Prijzen badkamers & keukens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:32

Een huis (halfopen bebouwing met 135m² bewoonbare oppervlakte) uit de buurt hier werd ook eerst casco aangeboden. Nu is men het toch aan het afwerken en wordt het volledig afgewerkt verkocht. Wel met een nogal simpele keuken en badkamer erin. Het verschil in vraagprijs tussen afgewerkt en casco bedraagt 86.000 € + 21% BTW = 104.000 € incl. BTW.
Ik denk dat je toch zoiets moet rekenen om een casco woning af te werken.

Toen wij in ons huis de douche opnieuw lieten doen (de douche bleek na aankoop van het huis namelijk te lekken), hebben we onze douchebak en kraan enz hergebruikt, maar hebben we nieuwe tegels en een glazen schuifdeur besteld en alles laten doen door een firma die badkamerrenovaties doet (zodat het zeker waterdicht zou zijn). Daarvoor alleen waren we ergens tussen de 3000 en 4000 € kwijt (als ik het me juist herinner). Wat het je kost is dus sterk afhankelijk van de materialen die je gebruikt en of je het zelf doet of laat doen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:35

Onze badkamer:
Afbeelding

Onze keuken:
Afbeelding

Ik geloof dat dit bij elkaar zo'n 30.000 euro gekost heeft. De keuken hebben we uit Duitsland, de badkamer komt van Brugman. Keuken heeft Siemens inbouwapparatuur, badkamer heeft ligbad, dubbele wastafel, extra ruime douche met gewone douchekop en rainshower.
Expres gekozen voor koken op gas, RVS. Gas op glas schijnt enorm lastig schoon te houden te zijn.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:35

Mijn keuken inclusief apperatuur was 10.500 euro.
(Koelkast, vriezer, combimagnetron, vaatwasser, 5 pits RVS gasstel, afzuigkap, TL verlichitng onder de bovenkastjes.
mijn keuken is een U vorm. 1 aphothekerskast, 1 laag draaikastje.)
Voor de keuken hebben we zelf de leidingen verlegd.

Mijn Badkamer spullen (geen bad, wel een douchebak van 120x90) waren ergens bij de 6000 euro inclusief tegels en dan hebben we nog een aannemer in de arm genomen om hem te plaasten en dat was ook nog iets van 6000 euro.

Malenka

Re: Prijzen badkamers & keukens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:43

Ik heb nogal een dure smaak... Alle keukens die ik leuk vind zitten rond de 30.000 euro. Dat gaan we natuurlijk niet doen. Maar inmiddels ben ik er, op het blad na, wel uit wat ik wil hebben. Ik ben nu aan het experimenteren met het maken van kastfrontjes en ik denk dat ik uiteindelijk het gewenste effect ga bereiken. We kopen dan kastjes (en apparatuur)bij de ikea en plaatsen onze eigen frontjes er voor. Voor het blad heb ik ook al adresjes. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hardsteen of beton neem. In totaal zal ik zo'n 4.000 euro kwijt zijn voor de gehele keuken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:16

@kitty: erg mooi hoor!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:13

Thanks, we zijn er ook erg blij mee. Sommigen vinden het te strak, maar dat vind ik juist mooi.
Hiervoor waren we nog geen 30.000 kwijt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:14

Ik hou wel van strak/netjes en zwart/wit :D Ik vind het niet te modern ofzo want ik ben verder niet van een moderne inrichting, beetje landelijk/gezellig gecombineerd met strak :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:09

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GBVNUL6.jpg

Dit wordt onze nieuwe keuken die waarschijnlijk rond oktober zal komen.
Zitten nu in een grtoe verbouwing en na de zomervakantie wordt de keuken
besteld. Zodra alles hier klaar is kan de keuken geplaatst worden.

Bij een keuken kun je echt heel veel afbieden hoor. Je moet je niet laten wijsmaken dat de keuken
absoluut niet goedkoper weg kan, want dat kan echt wel.
Ons hebben ze twee keer terug gebeld om nog een keer te komen praten. het ging om een paar honderd euro die wij teveel vonden.
Uiteindelijk hebben ze wel toegegeven en hebben wij de keuken voor de prijs die wij wilden geven hieraan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:16

Hou er gerust rekening mee dat de kostprijs van je keuken maximaal 30% is van de verkoopprijs die de verkoper je noemt.
Dus je kunt aardig wat afdingen.

Natuurlijk wilt een keukenboer ook winst maken, maar 25% eraf kletsen moet niet al te moeilijk zijn voor een beetje onderhandelaar ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:18

ik ga zo eens foto`s zoeken

keuken is in vorige huis, van ikea en heeft 4000- gekost excl plaatsen, icl inbouwkoelkast en oven en gasplaat en afzuiging
Afbeelding

badkamer denk ik rond de 5000-

Afbeelding
Afbeelding

Keuken komt er dit jaar ook nog in, bij ikea heb ik al wat uitgetekend en kwam ik zonder apperatuur rond de 4000 uit, maar is wel een enorme keuken
Afbeelding
en dan is er nog een hoek die van 3 meter lang die nu niet zichtbaar is

We twijfelen nog, of shafrath in Duitsland of Ikea
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-04-10 14:24, in het totaal 5 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:20

keuken gisteren gezet 5 meter rechte opstelling 7500 euro. Badkamer hebben we vorig jaar laten doen. Heb geen idee meer wat dat heeft gekost volgens mij rond de 3000.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:40

moet het even navragen hoe de zaak heet maar me ouders zijn nu bezig de badkamer te vernieuwen. Ze hebben in oud gastel een zaak gevonden waar je voor echte dump prijzen gloednieuwe spullen kunt kopen. Grote sauna cabines voor nog geen 1000 euro. Goeie kwaliteit voor bijna geen geld. Je moet alleen voor vervoer zorgen want ze bezorgen niet. Neem aan dat rotterdam oud gastel goed te doen is. Zal straks even vragen hoe de zaak heet ze zijn mp internet te vinden.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:43

juline schreef:
moet het even navragen hoe de zaak heet maar me ouders zijn nu bezig de badkamer te vernieuwen. Ze hebben in oud gastel een zaak gevonden waar je voor echte dump prijzen gloednieuwe spullen kunt kopen. Grote sauna cabines voor nog geen 1000 euro. Goeie kwaliteit voor bijna geen geld. Je moet alleen voor vervoer zorgen want ze bezorgen niet. Neem aan dat rotterdam oud gastel goed te doen is. Zal straks even vragen hoe de zaak heet ze zijn mp internet te vinden.

Wij zoeken ook nog een badkamer en woon niet ver van Oud Gastel, dus ik wil wel graag weten waar dat dan is.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:49

mijn vriend is momenteel bezig met het inbouwen van een keuken
deze keuken hebben we op MP gevonden. (gratis tweedehands)
maar heel mooi en gaaf.

nee handig zijn we niet, maar we doen ons best en nu in 3 weken staat de helft al.
wij zijn met een paar honderd euro klaar (tegels enzo)
en een paar weken in de rotzooi.

vrienden van me hebben laatst door een aannemer een badkamer laten aanleggen, die waren 1,500 kwijt, geen grote of bijzondere badkamer.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:01

Wij zijn nog steeds met van alles en nog wat bezig hier in huis. Was idd ook een oud krotje. :) Voor onze badkamer (niet heel groot) waren we toch wel zown 10.000 euro kwijt dit is wel inclusief het materiaal en de kosten van de aannemer. Dit kwam mede doordat er veel leidingen verlegt moesten worden en muren gesloopt en later weer opnieuw opgebouwd moesten worden. Dus als je dat al niet hebt scheelt het denk ik al aanzienlijk in de prijs.

Keuken hebben we net nieuw besteld, deze zou eigenlijk op de latere termijn vernieuwd worden, maar ik was zo handig om alles in de hens te zetten. :) Omdat we het nou eenmaal niet altijd even breed hebben, maar gelukkig wel een leuk bedrag terug kregen van de verzekering hebben we er vooralsnog voor gekozen om de keuken te vernieuwen. Zodat deze en ruimer word en waar ik helemaal blij mee ben: er komt een vaatwasmachine!! Deze keuken koste ons ongeveer 5.000 euro met alle inbouw erbij.

Btw ga je er zo snel mogelijk in wonen? Raad dat namelijk sterk af, tijdens onze verbouwing (duurde 5 weken) woonden wij gewoon in ons huis. Wat allereerst betekend dat je geen privacy meer hebt, hier hadden wij geen problemen mee. Maar dat je ook 5 weken een stoffig huis hebt en niet echt normaal meer op een bank kunt hangen 's avonds. Succes in ieder geval!

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:17

Mijn ervaringen voor de badkamer! Wij waren bij div. badkamer zaken langs geweest en schrokken toen zo erg van de prijzen. 15.000,= zou je zo kwijt zijn werd ons verteld >;) En dat voor 4 m2!

Het ligt er maar net aan hoeveel er gebeuren moet? Als er ook nog leidingen en electra verlegt moeten worden ben je duurder uit. Wij hebben het meeste zelf gedaan (slopen, hakken, tegelen, electra) Het loodgieter werk hebben wij uitbesteed omdat we dat niet zagen zitten. Wij waren voor deze badkamer ong. 5500 euro kwijt. Ik zeg eerlijk dat het heel veel tijd heeft gekost! Als amateur samen met mijn pa 4 dagen bezig geweest met tegelen :( !!! Maar als je kijkt wat we hier op verdiend hebben! Dus als je een handige vrienden hebt ;)

Before:
Afbeelding
Alles gesloopt! wc, badkuip, wastafelmeubel en radiator.

After:
Afbeelding

Afbeelding
Inmiddels hangt er een spiegel met ingebouwde verlichting.

Schuifdeur (huppe) 800,-
Inbouw WC 400,-
Wastafelmeubel 200,- (hornbach) ;)
2 douchekranen 400,-
Wastafelkraan, 110,
Radiator 50 x 75 cm = 60,-
Tegels muur (40,= per m2) 6x 240,-
Tegels muur (10,= per m2) 18x 300,-
Tegels vloer (45,= per m2) 6x 270,-
Tegellijm (schrik niet!) 250,-
Afvoerrooster (easydrain 120cm) 340,-
Omdat de inbouwdiepte van de drain 10 cm is moesten we met de vloer omhoog en dus kosten voor:
Een nieuwe dorpel van marmer laten maken, 200,-
Overig materiaal (huur app.) 100,- (denk aan tegelsnijmachine)
Loodgieter werk 1200,- (leidingwerk en montage van saintair)
Vloer storten 350,-
Stucadoor 300,- (omdat we alle leidingen en electra hebben ingevreefd heeft de stucadoor alles weer strak gemaakt wat het tegelen ook een stuk makkelijker maakte ;))

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:24

Kom maar op met je vragen over de badkamer! Ik ontwerp ze en adviseer hierbij ook. Nou moet ik zeggen dat ik bij een groothandel werk en altijd via de erkende installateur lever. Indien je dus zelf spullen van de Gamma haalt en het er ook zelf inzet zal je zowiezo vele malen goedkoper uit zijn.

De gemiddelde prijs voor een badkamer is kwa materiaal en montage zo rond de 10.000. Wij zeggen altijd het materiaal keer twee en het zit er ongeveer in. Klopt wel want als men een bad, douche, badmeubel en hangtoilet neemt, zit je al gauw richting de 5.000 euro. excl. tegels. Een installateur over de vloer kost je al gauw zo'm 350 euro per dag, reken daar nog maar wat bij op voor een plafonnetje, spotjes en ander klein materiaal. Dus voor die 10.000 doe je het nog niet eens buitensporig! Maar mocht je nog wat exacts willen weten dan kan ik je daar wellicht bij helpen ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:45

Heb het even opgezocht. www.whirlpool-outlet.nl
Zie op hun site dat ze in meerdere steden zitten. Op hun site staat niet veel aangeboden maar in hun showrooms hebben ze erg veel tegen hele scherpe prijzen.