Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Ik heb nog geen kinderen maar wil ze later wel.
Ik heb altijd al moeder willen worden al toen ik een klein meisje was.
Mijn vriend wil later ook graag kinderen en is ook heel erg leuk met kinderen.
Kinderen krijgen is niet geheel egoïstisch (dat heeft altijd een beetje een nare bijsmaak).
Je moet best veel opgeven als je kinderen krijgt, een deel van je vrijheid, je inkomen, je huis, je zal de rest van je leven voor iemand anders moeten zorgen.
Dat is eigenlijk verre van egoïstisch.
Kinderen moeten een aanvulling zijn op je leven, iets wat je leven in positieve zin veranderd.
Ik zou ze liever gisteren willen als vandaag maar daar is de situatie niet naar, maar zodra we een eigen huisje hebben zou ik wel willen gaan proberen.
_Ella_ schreef:Maakt het iemand uit?
Zouden jullie het echt erg vinden als jullie ouders kinderen wilden omdat ze dat leuk vonden? Vind het altijd zo'n nutteloze discussie, nemen/krijgen wat maakt het uit welk woord je er voor gebruikt?
Ik zelf zou niet zo snel zeggen: ik neem kinderen als ik zo en zo oud ben, omdat je er nooit vanuit kan gaan dat je ze krijgt. En dan past 'ik hoop te krijgen' beter. Maar dat gezeur over dat het egoïstisch is... sorry.
1Boefje schreef:Goh, de reden dat ik een kind heb?
Ik vind het een mooie vraag, maar ik heb er eigenlijk nooit een reden voor gezocht.
Vanaf kleins af aan heb ik al een lief mooi lachend blond dochtertje willen hebben. Het leek me zalig ermee te tutten en mee te gaan winkelen, eigenlijk je allerbeste vriendin van de hele wereld waar je alles in de wereld voor over hebt.
Het is ook zo...............
Ik ben echt zo vereerd met een lief meisje dat op mij lijkt in alle opzichten![]()
Leuke jurkjes aantrekken, stierlijk verwennen met speelgoed, samen met de pony wandelen, of ze gewoon staartjes in mijn haren laten maken, weet je.........meer heeft een mens niet nodig! Het innerlijke warme gevoel als je naar haar kijkt, zo zalig!
Dát heet moederliefde. Als je het niet kent of ervaren hebt, dan kan je dat niet begrijpen.
En geloof me, ik heb een hekel aan andere jengelende kinderenGelukkig heb ik in deze het slechte gedrag zelf in de hand.
Mijne is een echt leeuwtje, apetrots op zichzelf, een kindje van de zon, houdt van bling bling, is altijd goed gezind, houdt van dansen en is graag een prinses.
Ik durf in elk geval te zeggen dat ik een ontzettend probleemloos voorbeeldig meisje heb! Het hele traject ervoor echter was een drama. Ik heb een kindje moeten laten weghalen vóór deze en de kans op nieuwe mislukkingen is zeer groot, ik moest dus continu bloedprikken zodra ik zwanger zou worden. Zorgt voor een hoop stress. 8 weken voor de datum kreeg ik een onverwachte bloeding, ik heb daarna 2 weken lopen kwakkelen met een bevalling die niet wilde doorzetten en uiteindelijk werd ze 6 weken te vroeg geboren. Ik heb ze 2 weken in de couveuse moeten zien liggen. Alles bij elkaar voor mij redenen genoeg om het bij 1 te houden.
Dit topic doet me overigens ergens aan denken waar ik een topic over ga openen
Petite schreef:Wij hebben daarom samen een hond genomen[Het is toch niet alleen zo; we houden van elkaar dus laten we een kind proberen te krijgen.
Majo schreef:Wat ik in mijn omgeving veel zie is dat mensen het erg leuk vinden om met kinderen om te gaan en ze daarom graag ook zelf willen.
Raja schreef:sommige mensen krijgen een kind en anderen nemen er een
het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat idd de reden zijn om een kind te nemen.
Ga je uit van het egoisme van de mens, dan neem je een kind, vind ik!
Ga je uit van de voortplantingsdrang/ongelukje, zulk soort gevallen, dan krijg je een kind, vind ik...
Ik zelf zou geen kinderen willen.
heb dan ook geen partner waarmee ik ze zou kunnen krijgen/willen, maar goed, los daarvan...
Ik zelf ben ook van mening dat je wel goed voor een kind moet kunnen zorgen.
Het moet kunnen geven wat het nodig heeft en het nergens te kort in schiet.
En dan bedoel ik niet dat je perse moet bulken van het geld, maar een kind moet wel in een stabiele en liefdevolle omgeving opgroeien en moet iedere dag te eten hebben en naar school kunnen...
zolang je dat een kind niet kunt geven/bieden, dan moet je er in mijn ogen niet aan beginnen...
Oja, nog een toevoeging aan je lijstje in de OP
Kinderbijslag
Ook een goede rede om een kind te nemen
Urielle schreef:[ Dus je kunt wel nagaan wat een 'feest' schoolvriendjes, verjaardagsfeesten en uitstapjes naar kinderevenementen zijn
MariekeB schreef:Heel gewoon,omdat een kind zo puur is , waar je onvoorwaardelijk van houdt, en waarvan je ook onvoorwaardelijke liefde terugkrijgt.
omdat er niemand meer humor en eerlijkheid heeft dan een kind. Omdat het zo prachtig is om een kind te zien uitgroeien tot een mens.
omdat het prachtig is om je partner in een heel andere rol danals geliefde te zien, maar samen te zorgen voor dat wonderlijke schepsel dat kind heet.
Equimotion schreef:MariekeB schreef:Heel gewoon,omdat een kind zo puur is , waar je onvoorwaardelijk van houdt, en waarvan je ook onvoorwaardelijke liefde terugkrijgt.
omdat er niemand meer humor en eerlijkheid heeft dan een kind. Omdat het zo prachtig is om een kind te zien uitgroeien tot een mens.
omdat het prachtig is om je partner in een heel andere rol danals geliefde te zien, maar samen te zorgen voor dat wonderlijke schepsel dat kind heet.
Ik kan me echt helemaal 0, niets bij dit soort gevoelens voorstellen, maar snap na het lezen van deze en veel andere reacties van moeders in dit topic wel veel beter waarom je je als bewust kinderloze altijd moet verdedigen dat je ze niet wilt.
Equimotion schreef:Dat heb ik dus ook. Ik voel eigenlijk helemaal niks bij hetgeen dat MariekeB schreef. Ik voel veel liefde voor mijn paard en mijn hond, maar voor een kind? Nou nee.Ik kan me echt helemaal 0, niets bij dit soort gevoelens voorstellen, maar snap na het lezen van deze en veel andere reacties van moeders in dit topic wel veel beter waarom je je als bewust kinderloze altijd moet verdedigen dat je ze niet wilt.