Redenen om een kind te nemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Ella_

Re: Redenen om een kind te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:49

thank you :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:57

Je wil kinderen [neemt klinkt zo raar] omdat je van kinderen houd.Je wil ook je moeder gevoelens volgen,een teken dat je toe bent aan een kind krijgen.Heb je nog geen moeder gevoelens?dan ben je er nog niet aan toe.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:57

sommige mensen krijgen een kind en anderen nemen er een

het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat idd de reden zijn om een kind te nemen.

Ga je uit van het egoisme van de mens, dan neem je een kind, vind ik!

Ga je uit van de voortplantingsdrang/ongelukje, zulk soort gevallen, dan krijg je een kind, vind ik...

Ik zelf zou geen kinderen willen.
heb dan ook geen partner waarmee ik ze zou kunnen krijgen/willen, maar goed, los daarvan...

Ik zelf ben ook van mening dat je wel goed voor een kind moet kunnen zorgen.
Het moet kunnen geven wat het nodig heeft en het nergens te kort in schiet.
En dan bedoel ik niet dat je perse moet bulken van het geld, maar een kind moet wel in een stabiele en liefdevolle omgeving opgroeien en moet iedere dag te eten hebben en naar school kunnen...
zolang je dat een kind niet kunt geven/bieden, dan moet je er in mijn ogen niet aan beginnen...

Oja, nog een toevoeging aan je lijstje in de OP
Kinderbijslag :+
Ook een goede rede om een kind te nemen :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:05

zonnebloem18 schreef:
Ik heb nog geen kinderen maar wil ze later wel.
Ik heb altijd al moeder willen worden al toen ik een klein meisje was.
Mijn vriend wil later ook graag kinderen en is ook heel erg leuk met kinderen.

Kinderen krijgen is niet geheel egoïstisch (dat heeft altijd een beetje een nare bijsmaak).
Je moet best veel opgeven als je kinderen krijgt, een deel van je vrijheid, je inkomen, je huis, je zal de rest van je leven voor iemand anders moeten zorgen.
Dat is eigenlijk verre van egoïstisch.

Kinderen moeten een aanvulling zijn op je leven, iets wat je leven in positieve zin veranderd.
Ik zou ze liever gisteren willen als vandaag maar daar is de situatie niet naar, maar zodra we een eigen huisje hebben zou ik wel willen gaan proberen.

Maar daar kies je voor. Je kiest er bewust voor om kinderen te nemen (ik vind het wel nemen). Dus kies je ervoor om dingen op te geven, omdat je het kind zo leuk denkt te gaan vinden. Dus egoistisch, omdat het leuke blijkbaar opweegt tegen het zware, want anders zou je het niet doen. Zoiets als 11 uur in een vliegtuig gaan zitten om op vakantie te gaan. De vakantie is leuk, en dat je daarvoor 2x11 uur in een vliegtuig moet zitten is van ondergeschikt belang. Egoisme is niet slecht...

En ik kan geen redenen noemen om kinderen te nemen. Puur omdat ik ze absoluut niet wil.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:15

Maakt het iemand uit?
Zouden jullie het echt erg vinden als jullie ouders kinderen wilden omdat ze dat leuk vonden? Vind het altijd zo'n nutteloze discussie, nemen/krijgen wat maakt het uit welk woord je er voor gebruikt?
Ik zelf zou niet zo snel zeggen: ik neem kinderen als ik zo en zo oud ben, omdat je er nooit vanuit kan gaan dat je ze krijgt. En dan past 'ik hoop te krijgen' beter. Maar dat gezeur over dat het egoïstisch is... sorry.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:18

_Ella_ schreef:
Maakt het iemand uit?
Zouden jullie het echt erg vinden als jullie ouders kinderen wilden omdat ze dat leuk vonden? Vind het altijd zo'n nutteloze discussie, nemen/krijgen wat maakt het uit welk woord je er voor gebruikt?
Ik zelf zou niet zo snel zeggen: ik neem kinderen als ik zo en zo oud ben, omdat je er nooit vanuit kan gaan dat je ze krijgt. En dan past 'ik hoop te krijgen' beter. Maar dat gezeur over dat het egoïstisch is... sorry.

Het is dan ook meer een filosofische discussie. Daarin maakt het niet uit of het uitmaakt. Zelfde geld voor nadenken over de zin van het leven. Maakt ook voor het leven geen zak uit, toch leuk om over na te denken.

Als je een hekel aan deze discussies hebt heb je een schitterend rood kruisje in je rechter bovenhoek (of een rood rondje in de linker). Als je daarop klikt heb je nergens last meer van.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:26

Jammer...

over het zijn van een filosofische discussie, en dat het dan niet uitmaakt of het uitmaakt, was ik het nog met je eens. Zo had ik het nog niet bekeken.

Maar dat je me dan doorverwijst naar het rode kruisje, sorry dat slaat nergens op.
Deze discussie gaat over redenen om aan kinderen te beginnen.
Niet over of het nou krijgen of nemen is.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:59

Op het moment dat je een reden hebt om kinderen te krijgen, leg je het kind al vóór zijn of haar geboorte een bepaalde taak op, die hij of zij vervolgens in jou leven moet gaan invullen. Wat als je kind uiteindelijk niet aan jou verwachting van het kind-hebben voldoet? Krijg je dan spijt? Ik hoop niet dat ik later bepaalde redenen ontwikkel waarom ik kinderen zou willen 'nemen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:07

Heel gewoon,omdat een kind zo puur is , waar je onvoorwaardelijk van houdt, en waarvan je ook onvoorwaardelijke liefde terugkrijgt.
omdat er niemand meer humor en eerlijkheid heeft dan een kind. Omdat het zo prachtig is om een kind te zien uitgroeien tot een mens.
omdat het prachtig is om je partner in een heel andere rol danals geliefde te zien, maar samen te zorgen voor dat wonderlijke schepsel dat kind heet.

Het is een prachtig geschenk, ik snap waarom mensen hier vallen over het woordje nemen. Verander dat woord in willen en het is een hele gewone vraag.

oh ja iemand had het hier over moeder gevoelens... maar vader gevoelens zijn oo kwel heel handig hoor :)

maar meer zorgen en meer verdriet dan je ooit zonder kinderen zult hebben.( no offence, het voelt voor mij zo)

( moeder van een dochter van 14 en een zoontje van 2,5)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:17

Goh, de reden dat ik een kind heb?
Ik vind het een mooie vraag, maar ik heb er eigenlijk nooit een reden voor gezocht.
Vanaf kleins af aan heb ik al een lief mooi lachend blond dochtertje willen hebben. Het leek me zalig ermee te tutten en mee te gaan winkelen, eigenlijk je allerbeste vriendin van de hele wereld waar je alles in de wereld voor over hebt.
Het is ook zo...............
Ik ben echt zo vereerd met een lief meisje dat op mij lijkt in alle opzichten :o
Leuke jurkjes aantrekken, stierlijk verwennen met speelgoed, samen met de pony wandelen, of ze gewoon staartjes in mijn haren laten maken, weet je.........meer heeft een mens niet nodig! Het innerlijke warme gevoel als je naar haar kijkt, zo zalig!
Dát heet moederliefde. Als je het niet kent of ervaren hebt, dan kan je dat niet begrijpen.
En geloof me, ik heb een hekel aan andere jengelende kinderen :P Gelukkig heb ik in deze het slechte gedrag zelf in de hand.
Mijne is een echt leeuwtje, apetrots op zichzelf, een kindje van de zon, houdt van bling bling, is altijd goed gezind, houdt van dansen en is graag een prinses.
Ik durf in elk geval te zeggen dat ik een ontzettend probleemloos voorbeeldig meisje heb! Het hele traject ervoor echter was een drama. Ik heb een kindje moeten laten weghalen vóór deze en de kans op nieuwe mislukkingen is zeer groot, ik moest dus continu bloedprikken zodra ik zwanger zou worden. Zorgt voor een hoop stress. 8 weken voor de datum kreeg ik een onverwachte bloeding, ik heb daarna 2 weken lopen kwakkelen met een bevalling die niet wilde doorzetten en uiteindelijk werd ze 6 weken te vroeg geboren. Ik heb ze 2 weken in de couveuse moeten zien liggen. Alles bij elkaar voor mij redenen genoeg om het bij 1 te houden.
Dit topic doet me overigens ergens aan denken waar ik een topic over ga openen ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:37

1Boefje schreef:
Goh, de reden dat ik een kind heb?
Ik vind het een mooie vraag, maar ik heb er eigenlijk nooit een reden voor gezocht.
Vanaf kleins af aan heb ik al een lief mooi lachend blond dochtertje willen hebben. Het leek me zalig ermee te tutten en mee te gaan winkelen, eigenlijk je allerbeste vriendin van de hele wereld waar je alles in de wereld voor over hebt.
Het is ook zo...............
Ik ben echt zo vereerd met een lief meisje dat op mij lijkt in alle opzichten :o
Leuke jurkjes aantrekken, stierlijk verwennen met speelgoed, samen met de pony wandelen, of ze gewoon staartjes in mijn haren laten maken, weet je.........meer heeft een mens niet nodig! Het innerlijke warme gevoel als je naar haar kijkt, zo zalig!
Dát heet moederliefde. Als je het niet kent of ervaren hebt, dan kan je dat niet begrijpen.
En geloof me, ik heb een hekel aan andere jengelende kinderen :P Gelukkig heb ik in deze het slechte gedrag zelf in de hand.
Mijne is een echt leeuwtje, apetrots op zichzelf, een kindje van de zon, houdt van bling bling, is altijd goed gezind, houdt van dansen en is graag een prinses.
Ik durf in elk geval te zeggen dat ik een ontzettend probleemloos voorbeeldig meisje heb! Het hele traject ervoor echter was een drama. Ik heb een kindje moeten laten weghalen vóór deze en de kans op nieuwe mislukkingen is zeer groot, ik moest dus continu bloedprikken zodra ik zwanger zou worden. Zorgt voor een hoop stress. 8 weken voor de datum kreeg ik een onverwachte bloeding, ik heb daarna 2 weken lopen kwakkelen met een bevalling die niet wilde doorzetten en uiteindelijk werd ze 6 weken te vroeg geboren. Ik heb ze 2 weken in de couveuse moeten zien liggen. Alles bij elkaar voor mij redenen genoeg om het bij 1 te houden.
Dit topic doet me overigens ergens aan denken waar ik een topic over ga openen ;)

Grappig, ik dacht altijd dat kindertjes uit de buik van hun moeder kwamen, nadat ze er door hun papa ingestopt waren! Weet wat geleerd. :P (geintje)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:38

Vjestagirl schreef:
Grappig, ik dacht altijd dat kindertjes uit de buik van hun moeder kwamen, nadat ze er door hun papa ingestopt waren! Weet wat geleerd. :P (geintje)

:P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:41

bij 1) .. omdat de eierstokken gingen rammelen en ik zo graag een schattige baby van mezelf wilde hebben om mee te knuffelen en spelen, om leuke babyspulletjes te kunnen kopen, om bij de 'moederclub' te horen, omdat het een blijvende band zou zijn tussen mijn vriend en mij en meer totaal onzinnige redenen. Eigenlijk denk ik dat ik meer redenen bedacht achteraf en dat er een heel primair voortplantingsgevoel achter zat.

Bij 2) omdat ik het allemaal nog eens wilde meemaken, omdat ik 'een reserve' wilde voor als er iets gebeurt met nr 1 ( I know :o ) en omdat ik bijna niet kan geloven dat het intense gevoel wat ik voor nr 1 heb ook voor nr 2 gaat komen. Nr 1 is zo geweldig, ik kan me bijna niet voorstellen dat nr. 2 al net zo geweldig gaat zijn en toch schijnt het zo te zijn, je liefdesgevoel deelt niet in tweeën maar verdubbelt. Wat magisch!

Allemaal egoïstisch dus. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:42

Lees het boek vaderschap van Boll Cosby eens. Elke reden om kinderen te willen is onzinnig.
Gewoon voortplantingsdrang, alleen mooier verwoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:44

Haha Urielle, ik waardeer je eerlijkheid.
Ik kan me heel goed voorstellen dat als je een kind hebt je zó ontzettend bang bent dat er wat ergs gebeurd of overlijdt. Wanneer je dan één kind hebt heb je helemaal niks meer, met nog een kind heb je nog wel wat zeg maar.

Ben heel bang dat als ik een kind krijg er iets mee gebeurd en dat dat verschrikkelijk pijn doet. Soort van afweermechanisme zeg maar. Ik krijg het maar niet want dan doet het ook geen pijn.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:34

is ook, ik ben ook een weekdier sinds ik kinderen heb...

Zou echt het allerergste zijn wat me kon overkomen!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:43

Petite schreef:
[Het is toch niet alleen zo; we houden van elkaar dus laten we een kind proberen te krijgen.
Wij hebben daarom samen een hond genomen :Y) Omdat dit ook een gedeelde taak is, je er samen voor moet zorgen, samen uitlaten, samen de kosten delen...
Ik wil geen kind, omdat ik daar simpelweg geen tijd voor heb. IK heb net een huis, een baan van 36 uur, een hond en een paard. Een kind past daar totaal niet bij. Je geeft je hele leven ervoor op, voor mij zou dit geen geschenk zijn.

Wat ik in mijn omgeving veel zie is dat mensen het erg leuk vinden om met kinderen om te gaan en ze daarom graag ook zelf willen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:45

Ja, ik ben dus ook zo'n weekdier hoor. Als ik van die topics op Bokt lees over vermoorde kinderen, over kinderprostitutie, over gedumpte beebs, etc. dan zou ik het liefst naar de school van mijn dochter vliegen om haar accuut op te halen en nooit meer onder mijn oog vandaan te laten gaan. Maar ja, dat is ook een soort mishandeling want daar blijft je kind ook niet geestelijk gezond bij. Dus ik hou me in :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:49

Majo schreef:
Wat ik in mijn omgeving veel zie is dat mensen het erg leuk vinden om met kinderen om te gaan en ze daarom graag ook zelf willen.

Daar hadden we het pas in mijn HKtopic nog over toevallig. Het grappige was nl. dat we ons eigen kind helemaal überfantastisch vonden ( :o ) maar absoluut de schurft hadden aan kinderen van anderen. Dus je kunt wel nagaan wat een 'feest' schoolvriendjes, verjaardagsfeesten en uitstapjes naar kinderevenementen zijn :+ Nou vraag ik me wel af of dat een 'paardenvrouwending' is. Meestal zijn paardenvrouwen al wat meer rouwdouwers geloof ik. Aan de schoolpoort staan allemaal van die Libellemoeders en op de zwangerschapsfora word je gewoon misselijk := Of zouden eigenlijk veel vrouwen dat hebben en is het een taboe om uit te spreken?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:08

Raja schreef:
sommige mensen krijgen een kind en anderen nemen er een

het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat idd de reden zijn om een kind te nemen.

Ga je uit van het egoisme van de mens, dan neem je een kind, vind ik!

Ga je uit van de voortplantingsdrang/ongelukje, zulk soort gevallen, dan krijg je een kind, vind ik...

Ik zelf zou geen kinderen willen.
heb dan ook geen partner waarmee ik ze zou kunnen krijgen/willen, maar goed, los daarvan...

Ik zelf ben ook van mening dat je wel goed voor een kind moet kunnen zorgen.
Het moet kunnen geven wat het nodig heeft en het nergens te kort in schiet.
En dan bedoel ik niet dat je perse moet bulken van het geld, maar een kind moet wel in een stabiele en liefdevolle omgeving opgroeien en moet iedere dag te eten hebben en naar school kunnen...
zolang je dat een kind niet kunt geven/bieden, dan moet je er in mijn ogen niet aan beginnen...

Oja, nog een toevoeging aan je lijstje in de OP
Kinderbijslag :+
Ook een goede rede om een kind te nemen :=

Kinderbijslag is veeeeel minder dan je kwijt bent aan een kind. Slechte reden dus. Het dekt totaal niet de kosten. :+ Dus leuk bedacht maar nee.
En een kind krijg je als het je gegunt is. Wat altijd nog maar de vraag is natuurlijk! Gelukkig is het ons gegund en zijn we zwanger van een beeb!!! :D

Waarom je er voor kiest om een kindje te willen? Ja vind ik moeilijk. Mijn eierstokken rammelde al op mijn 16e haha. Riep altijd als ik 21 ben wil ik mijn eerste (alsof je het in de hand hebt.. Hoe naif was ik toen haha). Maar goed aangezien ik 25 ben is dat nooit gelukt!;)
Ik denk dat wij een kindje een fijne leefomgeving en stabiele start kunnen geven! We hebben een leuk huis, genoeg centjes om het kind in zijn of haar behoefte te voorzien :P.

Het is gewoon het hele plaatje denk ik!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:25

Urielle schreef:
[ Dus je kunt wel nagaan wat een 'feest' schoolvriendjes, verjaardagsfeesten en uitstapjes naar kinderevenementen zijn :+

Als ik al deze dingen niet zo hoeven doen, zou ik nog lichtjes overwegen om er een te willen. Maar omdat je je kind ook niet contactgestoord wil maken, zal ie ook vriendjes moeten hebben.
Ik ben geen kindervriend, dus zoiets moet ik mijn kind dan ook niet aandoen. Dan maar een hond, die mag net zoveel kabaal maken met andere vriendjes als ie wil :o

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:35

MariekeB schreef:
Heel gewoon,omdat een kind zo puur is , waar je onvoorwaardelijk van houdt, en waarvan je ook onvoorwaardelijke liefde terugkrijgt.
omdat er niemand meer humor en eerlijkheid heeft dan een kind. Omdat het zo prachtig is om een kind te zien uitgroeien tot een mens.
omdat het prachtig is om je partner in een heel andere rol danals geliefde te zien, maar samen te zorgen voor dat wonderlijke schepsel dat kind heet.

Ik kan me echt helemaal 0, niets bij dit soort gevoelens voorstellen, maar snap na het lezen van deze en veel andere reacties van moeders in dit topic wel veel beter waarom je je als bewust kinderloze altijd moet verdedigen dat je ze niet wilt.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:02

Equimotion schreef:
MariekeB schreef:

Ik kan me echt helemaal 0, niets bij dit soort gevoelens voorstellen, maar snap na het lezen van deze en veel andere reacties van moeders in dit topic wel veel beter waarom je je als bewust kinderloze altijd moet verdedigen dat je ze niet wilt.

Hmm dat had ik ook, totdat we zelf een kleine kregen, ik wist niet dat je zoveel liefde voor een kind kunt hebben, zoveel dat het je ook weer kwetsbaar maakt, maar ja tís prachtig maar ik wist dat ook pas toen we er zelf één kregen.....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:04

Equimotion schreef:
Dat heb ik dus ook. Ik voel eigenlijk helemaal niks bij hetgeen dat MariekeB schreef. Ik voel veel liefde voor mijn paard en mijn hond, maar voor een kind? Nou nee.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:45

Ik wil dit topic niet omdraaien in een bewust kinderloos-topic, dat bestaat al ;) maar de reacties die hier gegeven worden zijn duidelijker dan veel van de reacties in dat bewuste topic.

Een van de redenen waarom ik dit topic wel interessant vind is dat ik de vraag dus wel eens omdraai als mensen niet lijken te begrijpen dat ik geen moederwens of tikkende klok heb.