via marktplaats en bokt kopen is altijd een gok nemen, maar snap niet dat mensen het uberhaupt kunnen..
Wat ik wel weet is dat het bedrag niet achterhaald kan worden door de bank. het kan ook niet teruggeschreven worden omdat het niet overgemaakt is naar een bedrijf of bepaalde instelling. Ik had toen dat probleem met een rijinstructeur die mij voor een bepaald bedrag een rijpakket aan bood. Ik had het overgemaakt en toen ik erachter kwam dat het niet in de haak zat kon ik het niet meer terughalen.. maar dat is natuurlijk een andere situatie.
Ik hoop echt dat deze meid volwassen genoeg om het netjes af te handelen. succes iig!
Mies
Geplaatst: 01-05-10 12:05
Kun je mij een pb sturen met wat meer info over haar? Ik weet bijna zeker wie het is. Ik zal het proberen te regelen voor je.
kitty_gomez
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-10 12:07
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Eigenlijk zouden haar boktnamen gewoon bekend moeten worden gemaakt, zo wil iemand van ons via bokt iets bij haar kopen en zitten we met het zelfde. Kan je dat niet met een mod overleggen?
och. dit is dus 1 van de redenen waarom ik het altijd persoonlijk op wil komen halen het liefst. Of ik koop het gewoon nieuw haha.
Succes, en ik ben het het bovenstaande eens; namen bekendmaken om zo andere mensen te behoeden.
Groetjes
ebony2
Geplaatst: 01-05-10 12:41
Ik kan je helaas geen tips geven maar lees wel even mee ik heb nl eind van vorig jaar (oktober) jodhpurs gekocht van een bokker nadat ik het geld had gestort hoorde ik niets meer en is ze ook niet mee actief op bokt ben benieuwd of het om dezelfde persoon gaat heb ook het idee dat deze dame meerdere boktnamen heeft Mods hebben haar ook benaderd maar ook daarop geen reactie
Ik ben benieuwd naar de bokt naam, mag ook eventueel per pb. Aangezien ik regelmatig dingen vanaf bokt koop....
aliealie
Geplaatst: 01-05-10 13:09
Ik heb hetzelfde ook eens beleefd via MP. Gelukkig had ik toen een naam en een woonplaats. Zodoende heb ik via opsporing verkocht mensen gevraagd of ze deze persoon kenden. De reacties stroomden binnen.............deze zelfde persoon had al heel wat mensjes proberen op te lichten en ik heb toen al haar privegegevens gekregen waarbij ik haar heb gebeld...............toen was het zomaar klaar, ik heb gezegd dat ik anders persoonlijk mijn geld weer terug kom halen. Heel ironisch..........haar beide ouders waren bij de polietie!
Mies
Geplaatst: 01-05-10 13:09
Ik weet wie het is. Het komt goed.
amaretto20
Geplaatst: 01-05-10 13:17
Ambiiee schreef:
Ik ben benieuwd naar de bokt naam, mag ook eventueel per pb. Aangezien ik regelmatig dingen vanaf bokt koop....
ik koop ook regelmatig via bokt ...hoop niet dat ik ze tref
vind dat het best wel kenbaar gemaakt mag worden. Er kopen veel mensen via bokt, en zou banketstaaf zijn als er nog meer gedupeerden komen..
aisie
Geplaatst: 01-05-10 14:57
Komt me bekent voor, ben ook al eens opgelicht door iemand op marktplaats Later bleken dit echte oplichters te zijn die al jaren bezig waren op deze manier. Heb mn geld nooit terug gekregen. Nu doe ik het anders mocht ik iets van marktplaats willen kopen. Ik zeg nu dat ik het kom halen en vraag een adres en telefoonnummer, dat ga ik eerst even na of het klopt. En als dat zo is dan vraag ik of ze het willen opsturen als het te ver is om op te halen. Dan heb ik in iedergeval een adres en telefoonnummer en kan er dan alsnog heen als ze de spullen niet sturen.
ik ben benieuwt welke bokker dit is aangezien ik ook nog regelmatig via bokt koop
Rennie89
Geplaatst: 01-05-10 15:06
Ik ben ook via marktplaats belazerd wat betreft een DS lite, dus geen goedkoop dingetje. De betreffende verkoper prate in goed nederlands en kwam betrouwbaar over.... helaas, toen ik het geld overmaakte hoorde ik opeens niets meer en ben toen gaan googlen en bleek die persoon meer dan 15 mensen te hebben belazerd over een 1000 euro.... makkelijk geld verdienen. Heb aangifte gedaan net als meerdere mensen, alleen heb nog steeds niks gehoord over de aangifte, terwijl het al een jaar geleden is. De bank zou mijn moeder een formulier toesturen dat ze ook niet hebben gedaan... gaat lekker. Dus het geld zijn we kwijt. hopelijk heb jij meer geluk.
Ik ben wel benieuwd om wie het gaat, ik koop ook regelmatig dingen via bokt
corientjuhh
Geplaatst: 01-05-10 15:06
Onderaan je mail (dus het 1e mailtje) staat altijd link en advertentie nr
Daarom koop ik ook alleen maar spullen via marktplaats die i kzelf op kan halen. misschien zou ik nog een keer iets onder rembours sturen maar nooit het geld over maken en dan maar wachten.
ja inderdaad kan er geen zwartelijst gemaakt worden van mensen die hun kopen niet na komen? klinkt drastisch maar vind wel dat bokt daar ook een plicht in heeft
eigenlijk heeft bokt die plicht niet hoor , ze bieden bokkers de mogelijkheid om dingen te koop aan te bieden op bokt, maar het is en blijft nog steeds het risico voor de bokkers zelf, en bokt is niet verantwoordelijk als er iets fout gaat. Maar nog steeds, als er dus dingenn fout gaan, dan word de oplichter verbannen van bokt als ik het goed bheb, dat doen ze dan weer wel tis eigenlijk net als marktplaats