smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:56

Idd stevige smoes verzinnen :)) Maak 'm wel waterdicht met je handlangers :D
Als je 17 bent en ze laten je niet gaan, dan is een smoes op z'n plaats *D

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:57

Anthea schreef:
Pradaatje schreef:
Uitproberen idd, maar ik heb nooit over zulke dingen gelogen ;) .
Stel dat er wat gebeurt die nacht, en het komt toch uit.

Over zulke dingen?? Het gaat hier niet over een moord, kom op zeg. :')

Dan heb ik waarschijnlijk andere normen en waarden als jou. In ons gezin word er waarde aan dingen gehecht die worden gezegd. Dus, je mag daar niet heen vanacht, en je gaat toch. En mijn ouders zouden erachter komen.... Dan kan ik erop rekenen dat ik tot mijn 35e niet uitmag gaan ;)

Lauura

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:57

Dat is ook bij mij trouwens :P Als ze erachter komen hang ik wel..

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:59

Vasthi schreef:
:+ Jeemig, ik kan echt niet geloven dat jullie allemaal zo braaf zijn/waren vroeger.
Beetje uitproberen hoort erbij hoor.

Ik doe/deed alles wat god verboden heeft,, maar heb nog nooooit gelogen over waar ik ben tegen mijn ouders. Ze hoeven echt niet alles te weten maar zolang je eerlijk bent over waar je bent zul je ook steeds meer mogen als ze dr achter komen dat je daar over liegt kom je een hele tijd het huis niet meer uit. Bovendien als ouders er achter komen dat je niet bent waar je zegt dat je bent dan breekt de paniek uit en dat is voor ouders egt niet fijn.
Mijn ouders hebben mij ook een aantal keer verboden ergens heen te gaan en dan bleef ik ook braaf thuis.. sinds een jaar of 2 mag ik het zelf allemaal uitzoeken want ze vertrouwen erop dat ik het zelf wel regel.. blijf nu ook altijd gewoon hele weekenden weg.
Laatst bijgewerkt door Sky_Britt op 26-04-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:59

Mijn ouders hebben me overal naartoe laten gaan, uiterste tijd dat ik binnen moest zijn: 6 uur 's ochtends :')
Ik ben nu 25 en ga al jaren niet meer uit, heb 't allemaal wel gezien en het is goed met me gekomen hoor *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:00

Pradaatje schreef:
Dan heb ik waarschijnlijk andere normen en waarden als jou. In ons gezin word er waarde aan dingen gehecht die worden gezegd. Dus, je mag daar niet heen vanacht, en je gaat toch. En mijn ouders zouden erachter komen.... Dan kan ik erop rekenen dat ik tot mijn 35e niet uitmag gaan ;)

Ja vast wel, ik vind het niet normaal dat ze als 17 jarige niet eens naar dat 'feestje' (of wat het dan ook is :P ) mag.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:02

Anthea schreef:
Ja vast wel, ik vind het niet normaal dat ze als 17 jarige niet eens naar dat 'feestje' (of wat het dan ook is :P ) mag.

En daar ben ik het met je over eens. Toen ik 17 was had ik ook al geen tijd meer. Maargoed, die ouders hebben het wel gezegd, wat zijn dan de conseqenties als ze wel gaat. Ik zelf zou het niet doen, zou ik veel te scheiterig zijn dat mn ouders erachter komen. Maargoed, ieder zijn ding.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:03

Ik zou gewoon even met je moeder of vader gaan praten , De gene met wie je het makkelijkst praat..
Gewoon uitleggen waarom je dr graag heen wilt, Wees eerlijk misschien hebben ze daar juist begrip voor en mag het niet dan gewoon braaf naar huis, Als jij laat merken dat je te vertrouwen bent heb je kans dat je volgende keer wel mag.

Ga niet onderhandelen zodra hun een tijd noemen neem dr gewoon genoegen mee hoe moeilijk het ook is , Dit heeft bij mij heeel erg geholpen..

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:04

ach, gewoon gaan. het is maar 1 keer per jaar koninginnedag. :=
bij een vriendin slapen wil ook nog wel eens helpen inderdaad.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:04

Specials schreef:
Ik zou gewoon even met je moeder of vader gaan praten , De gene met wie je het makkelijkst praat..
Gewoon uitleggen waarom je dr graag heen wilt, Wees eerlijk misschien hebben ze daar juist begrip voor en mag het niet dan gewoon braaf naar huis, Als jij laat merken dat je te vertrouwen bent heb je kans dat je volgende keer wel mag.

Ga niet onderhandelen zodra hun een tijd noemen neem dr gewoon genoegen mee hoe moeilijk het ook is , Dit heeft bij mij heeel erg geholpen..

Dat werkt bij mij ook nog steeds het beste. :)

En uiteindelijk verschuift de grens van 1 uur naar 3 uur en daarna naar elke tijd. En elke avond.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:06

Als ze erachter komen heb je wel de nacht van je leven gehad :P Dan mag je waarschijnlijk niet tot je 80e uit maar dat moet je er maar voor over hebben :P

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:07

Vorig jaar ben ik stiekem met een vriendin naar Utrecht geweest met Koninginnenacht. Haar ouders waren een week op vakantie en ik 'sliep' daar. Wij met onze stomme koppen haar scooter op een afgelegen station gezet (Veenendaal De Klomp) en met de trein naar Utrecht gegaan. Ik had ook al geen kaartje, want dat kaartjesautomaat ding crashte toen ik mn geld erin had gegooit, en voor de rest had ik alleen maar briefgeld. Wij dat servicenummer bellen, moest je je adres doorgeven.. :+ Wij hadden zoiets van ja daaag dus gewoon de trein gepakt en gegaan.

Tegen de ochtend volgens mij kwamen we weer terug op het station, en haar scooter was dus gestart. Stuurslot gesloopt, buddy leeggehaald. Hij stond alleen nog aan het hangslot. Hij kon rijden zonder sleutel. Dus wij naar de politie, want de scooter had nu geen lampen en ging niet meer uit. Scooter was helemaal kapot

Zij heeft dus uiteindelijk het hele verhaal gelijk moeten vertellen toen haar ouders terug waren. Ik heb daar nog een paar maanden mee gewacht. Mijn moeder is aan de ene kant ''blij'' dat ze het niet wist. Maar dit jaar heb ik het gewoon gevraagd en er duidelijke afspraken over gemaakt, en nou mag ik dus ook gewoon weg koninginnenacht.

Maar mijn advies is eigenlijk gewoon zeggen, als er iets gebeurd dan ben je veeeeel meer de sjaak omdat je het stiekem hebt gedaan. Of als ze er zelf achter komen heb je waarschijnlijk ook een heel groot probleem!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:33

en jij denkt dat als je koninginnennacht snachts weg bent dat zij niet kunnen raden waar je zit?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:50

Vasthi schreef:
:+ Jeemig, ik kan echt niet geloven dat jullie allemaal zo braaf zijn/waren vroeger.

Dat hoor je mij niet zeggen ;)

Maar je wordt ouder.. en wijzer.. en inmiddels bekijken sommigen het vanaf de ouder kant ;)
Ik als partime "moeder" van een nu inmiddels 18 jarige denk er toch wel over na dat ik hoop dat ze niet al hetzelfde flikt als wat ik vroeger heb gedaan, juist omdat ik inmiddels uit ervaring weet hoe naar het kan zijn als er wel iets gebeurt zo'n nacht en je ouders weten niet waar je bent.

Ik zou het in deze dus (zoals ik eerder zei) verstandiger vinden om aan te geven dat ze met een groep gaat en zorgt dat ze veilig thuisgebracht wordt.
Ouders hebben er dan vaak toch minder moeite mee...

Denk ik O:)

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:03

Ik zou hier ook niet over liegen. Deed ik vroeger trouwens ook nooit. Waarschijnlijk zijn je ouders gewoon beschermend over je. Koninginnenacht is immers een flink feestje met een hoop gekken op straat.
Benader je ouders gewoon op een volwassen manier. Vertel ze dat je er erg graag naartoe wilt en zorg dat je van tevoren op hun tegenargumenten voorbereid bent. Laat duidelijk merken dat je er over hebt nagedacht en dat je voorbereid bent. (hoelaat ben je terug, waar ga je naartoe, wat doe je in nood) Wanneer jij je volwassen en verantwoordelijk opstelt zien ze misschien in dat hun kleine dochter groot aan het worden is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:09

Zeggen dat je bij iemand anders gaat slapen! kom op zeg je bent toch geen 15 meer..

Ik ben 16 en ik mag vaak ook uit zonder eind tijd. Zolang ik maar met iemand mee naar huis fiets vinden ze het prima

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:14

Je mag niet uit op koninginnenacht van je ouders. Vervolgens blijf je plotseling/zomaar op koninginnenacht bij een vriendin slapen.

Denk je dat je ouders dom zijn ofzo :P. Dit is wel echt een hele domme manier om een smoes te bedenken. Had het goed gedaan en had nooit over die koniginnenacht begonnen, dán was het nog een beetje geloofwaardig...maar nu :P.

Je zult met iets heel goeds moeten komen, maar dat gaat je niet meer lukken denk.

Gewoon praten en anders gewoon niet gaan.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:16

Als je al tegen je ouders wil liegen zul je in ieder geval wel met iets beters moeten komen dan "Ik blijf bij *naam* slapen". Dat is echt de meest doorzichtige smoes ooit. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:18

gekkesies schreef:
Als je al tegen je ouders wil liegen zul je in ieder geval wel met iets beters moeten komen dan "Ik blijf bij *naam* slapen". Dat is echt de meest doorzichtige smoes ooit. :=

Zo doorzichtig dat bijna alle ouders er in trappen :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:20

Anoniem schreef:
gekkesies schreef:

Ook als je eerst vraagt of je die betreffende nacht uit mag en het vervolgens niet mag?

Daarbij weten ouders veeeel meer dan kinders denken hoor ;)

Nadisha

Nou misschien die van jou maar de mijne echt niet hoor :=
Het was dat ik die hele week toen bij een vriendin sliep.

gebruiker002

er over liegen zou ik niet doen.
ga eens gewoon goed met ze praten.

Je moet vertrouwen opbouwen en dat doe je niet door te liegen.
Als jij laat zien dat je na het uit gaan op de afgesproken tijden thuis komt zonder bezopen te zijn dan worden ze wel soepeler.

leg uit dat je met meerdere gaat e.d.
liegen zou ik absoluut niet doen

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:21

als je wel gaat met een smoes:
- de hele avond bang dat ze er achter komen (zou ik hebben_
- komen ze erachter is het vertrouwen in je weg
- mocht je wat over komen, klop je dan weer thuis aan?

als je niet gaat:
- je mist een gezellige avond.

Wat vind je het belangrijkste?
vraag waarom je ouders het niet willen, misschien valt er wat te onderhandelen in de tijd dat je thuis moet zijn?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:22

Waarom zou je niet mogen gaan, ik zou wel eerlijk zijn stel dat er wat gebeurd komen ze er als nog achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:23

zap schreef:
Anoniem schreef:

Ook als je eerst vraagt of je die betreffende nacht uit mag en het vervolgens niet mag?

Daarbij weten ouders veeeel meer dan kinders denken hoor ;)

Je moet het natuurlijk wel goed aanpakken..

Niet nu vragen of je weg mag. Nee te horen krijgen en vervolgens een uur later met dit verhaal aan komen zetten.. Dat moet je een stuk subtieler doen :7

Maarja gelukkig hoef ik dat nooit :D want ik mag bijna altijd wel.

@TS: mag je normaal wel opstap? of dat ook niet?