Als je 17 bent en ze laten je niet gaan, dan is een smoes op z'n plaats

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anthea schreef:Pradaatje schreef:Uitproberen idd, maar ik heb nooit over zulke dingen gelogen.
Stel dat er wat gebeurt die nacht, en het komt toch uit.
Over zulke dingen?? Het gaat hier niet over een moord, kom op zeg.
Vasthi schreef:Jeemig, ik kan echt niet geloven dat jullie allemaal zo braaf zijn/waren vroeger.
Beetje uitproberen hoort erbij hoor.
Pradaatje schreef:Dan heb ik waarschijnlijk andere normen en waarden als jou. In ons gezin word er waarde aan dingen gehecht die worden gezegd. Dus, je mag daar niet heen vanacht, en je gaat toch. En mijn ouders zouden erachter komen.... Dan kan ik erop rekenen dat ik tot mijn 35e niet uitmag gaan
Anthea schreef:Ja vast wel, ik vind het niet normaal dat ze als 17 jarige niet eens naar dat 'feestje' (of wat het dan ook is) mag.
Specials schreef:Ik zou gewoon even met je moeder of vader gaan praten , De gene met wie je het makkelijkst praat..
Gewoon uitleggen waarom je dr graag heen wilt, Wees eerlijk misschien hebben ze daar juist begrip voor en mag het niet dan gewoon braaf naar huis, Als jij laat merken dat je te vertrouwen bent heb je kans dat je volgende keer wel mag.
Ga niet onderhandelen zodra hun een tijd noemen neem dr gewoon genoegen mee hoe moeilijk het ook is , Dit heeft bij mij heeel erg geholpen..
Vasthi schreef:Jeemig, ik kan echt niet geloven dat jullie allemaal zo braaf zijn/waren vroeger.
Anoniem schreef:gekkesies schreef:Als je al tegen je ouders wil liegen zul je in ieder geval wel met iets beters moeten komen dan "Ik blijf bij *naam* slapen". Dat is echt de meest doorzichtige smoes ooit.
Zo doorzichtig dat bijna alle ouders er in trappen
zap schreef:Anoniem schreef:
Zo doorzichtig dat bijna alle ouders er in trappen
Ook als je eerst vraagt of je die betreffende nacht uit mag en het vervolgens niet mag?
Daarbij weten ouders veeeel meer dan kinders denken hoor