Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:35

veel eerder maatregelen moeten nemen hebben wij gedaan door naar een advocaat te gaan. hij verzekerde ons dat alles geregeld zou worden en hij hier niet zo maar mee weg zou kunnen komen.
nou wonen wij niet op een grote boerderij, maar gewoon een heel schattig klein boerderijtje, met een klein beetje grond voor 2 paarden en een shet.
Officieel zijn mijn ouders nu 4 maanden gescheiden. hij stond nog ingeschreven op het adres waar wij nu wonen. Diverse deurwaarders aan de deur gehad van allerlei dingen voor de zaak die hij niet betaalde. Maar wel kei grote feesten geven, nieuwe auto's kopen, nieuwe inboedel kopen noem maar op.

Ik heb dit jaar al voor € 12 750,- aan deurwaarderskosten en hypotheek achterstand e.d. betaald. Dus wat had ik dan nog meer moeten doen? Het is niet mijn schuld hoor dat dit huis verkocht moet worden!

Beste Sancha, ik zou het waarderen als je je uitspraken genuanceerder zou brengen. Jouw mening weet ik nu wel, al heb ik daar zelf niets aan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:36

iirrssjjee schreef:
Maar dat is het toch wel een beetje hoor... Het spijt me maar jullie hadden ook eerder kunnen verhuizen...

Moet je eens proberen, in deze tijd je huis verkopen. Denk even na voor je wat roept...

TS, wat een nare situatie. Ik kan zo weinig voor je doen maar wens je wel heel veel sterkte en wijsheid toe!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:37

Tja, als je geen meningen wilt moet je het niet op een openbaar forum zetten.

Enfin, ik vind gewoon dat je wel heel makkelijk met je vinger wijst naar iemand anders, terwijl jullie zelf veel hadden kunnen voorkomen.

Hoe zit het met de overwaarde inderdaad? En als je je huis goedkoop verkoopt, krijg je er altijd meer voor dan bij een openbare veiling.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:37

moeilijk123 schreef:
Nou, volgens mij niet, maar hij is echt moedwillig ons allemaal kapot aan het maken.
Zijn auto's (lees Porsche en Hummer) staan ineens op naam van zijn vriendin en moeder. Hij heeft 3 eigen bedrijven, waar hij nu bijna niets meer voor doet... Zijn vriendin heeft een Hyves pagina waar ik weleens op kijk en dingen af haal. Daar staan dingen op van *die kanslozen kunnen lekker in een tentje gaan wonen* *eigen schuld had ze maar beter voor de man moeten zorgen* en lijkt me kei grappig als dat huis geveild wordt, wil jij het misschien kopen -en dan naam van een vriendin-

Dit soort dingen moet je niet opzoeken,is niet goed voor jezelf :(:)
Evt wel uitprinten en aan de advocaat geven maar probeer je daar niet teveel aan te storen want dat kost je energie en die kan je nu wel ergens anders voor gebruiken.

Heb je nog nagedacht over m'n vorige antwoord over weide in de buurt ergens??
Je hebt toch toevallig geen broer die ronny/ronnie heet??

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:38

hoe oud is de TS eigenlijk?

inge81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:38

ik vind het ook naar en hoop vooral dat er geen restschuld overblijft.

Is je vader nu wel uitgeschreven op dit adres? of staat hij hier nog ingeschreven.
Kunnen jullie niets verhalen via die bedrijven, door je vader op die manier in gebreke te stellen (en dan daar een openbare verkoop van spullen te houden)?

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:39

Cheetahfan schreef:
moeilijk123 schreef:
Nou, volgens mij niet, maar hij is echt moedwillig ons allemaal kapot aan het maken.
Zijn auto's (lees Porsche en Hummer) staan ineens op naam van zijn vriendin en moeder. Hij heeft 3 eigen bedrijven, waar hij nu bijna niets meer voor doet... Zijn vriendin heeft een Hyves pagina waar ik weleens op kijk en dingen af haal. Daar staan dingen op van *die kanslozen kunnen lekker in een tentje gaan wonen* *eigen schuld had ze maar beter voor de man moeten zorgen* en lijkt me kei grappig als dat huis geveild wordt, wil jij het misschien kopen -en dan naam van een vriendin-

Dit vind ik wel erg onbeschoft, kan je dit niet laten zien aan de bank oid?

Bij de bank draait het nu alleen maar om geld, en logisch. Hoe de zaak precies in elkaar steekt maakt hun niets uit.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:39

Blue_Eyes schreef:
iirrssjjee schreef:
Maar dat is het toch wel een beetje hoor... Het spijt me maar jullie hadden ook eerder kunnen verhuizen...

Moet je eens proberen, in deze tijd je huis verkopen. Denk even na voor je wat roept...

TS, wat een nare situatie. Ik kan zo weinig voor je doen maar wens je wel heel veel sterkte en wijsheid toe!

Ze hadden het eerder te koop kunnen zetten! Want zoals ik het lees lijkt het alsof het nu ineens is van: alimentatie niet, huis wordt verkocht...
Hadden ze ook van te voren kunnen weten!

Tuurlijk vind ik het zielig voor TS en zou ik graag willen helpen, maar het is oneerlijk om alle schuld op je vader af te schuiven...

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:40

asjemenou schreef:
moeilijk123 schreef:
Alimentatie en loon zou wel alle kosten dik dekken. Maar als hij niet betaald kunnen wij alleen maar boodschappen doen en de auto ( 1 maar) tanken.

Je moeder heeft dan geen full time werk neem ik aan?
Kan ze niet een simpel baantje erbij nemen?

32 uur, maar voor iemand van 50 jaar valt het niet mee om in deze tijd een baan te vinden. Ze zoekt zich suf hoor, maar het valt gewoon echt niet mee. Ik werk part-time en ga nu ook kranten erij lopen, ik moet wel.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:41

EngeltjeS schreef:
Jeetje, dit is niets niks...
Maar wat me niet duidelijk is: staat het huis nog op je vaders naam?
want het zijn zijn kosten of niet? jullie betalen het wel, maar zijn jullie ook de eigenaars van het huis?

nog maals: sterkte...

Ja staat nog gedeeltelijk op zijn naam, omdat hij het scheidingconcenant niet wil tekenen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:41

EngeltjeS schreef:
hoe oud is de TS eigenlijk?

Denk dat de moeder mee leest.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:42

Blue_Eyes schreef:
iirrssjjee schreef:

Precies!! :Y)
Ik ben 19

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:42

Kredietbank kan je helpen met je schulden en eventuele gesprekken met de bank. Probeer je hypotheek nog over te sluiten. Werkt je moeder fulltime?
Maak ook weer een afspraak met de advokaat en laat hem alle geleden schade ook op je vader verhalen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:43

iirrssjjee schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ze hadden het eerder te koop kunnen zetten! Want zoals ik het lees lijkt het alsof het nu ineens is van: alimentatie niet, huis wordt verkocht...
Hadden ze ook van te voren kunnen weten!

Tuurlijk vind ik het zielig voor TS en zou ik graag willen helpen, maar het is oneerlijk om alle schuld op je vader af te schuiven...

Anders lees je even... ze zijn nog niet lang gescheiden. Die hele crisistoestand werd 2 jaar geleden al aardig zichtbaar, toen werd het verkopen van je huis al lastig.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:43

Mijn moeder leest trouwens niet mee. Huis staat al geruime tijd te koop, maar voor de duurdere huizen is gewoon heel weinig markt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:44

moeilijk123 schreef:
Ik ben 19

hoe is het dan okalweer geregeld? tot je 18e alimentatie of 21? (ik meende het laatste toch?)
want anders verklaard het waarom ie al een jaar niet heeft betaald.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:44

Wat een harde reacties hier ... Er komt iemand met een schaduwaccount haar diepste ellende delen in de hoop dat iemand oplossingen of ideeën kan aandragen.

En wat krijg je? Eigen schuld, je kan niet op je vader rekenen, je moet dat huis maar verkopen ...

Weinig genuanceerd allemaal, ik vind wel dat iemand die zijn gezin in de steek laat een bepaalde verantwoording heeft ten opzichte van zijn voormalige gezin.

Haar moeder werkt gewoon en profiteert dus echt niet alleen van de alimentatie (ha, dat kan dus ook niet in dit geval) en als topicstarter nog studeert of op school zit, zou haar vader hier ook gewoon aan moeten bijdragen.

En ja, wellicht moeten ze kleiner gaan wonen en de paarden weg doen (iemand gezelschapspaarden nodig???), maar je huis verkopen gaat vandaag ook niet van de ene dag op de andere.

Niemand heeft hier wat aan verwijten maken!

Blue_Eyes

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:45

Precies, Monique! :j

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:45

MoniqueT schreef:
Wat een harde reacties hier ... Er komt iemand met een schaduwaccount haar diepste ellende delen in de hoop dat iemand oplossingen of ideeën kan aandragen.

En wat krijg je? Eigen schuld, je kan niet op je vader rekenen, je moet dat huis maar verkopen ...

Weinig genuanceerd allemaal, ik vind wel dat iemand die zijn gezin in de steek laat een bepaalde verantwoording heeft ten opzichte van zijn voormalige gezin.

Haar moeder werkt gewoon en profiteert dus echt niet alleen van de alimentatie (ha, dat kan dus ook niet in dit geval) en als topicstarter nog studeert of op school zit, zou haar vader hier ook gewoon aan moeten bijdragen.

En ja, wellicht moeten ze kleiner gaan wonen en de paarden weg doen (iemand gezelschapspaarden nodig???), maar je huis verkopen gaat vandaag ook niet van de ene dag op de andere.

Niemand heeft hier wat aan verwijten maken!

*Pinkt een traantje weg* dank je wel!!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:46

moeilijk123 schreef:
EngeltjeS schreef:
Jeetje, dit is niets niks...
Maar wat me niet duidelijk is: staat het huis nog op je vaders naam?
want het zijn zijn kosten of niet? jullie betalen het wel, maar zijn jullie ook de eigenaars van het huis?

nog maals: sterkte...

Ja staat nog gedeeltelijk op zijn naam, omdat hij het scheidingconcenant niet wil tekenen.

Herfinancieren met de overwaarde?
De helft van de ex wordt dan een prive lening waar je hem persoonlijk aansprakelijk voor stelt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:46

TS sta jij ingeschreven bij een woningbouw?
misschien kan jij via de woningbouw een kleine goedkope woning krijgen en kunnen jullie de boerderij voor een jaar a 2 jaar verhuren zodat iig alle kosten gedekt zijn? Paarden kunnen dan in goed overleg blijven staan.....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:47

Vervelende situatie TS, maar toch ga ik mee in enkele andere berichten.

Wat ik niet zo goed begrijp is, zo'n situatie is er niet van de een op de andere dag.. en een boerderij met (eigenlijk) 3 paarden en een stuk land is aardig riant..
En als je toch ziet dat het zooo slecht lijkt te gaan.. dan ga je toch ergens anders wonen? In een ander huis? Huurhuis? Of iets anders?

Ik kan me niet in de situatie verplaatsen maar dat is wel het eerste wat ik erbij denk. Waarschijnlijk heeft jou pa jullie voorheen onderhouden (om het zo maar even te noemen).. en toen hij wegging viel er een gat.. wat niet gedicht werd.. en zoals mijn vader dan zou zeggen; 'leefden jullie boven je stand'. Dus je gaf meer uit aan wat je verdiende.
En dat kun je heel duidelijk in boekhouding terug zien of wat dan ook.

Is alimentatie niet tot je 18e?

Neemt niet weg dat het echt een rotsituatie is hoor, en ook zeker niet dat je vader hiermee weg mag komen want wat hij doet is gewoon rond uit asociaal, maar er zijn altijd 2 kanten natuurlijk.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:47

EngeltjeS schreef:
moeilijk123 schreef:
Ik ben 19

hoe is het dan okalweer geregeld? tot je 18e alimentatie of 21? (ik meende het laatste toch?)
want anders verklaard het waarom ie al een jaar niet heeft betaald.

Hij heeft 2 schoolgaande kinderen. Minimale maandelijke alimentatie is € 275,- bruto per kind wanneer een kind jonger is dan 18 wanneer het niet naar school gaat en t/m 21 jaar als kinderen wel naar school gaan. (kinderalimentatie)
Daarnaast is mijn vader maandelijks verplicht een bijdrage te leveren aan mijn moeder (alimentatie) zodat zij zich in haar levensonderhoud kan voorzien.

EngeltjeS

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:48

ik stuur je even een prive berichtje :)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:50

chocobroodje schreef:
Kredietbank kan je helpen met je schulden en eventuele gesprekken met de bank. Probeer je hypotheek nog over te sluiten. Werkt je moeder fulltime?
Maak ook weer een afspraak met de advokaat en laat hem alle geleden schade ook op je vader verhalen.

De betalingen laten bevriezen tot het huis is verkocht.
Is niet de netste oplossing maar geeft wel een geruster blik naar de toekomst.