I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:38

DebGizmo schreef:
Dan doe je toch iets niet goed als jij 70x per dag moet waarschuwen...

Maar leuk geschreven, hopelijk is alles niet letterlijk zo bij je thuis

(oja ik heb ervaring, ben zelf 24 met 2 kids van 4 en 2)

vertel me dan maar hoe t wel moet :')

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:39

Elma_ schreef:
inkepink schreef:
geen aanval maarre ergens mis ik een papa in dit verhaal.........

voor de rest het wordt vast beter als ze ouder worden, hier twee jongens van 5 en 6 en geloof het of niet maar soms kan ik zelfs uitslapen tot 9.00 (in t weekend)

papa is ook niet in het verhaal, die is veeeeeeeeels te druk met jointjes roken ;)

Meen je dit nou serieus?

Dit lijkt me wel een beetje een voorbeeld van hoe het dus NIET moet.... :o

Delaja

Ik vond het nooit zo erg om mijn oppaskindjes in bed te leggen, bij elk gezin was het: als je niet braaf naar deze oppas luistert komt er een hele gemene oppas die lang niet zo lief is, werkt prima :Y)

Ondanks je verhaal (erg leuk geschreven) heb ik nog steeds een kinderwens trouwens :+

tokedri

MarcoBorsato schreef:
tokedri schreef:
Je bent 21 en hebt 2 kinderen?
Ik lees niets over een papa, is die niet in beeld?

Wat heeft een papa er mee te maken?

Dat scheelt in de hulptroepen. Ik ben zelf alleenstaande moeder van 1 kind en dat is al een hoop werk..haha

Mi_Amore

Als ik ooit aan kinderen denk zal ik jouw topic nog eens overlezen :+

Ik ben er nu ook 21 en zou me niet kunnen inbeelden hoe het zou zijn om al 2 kids te hebben :D
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 09-03-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:40

Ik weet overigens niet hoe oud Calvin is, maar George (3) stuur ik nu consequent weg als hij gaat dreinen, argumenteren of doorzagen over iets. Ga maar op de denktrap zitten/kom maar terug als je kalm bent. We doen het pas 2 weken en hij is al een heel ander kind. Ik hoef mezelf niet eindeloos meer te herhalen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:40

en dat is dus ook de reden dat die niet in beeld is, abeltje ;)

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:41

Meid, blijven ademen en GENIET van je kids. Als jij rustig bent, nemen de kids dat voor een deel vanzelf over. Ik word zelfs al onrustig van je drukke verhaal.. := .
Het moederschap kan heel zwaar zijn, dat geef ik best toe, en zeker in je eentje. Maar toch moet je niet vergeten om ook te genieten van je kids, inclusief de boze buien etc.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:42

lievelie: Calvin wordt in september 3, em mila is nu 4 maandjes bijna.. trap zetten? Hoek zetten? meneer lacht me keihard uit en loopt de hoek weer uit...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:42

Elma_ schreef:
DebGizmo schreef:
Dan doe je toch iets niet goed als jij 70x per dag moet waarschuwen...

Maar leuk geschreven, hopelijk is alles niet letterlijk zo bij je thuis

(oja ik heb ervaring, ben zelf 24 met 2 kids van 4 en 2)

vertel me dan maar hoe t wel moet :')

Veel regelmaat en streng maar zeer rechtvaardig. Maar goed, elk kind heeft zijn eigen beschrijving, dus zoiets is altijd lastig te zeggen. Iets wat bij mijn kinderen wel werkt, kan bij jou kinderen totaal het averechtse tot resultaat opleveren.

In ieder geval heel veel succes! Ookal zijn ze nog zo om achter het behang te plakken, missen willen we ze nooit meer :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:43

leonie_1986 schreef:
Meid, blijven ademen en GENIET van je kids. Als jij rustig bent, nemen de kids dat voor een deel vanzelf over. Ik word zelfs al onrustig van je drukke verhaal.. := .
Het moederschap kan heel zwaar zijn, dat geef ik best toe, en zeker in je eentje. Maar toch moet je niet vergeten om ook te genieten van je kids, inclusief de boze buien etc.

Dat doe ik ook, het staat er niet bij omdat vandaag egt een erge dag was, maar calvin komt vaak heel heerlijk bij me knuffelen savonds, en er is niks mooiers dan de bog smile die ik van mila terugkrijg als ik naar dr lach :D

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:43

dus als ik het goed begrijp is ts een alleenstaande huisvrouw 21 jarige die af en toe knetter wordt van dr kids.....heel logisch. Ben zelf mams geworden op mn 25e en het eerste jaar alleen, ik werd ook af en toe knetter.(godzijdank zijn er dan nog oma's :Y) )
Maar toch vraag ik me af waarom de oudste zo 'stout' is?
Ben je niet consequent genoeg of is er meer aan de hand? Is papa helemaal uit beeld of komt ie af en toe de boel op stelten zetten? want dit kan bij zulke jonge kinderen ook genoeg kwaad doen

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:44

Elma_ schreef:
lievelie: Calvin wordt in september 3, em mila is nu 4 maandjes bijna.. trap zetten? Hoek zetten? meneer lacht me keihard uit en loopt de hoek weer uit...

Doorzetten, terug blijven zetten tot hij uit ellende ook echt daadwerkelijk blijft zitten. Nu wint hij van jou ipv andersom en word dit dus steeds erger. Ik was ook 21 met 2 kids

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:44

Elma_ schreef:

Dan doe je toch iets verkeerd. No offence, maar als hij je nu al niet serieus neemt. Hij is 2, kom op zeg.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:46

inkepink schreef:
dus als ik het goed begrijp is ts een alleenstaande huisvrouw 21 jarige die af en toe knetter wordt van dr kids.....heel logisch. Ben zelf mams geworden op mn 25e en het eerste jaar alleen, ik werd ook af en toe knetter.(godzijdank zijn er dan nog oma's :Y) )
Ben je niet consequent genoeg of is er meer aan de hand? Is papa helemaal uit beeld of komt ie af en toe de boel op stelten zetten? want dit kan bij zulke jonge kinderen ook genoeg kwaad doen

Calvin is een geval apart.. Zijn vader had vroeger een gedragsstoornis en was aggressief als peuter en kleuter, de kans is groot dat calvin dit ook heeft, AS donderdag krijg ik een huisbezoek van de wijkverpleegkundige die komt praten over calvin :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:47

MarcoBorsato schreef:
Elma_ schreef:

Dan doe je toch iets verkeerd. No offence, maar als hij je nu al niet serieus neemt. Hij is 2, kom op zeg.

Dat denk ik ook :o

Je hebt makkelijke en moeilijke kinderen uiteraard, maar dit soort gedrag is zeker een aanleiding om je eigen opvoedstrategie onder de loep te nemen. Is het veel erger geworden sinds mila is geboren?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:48

MarcoBorsato schreef:
Elma_ schreef:

Heb je zelf ervaring? Waarschijnlijk niet. Twee is een hele moeilijke leeftijd, hoe consequent je ook bent. "Ik ben 2 en ik zeg nee" is een veel geroepen uitdrukking. Wij zijn zelf heel consequent voor onze 2 jaar en 3 maanden oude zoon maar dat wil niet zeggen dat hij altijd luistert.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:48

Elma_ schreef:
inkepink schreef:

Calvin is een geval apart.. Zijn vader had vroeger een gedragsstoornis en was aggressief als peuter en kleuter, de kans is groot dat calvin dit ook heeft, AS donderdag krijg ik een huisbezoek van de wijkverpleegkundige die komt praten over calvin :)

Des te eerder moet je ingrijpen. Dit is een excuus om zijn gedrag goed te praten (zijn vader heeft het ook dus spreekt het voor zich dat Calvin dit ook heeft) Nee zo werkt het niet, Jij bent zijn meoder, en hij moet naar jou luisteren.

En zoals gezegd; ik ben 2 en ik zeg nee' dat klopt soms helemaal, maar als dit verhaal dagelijks is, gaat het toch niet goed hoor.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:49

Ach nadat ze brullend op de grond van de supermarkt hebben gelegen omdat ze die enorm leuke bal niet krijgen en mamma rustig verder winkelt na de woorden dag ik ga verder, en ze dan eindelijk met een koekje in de hand in hun autostoeltje zitten zijn ze toch best heel erg lief.. :D
Kinderen opvoeden is een enorm zware taak ben ik het met je eens. (Althans als ze weer eens een dreumespuberdag hebben..)

Succes donderdag. Hopelijk kunnen ze veel voor je betekenen om de slechte buien in te tomen. En meer te kunnen genieten van de leuke momenten..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:49

heel erg veel erger, hij is ontzettend jaloers,, maar zie mijn post hierboven :)
en tja, ik doe mn best.. en ik ben er nu optijd bij, maar ehmmm volgens mij vat men dit op alsof hij een dikke draak is, dat is hij niet, hij kent alleen minder grenzen als andere kinderen.. Hij weet niet wanneer hij op moet houden..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:50

alleen met kind(eren) is absoluut niet makkelijk........ veel te weinig uren in een dag :)

efaa

hhahaha leuk geschreven, als ik dit zo lees weet ik weer precies waarom ik geen kinderen wil hahaha
mijn hond kan al lastig genoeg zijn hihihi

inkepink

toch goed tussen de regels doorgelezen wat calvin betreft kennelijk......hoop voor je dat er wat uit je gesprek komt, kan een boel rust voor je opleveren en voor de kids natuurlijk ook!
Succes!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:52

Elma_ schreef:
heel erg veel erger, hij is ontzettend jaloers,, maar zie mijn post hierboven :)
en tja, ik doe mn best.. en ik ben er nu optijd bij, maar ehmmm volgens mij vat men dit op alsof hij een dikke draak is, dat is hij niet, hij kent alleen minder grenzen als andere kinderen.. Hij weet niet wanneer hij op moet houden..

hardstikke goed dat je er hulp bij haalt, hulp kan nooit geen kwaad, en hulp aanvaarden is een hele goede stap! Knap knap knap!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:52

Dank jullie :D gaat vast lukken met wat tips en hulp.. tenslotte is calvin mn eerste kind, en nu komt het opvoeden.. Ik hoop ook dat ik dr donderdag wat aan heb!