Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:26

Als je een camera aan je deur hangt en wat op het beeld verschijnt níet jou terrein is mag het niet. Ts woont geloof ik in een flat, dan is het pad voor je huis neem ik aan niet van jou.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:26

Met die spullen erin bedoel je Lieveli?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:28

haha een speciale vuilnisbak met doorzichtige zak buiten zetten. De knuffel begraafplaats ;)

nee alle gekheid op een stokje, als zo iemand niet spoort, wil je hem ook niet boos maken, ik zou niet weten wat handig is om in deze situatie te doen!

Wat betreft die camera, k heb geen flauw idee hoe je zoiets op moet hangen en of het uberhaupt wel handig is, maar de politie kan daar vast meer over zeggen!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:29

Misschien leest de stalker wel mee en heeft een camera zowiezo geen nut :')

Trouwens wel errg vervelend.

Kun je geen birefje op je deur hangen:

'Beste stalker/iemand,
Zou je willen stoppen met mij ongewenst boekjes,briefjes,knuffels te sturen?'

Of gaat het per post?
Laatst bijgewerkt door RicardoOpa op 14-03-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Re: Ik word gestalked, maar geen idee door wie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:30

Ik denk dat dat ook de reden is dat ze een SA heeft aangevraagd ;)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:31

Babel schreef:
Ik denk dat dat ook de reden is dat ze een SA heeft aangevraagd ;)

Excuse, dat was me nog niet opgevallen/overheen gelezen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:32

Geeft niet, daarom zeg ik het even ;)
Misschien is het sowieso wel even slim om eerst naar de politie te gaan. Ik denk trouwens dat het geen waanidee is om een camera op te hangen. Ik heb genoeg handige mensen in mijn omgeving, die zoiets zo gefixt hebben, dus hoop voor TS dat ze ook zo iemand heeft?

Gebeurd het trouwens alleen op dagen dat je de hele dag weg bent, of ook wel eens als je bijv. een boodschapje aan het doen bent?
Mocht je een vriendin of kennis bij jou in de straat hebben, zou ik gewoon net doen of ik boodschappen ging doen, en vervolgens bij haar naar binnen sneaken.
Gezellig kopje thee erbij, en ondertussen in de gaten houden of er wat gebeurd!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:34

Oow brrr
wat een eng idee...
Hmmm
ik zou ook de kado's niet meer aanpakken :n
en idd gewoon laten hangen
of in een doorzichtige vuilniszak doen en bij je voordeur leggen, zoals hier al is voorgesteld.

Maar even een andere vraag TS
Woon je echt in een flat
of niet?
Heb je geen achteringang van je huis?

Wat je zou kunnen doen is keer dag vrijnemen van je werk bv.
en dan via de voordeur je huis verlaten
omlopen en via de achterkant je huis weer ingaan

en dan gaan posten met een camera vanuit binnenshuis?

Tis maar een idee he?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:34

Babel schreef:
Met die spullen erin bedoel je Lieveli?

Ja. Laat maar overdreven zien dat die spullen worden weggegooid. Een camera lijkt me niet realistisch en ikzelf zou subtiel confronteren.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:35

Ja dat is dus ook een beetje wat ik bedoel Wendy! Gewoon zelf een dagje gaan kijken wie het is. Ik zou misschien zelfs wel de deur opentrekken als hij er zou staan.

Kan ik u misschien ergens mee helpen? Kijken of het afschrikt.

Als je dat niet durft, gewoon afwachten en zien wie het is. Dan weet je in ieder geval voor wie je de komende tijd moet oppassen!
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 14-03-10 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:36

Ja en je kan gericht aangifte gaan doen meteen!

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 12:37

Bedankt voor alle tips tot nu toe!

Wendy: ik woon 1 hoog, met een balkon. Dat gaat dus helaas niet :\

De SA is inderdaad omdat ik niet weet of de betreffende meneer internet heeft. Dat risico wil ik niet nemen.

De briefjes worden door de brievenbus gegooid. Wel op de tijd dat de post komt, want daar ligt het tussen.
De laatste envelop was volledig geadresseerd. Met een postzegel uit Amerika. De stempel liep alleen niet door, dus die is er later opgeplakt.
Verder zat er een Nederlandse priority zegel op. Kortom, door de brievenbus geduwd.

Ik heb er nog nooit over nagedacht wat de gevolgen zijn van de cadeautjes mee naar binnen nemen :o
Zo vaak gebeurde het niet. Ik pakte dan het tasje van de deurknop (kan tenslotte ook iets anders zijn), ging naar binnenen keek dan pas wat er in zat.
Om het vervolgens weg te gooien.
Maar inderdaad, dat kan overgekomen zijn als 'ze neemt het aan, vindt het leuk, enz.'
Stom, maar ja, ik heb er niet aan gedacht dat dit het vervolg zou zijn.

Een camera lijkt me niet handig. Daar gebeurt het niet frequent genoeg voor en een camera aanschaffen met bewegingssensor en dergelijke wordt een beetje kostbaar.

Een kijkgaatje in de deur gaat niet. Ik heb een deur met boven en onder van matglas. Daarbij heeft het geen nut, want het gebeurt altijd als ik niet thuis ben.

Met de buren praten zou kunnen. Maar ik heb nu ook geen contact met mijn buren. Behalve als we toevallig tegelijk het vuilnis weg gooien of 's ochtends als we gaan werken. De meesten zijn overdag ook weg. En degenen die thuis zijn, zijn niet de mensen waar ik dit aan kan vragen (roddeltante, dan weet het hele dorp het en de betreffende buurman). Er is 1 buurman die ik nog wel zou kunnen vragen. Die werkt in wisselende diensten.

Evelijn: dat zou ik kunnen doen. Maar ik voel er eigenlijk niet zoveel voor om zelf die confrontatie aan te gaan. :o
Ten eerste omdat ik het niet zeker weet.
Ten tweede omdat ik echt niet voor mezelf insta. Ik ben niet geweldadig aangelegd. Maar je moet niet aan mijn leven komen :o
En ten derde omdat ik er gewoon geen zin in heb die man onder ogen te komen. Nu kan ik me daar wel overheen zetten. Maar wat als hij er weer andere dingen in ziet? En het als een aanmoediging ziet? Dit wil ik eerst even met de politie overleggen. Zij hebben er meer ervaring mee. Wat joyce2 dus zegt.

Cadeautjes aan de deur laten hangen doe ik vanaf nu zeker weten.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:40

En een hele dag in je auto posten
aan het einde van de straat bv?
Zou dat een optie zijn voor een dag?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:42

weet je wat ik zou doen!
Als er weer iets aan je deur bungelt dan zou ik het gewoon aan de deur van de buurman hangen!
Als de buurman het ook vreemd vind(als hij het dus niet heeft gedaan)dan gaat hij wel letten op wie er zo aan de deur komt!
En anders is er voor hem snel de lol af,de boodschap is dan snel duidelijk.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:44

Ik vind het idee van posten wel een goed idee, maar zoals TS zegt gebeurd het ook weer niet elke dag. Grote kans dus dat ze een dag vrij neemt en voor niets de hele dag zit te posten.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:45

Bij de action verkopen ze voor een paar euro nep-camera's!
Ze lijken net op echte beveiligingscamera's maar zijn gewoon van plastic, kunnen niks
en kosten niks. Maar dat zie je er niet aan af ;)

Misschien 'opvallend verstoppen' (Planten bak ofzo.. of voor het raam zetten).
Zoiets kan iemand best afschrikken.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:47

Klinkt heel stom, maar eigenlijk ben jij niet slim bezig. Jij neemt de cadeautjes zelf aan. Laat ze hangen, of leg ze naast de deur neer. Het lijkt nu alsof jij diegene aanmoedigd om avances te maken. Jij moedigd nu aan.

Als je het echt niet wilt, ontmoedig dan. Hang een briefje op dat je er niet gedient van bent (netjes natuurlijk), of stop gewoon met aannemen. Laat dan aan de deur hangen ofzo.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:50

Ik denk dat je niet meer kunt doen dan aangifte doen en inderdaad de cadeautjes laten hangen en hopen dat het stopt en anders een briefje aan de deur hangen ofzo dat hij gerust moet laten (alleen kan iedereen het dan zien en ik denk niet dat je dat wilt?) ofwel in een gesloten envelop met daarop 'Beste Stalker' of 'Voor de persoon die casdeautjes geeft' ? Verder kan ik niets bedenken dat je zou kunnen doen behalve verhuizen maar dat zal ook niet gaan zeker?

Wendy1978

Babel schreef:
Ik vind het idee van posten wel een goed idee, maar zoals TS zegt gebeurd het ook weer niet elke dag. Grote kans dus dat ze een dag vrij neemt en voor niets de hele dag zit te posten.

:j
daar zit ook weer wat in idd...

Van dat "opvallende" cameraatje is ook een optie.

En schrijf vanaf nu iedere datum op
wanneer je weer wat ontvangt

Misschien gaat er een logica inzitten (misschien om de 6 weken op woensdag ofzo)?
en overleg dit ook met de politie...

Storm

Jeetje Singur, wat een rotsituatie, kan me voorstellen dat je dit wilt stoppen.

Misschien een sticker op je raam plakken met 'Let op Cameratoezicht'

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 12:50

Babel schreef:

Klopt. De laatste keer zat er een week tussen, maar er heeft ook wel eens 4 maanden tussen gezeten.
Dus dat is lastig.

Een nep camera is wel een idee ja.

Ik neem in ieder geval wat ideeën mee als ik naar het politiebureau ga.

funnyhorses: daar heb ik ook al aan zitten denken.
Maar omdat ik het niet zeker weet nog niet gedaan. Denk dat ik dat de volgende keer maar gewoon doe.

Annemeik: dat hoef je mij niet meer te vertellen.
Maar wist ik veel dat hij er zo in door zou slaan. Ik heb er nooit iets achter gezocht. Zo vaak gebeurde het niet.
Hooguit 3 keer per jaar ofzo.
Het is nu pas sinds 4 weken dat er geadresseerd dingen door de brievenbus worden gedaan.
Ik heb er echt niet bij nagedacht dat dit zo uit de hand kon lopen. Misschien naief, maar wie verwacht dit nou van een volslagen vreemde?
Ik niet in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:53

Hang een cameraatje aan je voordeur, eentje die niet te zien is en zet je laptop achter je voordeur aan, zorg voor een bewegingscamera die 24 uur per dag beelden filmt, zo weet je om te beginnen wie het is, heb je alles op beeld. Kijk in je omgeving rond en doe er aangifte van, dit is raar en eng.

Voor 100 euro heb je er een, en voor een vrouw alleen is het geen overbodige luxe, heb je hem niet meer nodig, zet je hem op marktplaats.....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:57

yakima schreef:
camara installeren bij jouw voordeur=

Ook mijn 1e ingeving!!

Dan weet je wel direct wie het is. Mits hij goed te zien is natuurlijk!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:57

Citaat:
funnyhorses: daar heb ik ook al aan zitten denken.
Maar omdat ik het niet zeker weet nog niet gedaan. Denk dat ik dat de volgende keer maar gewoon doe.

Dat maakt niks uit of je het nu wel of niet zeker weet.
Hang het aan zijn deur,als de buurman het niet is geweest dan gaat hij wel opletten wie het gedaan heeft.
En als ie je toevallig het aan de deur ziet hangen dan zeg je maar dat je dacht dat het voor hem was bestemd want jij hebt er geen zin in.(gewoon domme houding aannemen)
Vaak is het zo dat als je een vermoeden hebt over iemand dat het vaak ook zo blijkt te zijn.

Stel dat het de buurman is,dan is voor hem de kick er van af hoor!Want vaak is dat geheimzinnige gedoe voor zulke figuren de grootste kick!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:01

Ik heb nog een idee!
Als je nu in de trappenhal van je flatje staat en je ziet de "verdachte",dan pak je je telefoon erbij en doe je net alsof je met je familie spreekt en zeg je luid en duidelijk: Ik ga nu naar politieburo om aangifte te doen van stalking!

Vaak zie je aan de houding van iemand of ie zich voelt aangesproken.