Uitdrukkingen die alleen jouw familieleden/vrienden snappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Uitdrukkingen die alleen jouw familieleden/vrienden snappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 19:32

Haha die is ook mooi Suze_

Ik weet dat wij er nog veel meer hebben maar kan t zo even niet bedenken.
Het wordt ook zo normaal voor je

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:32

"Even iets voor mezelf doen.."

Naar de wc gaan :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 19:34

"Even buitenspelen"

Dat zei mijn vader altijd als ie ging roken.

En mij opa zei altijd of we een koelemekroekie voor hem mee wilde nemen als we even boodschappen gingen doen of wat als we bij hem waren.

Helaas zijn we er nooit achter gekomen wat t betekende

En oja. Flipperen voor van zender wisselen met de afstandsbediening bij de tv :P
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 12-06-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:35

Tissue moment! deze zit er sinds een jaar in. We gebruikte hem veel toen me oma overleden was. Bij iedere traan die weer kwam zeiden gelijk een heleboel mensen: Tisseue moment, en dan kwamen de zakdoeken aangehold en moest iedereen weer lachen :P

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:36

_O- _O-

Ik kom uit een familie vol hagenaren en wij hebben eigenlijk nooit normale gesprekken, er vliegt van alles over de tafel en eigenlijk kan je hier beter geen net bezoek uitnodigen want het komt toch niet goed met ons :Y)

Bijv vanuit mijn oma; 'Ik blaf me het honolulu' (ze hoest erg).

Sowieso hebben we bijna elke dag wel weer iets nieuws erbij vanuit de Gummbah strips :')

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:36

zo bestaat er een liedje dat alleen ik en mijn opa kennen. Op school wilde ik altijd dat liedje zingen, maar niemand kende het :=

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:37

Op bokt overigens kom je het ook tegen, ons topic (wow zadel topic) zit vol met dit soort dingen :+ :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:39

Hier is "niet geen" een standaard uitdrukking als je "niet" bedoelt.

En verder noemen wij eten dat heel erg lekker is "jeetje, het is weer mislukt" of, "getsie, het is weer echt niet lekker geworden".

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:40

Marije_jiplover schreef:
Hier is "niet geen" een standaard uitdrukking als je "niet" bedoelt.

En verder noemen wij eten dat heel erg lekker is "jeetje, het is weer mislukt" of, "getsie, het is weer echt niet lekker geworden".

Dat gebruiken wij ook..
Of

Lekker hoor... als je honger hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:40

Door bokt heb ik het met vriendinnen ook over fietsen als synoniem voor vrijen.. en dan krijgen dingen als een tour de france, even een ritje maken, ik moest mn band oppompen, dat zadel dat nogal hard etc etc.. eigenlijk álle opmerkingen over fietsen.. kan ik niet normaal horen :')
paar collega's heb ik het uitgelegd en die zijn nu net zo erg. (heel leuk omdat er een paar fanatieke racefietsers onder de andere collega's zitten :D )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:41

Nog eentje, dat is echt een insidersgrapje. Weet eigenlijk niet eens of hij wel grappig is als ik m zo opschrijf, maar ik waag een poging:

Mijn schoonvader heet Tonnie en wordt niet zo snel bruin. En we zijn rasBrabo's. ;)
Op het moment dat een eentje 'Witte wel' (weet je wel) zegt, zegt de volgende 'Witte nie' (weet je niet) en de volgende 'Witte Tonnie' (weet je toch niet). En daarna liggen we in een deuk.

Het is echt zo grappig omdat degene die 'begint' dat eigenlijk nooit bewust doet, maar gewoon iets aan het vertellen is. Zie dan je verhaal maar eens af te maken..

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:43

Mijn vriend en ik zeggen 'regelmatig' tegen elkaar dat we even een pinda moeten pakken :))
Wij hebben de condooms in zo'n 'kerstpakket'-pindablikje zitten in de slaapkamer, valt niet zo op als er onverwacht iemand mee naar boven komt en toevallig de slaapkamer in kijkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:43

Pretletter17 _O- +:)+

Iris82 ik snap dat die lol is hoor als je een insider bent :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 19:50

bromfiets schreef:
zo bestaat er een liedje dat alleen ik en mijn opa kennen. Op school wilde ik altijd dat liedje zingen, maar niemand kende het :=

Dat komt mij ook bekend voor.

Mijn zus en ik hebben ooit eens een kopie (op een bandje) gekregen van een LP van mijn nichten (die 17 jaar ouder zijn dan wij) en die hebben we echt grijs gedraaid. We kunnen het helemaal meepraten en alles.

Maar echt niemand kent het. Zelfs mijn nichten niet meer.

Vooral als iemand groene streepjes of rode bloemetjes vullen we dat altijd meteen aan met respectievelijk rode bloemetjes of groene streepjes

_O-

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:51

Oja wat mijn zus en ik heel vaak zeggen wanneer iemand een zin begint met "zul je altijd zien", is: "zul je altijd zien; zit je net in bad, wrijft er iemand over je lamp." Van Aladdin. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:59

Veirl schreef:
Oja wat mijn zus en ik heel vaak zeggen wanneer iemand een zin begint met "zul je altijd zien", is: "zul je altijd zien; zit je net in bad, wrijft er iemand over je lamp." Van Aladdin. :')

_O-
ik krijg hier met mijn dubbelzinnige aanleg echt weer hele andere ideeën bij :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:09

Iris82 schreef:
Mijn schoonvader heet Tonnie en wordt niet zo snel bruin. En we zijn rasBrabo's. ;)
Op het moment dat een eentje 'Witte wel' (weet je wel) zegt, zegt de volgende 'Witte nie' (weet je niet) en de volgende 'Witte Tonnie' (weet je toch niet). En daarna liggen we in een deuk.

Ik vinnum grappig :))

Vroeger zeiden mijn pa en ik, omdat ik altijd hagelslag zat te eten in de auto :+ "... en als er nou een mevrouw met een lichtblauw mantelpak in jouw hagelslag gaat zitten?? Dan heeft ze mooi bruine vlekken!"

De mevrouw met het lichtblauwe mantelpak, daarmee hebben we vaak mijn moeder zitten stangen :o
("Wie IS dan toch die vrouw??")

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:14

Mijn vriend en ik zeggen vaak als iets lekker is:

"Gatver, probeer maar niet het is weer vies!"
of
"Gatver ik zou niet nemen als ik jou was!"

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:16

4 en 5 was niet genoeg....
(je verteld over iemand die aan het klagen/bos/schelden was....en diegene zei,blablabla, en in plaats van blablabla dan 4 en 5 was niet genoeg)

in de tuin kijken of het regent
(doelen we mee: de kleine kinderen in de maling nemen :P want dan liet mijn vader ze altijd buiten het hek van de tuin kijken of het regende , terwijl we in de tuin zaten :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:19

wat zijn papa's toch goed in hun kinderen in de maling nemen he :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:23

Ja alleen mijn pa & ik namen de rest in de maling :o

Zo waren er in Spanje van die vliegende torren (?) en mijn pa met een serieus gezicht tegen een vriendin van mij:
"Dat is een reetketelsteenkever :j "
Ik (13 jr)
"Inderdaad :j een reetketelsteenkever, komen alleen in Spanje voor :j "
Dat vriendinnetje zat het vervolgens aan de hele camping te vertellen := "Kijk daar gaat weer zo'n reetketelsteenkever!" :=

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:23

mijn vader kon er op een gegeven moment niet meer tegen dat ik (en broers en zusje) weer niets hadden opgeruimd, hij was toen heel boos geworden en zei dat het hier altijd chaos is.

sindsdien is het elke keer als iemand maar even iets neerlegd: "CHAOOOOOS!! Het is weer CHAOOOS!"
de gezichten van familie/vrienden echt te leuk gewoon :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:27

Nic :')

Ik tuim ook in zulke dingen ^) :')

Lissisanne ik zie al echt een vader brullen erbij _O-

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:28

Iris, vergeet je de wittegeit niet O:)

Wij zeggen regelmatig dat als er iets is bij een vrouwelijk persoon, je hebt een griepje of last van een onschuldig pijntje:"Ach, het gaat vast over voordat je een jongetje bent."

En als ik vroeger vroeg wat we aten, kreeg ik standaard:"Kruppelsvotten met spek" te horen. :D

Of als je een frietje of iets dergelijks bij iemand van zijn/haar bord jat, "Volgens mij is deze niet helemaal goed" en als je die proeft :"Nee inderdaad, het is maar goed dat ik deze even proefde" :D

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:28

Geweldige dingen hier!
Zo zeggen wij onder neven en nichten zeg maar altijd 'Das nie normaaal, das abnormaal, das gewoon nie te geloeeeeve!'
Weet niet eens meer hoe het kwam