Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ChristinaGW schreef:Waarom gebeuren de goede en slechte dingen dan? God heeft toch een plan met alles en iedereen? Als iemand iets slechts doet, dan moet God toch iets laten weten aan diegene? Hij begeleidt je toch door het leven? Waarom laat hij alleen dingen weten aan mensen die naar hem op zoek gaan? Hij is er toch ook voor mij, waarom laat hij nooit iets van zich zien...
ChristinaGW schreef:Waarom gebeuren de goede en slechte dingen dan? God heeft toch een plan met alles en iedereen? Als iemand iets slechts doet, dan moet God toch iets laten weten aan diegene? Hij begeleidt je toch door het leven? Waarom laat hij alleen dingen weten aan mensen die naar hem op zoek gaan? Hij is er toch ook voor mij, waarom laat hij nooit iets van zich zien...
_danieke_ schreef:nee maar hij heeft toch alles zo gemaak, hij heeft de mens toch ook geschapen, dus zou die hun zo toch ook kunnen gchapen dat ze het niet doen ?
Jusi schreef:Leedebee schreef:Ik geloof zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er houvast aan hebben oid.
Hetgeen wat mij altijd zo tegen staat is het hele gebeuren er omheen, al die regeltjes en zelfs soms het schijnheilige. Doordeweeks alles doen wat "God verboden heeft" maar zondag wel in de kerk zitten. Als je een beetje een normale opvoeding hebt gehad, dan weet je dat je niet mag stelen, moorden enz. en je naasten lief moet hebben. Kortom; de normen en waarden
Ook is zo'n gemeenschap vaak zo gesloten en alles wat daar buiten is is slecht en eng doordat het onbekend is (ligt er natuurlijk aan hoe "streng" ze zijn) en reageren mensen soms alsof ze gehersenspoeld zijn.
Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat Hij het boeiend vind of een vrouw nu een rok of een broek draagt. (om maar even een voorbeeld te noemen) geloof zit in jezelf en niet in je kleren lijkt mij.
Een vriendin van mij had ooit eens gratis kaartjes gekregen voor Marco Borsato! Haar idool! 3x raden: uiteindelijk is ze niet gegaan, omdat dat vanuit de kerk niet goed gevonden werd. (massaal + muziek = not done) Dit vond ik echt onbegrijpelijk. Al wou ze nou naar een heavy metal concert dan kan ik het nog een beetje snappen (niet dat daar wat mis mee is), maar Marco Borsato!???
Waarom is er dan wel een EO jongerendag? Dat is toch ook een concert?
Zo kan ik nog wel ff doorgaanZelf ben ik er misschien iets te nuchter voor.
Tot slot wil ik nog wel even melden dat ik met bovenstaande niemand wil kwetsen of een rel wil uitlokken, maar dit is wat ik in mijn omgeving zie gebeuren.
Maar jouw beeld van christenen is misschien ook een beetje vervormd. Wat bedoel je met 'door de weeks alles doen wat God verboden heeft?' ik probeer werkelijk zoveel mogelijk te leven naar wat ik denk dat God van mij vraagt. De kledingvoorschriften kom je voornamelijk tegen in de zeer strenge kerken (die naar mijn idee niet het goede beeld vane en liefdevolle God geven dat terzijde), en dat zijn er maar een paar. Concerten en voetbalwedstrijden, hartstikke gezellig, evenals de EOjongerendag(ik wil hiermee overigens niet overal recht tegenin gaan van wat jij vindt hoor, maar hoop dat je inziet dat maar een kleine groep christenen leeft zoals jij beschrijft)
verootjoo schreef:_danieke_ schreef:nee maar hij heeft toch alles zo gemaak, hij heeft de mens toch ook geschapen, dus zou die hun zo toch ook kunnen gchapen dat ze het niet doen ?
God heeft ons (gelukkig) gemaakt met een eigen wil, een eigen ziel en een eigen karakter. Anders zouden we robotten zijn.
God had aanvankelijk een ander plan met ons. Hij had een paradijs geschapen met 2 mensen. Daarvoor had hij leefregels opgesteld. Deze werden niet nageleefd, en daarom werden de mensen uit het paradijs gezet. Dit hebben we dus aan onszelf te danken, en toch heeft God ons zo lief dat hij niet de mens heeft uitgeroeid, maar door kunnen leven.
Toen ging het alsnog niet goed, mensen leefden niet in liefde met elkaar. God heeft toen besloten de wereld onder water te zetten, maar om zijn schepsels te bewaren van elk 2 gespaard. Daarna ging het weer niet goed, er waren oorlogen, ruzies en geen liefde. En toch had God ons zo lief dat hij zijn zoon naar de aarde stuurde. Door hem kunnen wij weer bij God komen. Iedereen die in hem gelooft heeft het eeuwig leven, en komt na het aardse leven alsnog in het paradijs. God heeft geaccepteerd dat de mensen die hij met een eigenwil heeft geschapen, zondig zijn, en zondig zullen blijven. Maar door Jezus worden onze zonden vergeven.
_danieke_ schreef:ik denk trouwens ook dat ik niet voor god kies, doordat ik niet wil leven via de bijbel en al die dingen.. voor mijn gevoel heb ik dan het idee dat je niet echt leeft en heel erg conservatief..