Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juliettek schreef:Hij was ingelicht door iemand in de straat met de melding dat er een auto dwars geparkeerd stond
en dat dat irriteerde..
Ibbel schreef:Ik denk dat het een probleem is als je dwarsparkeert als je hem als derde auto tussen twee al netjes in een vak geparkeerde auto's in zet. Je staat dan dus níet netjes tussen de lijntjes, en zult in principe ook de auto voor en achter je klemzetten. Als je je Smart dwars in een gewoon (leeg) lengtevak wilt neerzetten vraag ik me af waarom... Je hebt een giga vak tot je beschikking om een mini-autootje in te zetten.
Het gaat er juist om (dat is ook de reclame van Smart) dat je hem nog ergens tussen kunt proppen waar het officieel geen parkeervak is. En dát is wel strafbaar.
Ibbel schreef:Ik denk dat het een probleem is als je dwarsparkeert als je hem als derde auto tussen twee al netjes in een vak geparkeerde auto's in zet. Je staat dan dus níet netjes tussen de lijntjes, en zult in principe ook de auto voor en achter je klemzetten. Als je je Smart dwars in een gewoon (leeg) lengtevak wilt neerzetten vraag ik me af waarom... Je hebt een giga vak tot je beschikking om een mini-autootje in te zetten.
Het gaat er juist om (dat is ook de reclame van Smart) dat je hem nog ergens tussen kunt proppen waar het officieel geen parkeervak is. En dát is wel strafbaar.
Sleeper schreef:Op het linkje is niet te zien hoeveel ruimte er is. Maar ik kan behoorlijk goed wegrijden van piepkleine ruimtes (inparkeren is weer een heel ander verhaal)
Juliettek schreef:Nee want het zijn niet echt vakken het is gewoon een lijn.. Goh hoe kan ik dit makkelijk uitleggen, zonder tekening!
Je mag rechts gewoon parkeren, er staat alleen een breedte lijn en geen lengte lijn zeg maar.