zon plastic ding achter je boodschappen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: zon plastic ding achter je boodschappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:44

Wat heeft het met Groningen te maken? :P Niet iedereen hier is asociaal hoor! :D

Ik woon al mn hele leven in 't hoge noorden en ik leg altijd zo'n balkje neer :')

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:49

Hier doet iedereen het ook gewoon achter de boodschappen.
Wel zo netjes vind ik en maar een kleine moeite. :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:49

ik leg hem daar waar nodig, maak me er niet druk om. Toen ik zelf cassiere was, vond ik het wel onhandig als mensen het niet deden, ik lette echt niet op wie bij welke boodschappen hoorde. Ook functioneerde het balkje als stop voor de band als deze leeg was :)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:05

Babsiej schreef:
Ik leg zelden of nooit zo'n ding neer, ik vergeet t gewoon :+

Leg in zulke gevallen inplaats van het balkje een pakje kauwgum neer.
Vergeet je het de volgende keer niet meer.

Moet wel zeggen dat wanneer de bewaking me meerdere malen komt helpen met mijn kattenvoerblikje keuze, ik wel geneigd ben me 15 artikelen met aangename tussenposes op de band te leggen.
Met het balkje als laatst.
Om onduidelijkheid te voorkomen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:22

Huh, ik snap niks van je post, Slokkie? :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:26

Ehmm... Goh, heb hier nog nooit zo over nagedacht. :') Ene keer doe ik het wel, andere keer niet en vind het ook helemaal niet erg als iemand het niet doet, smijt m'n boodschappen er gewoon achteraan en kom vanzelf wel een stokje tegen. _O- Als ik er bij kan pak ik 'm zelf wel, maar heb hier nooit meegemaakt dat mensen over zoiets kwaad worden. :+

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:33

haha wat weer een geweldig onderwerp! ik heb vroeger jaren achter de kassa gewerkt en toen waren er gewoon geen bordjes.....
ik vind het mooi om andere mensen uit te dagen, als ik zie dat er geen bordje is neergezet dan leg ik gewoon mijn boodschappen er een stukje vanaf, en de meeste mensen kijken mij dan enigszins boos aan en 'kwakken' er dan gauw een bordje neer. ik lig dan echt in een deuk hoor! zelf eindig ik ook niet met een bordje, vind het echt zo'n onzin, vroeger was dat er ook niet. gewoon een stukje ertussen laten is duidelijk genoeg...

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:36

Natasja91 schreef:
Huh, ik snap niks van je post, Slokkie? :+

Vergeet je het balkje koop je, met mij achter je, er een extra pakje kaugom bij.

En me prijsvergelijking zorgt er voor dat ik regelmatig aangesproken wordt door winkelbewaking.
:+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:55

Oooh zo! :D
Hahaha oke dan snap ik hem :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:08

Het is maar waar je je druk om maakt :=

Ik zou serieus niet weten of ik zo'n ding neerleg, en het interesseert me ook niet of mijn voorganger er een neerlegt :P

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:14

Vind het altijd wel vervelend als mijn voorganger vergeet zo'n balkje neer te leggen en vervolgens aan het begin van de band blijft staan wachten. Zijn/haar boodschappen gaan dan richting de kassa en ik heb dan geen kans eerst zo'n balkje neer te leggen.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 11:45

Consort schreef:
Vind het altijd wel vervelend als mijn voorganger vergeet zo'n balkje neer te leggen en vervolgens aan het begin van de band blijft staan wachten. Zijn/haar boodschappen gaan dan richting de kassa en ik heb dan geen kans eerst zo'n balkje neer te leggen.

ja precies
ben dus niet de enigste die het vervelend vind

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:49

Hier doet iedereen het :j
Gelukkig wel trouwens, lijkt me best vervelend voor de cassieres.

Ik woon trouwens bij Den Haag in de buurt, dus wel een klein beetje andere richting dan jij :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:52

Wat een topic :')

Ik leg hem altijd zelf neer, kan me er ook aan ergeren als iemand het niet doet :P

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:54

Ik doe het altijd, en als mensen het voor me niet doen dan doe ik het zelf ook niet. (of met andere woorden, ze leggen altijd z'n ding neer :D).
Ook is er verschil in de supermarkt, bij de aldi/lidl zijn mensen wat coulanter naar elkaar dan bij relatief dure supermarkten. (geen feit maar uit eigen ondervindingen).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:23

Ik leg altijd een bordje erachter , is gewoon een kwestie van beleefdheid :j

Zowel tegenover de cassière die dan niet hoeft te tobben , als degene achter je die niet hoeft te gaan vissen naar een bordje en gewoon meteen kan beginnen met boodschappen plaatsen , omdat duidelijk is tot waar "jouw" ruimte op de band is :)

Als iedereen gewoon een bordje achter zijn boodschappen zet dan werkt het gewoon het meest efficiënt :)

Als iemand voor mij geen bordje neerzet dan kwak ik hem ook vaak net iets harder neer , met een duidelijk hoorbare zucht :P
Het is gewoon onbeleefd om alleen maar met jezelf rekening te houden en te vergeten dat er achter je ook nog iemand komt :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:34

Ik leg ook altijd een balkje neer, maar soms kan ik er ook gewoon nog niet bij en dan vergeet ik het weleens :+
Das vooral bij de Aldi zo :+ De banden zijn daar heel erg lang en als er veel mensen zijn met veel kleine boodschappen, kan ik vaak al wel op de band leggen, maar kan ik nog niet ver genoeg naar voren lopen om zo'n balkje te pakken en vergeet ik het dus :+ Maar zodra ik er bij kan leg ik als nog een balkje er tussen.
En als iemand voor me dat niet doet, doe ik het zelf even, ook geen probleem hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:39

Hier legt bijna iedereen een balkje achter zijn boodschappen :j. En als ze het niet doen dan maak ik me er ook geen zorgen over. Ik zelf leg er alleen een balkje achter als er iemand achter me komt, haha. Iemand zei hier dat ze vond dat bij de Aldi/Lidl mensen juist balkjes vaker neerleggen maar ik vind juist dat bij de Albert Heijn de mensen altijd balkjes achter zich neerleggen.

Bij de Boni gebeurd het hier ook echt noooooooit. Daar moet je het wel altijd zelf doen? :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-04-10 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:39

Ik leg er altijd eentje achter me neer.
En vaak ook eentje voor me, want ik tref helaas maar weinig mensen die daar zélf aan denken.

Op zich vind ik dat niet zo erg.
Wat ik wél irritant vind:

Mensen die heel ver naar achteren blijven staan, nadat ze hun mandje/kar leeg hebben gemaakt.
Zodat jij met je zware mandje níet kunt uitladen.

Vaak kijken ze niet even achterom ofzo.
Meestal gooi ik dan vanuit mijn overvolle, zware mandje, vanaf een afstandje een chocolade reep ofzo achter ze op de band. Als hint dat ze even door kunnen lopen.

Ik zorg zelf altijd dat ik zo snel mogelijk m'n mandje leeg maak en dan plaats maak voor de persoon achter me, die mogelijk met een zware mand op me staat te wachten.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:56

Ik moet vaak zo'n balkje achter diegene die voor mij staat leggen...Doe eigenlijk nooit 1 achter die van mij, sta er ook niet echt bij stil. Is meer automatisme dat ik het balkje voor m'n eigen boodschappen neer leg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:00

Charlie_P schreef:
whahaha wat een topic...! Ik leg zo'n ding gewoon daar waar het nodig is...Kan me echt niet druk maken of iemand anders dat ding er al heeft neergelegd, of had moeten leggen of weet ik veel. Zolang er uiteindelijk maar duidelijk is welke boodschappen van mij zijn toch?

Nou idd.. Je kijkt of ie er ligt, ligt ie er niet, leg je hem er neer.. ligt ie er wel, leg je je boodschappen neer en een balkje erachter voor de volgende.. :+

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:07

Ik kan me echt niet druk maken over wie waar zo'n balkje neerlegt. Ik moet hem zelf vaak genoeg neerleggen voordat ik mijn boodschappen op de band leg. En de ene keer leg ik er wel een balkje achter, en de andere keer niet. Heb nog nooit het idee gehad dat ik het verkeerd doe.
Wat ik wél ontzettend irritant vind, is wat me laatst overkwam: ik was rustig mijn wagen aan het uitladen op die band, iemand achter me begint tegelijkertijd zijn hele lading op de band te leggen! Ik was nog niet eens halverwege en had nog een heleboel te gaan! Dat vond ik pas asociaal, en daar kan ik me veel drukker over maken. Ik heb rustig gezegd dat ik nog wel wat meer ruimte nodig had en bij gebrek aan ruimte heb ik zijn boodschappen naar achteren geschoven. Kom nou!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:29

Ik leg hem er eigenlijk ook nooit achter hoor.. Niet uit luiheid maar hier in de supermarkt legt juist de persoon achter je een balkje voor zijn boodschappen, achter de mijne dus. :))

Ach, ik maak me er ook niet druk over al begrijp ik dat het irritant kan zijn voor de cassiere..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:04

MiSsY_Me schreef:
Of ik mep dat ding gewoon wat harder achter diegene zn boodschappen neer. :+

Dit doe ik ook altijd als iemand het niet doet.
Vind het ronduit asociaal als je het niet doet om eerlijk te zijn :o
Kleine moeite maar het staat wel een stuk socialer.

Ga me er trouwens niet druk om maken, of iets van zeggen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:24

Ik erger mij er ook aan als iemand het niet doet... Ik laat dan een stukje ertussen en wanneer ze bij mijn boodschappen zijn zeg ik: Deze boodschappen zijn van mij, maar ik dacht dat mijn voorganger ervoor wilde betalen. :D