Jeugd van tegenwoordig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Jeugd van tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:41

ik was wat dat betreft wel puber maar behandelde andere nog steeds met respect en zou nooit iemand zomaar uitschelden. Ik ben wat dat betreft schijnbaar wat beter opgevoed :+

Ik heb wel 1 x iemand "geschopt" ... maar die verdiende het :+

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:43

Daar ligt het denk ik ook het meeste aan, de opvoeding :P . Ik ben ook wel goed opgevoed naar mijn mening, alhoewel ik nog al eens een stekelige opmerking maak als ik me irriteer (aan bijv. mensen die hun hand niet uitsteken waardoor ik er bijna bovenop knal)...

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:44

nou ik had er echt wel wat van gezegt, ben dan zelf ook nog een puber.
maar kan er totaaaal niet tegen als jongeren géén respect hebben voor oudere mensen..

maar hahahah dat ja niet weet wat Lays is, is wel heeel dom :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:45

lifaya schreef:
ik was wat dat betreft wel puber maar behandelde andere nog steeds met respect en zou nooit iemand zomaar uitschelden. Ik ben wat dat betreft schijnbaar wat beter opgevoed :+

Ik heb wel 1 x iemand "geschopt" ... maar die verdiende het :+

*boink*
'Houd op, vlerk!'

:')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:46

Ik kan ook fel reageren hoor, maar ik blijf wel beschaaft :j *behalve bij die ene *schop* :+

Ik houd me inderdaad ook heel goed aan de verkeersregels, ik zie hoe roekeloos pubers fietsen,
dan denk je elke keer weer dat ze zelfmoord ofzo willen plegen. En dan lachen dat ze doen als de
bus toeterd dat ze opzij moeten :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:49

Hahah, wat dat betreft ben ik wel een echte puber.

Maar dan meer in de trant van:
Bus komt aanrijden, ik stap zebrapad op, bus versnelt, ik vertraag, kijk schaapachtig naar de buschauffeur en zorgt dat hij moet stoppen.
Tsja, zebrapad hé?
:+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:53

je neemt geen voorrang, je KRIJGT voorrang is hetgeen dat ik altijd tegen iedereen zeg :+ alleen men vergeet vaak dat fietsers de zwakste schakel zijn in het verkeer :+

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:04

Hier meld zich nog een 15 jarige , haha. Maar ts, je hebt helemaal gelijk. Ik kan maar niet snappen dat zij zich zo kunnen gedragen. Ik kijk nog elke dag raar op als mensen uit mijn klas elkaar de meest erge ziektes naar het hoofd slingeren, en vervolgens ook jou uitschelden als je er iets van zegt. Waar gaat dit heen? Ik schaam me kapot voor deze jeugd (Aah , nu klink ik als een oud-wijf, achja)En nog erger: ik trek mijn conclusies al uit hoe zij eruit zien. Nike vestje? Geplamuurd gezicht? Overdreven kauwgomkauwer? Dat zegt voor mij al genoeg, die is brutaal, maar van binnen ontzettend onzeker.
Dat mag ik dus ook helemaal niet doen, want kleding moet in principe niks uitmaken. Maar toch. Misschien komt het wel omdat ik behoorlijk beschaafd ben opgevoed, vloeken en schelden staat niet in ons woordenboek. ( behalve in die van mijn zusje, maar dat even terzijde ) En daarbij komt nog dat ik gewoon een hekel heb aan de stijl die ik net beschreef, ik ben zo iemand van de polo's, blousjes, mooie bodywarmer etc etc etc, en van een goed merk natuurlijk. Niet dat ik mezelf boven hen plaats, maar eigenlijk meer van: doe normaal, dan doe je al gek genoeg enzo. Nu klinkt het misschien alsof ik echt super beschermd ben opgevoed, maar dat is niet zo, ik ben gewoon totaal geen type die om elk wisse-wasje ruzie gaat lopen schoppen, ik kan mijn tijd & energie veel beter aan andere nuttige dingen besteden.

Zoo, lang verhaal. Haha :)

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:04

Ik zit ook in zo'n klas waar iedereen bijnaampjes heeft :O
Zo wordt een meisje "Ireneuberslak" genoemd (vaak met heel hoog stemmetje) door haar vriendinnen vraag me niet waarom ze is niet sloom ofso, van dat groepje vriendinnen hebben ze allemaal een of andere rare naam.. Een ander meisje uit mijn klas noemen ze tegenwoordig hans, en een ander heet dan weer Grietje. Zo nog wel meer gekke dingen :+ Gelukkig heet ik nog steeds gewoon kim/kimberly of een afkorting of verkleinwoordje, zoals Kimbooh. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:51

Watskeburt in de schuur.

Weet je, alle mensen zijn irritant. Volwassenen kunnen ook onwezenlijk irritant zijn en bejaarden ook. Ik krijg altijd het gevoel dat iedereen altijd maar loopt te zeuren op "de jeugd van tegenwoordig" omdat ze dan kunnen bewijzen dat ze er zelf niet bij horen ofzo.

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:34

Herkenbaar! heb 2 verhalen!

Afgelopen week moest ik met een vriendin oppassen op 2 kindjes. dat waren echt BRUTALE TERROR KINDEREN. 5 en 10 jaar oud, constant op ons schelden, vloeken, en zelfs slaan. Op gegeven moment ging het 10 jarig meisje met spullen gooien, ging ze met speelgoed naar een duur schilderij gooien "als het kapot gaat zeg ik tegen pappa en mamma dat het jouw schuld is en dat jij het hebt gedaan".. hele tijd schelden met kanker in combinatie met geslachtsdelen, en zelfs scheldwoorden die ik niet eens hardop uit durf te spreken. prutsmuts, trekslet, pijpgezicht. Kennelijk dachten ze echt dat ze stoer waren. Ook begon het meisje me de hele tijd in mijn gezicht te slaan, en vond het allemaal maar doodnormaal. Het meisje meende zich echt heel erg veel, noemde me dom en vond me een arme zwerver omdat ik geen ps3 had. Ik was zoooo blij toen ik naar huis mocht, mijn hele kinderwens is wel weer naar de knoppen gegaan. Had moeite om me in te houden, als het mijn kinderen waren had ik het wel geweten. een pak rammel, psychiater en INTERNAAT! Toen de ouders thuis kwamen geloofden ze ons niet, we hebben toen gezegd "wij willen dit NOOIT meer"..

Gisteren liep ik vanuit school naar de bus, mijn school ligt langs een andere VMBO school. Het is een VMBO school met wat meer "gekleurde" mensen. Heb daar totaal geen probleem mee, maar soms is het "soort" te herkennen. Het waren 8 meisjes met hoofddoeken van een jaar of 13/14. Ik loop er rustig voorbij, maak geen oogcontact "MEIZJE! MEIZJE! je veter zit los, stomme prutsmuts! je veter zit los, ben je dom ofzo, vieze bleekscheet, je veter zit los, jij bent zooooo vies en dom, jij stinkt vieze Nederlander" (in het gebrekkig Nederlands)... ik loop er gewoon voorbij, kijk voor me uit doe niets. Loopt een van die meisjes VLAK achter me, op een millimeter na, en SCHREEUWT in mijn nek "JIJ BENT DOM! VIEZE prutsmuts GA MAAR EEN PAARD NEUKEN! jij bent viezzzzzzz je veter zit los! hoerenkind"... ik loop door, ik loop door, kreeg steeds meer moeite niet mijn elleboog naar achter te gooien. begon ze me te duwen in mijn rug. Steeds en steeds harder, ze heeft me zeker 25 meter gevolgd. Toen riepen de anderen haar terug "jonge laat haar, zij is toch dommm". KAN ME DAAR ZO KWAAD OM MAKEN! geen wonder dat mensen daardoor voor Wilders stemmen :s, als ze met dat soort volk dagelijks in aanraking komen. Ze vragen er echt om. Met zijn 8en durven ze wel, maar als ze alleen zijn zielig zitten doen "dat ze iet geaccepteerd worden" en geen grote bek meer hebben.. tuig, eruit zetten die rotzooi! ze verpesten het voor de "buitenlanders" die zich wel fatsoenlijk kunnen gedragen. puh

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:55

Woow Lessien_2810: Dat van jou is wel HEEL erg zeg! :oo

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:09

Nou sorry Lessien maar die had van mij toch echt een flinke stoot op d'r giechel gehad.
Mensen naroepen oke, je doet maar, maar ga niet achter me lopen en me uitdagen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:18

Jeetje Lessien, wat erg! Ik denk dat ik ook gewoon was doorgelopen, als je iets gedaan had, had je er 8 op je dak gehad! Maar toch belachelijk, dit gedrag.

Mede door inderdaad het aso gedrag van meer dan 50% van de jeugd (ik ben nu 27) heb ik ervoor gekozen om dus niet het onderwijs in te gaan. Ik heb mijn HBO diploma gehaald, heb een half jaar fulltime leraar gespeeld, maar man, wat een hel. Vooral in he VMBO, neem me niet kwalijk dat ik dit zeg, liepen de meeste aso's rond. Grote mond, bedreigingen... het was niet leuk om leraar te zijn, ik durfde na een tijdje bijna niet meer omdat ik me zo machteloos voelde.

Bedankt jeugd, voor het aan diggelen gooien van mijn dromen: een leuke baan in het onderwijs, waar je kinderen iets kan leren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:39

Lessien apparte mensen kom je tegen := ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt maar kan ook aan mijn uitstraling liggen hoor :P wel jonge knulletjes van een jaar of 9 die vroegen "wil je mij pijpen? " ... Ik wou spontaan naar de ouders lopen en vertellen wat hun zoontjes allemaal zeggen :')

Ik kom zelf in DenHaag en Amsterdam, dus zie wel het een en ander kwa jeugd, en elke keer weer ben ik stomverbaasd :') tijdje terug in Amsterdam jongens van een jaar of 17/18 die een stoel van een terras pakte en er mee door amsterdam lopen en dan bij het stoplicht voor de Dam gaan zitten :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:45

lifaya schreef:
Lessien apparte mensen kom je tegen := ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt maar kan ook aan mijn uitstraling liggen hoor :P wel jonge knulletjes van een jaar of 9 die vroegen "wil je mij pijpen? " ... Ik wou spontaan naar de ouders lopen en vertellen wat hun zoontjes allemaal zeggen :')

Ik kom zelf in DenHaag en Amsterdam, dus zie wel het een en ander kwa jeugd, en elke keer weer ben ik stomverbaasd :') tijdje terug in Amsterdam jongens van een jaar of 17/18 die een stoel van een terras pakte en er mee door amsterdam lopen en dan bij het stoplicht voor de Dam gaan zitten :+

Als ze de stoel nog heel terug brachten zou ik om dat laatste nog wel kunnen lachen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:47

Was ook wel een idioot gezicht :+ moet ik bekennen :+ helaas hebben ze hem niet teruggebracht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:54

lifaya schreef:
je neemt geen voorrang, je KRIJGT voorrang is hetgeen dat ik altijd tegen iedereen zeg :+ alleen men vergeet vaak dat fietsers de zwakste schakel zijn in het verkeer :+

Ik neem wel voorrang , ga niet wachten als ik voorrang hoor te krijgen. Ben gekke henkie niet..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:56

Rebeccaa schreef:
lifaya schreef:

Ik neem wel voorrang , ga niet wachten als ik voorrang hoor te krijgen. Ben gekke henkie niet..

dus als een chauffeur toevallig niet oplet lig jij eronder, en dan kan je wel zeggen het is zijn schuld, maar grote kans dat je helemaal niets meer kan navertellen ;) Ik probeer altijd oogcontact met de chauffeur te krijgen voordat ik oversteek en steek mijn hand netjes uit en kijk of ik kan . Zo voorkom je situaties die je kan krijgen als je voorrang neemt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:57

Ken er zelfs die voorrang van links nemen en je vervolgens nog een middelvinger geven als je uit schrik even op je toeter duwt. >;) dus van dat voorrang nemen ben ik ook nie zo'n fan..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 16:04

nee inderdaad :j of mensen die je dan eff afsnijden en dan gek opkijken als ik ze een boze blik geef :') of een jongetje op de rotonde die zijn fikke niet uitsteekt als hij afslaat.... die krijgen zo een ongeluk hoor :j

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:07

Poeh hier wordt het ook met de dag erger lijkt wel.
Ongeloofloos! Hebben de ouders geen tijd meer om op te voeden?
Kinderen van 8 die de meest vreemde woorden in de mond nemen (Hmm nu klink ik wel heel oud met mn 23). Schelden, schoppen, slaan, dat is tegenwoordig normaal.
Ik vind het normaal als een bejaard iemand voor mij aan de kassa wat meer tijd nodig heeft. Ze zijn over het algemeen niet zo snel meer, maar wat je soms hoort van die 15 jarigen niet normaal.

Je zou toch hopen dat ze zich dat herinneren als ze zelf 80 en niet meer mobiel zijn. Maar dat zal wel niet, dan klagen ze zelf over de 'jeugd van tegenwoordig' :D
Ben wel benieuwd, hoe erg wordt die jeugd dan wel niet. Als het nu al elke pak weg 3 jaar flink achteruit gaat?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:09

in mijn ogen proberen ze om een of andere reden op die leeftijd zo te lijken alsof ze volledig onafhankelijk zijn, en het liefst morgen al de stempel volwassen op zichzelf mogen plakken. "kijk mij ik kan alleen de wereld aan heb niets of niemand nodig, en ik zal je wel eens heel duidelijk laten ziet dat dat zo is". en vooral tegenover vrieden.
"ik durf wel vandalisme te plegen, omdat ik toch niet gepakt wordt" (omdat niemand het ziet behalve vrienden)
"ïk durf wel iemand uit te schelden (of nog erger) omdat ik niet bang ben voor die persoon" (aangezien die alleen is en wij met meer zijn)
"Ik doe niets aan school omdat ik me door niemand iets laat vertellen" (en jah het systeem is niet zo sterk dat me ouders er achter komen of ik bedenk wel een smoes. Of met me ouders kan ik niet door 1 deur door een ernstige versorting in het gezin, of omdat sommige ouders niet meer schijnen te weten wat opvoeden is)

wat vaak leid tot laagopgeleide mensen die een flut baantje hebben en hopelijk zich dan achter de oren krabben.
altans daar hoop ik dan stiekem op,als je weer een irritante puber ziet die je lastig valt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:39

Ik kan me er ook ontiegelijk aan irriteren. Was zelf totaal geen lieverdje, maar had altijd respect voor ouderen, mindervaliden en verkeersregels. Tuurlijk als het stoplicht opr ood staat en er is in geen velden of wegen iemand te bekenen ga ik er gewoon doorheen :')

Maar wat heel veel pubers altijd zeiden: "Die auto stopt maar voor mij, doen ze wel hoor, anders kunnen ze flink betalen." Euhm, excuse moi? Wil je onder die auto liggen? Hun mogen dan misschien wel betalen maar dat kan regelrecht naar je begrafenis gaan :roll:

Ik krijg het idee dat veel jongeren gewoon niet door hebben hoe 'vulnerable' ze zijn (weet het even niet in het nederlands :+ ) Het lijkt wel alsof ze denken dat ze het eeuwige leven hebben, dat de wereld om hen draait en dat niks ze kan raken :?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:55

ok de buschauffeur uitschelden is niet ok maar verder zie ik geen probleem eigenlijk.. zou dr wel om kunnen lachen. :=
ik zat laatst ook in de bus te praten met n vriendin over onze vaders als ze boos werden, en daar waren soms dus harde geluiden bij. naar mijn idee praatten we helemaal niet hard, maar toen we uitstapten kregen we een preek van een oud oma'tje. := soms vind ik wel dat mensen zich té snel ergeren.
laatst trouwens in de metro, was de volgende halte een heel lelijk station met veel zwervers en ook gevaarlijk 's nachts enzo. normaal zeggen ze altijd door die luidsprekers: prossima fermata, tiburtina, uscita lato, destro. ik zei dus zo voor de grap: prossima fermata, tiburtina, culo del mondo, uscita lato destro tegen een vriendin (volgende halte, tiburtina, gat (culo betekent eigenlijk reet) van de wereld, uitgang rechts). werd er iemand heel boos dat je dat niet zo hard zegt en dat er niks mis is met het station. :')