Wilde Mustangs worden getemd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Wilde Mustangs worden getemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:14

Ze mogen helaas niet worden geexporteerd en ze mogen niet worden geslacht. Vandaar dat de opvang zo volzit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 08:10

Ja.. en dan .. wat moet je dan?>

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:39

Er is ook een film/documentaire over gemaakt :) "The wild horse redemption" als ik het me goed herrinner.. opzich mooi om te zien :) Niet alleen de paarden ontlopen zo de slacht, ook de gevangenen die ze trainen leren er een boel van :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:24

Oeh, baantje op een mustang als grenswacht....
Dat zou nou echt wat voor mij zijn :D

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:30

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:35

Wauw, wat n prachtige dieren zijn dat! Had nooit gedacht dat ze toch van wild naar zo vredig konden 'transformeren'.

Heel sjiek om te zien :) En vind het dan toch wel een positieve oplossing :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:45

Wat je in het filmpje ziet (de paarden die zo mak te krijgen zijn en geadopteerd worden) is een enkeling. Waarom zouden de opvangadressen anders zo volzitten?

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:17

Interessant! zoiets bestaat ook alleen dan met honden, pitbulls geloof ik. Komt vaker op animal planet, daar worden de honden ook verzorgd door gevangen. Heel interssant :j

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:16

Cassidy schreef:
Ze mogen helaas niet worden geexporteerd en ze mogen niet worden geslacht. Vandaar dat de opvang zo volzit.

Ze worden toch wel afgeschoten heb ik gehoord of gelezen ? Wel onzin dat ze niet geexporteerd mogen worden vind ik...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:57

Er worden idd wilde paarden vanuit helicopters afgeschoten, maar dat is in Australie, en niet Amerika. Begint allebei met een A, maar ligt toch even uit de richting...

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:31

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:20

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:02

Ik snap niet waarom ze niet gexporteert mogen word.
Genoeg mensen in het buitenland die ze willen hebben && de opvangs raken ook minder vol

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:20

Sassy4barrel schreef:
Niet alleen de mustangs maar ook de wilde burro´s worden (illigaal) geschoten :
http://ww.examiner.com/x-2113-Phoenix-P ... ild-burros
en voor de slacht verkocht:
http://www.charityguide.org/volunteer/v ... horses.htm

Dat er een paar idioten vanuit helicopters in de USA illegaal op paarden en ezels schieten, betekend niet dat dit mag. Dit is een misdrijf en geen door de overheid toegestane methode.
Bij officiele round up acties worden de helicopters in de USA gebruikt voor het samendrijven van de Mustangs, om ze vervolgens in de opvangcentra te plaatsen. Er wordt in de officieel door de Amerikaanse regering georganiseerde round ups niet vanuit de helicopters op ze geschoten. Dat de helicopters voor paniek zorgen en dat er dieren door de helicopters zodanig ten val komen dat ze zich bezeren of zelfs benen breken ontken ik niet. Maar grootschalige klopjachten en neerschieten van Mustangs op grote schaal zoals in Australie door de overheid met de Brumby's wordt gedaan mag in de USA gewoonweg niet.

Bij het laatste artikel staat geen datum. Het is sinds een aantal jaar verboden om paarden in de USA te slachten (de wet is in 2006 van kracht gegaan)...daarom zitten de opvangadressen zo vol, gaan er duizenden dieren in erbarmelijke omstandigheden de grens over naar Mexico en Canada om daar in de slachthuizen te worden geslacht. Het BLM dat de eigenaar is van de Mustangs kan echter er niet meer voor zorgen dat dieren, die tot drie keer aan toe niet geplaatst konden worden, in eigen land naar de slacht gaan.
Met andere woorden: omdat er geen datum staat bij het laatste artikel, hoe actueel is het artikel? Onder aan de pagina staat copyright 2005....

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:10

Ik kom ze nog welleens tegen op de rescue paginas waar ze in de wachtrij staan voor de slacht, dus hoe actueel het artikel is weet ik niet... ik weet wel dat ze nog steeds in de rescue terecht komen... En ik begrijp dat het illigaal is dat ze geschoten worden... maar het gebeurd wel! In Australié weet ik het niet maar ik verwacht dat ze met de Brumbys niet beter omgaan als met de dingo´s