Elke dag gebeld worden door onbekend nummer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: Elke dag gebeld worden door onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:06

Wat voor telefoon heb je ?
Op mijn telefoon kan ik zelf onbekend blokkeren

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:09

Het kan ook zijn dat ze bellen om te controleren of ej wel of niet thuis bent in het geval met inbreken , dat deden ze in elk geval een tijd geleden wel bij ons in de buurt ! ;)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:11

Daantjuh88 schreef:
Ik heb dat afgelopen 3 weken gehad! Vanochtend belde ook weer een onbekend nummer, wederom opgenomen! lange stilte en toen klik, kreeg ik een mevrouw van de LOTTO aan de telefoon. Super snel afgehandeld, gedram......

Klopt de lotto is heel vervelend met bellen. Gaan ze je bellen, neem je op zeggen ze niets. Dit avond op avond op avond. Totdat je wel eens contact krijgt en dan worden ze kwaad omdat je eigenlijk str*ndchago bent geworden van al die telefoontjes

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:12

Ik heb ook hetzelfde probleem.. :( al wel 3 maand wordt ik gebeld door een onbekend nummer.. als ik opneem hoor ik niets, maar blijven ze wel aan de lijn. Heel erg vervelend. Weet niet wat ik er mee moet.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:21

Het kan zijn dat je echt gestalkt word, maar op sommige telefoons kan je je eigen zeg maar ook onbekend bellen. Ik weet niet percies hou het heet maar dat kan ook nog altijd. Dan word je namelijk door je zelf gebeld en dan hoor je ook niks en meteen word er opgehangen

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:24

Volgens mij zijn dat gewoon van die call centra's, erg vervelend!!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:24

ik heb hier ook heel lang last van gehad
ik heb uit eindelijk contacht op genomen met me telefoon aanbieder

hun hebben het uitgezocht en moet zeggen nu gebeurt het nog maar en enkele keer

en het was wel 10 a 20 keer per dag

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:28

Pop schreef:
Ik heb ook hetzelfde probleem.. :( al wel 3 maand wordt ik gebeld door een onbekend nummer.. als ik opneem hoor ik niets, maar blijven ze wel aan de lijn. Heel erg vervelend. Weet niet wat ik er mee moet.

ja heb ik ook
laatst tijdens mijn les
Ik zo
Hoi?
niks horen
ik dacht nouja ik laaat hem aan staan
heeft ie 25 minuten van mijn biologie les mee kunnen genieten, toen vond ik het tijd om op te hangen
Dat gebeurd me nu zóvaak, als het aan hun ligt duurd het uren

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:30

Dit heb ik ook gehad. Regelmatig werd ik gebeld door een onbekend nummer en zodra ik opnam werd er opgehangen.
Toen heb ik mijn nummer geblokkeerd via www.belmijniet.nl (volgens mij), omdat ze dachten dat het een call center was. Nadat ik mijn nummer daar geblokkeerd had, ben ik niet meer gebeld. :)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 05:49

Moet nu gaan werken, maar ik kom tussen de middag even reageren! Bedankt voor de vele reacties. Ik heb een samsung, zal straks even kijken welk type. Bedankt allen!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 06:13

Inderdaad kan je je provider bellen. Als je echt elke avond gebeld word dan hoef je niet eens de tijdstippen te vermelden want hun zien welk nummer jouw steeds belt. Misschien handig om 1 tijdstip door te geven.
Je provider stuurt een brief met de vraag of hij/zij wil stoppen met jouw bellen.... wat er uiteindelijk gebeurt als die persoon door blijft gaan dat weet ik niet.
:wave:

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 07:35

Mijn zus heeft dat ook, die heeft niks gezegd en ze een kwartier aan de lijn laten hangen en in de wc gelegd. _O- _O-
En mijn pa heeft ene x opgenomen:

Ja hallo met politie noord.. :=
En toen praatte ze wel?
Heel appart..

Maar nu bellen ze minder. :D

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 13:45

Het opnemen deed ik in het begin wel, maar zodra ik opneem, wordt er direct opgehangen.
Mijn moeder, die in Nederland woont, gaat nu even bellen naar de Nederlandse klantenservice!

Dat van dat fluitje en die politie vind ik overigens gé-ní-áál. Exellente poging tot oplossen :D

P.s. Het enige wat de provider kan doen is het wijzigen van het telefoonnummer. Helaaaaass.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:51

Wij hebben ook wel zoiets gehad. Elke avond 1x gebeld door een onbekend nummer. Werd meteen opgehangen als je opnam. Dat bleek een fout van de provider te zijn (iets in de software ofzo... dat weet ik niet precies). We hebben er met de provider over gebeld en het is nu opgehouden.

Dat zou het ook nog kunnen zijn.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:22

Ik had ook een tijd een anonieme beller, op wisselende tijden. Nam onbekende nrs gewoon niet meer op, is toen vanzelf gestopt ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:31

Hm, ik werk ook namens Neckerman, voor LOTTO. En ik merk idd dat mensen soms hele slechte ervaringen hebben met callcenters. := Heel vervelend voor ons, aangezien wij echt wel een aardig callcenter zijn. :+ Wil je niet meewerken? Prima toch. :) We vragen wel altijd even de reden, zodat als er een misverstand is, we die uit de wereld kunnen helpen. Je zit ook nergens verplicht aan vast oid. En we blijven altijd vriendelijk. Nu de mensen aan de andere kant van de lijn nog..
Idd het bel me niet register is een goede. :j Alleen wat mensen vaak vergeten is dat als je bij bijv. KPN zit, KPN je dus mag bellen. (Hi, Telfort etc. mogen dat dan weer niet)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:43

Sjaad; Inderdaad wat iemand al even hier noemt: registreren bij belmijniet registeer.
99% kans dat je telnr ergens in een computer staat, wordt automatisch gebeld, en dan hoor je inderdaad of niks of vreemde geluiden.

Denk echt dat het dan is opgelost hoor! Wordt na ca 2 weken al stukken minder. Kleine kans dat het een echt persoon is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:32

Heb je toevallig een samsung?
Ik heb het ook heel lang gehad, soms meerdere keren per dag en soms een hele tijd niet.
Kwam er door een ander topic achter dat heel veel samsung telefoons de optie 'nepoproep' hebben. Dan kun je instellen dat je wordt gebeld na 2, 5, 10 minuten oid, als je het geluidsknopje naar beneden een paar seconden inhoudt. Dan wordt je gebeld door een Anoniem NR. Bijvoorbeeld als je een date hebt die niet leuk is, doe alsof je gebeld wordt, dat je onmiddelijk naar huis moet komen oid :')
Maar in je broekzak bijvoorbeeld kun je dat knopje ook indrukken, perongeluk.

Als dit het niet is dan zou ik ook ff naar de provider gaan!

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:15

Ik zelf dacht toen ik dit topic leesde ook meteen aan een nepoproep, heb het ook al eerder hierin voorbij laten komen maar toen hoorde ik dat je inderdaad een samsung hebt en daar komt het inderdaad super vaak bij voor

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:24

Mijn collega heeft het ook lang gehad en ik heb het standaard op maandagochtend, die van dat fluitje op de vorige pagina vond ik wel een hele goeie.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:36

Ik heb het ook sinds maart. In het begin was het wel erger toen werd ik soms 3 keer op een
dag gebeld en elke keer werd er gewoon niks gezegd. Nu heel af en toe nog een keer.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:31

xKatleentjex schreef:
Een bokker die ooit hetzelfde aan de hand had, had als advies gekregen om op te nemen, maar ivp iets te zeggen loeihard op een fluitje te blazen. Dat schijnt wel succesvol te zijn :D .

(maar dan moet je wel zeker zijn dat het niet toevallig iemand is die je wèl wilt spreken) :D .

Haha, schitterend.... _O-
Heb ook last van iemand die me snachts uit mijn bed belt... Zal vriendlief eens waarschuwen dat hij een van de volgende nachten zal wakker worden van een fluitje... :)

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:37

kheb wel eens enquetes ingevuld op internet, heel dom natuurlijk, dus werd ook elke dag gebeld door een onbekend nummer, maarja ik was elke keer te laat met opnemen, tot die ene keer :+, heb maar even duidelijk laten weten dat ik niet geinteresseerd was :+

aniekjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:37

Bij een samsung komt een nepoproep inderdaad vaak voor. Dus dan belt niemand je de telefoon zelf belt als het ware.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:45

Ik heb dit sinds ik mijn mobiel heb, ik kan zien hoevaak ze al gebeld hebben en dat is zo'n 86 keer. Als ik opneem hoor je helemaal niets. Ik heb een keer opgenomen en heb me mobiel laten liggen, kwam kwartier later terug was ie er nog! :oo