Wie nog meer? Ebay!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittje

Re: Wie nog meer? Ebay!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:55

ook niet altijd op de duitse hoor

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:57

Ik koop er weleens Pikeur of Eskadron spullen omdat dat zoveel scheelt met Nederlandse prijzen :j
Meestal heb ik het binnen een weekje wel binnen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:01

Krabpalen schelen op de duitse ebay echt onwijs!
Laatst voor mijn tante een krabton besteld uit duitsland, was binnen nog geen week binnen, voor 38 incl.
In de winkels kost die ton 150 euro...

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:02

Wij (mijn vriend vooral) kopen ook wel veel via ebay, laatste aankoop was een computer, andere dingen die we kochten waren bijv. koffiezetapparaat, platen en cd's, boeken, zeep (Lush), koffie, spellen voor de DS of gamecube.
Veel uit Duitsland, maar ook wel uit UK of VS.
Alles wordt vaak snel bezorgt, en vind het een betrouwbaardere manier van "internetkopen" dan marktplaats. Alleen maar goede ervaringen hier dus.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:30

Ik heb niet zo lang geleden via ebay een nieuw snoer voor mijn laptop besteld. Deze kwam uit Honkong. Was hier 50 euro en daar inclusief verzenen 14 euro en het is nog een originele ook.

Heb vandaag een scapa dekje besteld, vanuit Belgie, is ook veel goedkoper daar. Ben benieuwd wanneer deze binnenkomt.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:17

Ik koop wel eens sjaaltjes of sieraden op ebay. Alleen dan van nederlandse verkopers, vanuit het buitenland durf ik niet aan haha.
Verder durf ik ook geen dure dingen te kopen op ebay (of marktplaats ofzo)
Maar het is wel goed dat je de betrouwbaarheid van de koper kunt bekijken enzo. De dingen die ik op ebay gekocht heb werden wel snel geleverd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:22

mOamm schreef:
Ik koop wel eens sjaaltjes of sieraden op ebay. Alleen dan van nederlandse verkopers, vanuit het buitenland durf ik niet aan haha.
Verder durf ik ook geen dure dingen te kopen op ebay (of marktplaats ofzo)
Maar het is wel goed dat je de betrouwbaarheid van de koper kunt bekijken enzo. De dingen die ik op ebay gekocht heb werden wel snel geleverd.

En als je via paypal betaald is het ook verzekerd

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:21

Haha mijn schoonvader had een tibetaans wierrookpotje gekocht op Ebay uit China voor 0,01 dollar. :D

Verzendkosten waren 16 dollar haha.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:30

moet je ook verzendkosten betalen dan?
en kun je meer spullen in 1x doen zodat je minder vezendkosten hebt??
ow en ik kon het paarednspul/dierenspul niet vinden ;)

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:39

oow weet het al gewoon bij zoeken invullen ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:42

I :+: Ebay...

Ja... Soms heb ik weken dat ik er dagelijks rondhang...
Soms kom ik er tijden niet (geld gebrek O:) )

Maar momenteel is het weer een verslaving.. haha

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:44

Kan iemand mij helpen?

Heb zonet een ed hardy case voor me iphone gekocht en een paypal account aangemaakt.
Als ik op nu betalen (ebay) klik dan moet ik gegevens invullen van een creditcard die ik niet heb?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:46

Ik ben ook een (ver)koper op Ebay en over het algemeen zijn mijn ervaringen best wel positief. Wat ik ZEKER zou aanraden is:
- neem PayPal en gebruik enkel en alleen je PayPal om te betalen (ben je verzekerd)
- en check ook altijd even de waardering die een verkoper heeft ;)

Wat een leuke spullen trouwens die hier werden getoond! Als ik dat zadel zelf had gezien .. oei oei dan := hadden we vast nog tegen elkaar lopen bieden haha

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:46

Hoe werk ebay eigenlijk? Ik ben daar niet zo handig mee. Dus als iemand de tijd wil nemen om het mij uit te leggen, dankje alvast :D

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:47

Geen kredietkaart maar toch PayPal? Kan dat wel? (is bij mij intussen alweer een hele tijd geleden)

Ook moet je PayPal eerst geactiveerd worden alvorens je hem kan gebruiken .. Maar ik zeg het, het is echt een poos geleden dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:50

Ja, je kan ook geld vanaf je eigen rekening naar je paypal rekening boeken.
Tenminste zo doe ik het altijd..

En dan met paypal betalen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:52

wat ik telkens weer ongelofelijk vindt is dat je spullen uit china kunt kopen en dat je dan GEEN verzendkosten hoeft te betalen!

Niet te geloven.

Ik heb al heel wat op ebay gekocht, vooral parfum, sieraden en horloges.

Gisteren nog een mooie ring van stainless steel.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:53

eenitraM, wat wil je juist weten? Je kan spullen (ver)kopen via Ebay. Dat kan via een vaste prijs die de verkoper heeft bepaald, of dat kan via bieden gebeuren. Als het via bieden gebeurt, is er op voorhand een periode ingesteld voor hoe lang de bieding blijft lopen, is die periode afgelopen, dan is het artikel voor de hoogste bieder. Je hebt mensen die 2 artikelen op Ebay hebben staan van op zolder, maar je hebt Ebay-winkels die een hele stock hebben etc en dus werken als een andere online store. Betalen kan je via PayPal (veiligste), overschrijving etc. Bij de echte goede verkopers staan ook de verzendkosten naar jouw regio meegedeeld, da's altijd handig! Ook krijgt iedere (ver)koper een waardering op Ebay, die waardering kan enkel gegeven worden wanneer er een transactie tussen 2 partijen heeft plaatsgevonden. Dit wordt gedaan ahv 'sterren' en een percentage, wat echt super handig is. Je kan ook commentaar geven als: goede transactie, maar evengoed iets in de trend van bestelling nooit aangekregen en verkoper beantwoord mijn mails niet oid. Dat maakt een héél groot verschil, en maakt ook dat mensen zich over het algemeen echt wel gaan inzetten om een transactie goed af te ronden, vanwege de critics zeg maar :) .. Wil je verkoper op Ebay, dan moet je weten dat er steeds een vast percentage of bedrag van je (vraag)prijs naar Ebay gaat - dat staat ook heel duidelijk aangegeven wanneer je de gegevens van je te verkopen artikel ingeeft.

Dat was zowat het eerste dat in me opkwam, moest je nog vragen hebben dan stel je ze gerust :) !

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:55

Ikke en me papa :P
Haha me vader haalt daar al z'n vliegvis spullen weg :P
En ikke heb daar bijv, me mp5 vandaan :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:30

Ik ''was'' actief ebayer, op de één of andere manier ineens mee gestopt. Maar krijg er nu wel weer zin in dus ga zo weer even snuffelen. :P

Ik kocht er vooral verzorgings ''setjes'' van Victoria Secret, dat was dan een set van een douchegel, bodymist en bodycream oid in een bepaald setje in een mooie verpakking. Kostte incl verzenden een tientje oid en dan had ik weer een exclusief cadeautje voor een vriendin. :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:43

Na lang speuren begin ik het een beetje door te krijgen. Ik vind de "inhoudsopgave" een beetje ingewikkeld :o

Maar wat een kei leuke spullen staan erop!

Moet je persé een profiel hebben om te bieden? Ja toch?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 11:20

heb me pakje nog niet binnen :+ Ik wacht af, hijs een week geleden op de post gedaan. Heb de verkoper wel net gemailt met de vraag hoelang het normaal gesproken duurt om naar NL te verzenden (vanuit engeland)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:47

correctie, net binnen gekregen :D :D :D en hijs perfect, tis natuurlijk geen superkwaliteit maar verwachte ik ook niet, de ringen zijn supeklein, perfect!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:57

Ik heb een paar jaar geleden heel wat westernspullen in de USA op Ebay gekocht (pads, halsters, hoofdstellen met borsttuig, chaps, jas voor de hond, zadelhoes voor westernzadel, thermorijlaarzen, zakmessen met mooie afbeedlingen, buckles voor aan riem).

Die aanbieder bood de spullen allemaal vanaf $ 0,99 aan. En ze had er zo veel op staan, dat ik elke keer wachtte tot een bepaald item er weer opnieuw opstond (als het er niet al 3 dagen later weer opstond) en dan bood ik nooit meer dan die $ 0,99 of $ 1,99 wat ze als startbod vroeg.
Zo heb ik ook Dafna thermoboots voor $ 1,99 gekocht :D , splinternieuw in de doos!

Ik heb nog heel wat halsters liggen, zo ook de westernzadelhoes (terwijl ik geen westernzadel meer heb :+ ).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:59

Ik heb ook een groot gedeelte van mijn modelpaardenverzameling via Ebay vandaan, en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. Soms problemen dat iets vaker bij de douane bleef hangen, maar het is altijd aangekomen.