hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:17

Crista schreef:
@ Vjestagirl
12 uur?? Nou dan hoef je hier niet eens te gaan hoor.....

Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de sluitingstijden van de kroegen/discotheek. Sluit deze al om 2 uur dan vind ik idd 12 uur een nette tijd maar hier gaat alles pas om 10 uur open, eer er wat mensen zijn ben je alweer anderhalf uur verder en dan zou je alweer naar huis moeten.....

Bij ons gaan de discotheken rond 5 uur dicht.... dan vind ik half 3 tot 3 uur een nettere tijd, dus ik denkd at dit erg afhankelijk is van de openings en sluitingstijden van een gebied....

Naja, ik keek ook niet zo zeer naar sluittingstijden, als wel naar wat k n redelijke tijd zou vinden. Dat ik om half 2 thuis mocht komen was ook pas van NA dat ik mijn rijbewijs had, daarvoor was het toch echt om 12 uur door papa opgehaald.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:18

ik vind 1 uur best wel vroeg voor echt uitgaan, bedoel je dan discotheek of een kroegje ofzo?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:19

Tjaa ik ben 16 en ik heb geen tijd. het gebeurt dus wel is dat ik om half 6 thuis kom wandelen. Maar als ik weet dat ik de volgende dag wedstrijd heb dan ga ik of niet of ga ik echt optijd naar huis.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:19

Vjestagirl schreef:
Crista schreef:
@ Vjestagirl
12 uur?? Nou dan hoef je hier niet eens te gaan hoor.....

Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de sluitingstijden van de kroegen/discotheek. Sluit deze al om 2 uur dan vind ik idd 12 uur een nette tijd maar hier gaat alles pas om 10 uur open, eer er wat mensen zijn ben je alweer anderhalf uur verder en dan zou je alweer naar huis moeten.....

Bij ons gaan de discotheken rond 5 uur dicht.... dan vind ik half 3 tot 3 uur een nettere tijd, dus ik denkd at dit erg afhankelijk is van de openings en sluitingstijden van een gebied....

Naja, ik keek ook niet zo zeer naar sluittingstijden, als wel naar wat k n redelijke tijd zou vinden. Dat ik om half 2 thuis mocht komen was ook pas van NA dat ik mijn rijbewijs had, daarvoor was het toch echt om 12 uur door papa opgehaald.

zou me doodschamen als mijn vader me om 12 uur ophaalde :o

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:20

Toen ik 15 moest ik rond 2 uur thuis zijn (toen ging ik alleen naar feestweek hier in het dorp)
Op men 16 werd het eerst 3 uur/4 uur. Vanaf mijn 17e mocht ik eigenlijk zelf weten hoe laat, t was ook echt niet erg als ik om half 7 nog binnen kwam zetten hoor :+

We gaan hier trouwens vaak om 1 uur naar de discotheek toen, sluitingstijd is vaak rond half 5 pas..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:20

In het begin toen ik uitging kreeg ik wel een tijd mee (1 uur ofzo), maar mijn moeder was daar niet zo strikt in. Kreeg geen straf als ik later was. Later maakte het niet zoveel uit wanneer ik thuiskwam, als ik het maar niet te laat maakte en mijn moeder niet wakker maakte.
Mijn vriendin moest altijd eerder thuis zijn en ging vaak met een ander groepje mee. Ik ging dan later alleen. Vroeger kon dat blijkbaar nog, moest dan langs een bos fietsen, nooit wat gebeurt.
Moet ik later niet merken dat mijn dochter dit doet. Dan haal ik haar midden in de nacht wel op hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:22

ElzA_NT schreef:
Maar een vriendin van dezelfde leeftijd heeft weer hele andere regels, bij haar thuis zetten haar ouders een wekker in de keuken, zij moet deze uitzetten wanneer ze thuis komt, dus wanneer ze te laat thuis is, gaat die wekker af en worden haar ouders wakker. Dit lijkt mij persoonlijk echt verschrikkelijk.. Misschien goed voor iemand van 14-16 die zich niet verantwoordelijk gedraagt, maar niet voor een 19 jarige die zich altijd keurig aan de regels houdt..

Vind ik een prima regeling eigenlijk... Hoef je als ouder niet wakker te blijven, kinders komt optijd thuis en doet ze dat niet dan weet je t ook direct... Goed plan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:23

_Lott schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom? Ik heb er echt nooit problemen mee gehad. K heb er nu nog geen problemen mee (t gebeurd nog weleens).

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:23

Toen ik 16 was mocht ik om half 3/3 uur thuis komen. Maar ik werd wel meestal gehaald door mijn ouders want fietsen mocht ik niet.

Nu ben ik 18 en heb ik geen tijd meer, ik moet het allemaal zelf maar weten. ;) Mits ik wel met iemand mee naar huis fiets want het liefst zouden ze me nog steeds komen ophalen. :Y)

Ik zou je als tip meegeven dat je misschien gewoon je dochter eens moet laten voelen hoe het is als je laat thuis komt, toch je bed uit gesleurd word door moeders om vervolgens 2 uur lang een stevige buitenrit te maken. :D Dan zal ze vast voor zichzelf wel kunnen bedenken dat het dan niet slim is om teveel te drinken die avond (en dus een kater) of extreem moe te zijn tijdens de rit? :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:25

Vjestagirl schreef:
ElzA_NT schreef:
Maar een vriendin van dezelfde leeftijd heeft weer hele andere regels, bij haar thuis zetten haar ouders een wekker in de keuken, zij moet deze uitzetten wanneer ze thuis komt, dus wanneer ze te laat thuis is, gaat die wekker af en worden haar ouders wakker. Dit lijkt mij persoonlijk echt verschrikkelijk.. Misschien goed voor iemand van 14-16 die zich niet verantwoordelijk gedraagt, maar niet voor een 19 jarige die zich altijd keurig aan de regels houdt..

Vind ik een prima regeling eigenlijk... Hoef je als ouder niet wakker te blijven, kinders komt optijd thuis en doet ze dat niet dan weet je t ook direct... Goed plan!

Voor die 14-16 jarige misschien, maar als je 19 bent....
Sommige ouders willen hun kind ook geen eigen verantwoording bijbrengen.Ik mocht thuiskomen wanneer ik wilde, maar ik heb daar eigenlijk nooit echt misbruik van gemaakt

Vjestagirl

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:27

Toen k 19 was kreeg k de auto mee. Maar k moest nogsteeds optijd terug zijn. Mijn moeder slaapt niet als ze weet dat ik nog ergens buiten rondloop/rijd. Ik sms rond een uur of 1 hoelaat ik denk thuis te komen en ook nogsteeds trouw voordat ik naar huis rijd...

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:28

ja dat is het wel een beetje, ze vindt het superbelangrijk om goed naar die regels te luisteren en heeft zelf eigenlijk geen verantwoordelijkheid.. Terwijl ze echt nooit uit onwil regels zou overtreden..
Daarbij speelt het denk ik ook wel mee dat ik er zo over denk omdat ze nogal buitenaf woont en wij dus altijd mee moeten omdat anders haar wekker af gaat :')

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:29

Vroeger moest ik trouwens wel altijd even gaan melden dat ik thuis was, maar dat hoeft gelukkig niet meer.. ze merken het niet eens meer als ik thuiskom haha

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:33

Toen ik zestien was bleef ik bij een vriendin slapen en kwamen we rond 3 uur thuis. Mijn ouders dachten dat wij al braaf om half 2 in bed lagen :=

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:37

Too schreef:
Toen ik 16 was, mocht ik uit tot 2 uur met de voorwaarde dat ik opgehaald en thuisgebracht werd. Ik denk dat dit een goede tijd is, dan is het nog gezellig en maak je het wel echt mee. Hier is het vaak zo dat het minder gezellig wordt als de kroegen sluiten.
Ik mocht het dus niet zelf beslissen en ik denk toch dat dit beter is. Als je duidelijke afspraken hebt hoelaat je thuis moet zijn en op thuis komt, krijg je ook vertrouwen.

Zelfde hier. Twee uur, met voorwaarde dat ik opgehaald en teruggebracht werd (of mijn vader kwam me halen). Ik moest ook altijd wat gaan zeggen in mijn ouders hun kamer als ik thuis kwam, zodat ze wisten dat ik er was. Dit is eigenlijk zo gebleven (2uur) tot mijn achttien, daarna was het de regel dat ik gewoon moest laten weten als het later werd dan afgesproken (of moest laten weten als ik niet thuis sliep), en nog steeds iets komen zeggen als ik thuis was. Ze weten ook nog altijd graag met wie ik meerijd, naar waar ik ga, wat ik ga doen,..... Vind ik niet meer dan normaal :).

Met de fiets gaan is altijd uit den boze geweest, maar ik woon dan ook vrij ver van alles af (min 35 fietsen door donkere banen in bos). Met de fiets zou ik nu zelfs niet mogen vertrekken (ben 23 :+), dan geven ze nog veel liever de sleutels van de auto mee.

Hoewel ik toen af en toe wel ferm gevloekt heb, vind ik nu gezien echt geen slechte regeling. Het heeft me alvast geen slecht gedaan. En dat 'echte' uitgaansleven hoeft immers ook nog niet te starten als je 16 bent, daar is nog hopen tijd voor als je al wat meer verstand in je hoofd hebt steken :D

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:38

Ik moest op mn 16e om 2.30u thuis zijn. Dit heb ik wel een hele tijd vol gehouden. Denk wel tot mn 17e. Als ik nu uit ga, dan ben ik vaak tussen 3 en 4 uur thuis. Is me laat zat. Ben al niet zo'n uitgaanmens. Vind m'n bed veels te fijn. Ik moet altijd wel even melden als ik thuis ben, evenals mn broertjes. Als ik en mn broertje dus allemaal (3 stuks) uit zijn, dan wordt mn moeder 's nachts 3x wakker gemaakt, om te vertellen dat we thuis zijn.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:38

Mijn dochter mocht uit toen ze 16 was. Wij hebben nooit afspraken gemaakt over een vaste tijd om thuis te zijn, ze mocht niet alleen naar huis fietsen en mocht de groep waar ze mee uitging onverwacht problemen krijgen dan moest ze een taxi nemen (op onze kosten). De ene keer was ze al om half 1 thuis en de keer daarna om half 6.
Ik heb altijd het volste vertrouwen gehad in haar gezonde verstand en dat is niet onterecht gebleken (gelukkig).
Ze is nu 20 en gaat regelmatig met mijn auto op pad, waar ook duidelijke afspraken over zijn, zoals niet drinken als ze nog moet rijden en komen we elkaar soms 's morgens tegen. :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:41

Vjestagirl schreef:
_Lott schreef:

Waarom? Ik heb er echt nooit problemen mee gehad. K heb er nu nog geen problemen mee (t gebeurd nog weleens).

om 12 uur begint het nog niet eens

en daarnaast, als je op stap gaat wil je volwassen zijn

niet dat je ouders je om 12 uur uit de kroeg trekt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:44

_Lott schreef:
Vjestagirl schreef:

om 12 uur begint het nog niet eens

en daarnaast, als je op stap gaat wil je volwassen zijn

niet dat je ouders je om 12 uur uit de kroeg trekt

Ja, maar als je 16 ben ben je nog niet volwassen. En als je 17 bent ook niet, en hell ik ben 21 en k ben nog niet volwassen.

En als je de keuze hebt tussen niet gaan of om 12 uur opgehaald worden dan wordt je om 12 uur opgehaald. Ik heb er echt nooit problemen mee gehad. Dat het om 12 uur nog niet eens begint ligt aan jezelf, je kunt het ook voor 12 uur best gezellig maken hoor (alle ervaring mee)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:45

Toen ik 16 was moest ik om half 2/2 uur thuis zijn (of werd ik opgehaald).
Maakte het altijd graag laat en vond het ook reuze kinderachtig als ze om half 3 'al' belde waar ik uithing.

Kan het nu wel begrijpen, je hoort zulke rare verhalen en vechtpartijen.

Gelukkig woon ik nu op mezelf en kan ik het zo laat maken als ik wil, maar maak het nooit later dan 4 uur, doet zo'n pijn als je er s ochtends uitmoet.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:47

ik had altijd geluk ik mocht met me groote broer mee.
en had vanaf me 15de geen tijd meer, ondervoorwaarden dat ik bij me broer bleef.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:49

Wat een tijden hier allemaal zeg.
Toen ik 16 was moest ik eerst half 1 en later 1 uur thuis zijn. En ik was altijd netjes vijf minuten voor tijd thuis dus kon ook wel eens een keertje een half uurtje later thuis zijn. Maar dat was echt een max.

Toen ben ik een tijd niet uit geweest. En eigenlijk daarna pas weer toen ik al lang en breed een rijbewijs had etc. En dan nog zegt mijn moeder wel eens dat het zo verrekte laat was en dat ze dat niet heel gezond vindt, maar goed, ze verbiedt het me niet ofzo. Maar ben ook inmiddels bijna 24 :D

En idd altijd melden als ik thuis was. Even kusje komen brengen. En dat doe ik nog steeds. Ook als ik niet ga stappen maar thuis kom als mijn ouders al slapen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:54

Toen ik voor het eerst echt beetje uitwilde, was ik al een tijdje 16 geloof ik..
Kreeg toen van mijn mams geen tijd, die wilde liever dat ik met mensen naar huis fietste ipv. alleen en op tijd thuis zijn. Afmelden hoefde ik niet, ze hoorde de voordeur wel dichtgaan en vervolgens de voorraadkast opengaan *D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:56

mijn ouders hadden ook van die tijdstippen en eisen dat het echt onmogelijk was om die op te volgen.

half 1 thuis, maar NIET alleen fietsen. en dan wilde ze ook nog van te voren weten met WIE ik mee ging fietsen
met als gevolg dat als ik 'uit' wilde dat daar een heel geregel aan vooraf ging en op de avond zelf ik rond kwart voor 12 moest beginnen met 'zeuren' bij degene die me thuis zou brengen of we konden gaan (dan meestal rond half 1 had hij eindelijk zn jas gepakt en was ik dus alsnog te laat thuis). hele vervelende situaties want ik 'verpestte' altijd de sfeer.

Mn ouders zagen na een tijdje ook wel in dat dat niet werkte (zal ook 16 geweest zijn toen) en hadden toen alleen nog als eis dat ik niet alleen thuis zou komen. (of nja, niet alleen zou fietsen haha).

Dat was echt veel fijner, voor hun maar ook voor mij.
Ik hoefde de sfeer niet meer te verpesten (heel vaak ging ik ook gewoon niet uit omdat de lol er al vanaf was door dat gedoe) en zij wisten zeker dat ik veilig thuis kwam.

ook ik moest me trouwens even 'melden' ..
doe ik nog steeds, als ik na paardrijden terug kom liggen ze vaak ook al te slapen.
niet dat het melden veel nut had want meestal maakte ik ze wakker uit een diepe slaap en werden ze niet helemaal wakker. met als gevolg dat ze soms een uur (of 2) later mn kamer binnen kwamen stormen om te kijken of ik al thuis was, met als gevolg dat ik wakker schrik en overeind vlieg enz.
meestal vergeten/vergaten ze het dus als ik me kwam melden.. had dus niet zoveel nut ^^

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:01

bij ons begint het pas rond een uur of 12/ 1 dus om te zeggen van je bent om 2 a 3 uur thuis is niks natuurlijk.

Mijn ouders hebben me nooit een tijd gegeven, moest maar bellen als ik niet meer terug kon of wou fietsen dan haalden ze ons op. Het was net hoe gezellig het was, de ene keer waren we er met een paar uur weer en de andere keer kwamen we pas thuis als mijn ouders al aan de keukentafel zaten. Bij ons sluiten de kroegen om 7 uur.
Laat het ze zelf uitzoeken zou ik zelf zeggen, al klinkt dat cru.
Bij ons in de groep had niemand een tijd meegekregen trouwens. De meesten waren zelf wel zo verstandig dat als ze wat op zondag hadden om op tijd naar huis te gaan.