kankeren op al dat soort gezeur voelt goed, maar ook daar word ik niet beter van.. Hoogstens lucht het iets op...