dat arme beest weet al lang niet meer wat hij verkeerd heeft gedaan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
melissaxx94 schreef:. 112 bellen zou ik altijd durven politie niet haha
magriet schreef:melissaxx94 schreef:. 112 bellen zou ik altijd durven politie niet haha
met 112 bel je alle instanties dus ook de politie.
Toen ik van mijn paard ben gevallen is mijn man van zijn paard gesprongen. Heeft ze los laten staan, nog opgezadeld in een afgesloten weiland. is naar de buurman gerend. Die heeft even gekeken en 112 gebeld, mijn bovenbeen was toen gebroken
Lalidan schreef:Geen haar op mijn hoofd die er ook maar 1 seconde aan gedacht heeft 112 te bellen, ook niet toen ik in eerste instantie niemand te pakken kreeg. 112 is voor spoed en levensbedreigende zaken, een gebroken arm valt daar dus niet onder.
eempiej schreef:Een ambulance komt meestal niet voor een gebroken arm. Daarvan zeggen ze dat je dan ook in een auto vervoerd kan worden. Scheelt jou (verzekering) ook weer een berg geld als je met de auto kunt. Ambulance is niet goedkoop.
http://www.112.nl/onderwerpen/spoedeisende schreef:U hebt een aanrijding gehad en er is iemand gewond.Als er iemand gewond is mag u altijd 1-1-2 bellen, u wordt doorverbonden met de ambulancedienst waar deskundigen aan de hand van uw informatie kunnen beoordelen of de situatie spoedeisend is.
Er zwemt een hond in de gracht die er niet meer uitkan en door uitputting dreigt te verdrinken.Hier is een dier in acuut levensgevaar. Hiervoor mag u 1-1-2 bellen. U wordt doorverbonden met de brandweer.
Lielle schreef:maar het is echt wel heel normaal om voor een dergelijke val hulpdiensten in te schakelen.
Lalidan schreef:De hulpdiensten inschakelen heb ik ook geen enkel probleem mee, maar in dit soort gevallen doe je dat door het bellen van je huisarts, niet door 112 te bellen.