Smart dwarsparkeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:25

Ik denk dat het een probleem is als je dwarsparkeert als je hem als derde auto tussen twee al netjes in een vak geparkeerde auto's in zet. Je staat dan dus níet netjes tussen de lijntjes, en zult in principe ook de auto voor en achter je klemzetten. Als je je Smart dwars in een gewoon (leeg) lengtevak wilt neerzetten vraag ik me af waarom... Je hebt een giga vak tot je beschikking om een mini-autootje in te zetten.

Het gaat er juist om (dat is ook de reclame van Smart) dat je hem nog ergens tussen kunt proppen waar het officieel geen parkeervak is. En dát is wel strafbaar.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:26

Juliettek schreef:
Hij was ingelicht door iemand in de straat met de melding dat er een auto dwars geparkeerd stond
en dat dat irriteerde..

Wat kinderachtig dat iemand daar over valt en het meldt. Woon je in de straat van mijn buurvrouw toevallig? :+

Ik zou zeggen, binnen de lijntjes geen probleem toch. Die kleine autootjes zijn daar toch voor gemaakt. Het heten toch ook stadsautootjes. (alhoewel mijn stadsautootje niet dwars kan staan }:0 ) Ik vind het zeer slim gevonden oplossing van TS om een klein gaatje op te vullen :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:27

Ibbel schreef:
Ik denk dat het een probleem is als je dwarsparkeert als je hem als derde auto tussen twee al netjes in een vak geparkeerde auto's in zet. Je staat dan dus níet netjes tussen de lijntjes, en zult in principe ook de auto voor en achter je klemzetten. Als je je Smart dwars in een gewoon (leeg) lengtevak wilt neerzetten vraag ik me af waarom... Je hebt een giga vak tot je beschikking om een mini-autootje in te zetten.

Het gaat er juist om (dat is ook de reclame van Smart) dat je hem nog ergens tussen kunt proppen waar het officieel geen parkeervak is. En dát is wel strafbaar.

Ja, maar als je een straat hebt, waar auto's allemaal langs de stoeprand staan, en er zijn geen "vakken", alleen een lijn parallel met de stoeprand, dan is het niet strafbaar. Dus het ligt maar net aan de locatie en situatie.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:28

Ibbel schreef:

In A'dam staat alles hutjemutje, hier geef je je medeautogebruikers 5 cm ruimte ;) Leer je goed van in en uitparkeren :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:32

Vind het enigszins asociaal om zo te parkeren, Zet je'm eigenlijk tussen twee parkeerplekken in en ik ga echt geen half uur klooien om mn auto deruit te krijgen omdat een ander em der wel effe tussen wil wringen :o Snap de irritatie wel, je zou maar "snel" uit moeten..

Bovendien is toch geen enkel vak breed genoeg om een smart in dwars te parkeren zonder dat ie buiten de lijnen komt? :? Of zijn de vakken in Nederland zoveel breder dan in België? :=

rommulus

Re: Smart dwarsparkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:34

kan wel wat vinden dat je hem in de rij richting moet parkeren
maar verder niets over dwars parkeren

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 22:38

Het is inderdaad een straat waar eenrichtingsverkeer is en je alleen aan de rechterkant mag parkeren. En daar staat hij ook. Hij neemt zo totaal geen ruimte, dus eigenlijk ben ik heel bescheiden in plaats van asociaal, toch?! Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:40

probeer eens een mailtje richting weg en verkeer
misschien kunnen die je een duidelijk antwoord geven
Laatst bijgewerkt door rommulus op 28-05-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 22:40

@ Ayasha het is niet zo dat het moeilijker in of uit parkeren is voor een ander, de auto's staan gewoon achter elkaar. Dus of die van mij nou recht of dwars staat, maakt voor een ander niet uit..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:41

Wel als je normaal nog anderhalve meter hebt en dan ineens nog maar 5 cm :+

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:42

Hmm, interessant!

Ik zou zeggen; Op deze manier, geen probleem (op 1 of andere manier is NL daar goed in, parkeerplaatsen maken waar net geen 2 auto's in passen dankzij bomen }:0 )

Afbeelding

Op deze manier, zou ik het nogal aso vinden, want zo kan die andere persoon dus voor geen mogelijkheid wegkomen (al denk ik dat dit niet zo heel vaak zal voorkomen in NL ;)):

http://lh5.ggpht.com/_Yw_jKLTEhVM/R0bPiKAiBCI/AAAAAAAAAXI/OJvPKYVfTL4/IMGP3803.JPG

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:42

haha ziet er heel grappig uit!
ben erg benieuwd..

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 22:43

Nee want het zijn niet echt vakken het is gewoon een lijn.. Goh hoe kan ik dit makkelijk uitleggen, zonder tekening!

Je mag rechts gewoon parkeren, er staat alleen een breedte lijn en geen lengte lijn zeg maar.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:43

Op het linkje is niet te zien hoeveel ruimte er is. Maar ik kan behoorlijk goed wegrijden van piepkleine ruimtes (inparkeren is weer een heel ander verhaal)

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:44

Sleeper schreef:
Op het linkje is niet te zien hoeveel ruimte er is. Maar ik kan behoorlijk goed wegrijden van piepkleine ruimtes (inparkeren is weer een heel ander verhaal)

Niet veel iig, maar goed het is Rome, daar rijden auto's gewoon tegen elkaar om weg te komen enzo :D

Juliettek schreef:
Nee want het zijn niet echt vakken het is gewoon een lijn.. Goh hoe kan ik dit makkelijk uitleggen, zonder tekening!

Je mag rechts gewoon parkeren, er staat alleen een breedte lijn en geen lengte lijn zeg maar.

Ja, ik snap het, maar het is maar om aan te geven wat acceptabel zou kunnen zijn ;) Ik zou me ook gaan irriteren als iemand uit mn buurt elke dag haar/zijn smart 5cm van mijn auto zou wegzetten en ik elke dag net wat eerder naar mn werk zou moeten :=
Laatst bijgewerkt door SuzieQ op 28-05-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 22:45

Maar als je dicht in parkeert op de ander in de lengte of in de breedte maakt het niet uit, dat is beide asociaal ;)

Maar ook dat is nu niet het geval :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:47

Sjeetje, das best handig eigenlijk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:50

Suzie, op die foto van jou staat hij buiten de lijnen, dat mag sowieso niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:51

zou hetzelfde gedaan hebben mits hij wel weg te rijden is natuurlijk en je jezelf niet vastzet. Ik zou niet weten of het verboden is of niet eigenlijk ben benieuwd.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:00

Bij de school waar ik heen ga staat er ook altijd eentje zo.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:01

Ben ook benieuwd of dit officieel wel of niet mag! Wel creatief iig :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:06

hier in barcelona is het aan de orde van de dag en heel normaal haha :D volgens mij is er niks aan het handje als de auto gewoon binnen de lijnen staat. boete krijg je nu denk ik niet als het niet mag, wel een waarschuwing/mededeling :D al zou ik het zeikerig vinden... leuke buren :=

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:10

Je kan er ook een 2e container van maken :')

Afbeelding

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 23:19

Hahaha geniaal!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:39

*proest*
Dat zou ons opritprobleem thuis wel oplossen :') :))