Low budget romantische bruiloften

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:14

20.000 euro vind ik ook enigzins over de top.
de helft zal het toch wel gaan kosten ben ik bang.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:16

Mijn broer is laatst getrouwd en idd zijn vrouw was ook van de sprookjes ed. Maar ik moet zeggen, ze zag er beeldig uit en ik heb echt een hele mooie dag gehad.

Nooit geweten dat mijn broer zo kon zijn :')

Ikzelf heb altijd geweten dat ik met een koets wil en dan het liefst mn eigen paard(en) ervoor. Maar vent, jurk en locatie (misschien het bos hier) ontbreken nog.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:23

ik sluit me aan bij lielle; als jij een taart belangrijk vindt, steek daar dan veel geld in. wil je geen taart-kosten maak, serveer dan na het diner een ijstaart en snij die gezamelijk aan.
zo zijn er vele manieren om te bezuinigen terwijl je toch toegeeft aan de mooie dingen die je als jong meisje had bedacht.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:27

Lielle schreef:
Je geeft het IMO niet uit aan die ene dag, maar aan de beleving en de herinnering. Ik heb een waanzinnig leuke bruiloft gehad en die was iedere cent waard. Overigens was dat op geen stukken na 20.000 euro, dat zou ik er ook niet voor over hebben.

Da's ook waar, het mag ook best wat kosten, maar de gemiddelde bruiloft kost tegenwoordig dus blijkbaar tussen de 15.000 en 20.000 euro. Het uitgeven van zulke bedragen maakt nog niet per definitie de dag leuker. De tip die ik eerder voorbij zag komen vond ik een hele goede, kies de dingen die je echt belangrijk vindt. Als je graag met een koets aan wil komen en dat je droom is moet je dat niet laten ivm de financien, dan krijg je spijt. Maar je moet ook niet op elke tafel een duur bloemstuk neerzetten, al je collega's en buren uitnodigen, gouden ringen van 1000 euro halen (terwijl je zilver net zo mooi vindt) en dure kaartjes/bedankbriefjes en afscheidskado's halen omdat het zo hoort.
Laatst bijgewerkt door odetteke op 18-05-10 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:28

wij willen dit jaar ook trouwen. OOk lowbudget.
We houden het klein. We willen gratis trouwen, boekje kost dan 22,50 met kaligrafie. Daarna lekker uit eten met iedereen circa 10man en huwelijksnacht in eigen bedje. Daarna lekker kijken voor een comfortabel weekendje weg.
Klinkt allemaal erg sober, maar is echt wat we beiden willen.
Groot feest hoeft niet, als het maar gezellig is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:28

ik ben dan wel tig jaren geleden getrouwd maar onze bruiloft was ook niet zo duur

alleen getrouwd voor de wet maar wel in een kasteel, koste iets meer maar geen gigantisch bedrag
koets voor ons zelf die ons van een aangrenzend opgeslokt dorpje/standswijk, helemaal midden in de stad reed waar de familie wachte bij het kasteel
die rit was het geld dubbel en dwars waard, wat een geweldige ervaring om mooi in jurk(geen trouwjurk, hou ik niet van) en man in pak(hihi) in een stralend zonnetje van huis helemaal de stad in te rijden
en ons na de bezegeling van kasteel naar restaurant bracht met alle familie er achter aan met hun auto's

ik had wel een bruidsboeket maar alle verder bloemaankleding aan koets enzo had ik zelf gedaan

daarna uiteten in een zeer luxe restaurant met alleen de directe familie en dat bleek helemaal niet duur te zijn als je met een aantal eters komt
daar waren we best verrast over

vervolgens hadden we het feest op een andere locatie vlakbij huis
je kon een boederij afhuren met stoelen en tafels en geluidinstallatie
mijn broer verzorgde de muziek, mijn zusje regelde in het begin het drinken totdat iedereen zelf de weg wel wist
ook bleek er iemand in de buurt te zijn die net opgestart was met een klein bedrijfje voor koud en warm buffet
echt schitterende dingen leverden tegen hele vriendelijke prijzen

wil je het dus niet te duur maken, begin dan op tijd met informeren
veel dingen kunnen best goedkoper maar dat vergt wat uitzoek werk

oh, enne bij ons was het nog in guldens maar ik meende dat wij een tiende kwijt waren van de bedragen die nu genoemd worden en daar zaten de ringen en kleding bij
Laatst bijgewerkt door spatter op 18-05-10 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:29

dat was mijn tip ;) en dus ben ik het helemaal met je eens :j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:31

piewie schreef:
We houden het klein. We willen gratis trouwen, boekje kost dan 22,50 met kaligrafie. Daarna lekker uit eten met iedereen circa 10man en huwelijksnacht in eigen bedje. Daarna lekker kijken voor een comfortabel weekendje weg.

Je eigen bed slaapt toch het lekkerste, en dat is in bijna alle gevallen toch het enige dat er tijdens de huwelijksnacht gebeurt :+

Lielle

Re: Low budget romantische bruiloften

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:32

wij hadden een goed hotel en dat was toch ook wel erg leuk }:) Met een luxe ontbijt de volgende ochtend, dat maakt het wel nog een extra dagje erbij :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:33

wij sliep ook gewoon in ons eigen bed maar zijn de dag er na(met vertraging want de auto begaf het := ) op huwlijksreis gegaan naar Terschelling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:33

Lielle schreef:
wij hadden een goed hotel en dat was toch ook wel erg leuk }:) Met een luxe ontbijt de volgende ochtend, dat maakt het wel nog een extra dagje erbij :j

Plus dat de kans bestaat dat ze je huis op de kop hebben gezet, dus dan kan je iig slapen na een fantastische dag ;)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:35

Wat een bedragen zie ik hier voorbij komen.. dan hebben wij het toch heel erg goed gedaan..
Wel op dinsdag (gratis) maar daarna champagne met het trouwgezelschap, lunch, receptie met 100 personen, diner en feest voor een man of 30.

Mijn jurk kwam van steps, wel een echt boeket.
Mijn moeder had net een nieuwe auto, dus dat was de trouwauto, fotograaf was een bevriend persoon.
De zaal was gratis, en de drank aan inkoopsprijs.

Wij hebben quitte gedraaid..
En geen compromissen gesloten uiteindelijk.

S'nachts gewoon in ons eigen bed, en de volgende dag vertrokken naar de dominicaanse republiek..
Ik zou het zo allemaal weer over doen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:41

Relaxed schreef:
Lielle schreef:

Plus dat de kans bestaat dat ze je huis op de kop hebben gezet, dus dan kan je iig slapen na een fantastische dag ;)

Alleen mijn schoonouders hadden bij ons een sleutel, die hebben we 3 weken voor de bruiloft opgehaald met als smoes dat we onze sleutel vergeten waren. Ze hebben die pas na de bruiloft weer terug gekregen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:50

odetteke schreef:
Alleen mijn schoonouders hadden bij ons een sleutel, die hebben we 3 weken voor de bruiloft opgehaald met als smoes dat we onze sleutel vergeten waren. Ze hebben die pas na de bruiloft weer terug gekregen :o

Goed om te onthouden! :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:01

Ik doe het nog leuker: Ik trouw 18 januari in mijn spijkerbroek, het kost mij dan 68 dollar en that's it :D

Later doen we onze geloftes nog wel eens over op het strand, zonder mensen erbij.. Gewoon voor onszelf :))

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:10

Trouwdag zelf maakt me niet zoveel uit; luxe of simpel. Maar wil wel een fatsoenlijke huwelijksreis met z'n 2tjes!
Warm en wit strand.... :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:12

Wij zijn ook met Low Budget getrouwd omdat we graag wilden trouwen en aan het verbouwen zijn en je kan het maar 1 keer uitgeven.
We zijn getrouwd in een broekpak en dan met familie erbij en daarna een klein feestje met familie en goede vrienden.
Dan 4 dagen later een uitgebreide barbaque voor ca. 60 man. Super gezellig en qua geld heeft alles bij elkaar ca. 1500 euro gekost en door de cadeaus heeft het ons eigenlijk helemaal niks gekost.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:33

hier eigenlijk een sprookjeshuwelijk, maar dan wel aardig low budget. En Patty, ik ben voor de 2e keer getrouwd nu hoor :o En weer in een prachtige jurk, mooier dan de eerste aangezien die mijn schoonmoeder had uitgekozen. Toen we de winkel binnenkwamen ze gelijk zei dat hij niet de open en te bloot mocht zijn. Dus de jurk waar ik nu in getrouwd ben, was open en bloot :P Mijn nieuwe schoonmoeder was ook er nu ook bij maar die vond mijn jurk helemaal het einde en heeft hem zelfs ook uitgekozen :D

Ik had dus een mooie trouwjurk, gemaakt en wel voor 600 euro (zal zo even foto plaatsen). Mijn man droeg een prachtig pak (helaas enige keer dat hij die draagt _O- ) van de C&A van 75 euro. Schoenen 50 euro, mijn schoenen van de markt, 10 euro.
Jurk dochter 15 euro, pak van zoontje 25 euro, schoenen allebei 10 euro de paar.

Bruidsboeket 15 euro, corsages bij elkaar 40 euro.
Fotografe was een bekende van ons, dus gratis.

Alleen het feest en trouwen zelf koste wel meer, trouwen was 330 euro en het feest iets van 2000. We hadden een hotelkamer voor ons 2-en en die was inclusief ontbijt 49 euro per persoon.

Auto was van een tante van mijn man, die wilde graag onze chauffeuze zijn :)

Nou foto van het geheel:

Afbeelding

en 2 in link:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6EATEEGJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JY64OY7Q.jpg

En ja ik ben zo klein en mijn man zo lang :P

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:28

tantesam schreef:
Stiekumpjes in het buitenland, op het strand. Jij in een goedkoop, maar beeldig strandjurkje. Geen gedoe met wie wel en niet uit te nodigen. Superromantisch!

Net wat ik wou zeggen! :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:05

Wat super leuk om al jullie ervaringen te lezen.. :D

Jurk + pak krijgen we zonder twijfel van onze ouders
Voor zoonlief en ander bruidskindje weet ik nog wel een leuk goedkoop winkeltje
Mijn vader heeft een Rolls Royce uit 1963 + Jacquar die eventueel als auto kunnen dienen
Mijn broer een spiegelreflex en ik wil alle gasten gewoon een wegwerpcamera geven voor creatieve plaatjes
Boerderij in de familie die wellicht als feestlocatie kan
Misschien een thema in overweging nemen met bepaalde dresscode (oogt zonder twijfel alweer chiquer)
Op taarten wil ik absoluut niet bezuinigen :p
Vakantie heb ik zelf Gambia of Jamaica op het oog...

En meer tips zijn uiteraard altijd welkom :D

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:59

piewie schreef:

Zo ongeveer willen wij het ook doen. Lekker simpel maar gezellig, gratis trouwen daarna lekker eten en/of volgende dag eventueel een klein feestje met bbq. Na het trouwen een stedentrip en dan zijn wij tevreden :D
Jurk hecht ik niet zoveel waarde aan.... dus geen uitgebreide trouwjurk voor mij.
Voor mijn ukkie ook een leuk setje en klaar.

Maarja.. wie vraagt wie he, haha.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 12:24

Meneer heeft gisteren te bekennen gegeven mij binnenkort dan wel te vragen.
Ik: Gewoon per sms joh :')
Hij: Nee, officieel
Ik: Per sms wint wel de originaliteitsprijs schat
Hij: Das waar :D Will think about it.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:45

ik ben vorrige week maandag met mijn kanjer getrouwd. nee het was niet gratis dit was de dag dat we wat met elkaar kregen, dus dat vonden we dan nog wel romantisch.
mijn jurk heeft mijn moeder gemaakt (thank god voor haar handigheid met de naaimachine) heeft rond de 100 euro gekost. zijn pak hadden we gewoon bij de C&A gehaald, kosten 50 euro.
de trouwlocatie koste ons 250 euro + gemeeltelijke leges 300 euro. dit was ongeveer het duurste van de hele dag. de fotograaf was een vriendin/collega van me dus koste niks. en we zijn met onze eigen auto naar de trouwlocatie gereden.
we zijn met mijn ouders+zussen+aanhang, en zijn ouders en broer + beide oma's daar heen gegaan een klein groepje, 15 man in totaal, daarna met deze groep uit eten geweest in een klein restaurant. dat koste ons ongeveer 500 euro.
we hadden onze garage beneden (130m2) omgetoverd tot feestzaal. barretje gehuurd, paar sta tafels geleend, slingers ballonnen en wat kerstverlichting, kosten van drank en hapjes 500 euro.
er is ongeveer 100 man op het feest geweest. die allemaal erg gul waren met hun envelopjes.
en de huwelijks nacht, gewoon lekker in ons eigen bedje! en huewelijks reis, ach we gaan van de zomer waarschijnlijk op vakantie dus dan wordt dat de huwelijksreis :D
kosten van de totale bruiloft waren nog geen 2000 euro, en ik denk dat de envelopjes die we gekregen hebben ongeveer 3 kwart daarvan gedekt hebben. dus het heeft onszelf maar een paar honderd euro gekost.
en het was echt een geweldige dag! had het neit anders gewilt! dus met helemaal neit zoveel geld kan je er echt wat leuks van maken!
Afbeelding
http://blue-kim.hyves.nl/album/12464172 ... _state__=1

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:12

Ook ik meld me, 17 april in het huwelijksbootje gestapt, was een geweldige dag en nog best te betalen. :Y) Hadden op zich wel alles erop en eraan, zijn getrouwd op een zaterdag ( dat was wel pittig ;) ), en hebben daarna gewoon thuis geluncht met de daggasten en 's avonds een diner en groot feest gehad. De uitnodigingen, auto, muziek, fotograven e.d zaten allemaal binnen de 'bekenden'kring en m'n jurk heb ik in de uitverkoop gekocht. Het diner en feest hebben we in de binnenbak gehouden, dus dan hoef je alleen maar de aankleding en inrichting te regelen en dat scheelde een hoop. Hebben op deze manier toch iedereen uit kunnen nodigen wie we wilden zonder dat het duur werd, wilde nl. niet 'bezuinigen' op de gastenlijst. *D

fotoootje:
Afbeelding

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:16

Toevallig zat ik er gisteren aan te denken om bokt eens om hulp te vragen betreft onze bruiloft?!

Wij willen ook graag trouwen dit jaar, maar naast dat we het feit dat we het geld er niet voor uit willen geven, zoeken we ook iets bijzonders.

Hebben jullie ideeen????
Jurk en pak geen probleem.
Voor locatie zijn we namelijk op zoek naar ideeen.