ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 01:25

mooie verhaaltjes hier "vertel hem waarom jij hem wil zien stoppen" enz.... Alstie niet voor zichzelf stopt, stopt ie niet. Echt, kom maar met beide voetjes op de grond, een blower/verslaafde stopt niet voor een ander. :) Nu niet en nooit niet. Enkel voor zichzelf en zo hoort het ook.

Kan je hier niet mee leven, met wat hij doet en hoe hij is, dan moet je het laten gaan. Je hoort niet met iemand een relatie te beginnen en dan te zeggen "nou dit bevalt me toch niet zo" en het dan te kneden tot iets wat jou wel bevalt. Als je een echte relatie op wil bouwen dan accepteer je je partner met diens goede en slechte kanten. Kan je dat niet houd de relatie op. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 01:40

ik weet dat mensen die blowen niet meer normaal reageren alles is easy ze doen niks met hun leven. en dan nog zeggen dat jij controleerd. wat doe je nog bij hem? Echt hij verknalt zijn leven en het jouwe erbij, dat moet je niet laten gebeuren. sterkte en succes. dreig er maar mee met uitmaken kijken wat hij doet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 01:43

Dit verhaal herken ik. Mijn ex blowde ook iedere dag, en was ook niet zo leuk als dat ik wilde dat hij was. Ik heb nog 2 jaar aangemodderd, maar er zat niks in die gast. Het was wel lastig om weer thuis te wonen, maar ik ben blij dat ik ervan af ben. En nu heb ik een heel leuk vriendinnetje, en het is zo anders. Het komt nu wel van 2 kanten.

Het klinkt heel hard, maar ga bij hem weg en dat houden van gevoel verdwijnt vanzelf.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 02:08

Ik heb in eenzelfde situatie gezeten. Ik kan je maar één advies geven: zet er een punt achter. Het wordt nooit beter. Blowen mag dan gezien worden als 'maar' soft drugs gebruik, de realiteit is dat je vriend gewoon een wiet-junk is. Hij zal nooit stoppen om jou, hooguit gaan verzwijgen dat hij blowed. Nu komen jullie nog rond, maar voor je het weet zit je in de schulden, want hij zal niet zomaar kunnen stoppen met zijn verslaving. :(:)

Het is een moeilijke keus, maar als jij graag een serieus leven wil, en later misschien een kindje, dan moet je een stabiele thuissituatie creëren. En dat kan niet met een verslaafde. :n

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 02:09

Jouw verhaal was mijn verhaal. Heb uiteindeljk na 5 jaar samenwonen de relatie beëindigd. Er gebeurde nooit wat; altijd maar uitstellen, etc. Hoe veel ik ook van deze jongen hield, samen Schoten we door dat geblow geen meter op. Koste wel erg veel geld. Hij zal zef moeten inzien wat voor consequenties dit gedrag heeft. Jammergenoeg zien ze dat zelf niet. Heb niets tegen blowen, maar dagelijks gebruik blijft een verslaving....

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:45

Probeer eens met hem te praten op een manier dat hij allicht zou willen minderen. Want 300 euro is 10 euro per dag dat is al gauw 1,5 gram per dag en dat is toch wel erg veel. Ik blow ook maar doe met dat 10tje toch al gauw 5 dagen. Ik weet niet hoeveel je per maand aan je paard kwijt bent maar als dat minder dan 300 euro is kan je daar ook over beginnen. Stel voor dat hij evenveel stuf haalt als dat jij kwijt bent aan je paard (mit dit natuurlijk minder is he). Of nog een optie maar dat is misschien ver gezocht.. weet niet of je huurt of koophuis hebt want dan kan je nog zeggen ga zelf 3 plantjes weken dan ben je dat geld ook kwijt en rookt hij zijn plantjes zelf. Want verwacht niet dat hij zal stoppen zeker niet als je er te vaak over begint. Dit zeg ik puur vanuit mezelf gezien als blower.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:53

als hij niet wilt stoppen doet hij het niet. ik heb 2 exen die aan harddrugs zater "af en toe" die ene heeft paar maanden in een afkickkliniek gezeten en die stopt nu nog steeds elke keer zijn neus vol, en die andere is er aardig aan toe . (harddrugs is dan wel iets anders als een jointje maar verslaafd raken niet ) en als hij zo al doet zou ik dit niet accepteren en bij hem weggaan want hij verbeterd zijn gedrag niet.
snap dat het moeilijk is

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:58

Als hij niet wil stoppen, stopt ie niet omdat jij dit graag wilt hebben, hier moeten ze zelf écht achter staan.

Voor de rest, tsja dwingen/eisen etc. werkt niet, probeer het eens in een goed gesprek. En vraag je af of jij gelukkt bent nu.... ? En zo de rest van je leven door wilt gaan.

xManOnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:03

Allereerst wil ik zeggen: het is jouw beslissing!

Waar ik achter ben gekomen in mijn relatie is, dat je elkaar niet kunt veranderen. Wat je wel kunt doen is je aan elkaar aanpassen. Maar je kunt iemand niet dwingen om iets wel of niet te doen, dat geeft aan de je die gene niet accepteerd om wie hij of zij is. Bedenk voor jezelf of je écht gelukkig bent met diegene en of je ook echt een toekomst ziet samen. En dan heb ik het niet alleen over de financiele toekomst!

Daarnaast: als je vriend geen makkelijke prater is, dan zal hij ook écht niet praten. Dus een goed gesprek uitlokken zal hierin moeilijk zijn. Subtiel zijn of hints geven is dan geen optie, je zult heel duidelijk moeten zijn in wat jij vindt. (niet in wat je wilt)

Ik denk dat je vanuit die gedachtes heel goed zelf een beslissing kunt nemen. Succes ;)

Edit: 3e alinea toegevoegd.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:06

Saskia9 schreef:
Even off topic,maar ik vraag me af waarom mensen toch altijd in een relatie zitten als ze de partner alleen maar willen veranderen,terwijl ze die (vaak) hebben leren kennen op de manier zoals ze al zijn..

Maar saskia, je kan mij niet vertellen dat toen jij een relatie instapte je al alles wist over diegene? Ik ben ook een relatie ingegaan met mijn vriend zonder te weten dat hij een chronische te laat komer was. Ik heb er wat van gezegd en hij heeft zijn gedrag verandert. Zou ik het eigenlijk niet mogen aankaarten omdat ik het al geweten zou moeten hebben?

De vriend van de TS is gestopt tijdens de relatie, maar is daarna weer begonnen. Ze had het geaccepteerd maar ik vind het haar goed recht dat ze er wat van wil zeggen nu hij weer begonnen is, aangezien ze hem in feite niet aanspreekt op een hobby die hij al had voordat ze bij elkaar kwamen en aangehouden heeft die volle 1,5 jaar.

KevinJ1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 13:35

Hallo,

Hier weer even een berischtje van mij..

Ik heb mijn vriend leren kennen via mijn collega (haar vriend en mijn vriend zijn vrienden)
Op onze eerste date (waar mijn collega en vriend bij waren) blowde hij
Dit had mijn collega me niet verteld over hem.. een minpnt dus..
Maargoed ik had een relatie nog nooit langer dan 2 weken volgehouden dus waar maakte ik me druk om?
Toen na een week of 6 dacht ik van gho het gaat nu toch wel serieus worden..
toen heb ik met hem gepraat en ging hij stoppen voor mij ( gesprek ging heel makkelijk, hij was tenslotte toen nog helemaal hotel de botel op me)
Hij is toen ook zo'n maand of 4 gestopt... en daarna helaas langzaam weer begonnen... wat ik toen zei maakte niet uit.... (waarschijnlijk wist hij toen rtoch al dat ik veel van hem hield en niet zomaar weg zou gaan bij hem, zeker omdat hij er niks kwaad inziet)
Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegt en hem beloofd dat ik het ging proberen te accepteren.. dit is toen redelijk gelukt.. ik vond het niet leuk.. maar ging er geen ruzie om zoeken.. toen hij er in nov. weer zelf mee kwam van ik ga stoppen had ik zoiets van oke.. leuk! Ik was natuurlijk hardstikke blij.. en was er ook van overtuigd dat het hem ging lukken.. het moest immers niet van mij maar hij deed het uitzich zelf.. alleen af en toe in het weekend.. maar helaas word dat nu ook steeds weer meer.... deze week is hi jalleen maandag niet stoned geweest...

Ik zie wel in dat de meeste van jullie gelijk hebebn. Je kunt iemand niet veranderen.. dat moet die zelf willen..

We hebben gister avond best een gezellige avond gehad zonder gezeik... hij was al stoned toen ik thuis kwam van mijn paard..
Ik denk dat ik voorlopig maar weer ga proberen het naast me neer te leggen en me er niet druk om te maken.. het is idd zijn geld.. (zolang hij de boodschappen maar blijft betalen...doe ik de rest)
mischien ziet hij dan over een tijdje of mischien wel een paar jaar dat hij moet stoppen ook ivm zijn suikerziekte..
want hij zou over een paar jaar ook best wel een kleine willen.. en hij weet ook dat het niet gaat gebeuren dat die kleine tussen de wiet opgroeid!

Iedereen iig bedankt voor de reacties! Ik heb er zeker wat aan!

Grtjs

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:37

Mijn vriend blowt ook wel, eerder dat hij geen werk had blowde hij ook elke dag, maar ik had er geen ruzie om met hem, ik heb geen last van hem als hij een joint rookt, enigste wat hij doet is veel lachen en mij klieren haha. Sinds hij werkt, rookt hij alleen in het weekend, en dan is hij niet zo van oh we blijven thuis of dit of dat, nee hoor wij doen zat gezellige dingen, ondanks dat hij een jointje heeft gerookt.
Ik heb mijn vriend zo ook leren kennen, weet niet anders dan dat hij blowt, ik heb er totaal geen problemen mee.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:41

Als iemand continue stoned is dan kom je toch nooit achter zijn ware aard, of zie ik het dan weer zo kortzichtig? Ik bedoel met iemand leven die altijd dronken is heeft blijkbaar meer taboe dan altijd stoned?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:46

franka75 schreef:
ik weet dat mensen die blowen niet meer normaal reageren alles is easy ze doen niks met hun leven. en dan nog zeggen dat jij controleerd. wat doe je nog bij hem? Echt hij verknalt zijn leven en het jouwe erbij, dat moet je niet laten gebeuren. sterkte en succes. dreig er maar mee met uitmaken kijken wat hij doet.

Dan heb jij toch een verkeerde gdachte denk ik, mijn vriend werkt elke week 40 uur, komt optijd, heeft zich nooit verslapen. Voordat hij dit werk kreeg, werkte hij in een ploegendienst (2 dagen ochtend, 2 dagen middag en 2 dagen nacht) en toen blowde hij wel door de weeks. En nog kwam hij nooit te laat of dat hij zei dat hij geen zin had om te werken of wat dan ook.
Ik vind je trouwens makkelijk praten, dat ze niks met hun leven doen, en dat ze hun leven verknallen en dat ze maar moet dreigen om het uit te maken. Sorry maar ik vind het een beetje een vooroordeel waar jij het over hebt. Er zullen vast mensen zitten die zo extreem zijn (en geloof me die ken ik), en ookal blowen ze zoveel (zelfs meer als 300 euro per maand) nog hebben ze werk, hebben een kind en een vrouwtje, een eigen huis en verknallen hun leven niet ;)
Zoals Ayasha al zegt, als iemand er echt mee wilt stoppen, doet hij dat voor zichzelf en niet voor zijn vriendin/vriend/vrouw whatever.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:12

Ik zou eerst eens op een rijtje zetten wat MIJN gevoel is, wat MIJN 'schuld' er eventueel aan is. En dan een keer vragen of hij wilt luisteren.
Dan rustig alles wat je dwars zit tegen hem uiten op een niet-beschuldigende manier. Gewoon op de mannier zoals het is. En hem daarna vragen of hij een maandje wil nadenken over wat hij zo belangrijk vind aan het blowen. Misschien zit hij even in een dip? Misschien voelt ie zich een beetje nutteloos? En het daarna gewoon gezellig laten. Geen vingers wijzen, geen zeurtoontjes uit de kast halen. En kijken wanneer hij met z'n gedachten en gevoel over de brug komt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:21

kally schreef:
Je irriteerd je aan een hoop dingen

Precies, het is niet alleen het blowen waar je je aan ergert zo te lezen.
Mijn vriend blowt ook, en hij blowt ook elke dag. Hij weet dat het slecht is, maar ik merk aan hem niet zoveel verschil eigenlijk. Hij blowt overigens alleen in de avond, maar hij doet verder gewoon normaal.
Ik vind het ook niet zo leuk dat hij blowt (het is eigen kweek overigens, met 3 goede planten kan hij bijna een jaar doen, dus het kost niet zoveel geld), maar als hij er echt suf van zou worden, zou ik er ook wel iets van zeggen.

Ik denk dat dit verder gaat dan alleen het blowen als ik het goed begrijp!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:24

sharoontje schreef:
Dan heb jij toch een verkeerde gdachte denk ik, mijn vriend werkt elke week 40 uur, komt optijd, heeft zich nooit verslapen. Voordat hij dit werk kreeg, werkte hij in een ploegendienst (2 dagen ochtend, 2 dagen middag en 2 dagen nacht) en toen blowde hij wel door de weeks. En nog kwam hij nooit te laat of dat hij zei dat hij geen zin had om te werken of wat dan ook.
Ik vind je trouwens makkelijk praten, dat ze niks met hun leven doen, en dat ze hun leven verknallen en dat ze maar moet dreigen om het uit te maken. Sorry maar ik vind het een beetje een vooroordeel waar jij het over hebt. Er zullen vast mensen zitten die zo extreem zijn (en geloof me die ken ik), en ookal blowen ze zoveel (zelfs meer als 300 euro per maand) nog hebben ze werk, hebben een kind en een vrouwtje, een eigen huis en verknallen hun leven niet ;)
Zoals Ayasha al zegt, als iemand er echt mee wilt stoppen, doet hij dat voor zichzelf en niet voor zijn vriendin/vriend/vrouw whatever.

Precies, mijn vriend dus precies zo. Werkt echt hard, 40 uur in de week, is een keuken voor ons huis aan het maken, loopt elke dag na het werk nog uren met de hond, doet leuke dingen, ook leuke dingen met mij.... Ik heb er ook geen last van. Ik vind alleen dat het stinkt, haha.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 03:41

Majo; Zelfs dát vind ik nog meevallen, ligt eraan welke soort hij rookt :) Sommige stinken en sommige ruiken lekker haha.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 04:28

Het is heel erg jammer dat het blowen van jouw vriend ook effect heeft op de inhoud van de relatie. Althans, dat nemen we dan maar aan want misschien heeft hij als hij nuchter is ook geen interesse in al de dingen die jij noemde.

Mijn vriend/verloofde blowt ook, en ik vind het ook vreselijk. Vooral omdat het zoveel geld kost, precies wat jij al aangaf.
Moet ik er wel meteen bijzeggen dat mijn vriend ongeveer 56 uur per week werkt (en nee dit is geen typefout ;) ) en verder ook redelijk actief is. Alleen het slechte geheugen, dat herken ik wel.

Toen ik een half jaar in deze relatie zat heb ik zo'n zelfde moment gehad als jij een beetje omschrijft. Ik wilde dat hij zou stoppen en zat er heel erg mee. Een goed gesprek met mijn vader heeft toen wat dingen voor me opgehelderd. Hij vroeg me toen of dit blowgedrag ook een "dealbreaker" voor me was. Daarmee bedoelde hij of ik ook zou stoppen met de relatie als hij niet zou stoppen met blowen. Het antwoord was een duidelijke nee voor mij, want de relatie was verder supergoed. "Dan moet je er niet over zeiken" was zijn antwoord :)

Dus dat heb ik toen ook gedaan. Ik heb hem geaccepteerd zoals hij is. Het zou super zijn als hij zou stoppen, maar als hij het niet doet wil ik nog steeds oud met hem worden.

Natuurlijk kan ik het niet laten om zo nu en dan te vermelden hoeveel geld hij deze maand heeft opgerookt O:) Maar verder probeer ik er zo min mogelijk over te zeuren. Ik denk dat het zelfs averechts kan werken.

Ik denk dat het feit dat jouw vriend zich niet voldoende verdiept in jouw leven veel slechter is voor de relatie dan het blowen. Daar zou ik het dus wel over hebben. Bedenk voor jezelf of je ook doorgaat met de relatie als hij niet veranderd. Wil je dat niet, dan heb je meteen je antwoord. Want er vanuit gaan dat mensen veranderen zou ik niet doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:14

Ik vind eerlijk gezegd dat er hier nogal makkelijk over blowen wordt gedaan.
Het is toch gewoon troep? Het is toch niet normaal dat iemand elke avond een blow neemt om rustig te worden?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:41

kohtje schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat er hier nogal makkelijk over blowen wordt gedaan.
Het is toch gewoon troep? Het is toch niet normaal dat iemand elke avond een blow neemt om rustig te worden?

wat vind jij dan van mensen die elke avond een whiskey/wijntje of biertje nemen dan?

nuage ,jij slaat de plank helemaal raak :D
zo is het bij ons ook, alleen omdat mijn vriend niet zo heel veel in 1 joint stopt, hem ook nog weglegt ,later verder rookt enz...kost het eigenlijk amper wat.....
ik denk dat hij rookt voor zo een 50 euro per maand ofzo, nou zolang het niet uit mijn zak komt vind ik het wel best :D
en die lucht..............tja sommige stinken idd :P

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:46

Ik vind whiskey of wijn nogal verschillen . Maar ja als je het nodig hebt om te ontspannen sávonds net zo erg.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:06

kohtje schreef:
Ik vind whiskey of wijn nogal verschillen . Maar ja als je het nodig hebt om te ontspannen sávonds net zo erg.

Wist je dat acohol onder hard drugs valt?
Wist je dat er mee drankverslaafden in nederland zijn dan junkies?
Wist je dat alcohol je hersencellen stukmaken en drugs alleen maar verdoofd?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:19

O dus van drugs gaat niemand kapot?
Ik ben net zo erg tegen alcohol als tegen drugs hoor.
Denk dat er meer alcohol verslaafden zijn omdat daar makkelijker aan te komen is en omdat mensen het gewoon vinden om in het weekend of op feestjes dronken te zijn.
Ik snap van allebij niet dat mensen er aan beginnen en als "gewoon"roken.
Maar Wemkelover waarom reageer je zo op mij? Ik schrijf toch niet dat ik het goedkeur?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:22

Nou mijn vriend loopt er ook nog hoor ondanks dat hij af en toe een blowtje opsteekt.

Tuurlijk zijn er mensen die te ver gaan (net zoals met alcohol) maar dat heb je zelf in de hand. Als je eens in het half jaar een pilletje neemt op een feest (hardcore bijvoorbeeld...) zo wat? Als je niet lastig word?

Ik reageer niet raar op je hoor, is gewoon paar vragen... want een heleboel mensen weten het niet / willen het niet weten, maakt mij niet uit... ik ben gelukkig met me vriend, blowen na ja zolang het uit zijn eigen zak is...