Kan weer gaan zoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 22:25

Nuv schreef:
Ik snap dit niet hoor, Flair maakt een hele normale posting, degene die direct op de kast zit is toch echt Stef hoor, je had ook normaal kunnen reageren, zonder die (een tikkeltje) arrogante uitspraak.

Welke uitspraak val jij dan zo over????

En normaal reageren? Ik vlieg al 4 jaar van baan naar baan, en waarom? Omdat ik teveel uitval. Misschien dat je dan kan begrijpen dat dit nogal gevoelig ligt, zeker als er dan mensen komen die vinden dat het allemaal wel mee zal vallen....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:36

Misschien is de beste oplossing nog om voor jezelf te beginnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 22:41

jaja.....
En hoe wou ik dat doen? Huppa, ik schud even een eigen zaak uit mijn mouw??? Haha!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:48

Tss sommige reactie's Lips are sealed

Stef:Ontzettend vervelend voor je zeg, hopelijk vind je snel werk. Mischien is thuiswerk iets voor jou, dat je zelf bepaalt wanneer je iets doet en dat dan binnen een termijn.
Is er trouwens niets aan migraine te doen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:50

je zou er om te beginnen eens over na kunnen denken en je er in verdiepen ipv zo sarcastisch te reageren. Je wil toch werken, of toch liever de ziektewet? Blijkbaar kun je bij een baas niet aarden, eigen baas vind ik dan nog niet zo gek, kun je vrij nemen wanneer je wilt, je moet er alleen ook zelf voor opdraaien. Heb jij iets aan te bieden wat anderen niet kunnen en dus bij jou moeten afnemen? bij de KvK is zoiets als een starterskrant verkrijgbaar.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:56

Ik zou alleen wel realistisch blijven Margreet. Een eigen bedrijf heb je ook meestal papieren voor nodig, het opzetten duurt lang... kost vaak veel geld (en ik neem aan dat Stef geen volle rekening heeft om daaraan uit te geven) Starterskapitaal is een idee, maar dan nog het probleem van een eigen bedrijf, waarin?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 23:02

jah, sorry hoor margreet, vind je het gek dat ik sarcastisch reageer? Ik heb mijn mavo niet eens gehaald (MBO wel), ben 22, heb een huis, 2 paarden, waar moet ik idd het geld vandaan halen? Wat voor bedrijf zou ik in vredesnaam moeten beginnen....
En nee, ik zou het niet eens willen. Ik wil best wat verantwoordelijkheden hebben, maar niet 100%

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:05

Mijn vader is een eigen bedrijf gestart toen hij door omstandigheden zijn baan kwijtraakte en nergens anders aan de bak kon komen. Hij had geen papieren (zijn ook afhankelijk van de branche), alleen MTS, geen zak met geld en hij is ook niet briljant of supercreatief. Hij had wel ambitie en de wil om te werken. Wederom door omstandigheden ligt de boel nu stil, maar het liep vrij aardig. Je moet alleen wel willen....

Om je kansen te vergroten zou je op z'n minst een opleiding kunnen gaan doen.

Stef, ik heb het idee dat je het allemaal teveel af laat hangen van anderen. Je kunt ook zelf invloed uitoefenen op je "lot".
Je bent verdorie 22! Net zo oud als ik en je klinkt als een bejaarde die nergens zin meer in heeft ipv als een vlotte jonge meid die nog een heel leven voor zich heeft en daar wat van wil maken!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 23:15

Margreet schreef:
Stef, ik heb het idee dat je het allemaal teveel af laat hangen van anderen. Je kunt ook zelf invloed uitoefenen op je "lot".
Je bent verdorie 22! Net zo oud als ik en je klinkt als een bejaarde die nergens zin meer in heeft ipv als een vlotte jonge meid die nog een heel leven voor zich heeft en daar wat van wil maken!

Owh, maar ik wil gerust werken hoor, denk dat als ik niet zou hoeven werken, ik toch iig 2 ochtenden ofzo zou blijven werken, sociale contacten enzo..

Maar een eigen zaak is gewoon (nog) niks voor mij

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:20

Jeetje stef dat is echt kl*te!
Kvind het wel erg raar dat iedereen denkt te weten hoe jij je voelt.. Frusty
Als het niet gaat gaat het niet, ik weet hoe hard jij op zoek was naar een baan en hoe hard je ervoor wou vechten en als het dan echt niet lukt dan geloof ik voor de volle 100% dat dat geen aanstelleritus is.

Sterkte ermee...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:22

Ga dan in ieder geval bedenken wat wél iets voor jou is en bedenk hoe je daar met jouw beperkingen invulling aan zou kunnen geven, bedenk zelf een plan en neem het heft in eigen handen. Je kunt toch wel iets?! Je hele verdere leven achter de kassa lijkt me ook geen aantrekkelijk beeld....
Doe wat en steek die hangende pootjes uit je mouwen! *geeft een schop(je)*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 23:29

Margreet schreef:
Je hele verdere leven achter de kassa lijkt me ook geen aantrekkelijk beeld....

Waarom niet? Het is ook werk wat gedaan moet worden, en het is nog leuk ook!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:40

stef"]
[quote="Margreet schreef:
Je hele verdere leven achter de kassa lijkt mij ook geen aantrekkelijk beeld....

[/quote]

Ik denk dat mijn ambities iets hoger liggen Stef Haha! en ik bespeur alweer hangende pootjes....
Ik werk nu in de horeca, best aardig werk hoor (en flexibel, heel belangrijk!), ik kijk er zeker niet op neer, maar het is niet mijn toekomstideaal, ook al moet het nou eenmaal gedaan worden door iemand. Die iemand wil ik niet zijn, daarom studeer ik.
Ik zie mezelf ook niet 40 jaar lang de hele dag -bliep bliep bliep- zegels? Airmiles? achter de kassa zitten, (maar ben blij dat er mensen zijn die dat wel willen!) maar als jij je daar prettig bij voelt, dan moet je daar voor gaan!
Probeer zelf een oplossing te verzinnen, laat het niet 100% afhangen van de goodwill van een werkgever!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 07-06-03 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:41

stef"]
Je hele verdere leven achter de kassa lijkt me ook geen aantrekkelijk beeld....

[/quote]

Tsja...Hoe lang werk je nu achter de kassa? Een collega van mij is 61, werkt al vanaf zijn 20e 40 uur per week achter de kassa, heeft het al jaren niet meer naar zijn zin, maar was te oud om nog wat anders te kunnen krijgen.
Ik vind dat Margreet daar wel een punt heeft, je moet wel een toekomst voor jezelf uit gaan stippelen, hoe moeilijk dat ook voor je is met je beperking, maar er zijn vast wel dingen die wel kunnen!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:44

Dat bedoel ik Ludo!
Bedenk wat je WEL kunt en doe daar wat mee ipv bij de pakken neer gaan zitten om wat je NIET kunt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 23:48

Ik vind het niet zo belangrijk WAT ik doe, voor mijn part ga ik putjes scheppen, als ik maar in een goed en gezellig team zit (ook weer niet TE gezellig Haha!)

Ik heb MBO horeca gedaan, ben gediplomeerd gastvrouw, maar op dit moment is er geen bedrijf in mijn regio waarvan ik zeg van JAH, daar wil ik werken.
Ook zit ik met het onregelmatige van de horeca wat me niet trekt (wist je toch toen je je opleiding ging doen? Jah, klopt, maar da;s een ander verhaal Haha!)

Ik zit in aug een jaar achter de kassa. Ik ben een mensen mens, en een dieren mens. Ik kan niet in mijn uppie op een kantoortje zitten, moet mensen/dieren om me heen hebben.
Ben niet technisch, en niet super handig (van dingen repareren ofzo)
Heb geen rijbewijs...
ben ook een buitenmens.
heb een tijdje in een rozenkwekerij gewerkt, en dat vond ik ook leuk.
Kan niet tegen kou, daar kwam ik achter toen ik vis ging inpakken (verse vis Haha!)
ben op zich denk ik best sociaal en commercieel ingesteld, ben geen rekenwonder, dus een baan met heeeeeeel veel cijfertjes is niks voor mij...
Tja... Haha!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:50

stef schreef:
Ik heb MBO horeca gedaan, ben gediplomeerd gastvrouw, maar op dit moment is er geen bedrijf in mijn regio waarvan ik zeg van JAH, daar wil ik werken.

Ik denk niet dat je op dit moment veel te willen hebt als je een baan zoekt, ik denk dat je al heel blij mag zijn als je een baan kunt vinden op MBO niveau!

En voor de rest....Tsja Haha!
Serieus: ik denk dat je niet zo somber moet denken, er zijn een heleboel dingen die je kunt leren. Kun je geen schriftelijke cursus gaan volgen? Dat kun je lekker in je eigen tijd doen!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:51

Vind je de zorg niks? Via thuiszorg kan je bijv. eerst gaan schoonmaken bij mensen die daar zelf niet toe in staat zijn, daarbij kan je een opleiding via de thuiszorg volgen van 1 dag/avond in de week. Haal je er weer een diplomaatje bij, en zo kan je steeds verder leren via de thuiszorg terwijl je ook gewoon werkt en dus geld verdient.

[edit] je werkt dan niet in een team, maar je hebt wel met mensen te maken. En dat zijn vaak heeele gezellige, minder kan je ook treffen natuurlijk, maar dat is meestal niet. Het zijn vaak oudere mensen die graag een praatje maken en je gezelschap erg op prijs stellen. Maar ook mensen als bijv. mijn moeder, die in een rolstoel zit en dus zelf het huishouden niet goed kan doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 23:53

Ludo"]
[quote="stef schreef:

Ik denk niet dat je op dit moment veel te willen hebt als je een baan zoekt, ik denk dat je al heel blij mag zijn als je een baan kunt vinden op MBO niveau!

En voor de rest....Tsja Haha!
Serieus: ik denk dat je niet zo somber moet denken, er zijn een heleboel dingen die je kunt leren. Kun je geen schriftelijke cursus gaan volgen? Dat kun je lekker in je eigen tijd doen!
[/quote]

Ik denk op zich niet zo somber hoor. het is alleen erg dubbel
Ik zal heus wel weer aan de bak komen, dat is het grootste probleem niet, maar voor hoelang?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:55

Beter iets dan niets.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:57

Kijk, nou beginnen we ergens te komen! Als je nou eens op deze weg door blijft denken, dan kom je heus wel ergens!

stef schreef:
op dit moment is er geen bedrijf in mijn regio waarvan ik zeg van JAH, daar wil ik werken.

Ook alle bedrijfs- en schoolkantines en cateringbedrijven al gehad?
Ik weet dat de dames op de VU regelmatige werktijden hebben met een gezellig team, in de horeca en ook nog eens achter de kassa Haha! Lijkt me ideaal voor jou dus! Geen hogeschool ofzo in de buurt?

Citaat:
Heb geen rijbewijs...

Daar valt wat aan te doen!! *schop* *LOL* Dan vergroot je de regio waarbinnen je kunt werken ook weer, dus meer kans op een fijne baan. Lijkt me een goede investering!

Citaat:
heb een tijdje in een rozenkwekerij gewerkt, en dat vond ik ook leuk. Kan niet tegen kou,.

Nou, wat let je! Een kas is nog lekker warm ook!

Wel eens een beroepskeuzetest gedaan? En dan een echte, dus geen internet-testje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 00:07

Margreet schreef:
Daar valt wat aan te doen!! *schop* *LOL* Dan vergroot je de regio waarbinnen je kunt werken ook weer, dus meer kans op een fijne baan. Lijkt me een goede investering!

Voor een rijbewijs heb je geld nodig, en wat heb je nodig om geld te hebben? Juist, een baan

Citaat:
Nou, wat let je! Een kas is nog lekker warm ook!

Wat me let is dat dat bedrijf dus over de kop ging. Toen heb ik nog 2 weken bij hangplanten (auauau, niet leuk voor je rug Haha!) gewerkt via het uitzendbureau, maar dat was echt een zak van een baas...
Ga wel informeren bij de chrysanten (owhnee, orchideeen tegenwoordig geloof ik) kwekerij die daar weer naast zit

Citaat:
Wel eens een beroepskeuzetest gedaan? En dan een echte, dus geen internet-testje.

Op school, maar da's alweer zo lang geleden

Sta trouwens ook absoluut niet negatief tegenover de thuiszorg waar flair het over heeft

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:24

stef"]

Voor een rijbewijs heb je geld nodig, en wat heb je nodig om geld te hebben? Juist, een baan
[/quote]

Je hebt het afgelopen jaar toch werk gehad?! Had daar gebruik van gemaakt, in een jaar kun je dat papiertje makkelijk halen hoor! Niks gespaard? Hoe langer je wacht, hoe duurder. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar het lijkt me dat als je op je 22e al een eigen huis en 2 paarden kunt betalen er toch wel een rijbewijs bij elkaar te sparen valt. Daar heb je echt je hele leven plezier van! Waar een wil is....

Citaat:
Ga wel informeren bij de chrysanten (owhnee, orchideeen tegenwoordig geloof ik) kwekerij die daar weer naast zit

Doen! Zo snel mogelijk! En misschien zijn er nog wel meer van dat soort dingen. Tuincentrum ofzo? Hebben ook een kassa Haha!

Citaat:
Citaat:

Op school, maar da's alweer zo lang geleden

Doen dan, is helemaal niet zo gek denk ik. Maak daar werk van! Informeer op z'n minst!

Citaat:
Sta trouwens ook absoluut niet negatief tegenover de thuiszorg waar flair het over heeft

Hup! Maak daar ook werk van!

Is in een winkel werken misschien iets voor je? Bloemist, dierenwinkel, drogist, delicatessenzaak ofzo. Kleding lijkt me niet echt iets voor jou.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 00:35

Margreet schreef:
[

Is in een winkel werken misschien iets voor je? Bloemist, dierenwinkel, drogist, delicatessenzaak ofzo. Kleding lijkt me niet echt iets voor jou.
[/quote]

Hahaha, waarom niet??? Haha!

Winkel vind ik ook leuk ja, drogist moet je papieren voor hebben (ivm verkoop medicijnen)

Waar kan ik een beroepen test doen? Randstad?

Citaat:
Je hebt het afgelopen jaar toch werk gehad?! Had daar gebruik van gemaakt, in een jaar kun je dat papiertje makkelijk halen hoor! Niks gespaard? Hoe langer je wacht, hoe duurder. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar het lijkt me dat als je op je 22e al een eigen huis en 2 paarden kunt betalen er toch wel een rijbewijs bij elkaar te sparen valt. Daar heb je echt je hele leven plezier van! Waar een wil is....

je kan idd niet in mijn portomonee kijken, hoeft ook niet. Laten we het er op houden dat dat geld er niet is

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:39

Stef als je in een drogisterij wilt werken volstaat een diploma zelfzorg adviseur of assistent drogist. De drogist opleiding is een pittige opleiding, hoewel ik een oude opleiding hier heb liggen, in de nieuwe zit minder chemie Haha! Maar zelfzorgadviseur is een hele makkelijke opleiding, ik zal zo even een site opzoeken waarop alle info staat.

* Edit: gevonden.*

Algemeen
De opleiding Verkoop in de Drogisterij; basiscursus zelfzorg is een leuke en zeer praktische opleiding, waarin je met de meest verkochte producten in de drogisterij kennis maakt. Bovendien is het diploma Verkoop in de Drogisterij; basiscursus zelfzorg een minimale vereiste voor de verkoop van geneesmiddelen in de drogisterij.
Inhoud van de opleiding
• Geneesmiddelen
• Communicatie
• Het menselijk lichaam
• Veel voorkomende klachten
• Lichaamsverzorging
• Homeopathie en Fytotherapie
• Vitamines en voedingssupplementen
• Drogisten Zelfzorgstandaarden

Voor wie
De opleiding is bedoeld voor nieuwe medewerkers, parttime medewerkers of oproepkrachten die in de drogisterij geneesmiddelen willen verkopen.

Toelatingseisen
Er zijn geen toelatingseisen. Werkzaam zijn in een drogisterij is gewenst. Indien je net werkzaam bent in een drogisterij, is het raadzaam om de introductiecursus voor nieuwe medewerkers als hulpmiddel te gebruiken. Deze introductiecursus is tegen verzendkosten (€ 2,50) bij SVD te bestellen.

*Nogmaals edit Haha! http://www.svd.nl *